Heips.
Ihan näin aluksi minä olen 15v. Ja olen mankunut äidiltäni kielimatkaa jo reilu kaksi vuotta, miltei kolme. Nyt äiti vihdoin sitten suostui päästämään / maksamaan minut tuollaiselle kielimatkalle. Olen nyt tämän kesän surffaillut kaiken maailman nettisivuilla jotka järvestävät kielimatkoja. Ensimmäisenä silmään pisti MALTA, mutta se kuulosta hieman tylsältä kohteelta joten päädyin ihanaan Australiaan!!
Sää Australiassa kesä-heinäkuussa
9
2830
Vastaukset
- talvella tietty
Päivällä normaalisti 15-20 astetta on ihan hyvä, toisinaan viileämpää. Yöllä liikutaan 0-10 asteen tienoilla kaupunkialueella, ajoittain alempanakin kaupungin ulkopuolella.
Suomalaisille saattaa yllätyksen tuoda talojen eristämättömyys: sisällä voi myös olla viileää yöllä ja aamuisin. Kyllä se siitä sitten aamun mittaan lämpenee. Jos asutte jossain vanhemmassa puutalossa ilman sen suurempia lämmityksiä, sisällä on ihan helposti 10 astetta aamuyöllä. Ottakaa siis ihan reilusti vaan ne pitkät flanelliyöpuvut ja pari sukkahousujakin mukaan... - todellakin
siellä voi hyvinkin olla päivälläkin alle 10 astetta tuohon aikaan. Taloissa yleensä on yksinkertaiset ikkunat jotka eivät ole mitenkään tiiviit ja ovien alla on reilu rako, ne eivät siis ole kokonaan kiinni. Ole onnellinen jos jonain päivänä tarkenet t-paidalla. Uimisesta meressä ja rannalla makoilusta on täysin turha haaveilla Sydneyssä (noin se kirjoitetaan). Jos siis lämmintä haluatte niin palaa takaisin miettimään tuota Maltaa.
- Limgu
kiitos vastanneille, eipä taideta sinne ausseihin sitten mennä kun on noin kylmä :( Mennään kai sitten Maltalle ym. :)
- cairns
Australiassa on myös paikkoja missä on aina lämmintä.Cairns ja sen ympäristö missä lämpötila ei tavallisesti laske alle 25 päivisin.Yällä noin 15 Suora lentoyhteys aasian kaupunkeihin.
- girl---92
Kyllä sielä päin talvi on.
Itse olen myös menossa Australiaan kielimatkalle 25.6.-25.7.2009. Ja Stdneyssä aion asua.
Ilmeisesti Suurella Koralliruitalla on lämpimämpi kuin Sydneyssä.
Minkä järjestön kautta oot menossa? Mä menen STS:n kautta^^ Ja ootan sitä tosi innolla!- Pikku-Emu
menisin Australiaan joka tapauksessa jos kerran ihan minne vain pääsis, on siellä sitten 20 tai miinus! Kuitenkin hieman 'eksoottisempaa' kuin jossain Maltalla. :)
- eksoottista
Pikku-Emu kirjoitti:
menisin Australiaan joka tapauksessa jos kerran ihan minne vain pääsis, on siellä sitten 20 tai miinus! Kuitenkin hieman 'eksoottisempaa' kuin jossain Maltalla. :)
...muuta kuin että se on pirun kaukana.
- MIR
eksoottista kirjoitti:
...muuta kuin että se on pirun kaukana.
Sinulla on tainnut jäädä 99% mantereesta ja sen asioista kokematta, jos et ole löytänyt mitään.
Lähdepä uudelleen käymään ja koita päästä siitä Sydneystä / Melbournesta vähän poiskin...
- Välimerellä
Aussit kuitenkin on ihan lämmin paikka kun valitsee paikaksi Cairnsín tai Darvinin tai jotain niiltä leveysasteilta. Maksaa maltaita epävarmalle liian nuorelle matkailijalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435880
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2644845Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002472809- 122021
- 1651692
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1781552- 1041293
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2181273Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj961180- 601137