Etsin lapsuuteni lempikirjaa, jonka nimi on tiettävästi:
Pim, Pam, Pom ja Iso Jättiläinen
Tämä kirja oli kuulema lempikirjani n. 2-vuotiaasta eteenpäin. Aikojen saatossa kirja on kadonnut/tuhoutunut tai molempia. Nyt olen lähes kolmekymppinen ja minulla on oma lapsi, joka on kohta 2-vuotias. Haluaisinkin löytää tuon kyseisen kirjan. Olen sitä etsinyt eri kirjastoista ja netistä, mutten ole onnistunut löytämään. Mietinkin nyt, onko kirjan nimi edes oikein. Sen on äitini aikoinaan kirjoittanut vauvakirjaani, joten voihan olla, että kirjan nimi on joku muu. Tai sitten kyseessä on erittäin harvinainen kirja. Olen siis syntynyt 1979, joten kirjan ilmestyminen on täytynyt tapahtua niihin aikoihin, mahdollisesti jo kauankin ennen tuota vuotta.
Kirjassa seikkailee siis iso jättiläinen ja nuo tontut. Jättiläinen taisi varastaa tontuilta halkoja ja syödä rusinasoppaa. :) Mikäli muistini ei valehtele paljoa.
Olisin kiitollinen kaikesta tiedosta, jonka saan. Pienikin vinkki kirjan löytämiseksi otetaan vastaan. Ja jos jollain sattuu olemaan, voisin jopa ostaakin. Vai saako tähän laittaa tuollaista "ostoilmoitusta"? En ole aiemmin käyttänyt näitä palveluja, joten pahoittelen, jos tuo kuuluisi johonkin muualle.
Kiitos kaikille auttavaisille jo etukäteen.
Lapsuuteni lempikirja kateissa
2
539
Vastaukset
- tätä
kannattaa kysyä täältä: http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/. Joku lastenkirjastoihminen saattaa hyvinkin muistaa.
Jos lastenkirjoissa seikkailevat jättiläiset kiinnostavat, lue Roald Dahlin Iso kiltti jätti. :) - duski
Suomen kansallisbibliografiasta (fennica.linneanet.fi) löytyy sellainen kuin Pim, Pam ja Pom ja ilkeä jättiläinen (vuodelta -78). Tekijänä on Els Stam ja sarjassa näkyy olevan kolme muutakin osaa. Kyseinen kirja on ainakin Kansalliskirjastosta ja Jyväskylän yliopiston kirjastossa, mutta sitä ei saa niistä kotilainaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.605798- 1155010
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4062967Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s961455Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3401129- 65971
- 29968
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46886Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109867Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52839