Lapsuuteni lempikirja kateissa

MiguZ

Etsin lapsuuteni lempikirjaa, jonka nimi on tiettävästi:

Pim, Pam, Pom ja Iso Jättiläinen

Tämä kirja oli kuulema lempikirjani n. 2-vuotiaasta eteenpäin. Aikojen saatossa kirja on kadonnut/tuhoutunut tai molempia. Nyt olen lähes kolmekymppinen ja minulla on oma lapsi, joka on kohta 2-vuotias. Haluaisinkin löytää tuon kyseisen kirjan. Olen sitä etsinyt eri kirjastoista ja netistä, mutten ole onnistunut löytämään. Mietinkin nyt, onko kirjan nimi edes oikein. Sen on äitini aikoinaan kirjoittanut vauvakirjaani, joten voihan olla, että kirjan nimi on joku muu. Tai sitten kyseessä on erittäin harvinainen kirja. Olen siis syntynyt 1979, joten kirjan ilmestyminen on täytynyt tapahtua niihin aikoihin, mahdollisesti jo kauankin ennen tuota vuotta.

Kirjassa seikkailee siis iso jättiläinen ja nuo tontut. Jättiläinen taisi varastaa tontuilta halkoja ja syödä rusinasoppaa. :) Mikäli muistini ei valehtele paljoa.

Olisin kiitollinen kaikesta tiedosta, jonka saan. Pienikin vinkki kirjan löytämiseksi otetaan vastaan. Ja jos jollain sattuu olemaan, voisin jopa ostaakin. Vai saako tähän laittaa tuollaista "ostoilmoitusta"? En ole aiemmin käyttänyt näitä palveluja, joten pahoittelen, jos tuo kuuluisi johonkin muualle.

Kiitos kaikille auttavaisille jo etukäteen.

2

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä

      kannattaa kysyä täältä: http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/. Joku lastenkirjastoihminen saattaa hyvinkin muistaa.

      Jos lastenkirjoissa seikkailevat jättiläiset kiinnostavat, lue Roald Dahlin Iso kiltti jätti. :)

    • duski

      Suomen kansallisbibliografiasta (fennica.linneanet.fi) löytyy sellainen kuin Pim, Pam ja Pom ja ilkeä jättiläinen (vuodelta -78). Tekijänä on Els Stam ja sarjassa näkyy olevan kolme muutakin osaa. Kyseinen kirja on ainakin Kansalliskirjastosta ja Jyväskylän yliopiston kirjastossa, mutta sitä ei saa niistä kotilainaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe