Sää Australiassa kesä-heinäkuussa

Limgu

Heips.
Ihan näin aluksi minä olen 15v. Ja olen mankunut äidiltäni kielimatkaa jo reilu kaksi vuotta, miltei kolme. Nyt äiti vihdoin sitten suostui päästämään / maksamaan minut tuollaiselle kielimatkalle. Olen nyt tämän kesän surffaillut kaiken maailman nettisivuilla jotka järvestävät kielimatkoja. Ensimmäisenä silmään pisti MALTA, mutta se kuulosta hieman tylsältä kohteelta joten päädyin ihanaan Australiaan!!

9

2805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talvella tietty

      Päivällä normaalisti 15-20 astetta on ihan hyvä, toisinaan viileämpää. Yöllä liikutaan 0-10 asteen tienoilla kaupunkialueella, ajoittain alempanakin kaupungin ulkopuolella.

      Suomalaisille saattaa yllätyksen tuoda talojen eristämättömyys: sisällä voi myös olla viileää yöllä ja aamuisin. Kyllä se siitä sitten aamun mittaan lämpenee. Jos asutte jossain vanhemmassa puutalossa ilman sen suurempia lämmityksiä, sisällä on ihan helposti 10 astetta aamuyöllä. Ottakaa siis ihan reilusti vaan ne pitkät flanelliyöpuvut ja pari sukkahousujakin mukaan...

    • todellakin

      siellä voi hyvinkin olla päivälläkin alle 10 astetta tuohon aikaan. Taloissa yleensä on yksinkertaiset ikkunat jotka eivät ole mitenkään tiiviit ja ovien alla on reilu rako, ne eivät siis ole kokonaan kiinni. Ole onnellinen jos jonain päivänä tarkenet t-paidalla. Uimisesta meressä ja rannalla makoilusta on täysin turha haaveilla Sydneyssä (noin se kirjoitetaan). Jos siis lämmintä haluatte niin palaa takaisin miettimään tuota Maltaa.

    • Limgu

      kiitos vastanneille, eipä taideta sinne ausseihin sitten mennä kun on noin kylmä :( Mennään kai sitten Maltalle ym. :)

    • cairns

      Australiassa on myös paikkoja missä on aina lämmintä.Cairns ja sen ympäristö missä lämpötila ei tavallisesti laske alle 25 päivisin.Yällä noin 15 Suora lentoyhteys aasian kaupunkeihin.

    • girl---92

      Kyllä sielä päin talvi on.
      Itse olen myös menossa Australiaan kielimatkalle 25.6.-25.7.2009. Ja Stdneyssä aion asua.
      Ilmeisesti Suurella Koralliruitalla on lämpimämpi kuin Sydneyssä.
      Minkä järjestön kautta oot menossa? Mä menen STS:n kautta^^ Ja ootan sitä tosi innolla!

      • Pikku-Emu

        menisin Australiaan joka tapauksessa jos kerran ihan minne vain pääsis, on siellä sitten 20 tai miinus! Kuitenkin hieman 'eksoottisempaa' kuin jossain Maltalla. :)


      • eksoottista
        Pikku-Emu kirjoitti:

        menisin Australiaan joka tapauksessa jos kerran ihan minne vain pääsis, on siellä sitten 20 tai miinus! Kuitenkin hieman 'eksoottisempaa' kuin jossain Maltalla. :)

        ...muuta kuin että se on pirun kaukana.


      • MIR
        eksoottista kirjoitti:

        ...muuta kuin että se on pirun kaukana.

        Sinulla on tainnut jäädä 99% mantereesta ja sen asioista kokematta, jos et ole löytänyt mitään.
        Lähdepä uudelleen käymään ja koita päästä siitä Sydneystä / Melbournesta vähän poiskin...


    • Välimerellä

      Aussit kuitenkin on ihan lämmin paikka kun valitsee paikaksi Cairnsín tai Darvinin tai jotain niiltä leveysasteilta. Maksaa maltaita epävarmalle liian nuorelle matkailijalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe