Eipä voi suositella Riikaa

Kerta riitti

Tuli käytyä. Kaikenlaisiin helkkarin paikkoihin sitä tuleekin lähdettyä. Ensinnäkin kahden hengen 3 vrk matka maksoi liki tonnin. Rayanairin niin sanottu halpalento maksoi 270 euroa ja majoitus hieman paremmassa hotellissa 380 euroa. Hintataso sama kuin Suomessa tai korkeampi.

En viihtynyt hetkeäkään, vaikka mm. Jurmalassakin käytiin.

Käyttäkää rahanne vaikka etelänmatkaan - ei tuohon paljon tarvi lisää laittaa niin pääsee viikoksi oikeisiin matkakohteisiin. Riikaan menen jos hyvin maksetaan. Piste.

171

29249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuit ostamaan

      ostit siis lennot aika viime tingassa vai kuinka? itse maksoin ryanairin lennoista n. 50 euroa kun ostin suunnilleen kuukautta ennen matkaa. Hyvän hotellinkin saa kyllä jopa alle 100 euroa/vrk kun vähän katselee tarjouksia.

      • Pettynyt

        minä ostin matkapojista ja lensin finnairilla, 3 päivää kahelta makso alle 900e. tästä lähtien en osta enää halpoja matkoja, kerta riitti.


      • nyhtää
        Pettynyt kirjoitti:

        minä ostin matkapojista ja lensin finnairilla, 3 päivää kahelta makso alle 900e. tästä lähtien en osta enää halpoja matkoja, kerta riitti.

        No jaa, eipähän tuo mikään halpa matka kyllä ollut. Yli 400e 3 päivän Riian reissusta on aika kova hinta. No, saahan siinä tietysti Finnairin lennot jos sillä on merkitystä. Itse lähtisin kyllä tuolla hinnalla vähän kauemmaksi samantien.


      • Riganieki
        nyhtää kirjoitti:

        No jaa, eipähän tuo mikään halpa matka kyllä ollut. Yli 400e 3 päivän Riian reissusta on aika kova hinta. No, saahan siinä tietysti Finnairin lennot jos sillä on merkitystä. Itse lähtisin kyllä tuolla hinnalla vähän kauemmaksi samantien.

        No, kyllähän ne lennon hinnat näkee ostettaessa. Pitääkö ensin ostaa kallis halpalento ja mussuttaa jälkikäteen - no, en tiedä koko kuviota eli ei sen enempää. Riika ei ole halpiskaupunki!
        Eikä se reissu "etelään" välttämättä loppujen lopuksi sen halvemmaksi nykyään tule. Matkatoimistot
        varmasti nyhtävät välistä. Ei nekään ilmaiseksi työtään tee. Yhtälailla voisi tavalliselle duunarille sanoa, että aika paljon sinä nyhdät tuollaisen työn tekemisestä. Itse tekisin puolet halvemmalla (ellei tarvitsisi elääkseen tehdä) :))


      • justeri
        Pettynyt kirjoitti:

        minä ostin matkapojista ja lensin finnairilla, 3 päivää kahelta makso alle 900e. tästä lähtien en osta enää halpoja matkoja, kerta riitti.

        EIPÄ IHEME ETTÄ MAKSOIT ITSESI KIPEÄKSI....


        VERTAILE RYANIN JA AIR BALTICIN HINTOJA

        MOLEMMISTA SAA MYÖS HYVÄT HOTELLIT JA hALVALLA


      • JUST WONDERING

        VIELÄKÖ TÄMÄ VANHA PROVO ROIKKUU TÄÄLLÄ ???


      • !!!
        Pettynyt kirjoitti:

        minä ostin matkapojista ja lensin finnairilla, 3 päivää kahelta makso alle 900e. tästä lähtien en osta enää halpoja matkoja, kerta riitti.

        ostin liput finnairilta juhannukseksi 3 yötä liput 145€ meno-paluu/hlö hyvissä ajoin ennen lähtöä ja hyvä hotelli
        3 yötä noin 200€ kohtuullista kerran siellä käy vanha kaupunki on hieno jos on hyvä sää ympäristö miellyttävmpi mutta kerta riittää


      • Riika-
        Riganieki kirjoitti:

        No, kyllähän ne lennon hinnat näkee ostettaessa. Pitääkö ensin ostaa kallis halpalento ja mussuttaa jälkikäteen - no, en tiedä koko kuviota eli ei sen enempää. Riika ei ole halpiskaupunki!
        Eikä se reissu "etelään" välttämättä loppujen lopuksi sen halvemmaksi nykyään tule. Matkatoimistot
        varmasti nyhtävät välistä. Ei nekään ilmaiseksi työtään tee. Yhtälailla voisi tavalliselle duunarille sanoa, että aika paljon sinä nyhdät tuollaisen työn tekemisestä. Itse tekisin puolet halvemmalla (ellei tarvitsisi elääkseen tehdä) :))

        Riiassa on selvästi enemmän ison kaupungin tuntua kuin Tallinnassa tai Helsingissä. Se ei hahmotu samalla tavalla heti. Katuja riittää kilometrikaupalla, ja niiden varsilla on - neuvostokaudesta huolimatta - liiketiloja toisin kuin useiden vanhojen talojen alakerrassa Helsingissä, mistä voi päätellä, että kaupungissa on ollut vaurautta ja kaupankäyntiä aiemmin. Niinpä kauppoja on meikäläisen mittapuun mukaan yllättävissä paikoissa eri puolilla kaupunkia. Jotkut Bossit tai Armanit eivät ole kaikki just siinä kaupungin keskipisteessä, kuten Helsingissä jossain Espan ja Erottajan kulmilla. Riiassa on käytettävä jalkojaan!

        Toki kaupungissa on vieläkin paljon suttuista, hajanaista ja rosoista, monet talot rähjäisiä tai mustuneita, mutta kun kuvittelee, että ne hiekkapuhalletaan tai korjataan joskus, kun siihen on varaa, kaupunki on ihan hieno. Amen.


      • Riika kohenee vielä
        Riika- kirjoitti:

        Riiassa on selvästi enemmän ison kaupungin tuntua kuin Tallinnassa tai Helsingissä. Se ei hahmotu samalla tavalla heti. Katuja riittää kilometrikaupalla, ja niiden varsilla on - neuvostokaudesta huolimatta - liiketiloja toisin kuin useiden vanhojen talojen alakerrassa Helsingissä, mistä voi päätellä, että kaupungissa on ollut vaurautta ja kaupankäyntiä aiemmin. Niinpä kauppoja on meikäläisen mittapuun mukaan yllättävissä paikoissa eri puolilla kaupunkia. Jotkut Bossit tai Armanit eivät ole kaikki just siinä kaupungin keskipisteessä, kuten Helsingissä jossain Espan ja Erottajan kulmilla. Riiassa on käytettävä jalkojaan!

        Toki kaupungissa on vieläkin paljon suttuista, hajanaista ja rosoista, monet talot rähjäisiä tai mustuneita, mutta kun kuvittelee, että ne hiekkapuhalletaan tai korjataan joskus, kun siihen on varaa, kaupunki on ihan hieno. Amen.

        Luojan kiitos Riian keskusta on säästynyt myöhäisemmän neuvostokauden modernilta arkkitehtuurilta ja roskarakentamiselta! Se on yleensä kauheimman näköistä (pisimpään), koska kukaan ei välitä siitä - jätetään odottamaan purkua tai kuorrutusta jollakin lasilla tms. Esim. Ukrainan pääkaupunki Kiova on melko hyvässä kondiksessa, häpeätahroinaan jotkin
        rähjäisen oloiset "uudemmat" talot. Jos olette käyneet Moskovassa vaikkapa rumalla Novyj Arbat valtakadulla tiedätte, mitä tarkoitan. (Huvittavaa, että moinen törky oli Brežnevin kaudella neuvostoihmisistä hienoa ja edistystä, suuri ylpeyden aihe.).


      • syy ja seuraus
        justeri kirjoitti:

        EIPÄ IHEME ETTÄ MAKSOIT ITSESI KIPEÄKSI....


        VERTAILE RYANIN JA AIR BALTICIN HINTOJA

        MOLEMMISTA SAA MYÖS HYVÄT HOTELLIT JA hALVALLA

        Moni on tottuntu laatuun eikä ikinä tarvi edes harkita mitään rynkyn halpislentoa eikä rähjämajoitusta. Maalaisethan ne rynkkyä käyttää, ei se kaupungista edes lennä.
        Muuten olen sitä mieltä että nuo halpismatkaajat voisivat jäädä mieluiten kotiin kaljaa juomaan. AB on samanlainen firma, oli menossa konkkaan mutta joku sen tilapäisesti pelasti. Nyt on Estonian Air menossa nurin.
        Sun on pakko sotaa halvalla jostain syystä..... en kyllä sääli kuitenkaan. En halua matkustaa samassa koneessa koskaan!!


      • riika ja muut
        nyhtää kirjoitti:

        No jaa, eipähän tuo mikään halpa matka kyllä ollut. Yli 400e 3 päivän Riian reissusta on aika kova hinta. No, saahan siinä tietysti Finnairin lennot jos sillä on merkitystä. Itse lähtisin kyllä tuolla hinnalla vähän kauemmaksi samantien.

        matkapojat ei ole järkevin taho ostaa pakettia. Mutta oma on asia mistä haluaa palvelunsa hankkia. Kannattaa vertailla, mutta en suinkaan mitään ebookersia tässä mainostele.... on vaan kokemusta hyvästä ja luotettavasta nettitoimistosta.


      • Mustat talot?
        Riika- kirjoitti:

        Riiassa on selvästi enemmän ison kaupungin tuntua kuin Tallinnassa tai Helsingissä. Se ei hahmotu samalla tavalla heti. Katuja riittää kilometrikaupalla, ja niiden varsilla on - neuvostokaudesta huolimatta - liiketiloja toisin kuin useiden vanhojen talojen alakerrassa Helsingissä, mistä voi päätellä, että kaupungissa on ollut vaurautta ja kaupankäyntiä aiemmin. Niinpä kauppoja on meikäläisen mittapuun mukaan yllättävissä paikoissa eri puolilla kaupunkia. Jotkut Bossit tai Armanit eivät ole kaikki just siinä kaupungin keskipisteessä, kuten Helsingissä jossain Espan ja Erottajan kulmilla. Riiassa on käytettävä jalkojaan!

        Toki kaupungissa on vieläkin paljon suttuista, hajanaista ja rosoista, monet talot rähjäisiä tai mustuneita, mutta kun kuvittelee, että ne hiekkapuhalletaan tai korjataan joskus, kun siihen on varaa, kaupunki on ihan hieno. Amen.

        Myös Tallinnan keskustassa on noita oudon mustia taloja. Miksi ne ovat sen värisiä? Onhan Suomessakin paljon betonin ja kuran sävyjä, mutta ihmetyttää talo, joka on kuin hiilellä sotkettu kokonaan. Eikö niitä ole koskaan maalattu tai puhdistettu, vai sota-aikaisten palojen jäljiltäkö ne ovat niin mustia?


      • à propos
        Riika kohenee vielä kirjoitti:

        Luojan kiitos Riian keskusta on säästynyt myöhäisemmän neuvostokauden modernilta arkkitehtuurilta ja roskarakentamiselta! Se on yleensä kauheimman näköistä (pisimpään), koska kukaan ei välitä siitä - jätetään odottamaan purkua tai kuorrutusta jollakin lasilla tms. Esim. Ukrainan pääkaupunki Kiova on melko hyvässä kondiksessa, häpeätahroinaan jotkin
        rähjäisen oloiset "uudemmat" talot. Jos olette käyneet Moskovassa vaikkapa rumalla Novyj Arbat valtakadulla tiedätte, mitä tarkoitan. (Huvittavaa, että moinen törky oli Brežnevin kaudella neuvostoihmisistä hienoa ja edistystä, suuri ylpeyden aihe.).

        Moskovan Novyi Arbatin rumat neukkupilvenpiirtäjät on remontoitu, päällystetty ja niihin on pantu mielikuvitukselliset, vaihtuvat led-valot.

        http://galad.ru/upload/iblock/3d1/moskva_ulica_noviy_arbat.jpg

        http://cdn.bolshoyvopros.ru/files/users/images/2a/82/2a823f52d38322bc4477c3ec0c1f64d9.jpg

        Ennen:
        http://www.metronews.ru/_internal/gxml!0/r0dc21o2f3vste5s7ezej9x3a10rp3w$5copndog04w8pdvyzx7env3rxu8mkwt/47830951_sk469.jpeg

        http://lh5.ggpht.com/-B0Jkpq6HoMw/UXm2Kbl6waI/AAAAAAAANYk/9lFpwZykHtU/s1024/1977 Новый Арбат (проспект Калинина). Фото Виктора Ахломова.jpg


    • omatoimimatkailija

      Ajoissa jos varailee ryanairin lennot ja buukkaa hotellin kesätarjoushinnoilla itse tai ryanairin kautta niin tommosen 3 yön matkan sai heinä/elokuulle suurinpiirtein 200 euron pintaan/hlö. Tuo 4 tähden keskustahotellissa siis. muutaman kympin varmaan voi säästää tuostakin jos tyytyy syrjäisempään hotelliin. Tuskin kannattaa kylläkään.

      • Riganieki

        " muutaman kympin varmaan voi säästää tuostakin jos tyytyy syrjäisempään hotelliin. Tuskin kannattaa kylläkään "
        Riiassa säästää äkkiä useita kymppejä per yö, mikäli
        ei hotellin tarvi olla vanhan kaupungin alueella tai
        välittömässä läheisyydessä. Laatua ja palvelua saa kuitenkin ihan samaan tapaan. Myös liikenne ydinkeskustaan toimii ja on edullista. Jotkut hotellit jopa kuljettavat omatoimisesti.


      • käynyt....
        Riganieki kirjoitti:

        " muutaman kympin varmaan voi säästää tuostakin jos tyytyy syrjäisempään hotelliin. Tuskin kannattaa kylläkään "
        Riiassa säästää äkkiä useita kymppejä per yö, mikäli
        ei hotellin tarvi olla vanhan kaupungin alueella tai
        välittömässä läheisyydessä. Laatua ja palvelua saa kuitenkin ihan samaan tapaan. Myös liikenne ydinkeskustaan toimii ja on edullista. Jotkut hotellit jopa kuljettavat omatoimisesti.

        Muutaman päivän lomalla on järkevää asua keskustassa, etenkin jos on tottunut asumaan kaupungissa. Kätevä pistäytyä vaikka Stockmannilla tai jossain muualla kun ei ole monimutkaisia liikennekiemuroita. Voi helposti mennä välillä myös hotellille käymään. Keskustassa on myös viihtyisämpää.
        Eräs matkanjärjestäjä ottaa hotellin ryhmämatkalla kaukaa keskustasta ( Hotel Teater), kuka sinne viitsii mennä asumaan. Itse menen seuraavan kerran Konventa Setaan, oli hyvällä paikalla. Ei ole mitänä laatua kun joutuu rymistelemään bussilla tai raitsikalla jotta pääsee ihmisten ilmoille. Erot hinnoissa ovat kuitenkin todella minimaaliset.


    • ..edullinen reissu

      Tulin hiljattain Riiasta. Lennot Ryanairilla ja hotelli 3 vrk yhteensä 205e/hlö. Reissu meni yli odotusten. Sää suosi, lämpöä riitti 28 asteeseen saakka. Hotelli yli odotusten vaikka ei ihan keskeisimmällä paikalla ollutkaan. Kolmen tähden hotelli, mutta silti käyttäjien arvosteluissa monien "korkeampitasoisten" hotellien yläpuolella. Useasti aiemmin Tallinnassa käyneenä voin todeta, että Riika vei nyt kyllä kirkkaasti voiton. Sinne on päästävä uudelleen. Ainakin tähän aikaan vuodesta siellä oli paljon alennusmyyntejä, jopa -75% saakka. Ja valikoimaa riitti. Ja noita Ryanairin hintoja kannattaa vertailla..jos ei matkan ajankohta ole päivästä kiinni, saattaa jonain muuna päivänä hinnat tosiaankin olla huomattavasti edullisemmat.

    • krb

      Mielenkiinnolla lueskelen näitä juttuja, koska itsellä on matka vasta varattuna. Lennot tuli maksamaan ryan airilla (sis. kaikki ne matkatavara maksut yms.) 88,50e/hlö. Hotelli varattiin aivan keskeltä vanhaakaupunkia. kolme tähteä ja loistavia arvosteluja. hinta kolme yötä 97,50e/hlö.
      Minä odotan matkalta shoppailua, viihtyisiä ravintoloita ja kauniita paikkoja. Katsotaan millä mielellellä minä kirjoitan täällä kuukauden päästä. :)

      • poor opiskelija

        Miltä matkayhtiöltä sait noin halvalla lennon ja majoituksen ?
        Olisi kiva tietää, ni sitte ite voisin kans varata lennon & hotellin halvalla, ku opiskelija olen ni ei ylimäärästä oo niin hirveesti.. :)
        ja kaiken lisäks sais enemmän sit sitä käyttörahaa !! :)


      • omatoimimatkailija
        poor opiskelija kirjoitti:

        Miltä matkayhtiöltä sait noin halvalla lennon ja majoituksen ?
        Olisi kiva tietää, ni sitte ite voisin kans varata lennon & hotellin halvalla, ku opiskelija olen ni ei ylimäärästä oo niin hirveesti.. :)
        ja kaiken lisäks sais enemmän sit sitä käyttörahaa !! :)

        Jos luet ketjun viestit läpi niin huomaat varmaan että saat matkan puolet halvemmalla kun hoidat lentojen ja majoituksen varaukset itse. Lennot suoraan Ryanairin tai Air Balticin nettisivuilta. Hotellin voi varata Ryanairin sivuilta tai jostain nettivaraamosta (esim. Booking.com) tai suoraan hotellista.

        Ryanairin hinnat yleensä nousee mitä lähempänä matkapäivä on, eli kannattaa varata hyvissä ajoin.

        Ainoa mutta voi olla se, että hotellivarauksiin tarvitaan yleensä luottokortti ja Ryanairillekin vähintään Visa Electron. Opiskelijalla tämä voi tietysti olla ongelma. Jostain halvemmasta hotellista ehkä saa suoraan varattua esim. sähköpostitse ilman luottokorttiakin.


      • poor opiskelija
        omatoimimatkailija kirjoitti:

        Jos luet ketjun viestit läpi niin huomaat varmaan että saat matkan puolet halvemmalla kun hoidat lentojen ja majoituksen varaukset itse. Lennot suoraan Ryanairin tai Air Balticin nettisivuilta. Hotellin voi varata Ryanairin sivuilta tai jostain nettivaraamosta (esim. Booking.com) tai suoraan hotellista.

        Ryanairin hinnat yleensä nousee mitä lähempänä matkapäivä on, eli kannattaa varata hyvissä ajoin.

        Ainoa mutta voi olla se, että hotellivarauksiin tarvitaan yleensä luottokortti ja Ryanairillekin vähintään Visa Electron. Opiskelijalla tämä voi tietysti olla ongelma. Jostain halvemmasta hotellista ehkä saa suoraan varattua esim. sähköpostitse ilman luottokorttiakin.

        Juu itsehän olen tässä hintoja vertaillutkin ja matkaa varaamassa, ja löysinkin jo muutaman suhtkoht halvan vaihtoehdon.

        Luin kyllä ketjun viestit, mutta päässäni tapahtui vissiin vain jonkin asteinen laskuvirhe ! :)

        P.S. Luottokortti ei ole ongelma, vaikka opiskelija olenkin.


      • krb
        poor opiskelija kirjoitti:

        Miltä matkayhtiöltä sait noin halvalla lennon ja majoituksen ?
        Olisi kiva tietää, ni sitte ite voisin kans varata lennon & hotellin halvalla, ku opiskelija olen ni ei ylimäärästä oo niin hirveesti.. :)
        ja kaiken lisäks sais enemmän sit sitä käyttörahaa !! :)

        Vastaan nyt kuitenkin vaikka olet varmaan jo matkan varannutkin. ;)
        Ryanairilla lennetään ja tässä on meidän hotelli:
        http://www.ekeskonvents.lv/
        hotellin varasin www.booking.com :ista.


      • Matkailijana2010
        krb kirjoitti:

        Vastaan nyt kuitenkin vaikka olet varmaan jo matkan varannutkin. ;)
        Ryanairilla lennetään ja tässä on meidän hotelli:
        http://www.ekeskonvents.lv/
        hotellin varasin www.booking.com :ista.

        Millainen hotelli oli? Mitä muuten tykkäsit Riikasta?


    • mooses pessi

      Olen sunnuntaina 10.8. lähdössä vaimon kanssa Riikaan. Air Balticilta varasin ja maksoin lentoliput tammikuussa. Suora ja edestakainen lento Oulu-Riika maksoi 77 euroa/henkilö. Vanhassa kaupungissa sijaitsevan hotellin kanssa (3 yötä) hinta on kaikkineen 257 euroa. Ei ole mielestäni kovin kallista ja Riika on ihan mukava paikka viettää pientä lomaa.

    • toki

      Raikulta lennot meno-paluu kaikkine lisineen kahdelta siten, että toisella matkalaukku ruumaan yhteensä 100 e. Hotelli neljä tähteä kolmelta yöltä 195 euroa. Eli noin 150 euroa/hlö. Ei mielestäni kallis hinta ollenkaan.

      Itse asiassa raikulla oli aluksi kalliimpi hinta kun katsoin, eli kävi niin että tuli halvemmaksi odottaa lähemmäksi lähtöpäivää, noin 1,5 kk. Joskus näinkin!

    • simmäistä

      kertaan Riikaan ja vähän hirvittää ristiriitainen palaute.
      Varasin matkat kaksi viikkoa sitten.
      Lähtö lauantaina Seutulasta 9.8 kello 12.45 ja Paluu Riiasta keskiviikkona 13.8 kello 17.55.
      Kolmen tähden hotelli kilometrin päässä vanhasta kaupungista, majoitus sisältää lämpimän buffa-aamiaisen.
      Hintaa reissulle tuli 310 euroa hengeltä.
      Loma loppuu parin viikon kuluttua, palailen silloin kirjoittamaan oman matkakertomulseni.

    • eilen palasin riikasta

      Palasin eilen 3vrk Riian reissusta oikein tyytyväisenä. Ryanairilla menopaluu maksoi 70e kaikkine kuluineen päivineen. Asuttiin hotellissa muutaman kilometrin päästä keskustasta noin 25/yö/henkilö. Kodikas hotelli (Best Hotel), missä asiat hoidettiin laadukkaasti. Julkisilla pääsi keskustasta hotellin viereen 50 paikallisen sentin hintaan.

      Olut maksoi aina yhdestä latista 5 latiin, riippuen siitä missä käytiin. Selvää on, että turisteilta otettiin ylimääräistä. Paikallinen nainen sanoi, että "of course tourists are overcharged".

      Hyvät ruuat sai sopuhintaan, kun hieman katsoi missä söi. Hieman reilulla 10 latilla sai alkukeiton, pääruuan ja oluen Jurmalassa. Paikallinen olisi maksanut tästä varmaan puolet. Heset ja mäkit olivat noin 3 latia per ateria.

      Riika on kaunis kaupunki jossa on todella kauniita naisia (ovat jo itsessään nähtävyys). Yökerhoissa saa bilettää aamukasiin eikä kertaakaan soinut Timbaland!

      Toki siellä pitää olla perusvarovainen. Vodkaa tintanneet äijät voivat provosoitua helposti. Siellä on parempi väistää kuin väitellä. Yökerhoissa yleisesti naiset eivät metsästä panoseuraa paitsi tietenkin maksulliset ja muut pyrkyrit, jotka yrittivät saada meitä "sellaisiin paikkoihin" käymään monella eri taktiikalla.

      Suosittelen Riikaa etenkin hyvin käyttäytyville miesporukoille, jotka haluvat bilettää hieman elektronisemman musiikin tahdittaessa. Oman tyttöystävän kanssa sinne ei kannata mennä, sillä epähuomiossa sitä kumminkin tulee katseltua paikallista naiskauneutta.

      • Pettynyt

        Oot säki idiootti. Vai ei Riikaan kannata mennä oman tyttöystävän kans, sulla raukalla ei taida olla edes semmosta... Ite olin mieheni kans ja mitäs pahaa kattomisessa on? Katon minäki komeita miehiä, vaikka oma kulta on vieressä. Matkusta sä vaan köyhillä hinnoilla yksinäs!


      • päinvastainen kokemus jatka...

        Kirjoitinkin jo tohon aiemmin että oli erittäin onnistunut matka kun oltiin riikassa 5 vuorokautta, tultiin viime perjantaina siis Minä ja mun mies. se on totta että siellä on kauniita ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin ja just tossa aiemmin mainitsin että siellä noi naisten paidat on kauniimpia kuin suomessa eli ei ne naiset vaan se miten ne osaa korostaa naisellisuuttaan ;) ostin itsekin sieltä pari paitaa ja tyttärelle myös sekä farkut tyttärelle ja paljon halvemmalla kuin suomesta. Sekä itselleni ihanan käsilaukun :) en kokenu mitään alemmuutta siitä että olin suomalainen kauniiden ihmisten seassa vaan yritin ottaa mallia ;)


      • mielenkiintoista

        Mietipä housuissasi, lähteekö naiset muutenkaan
        tällaisiin seksikohteisiin tai vie miestäänkään saati perhettään ja mietipä vielä sitten,kumpikohan ku-
        luttaa rahaa kohteessa turistina enemmän.


      • hah hah haaa
        päinvastainen kokemus jatka... kirjoitti:

        Kirjoitinkin jo tohon aiemmin että oli erittäin onnistunut matka kun oltiin riikassa 5 vuorokautta, tultiin viime perjantaina siis Minä ja mun mies. se on totta että siellä on kauniita ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin ja just tossa aiemmin mainitsin että siellä noi naisten paidat on kauniimpia kuin suomessa eli ei ne naiset vaan se miten ne osaa korostaa naisellisuuttaan ;) ostin itsekin sieltä pari paitaa ja tyttärelle myös sekä farkut tyttärelle ja paljon halvemmalla kuin suomesta. Sekä itselleni ihanan käsilaukun :) en kokenu mitään alemmuutta siitä että olin suomalainen kauniiden ihmisten seassa vaan yritin ottaa mallia ;)

        Voi elämän kevät! Jokainen ihminen,myös miehet
        siis, on luonnollisenaan kaunein.


      • Ei_seksituristi
        mielenkiintoista kirjoitti:

        Mietipä housuissasi, lähteekö naiset muutenkaan
        tällaisiin seksikohteisiin tai vie miestäänkään saati perhettään ja mietipä vielä sitten,kumpikohan ku-
        luttaa rahaa kohteessa turistina enemmän.

        Se oli oma tulkintasi, itsehän en sitä millään tavalla väittänyt, edes kategorisesti ;)

        Sanotaanko näin, että olen kuullut monien naisten menevän juuri Italiaan lomareissuille ei pelkästään historian ja kulttuurin vuoksi vaan myös komeiden miesten katselu mielessään. Ymmärrän sen hyvin.

        Samoin Riikaan voi mennä vaikka sykkivän yöelämän, slaavilaisen keittiön ja kauniiden naisten katselu mielessään.

        Seksiturismi on mielestäni lähinnä säälittävää.


      • yök*
        hah hah haaa kirjoitti:

        Voi elämän kevät! Jokainen ihminen,myös miehet
        siis, on luonnollisenaan kaunein.

        Niinhän ne tyylitajuttomat ja viitsimättömät metsäläiset sanoo. Pistäpäs kuule se tynnyri lämpiämään, kaikesta päätellen olet kasvanut sellaisessa.


      • naisreissaaja
        päinvastainen kokemus jatka... kirjoitti:

        Kirjoitinkin jo tohon aiemmin että oli erittäin onnistunut matka kun oltiin riikassa 5 vuorokautta, tultiin viime perjantaina siis Minä ja mun mies. se on totta että siellä on kauniita ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin ja just tossa aiemmin mainitsin että siellä noi naisten paidat on kauniimpia kuin suomessa eli ei ne naiset vaan se miten ne osaa korostaa naisellisuuttaan ;) ostin itsekin sieltä pari paitaa ja tyttärelle myös sekä farkut tyttärelle ja paljon halvemmalla kuin suomesta. Sekä itselleni ihanan käsilaukun :) en kokenu mitään alemmuutta siitä että olin suomalainen kauniiden ihmisten seassa vaan yritin ottaa mallia ;)

        naisten paidat.... käyttääkö joku nainen miesten vaatteita?
        naisilla on pusero ja miehillä paita.


    • Päinvastainen kokemus

      Meillä taas oli erittäin onnistunut matka riikaan :)Oltiin siellä 5 vuorokautta ja yhteensä kahdesta aikuisesta piti maksaa 656 euroa; tämä sisälsi hotellin ja aamiaiset siellä viitenä aamuna ja lennot edestakaisin Finnairin koneella. Eli vähän yli 300 euroa/nuppi. Mun mielestä kohtuu hinta ja aiotaan mennä uudestaan! Kaunis kaupunki ja siisti :) ei ollu lasinsiruja eikä roskia ympäriinsä niinku suomessa täällä pääkaupunki seudulla ainakin tuppaa olemaan. Taitaa olla jotku alennusmyynnit nyt menossa siellä (oltiin Riikassa 3.8-8.8.2008) kun ihania vaatteita oli pilvin pimein :) 18 v tytär sai paljon tuliaisia kun siellä on mun mielestä noi naisten vaatteet huomattavasti hienompia kun täällä meillä (tai sit niistä pitää maksaa ihan älyttömästi täällä suomessa). Riikassa ei pitänyt. Ratikalla pääsi helposti mihin vaan ja lippu maksoi 50 santimea eli 75 senttiä. aina sama hinta vaikka matkusti kuinka pitkälle. Junalla mentiin Jurmalaan ja se kesti puoli tuntia ja maksoi 65 santimea eli euron. Halpaa oli siis julkisilla matkustella. Oli tosi positiivinen yllätys koko riika ja Jurmala ja niistä vois kirjottaa loputtomiin. Jurmalan rantahan on ihan ku etelässä :) Odotin matkasta että paikka on kaikin puolin vähän tasokkaampi kuin viro, mutta ei niitä kahta voinut verrata mitenkään. Pärnussa viime kesänä oli niin hirveetä ruokaa että en sinne toiste mene mutta tämä taas oli ihan vasta kohta sillekin: joka päivä ja ilta syötiin ulkona ja joainen ateria oli vähintään hyvä, useimmat olivat erinomaisia. Käytiin monessa eri ravintolassa syömässä esim sellaisissa kuin Kert ja il patio ja Malibu Ja Friday ja kaikissa noissa ainakin ruoka oli hyvää. Että kannattaa mennä Riikaan :)))

      • Baltian kävijä

        Fridayssä käytiin mekin, voi suositella joka suhteessa.

        Naisista ja vaatteista vielä. Mielestäni suomalaisilla naisilla ei ole mitään hävettävää ulkonäön suhteen ainakaan. Ulkomailla vain halutaan panostaa siihen enemmän, meillähän se on pitkään ollut "turhat ne vaatteilla koreilee" -henkistä touhua. Tosin nykyään suunta on täälläkin parempaan. Kaupoista alkaa löytyä jo valikoimia, ainakin jonkinlaisia.

        Vielä kun saataisiin oma kansakuntamme hoikemmaksi opettelemalla syömään oikealla tavalla oikeaa ruokaa niin johan sitten olisi hyvin asiat.


      • päinvastainen kokemus taas..
        Baltian kävijä kirjoitti:

        Fridayssä käytiin mekin, voi suositella joka suhteessa.

        Naisista ja vaatteista vielä. Mielestäni suomalaisilla naisilla ei ole mitään hävettävää ulkonäön suhteen ainakaan. Ulkomailla vain halutaan panostaa siihen enemmän, meillähän se on pitkään ollut "turhat ne vaatteilla koreilee" -henkistä touhua. Tosin nykyään suunta on täälläkin parempaan. Kaupoista alkaa löytyä jo valikoimia, ainakin jonkinlaisia.

        Vielä kun saataisiin oma kansakuntamme hoikemmaksi opettelemalla syömään oikealla tavalla oikeaa ruokaa niin johan sitten olisi hyvin asiat.

        Jotenki sitä aina ihmettelee kun tulee reissusta niin hyvällä fiiliksellä ja sit näkee tätä tuulipuku meininkiä niin siihen joutuu mukaan ihan viikossa taas :/ Täällä suomessa on kai niin synkkää ja pimeää jotenki että pukeudutaan kaapuihin sen takia tai jotain, en tiedä. On mun mielestä suomessakin aika paljon hoikkia ihmisiä mut siihen kiinnitin huomiota että siellä kaikki käveli korkkareilla ja ite en sellasilla pysyis pystyssä ja vielä vähemmän niillä mukulakivi kaduilla :)ja korkkarit sit lisää sitä hoikkuuden vaikutelmaa... joo, mut tosi ihana maa, että sinne pitää kyllä päästä uudestaan :)


      • ihastunut riikaan
        päinvastainen kokemus taas.. kirjoitti:

        Jotenki sitä aina ihmettelee kun tulee reissusta niin hyvällä fiiliksellä ja sit näkee tätä tuulipuku meininkiä niin siihen joutuu mukaan ihan viikossa taas :/ Täällä suomessa on kai niin synkkää ja pimeää jotenki että pukeudutaan kaapuihin sen takia tai jotain, en tiedä. On mun mielestä suomessakin aika paljon hoikkia ihmisiä mut siihen kiinnitin huomiota että siellä kaikki käveli korkkareilla ja ite en sellasilla pysyis pystyssä ja vielä vähemmän niillä mukulakivi kaduilla :)ja korkkarit sit lisää sitä hoikkuuden vaikutelmaa... joo, mut tosi ihana maa, että sinne pitää kyllä päästä uudestaan :)

        Riika oli hvyä kokemus, mutta ei pärjää Vilnalle kuitenkaan.
        Suomalaiset joita siellä oli aika plajon johtuen joulunajan lomista, olivat kyllä ns. parempaa väkeä, ei mitään risaisetfarkut-tuulipuku-väkeä. Paikalliset pukeutuu siististi ja keskustassa ei tietenkään näe sitä köyhintä kansanosaa.
        Yleisilme kaupungissa oli siisti, järjestys hyvä. Missään ei näkynyt roskia eikä kaduille heitettyjä tyhjiä pulloja. Siellä on ulkona juominen kieleltty ja kännissä hortoilu. Olisivatko halpsireissaajat joutuneet putkaan....hmm..
        Jouluntienoon matkat ovat sen verran kalliimpia ettei ihan rahaton sinne edes pääse silloin. Ellei nyt sitten rymistele bussilla ja yövy jossain murjussa.


      • tyylillä vaan
        Baltian kävijä kirjoitti:

        Fridayssä käytiin mekin, voi suositella joka suhteessa.

        Naisista ja vaatteista vielä. Mielestäni suomalaisilla naisilla ei ole mitään hävettävää ulkonäön suhteen ainakaan. Ulkomailla vain halutaan panostaa siihen enemmän, meillähän se on pitkään ollut "turhat ne vaatteilla koreilee" -henkistä touhua. Tosin nykyään suunta on täälläkin parempaan. Kaupoista alkaa löytyä jo valikoimia, ainakin jonkinlaisia.

        Vielä kun saataisiin oma kansakuntamme hoikemmaksi opettelemalla syömään oikealla tavalla oikeaa ruokaa niin johan sitten olisi hyvin asiat.

        Niin no.... suomalaista persjalkatyyppistä ihmistä ei saa mitenkään muovattua viehättävämmäksi. Noita mainittuja on pitkin savoa.... geenejä ei niin vaan muuteta. Lisäksi meillä on tietysti ylensyönti se suurin vaara mitä tulee ulkomuodon pilaamiseen. Vain osa nuoristakin osaa pukeutua ja huolehtia itsestään.


      • style guru
        tyylillä vaan kirjoitti:

        Niin no.... suomalaista persjalkatyyppistä ihmistä ei saa mitenkään muovattua viehättävämmäksi. Noita mainittuja on pitkin savoa.... geenejä ei niin vaan muuteta. Lisäksi meillä on tietysti ylensyönti se suurin vaara mitä tulee ulkomuodon pilaamiseen. Vain osa nuoristakin osaa pukeutua ja huolehtia itsestään.

        Ja ylenjuonti.


      • Konde77

        Jurmalassa meillä oli suuri huvila heinäkuussa 2018, 2200e viikko.
        Huvilassa oli 4 makuuhuonetta, 2 kylpyhuonetta ja uima-allas.
        Kyllä tykättiin. Hiekkarannalle 200m. Omalle autolle oli turvallinen piha, kun aita kiersi tontin. Keskustaan lyhyt kävelymatka. Junalla Riikaan.
        Voin suositella.
        Ei tuolla hinnalla Suomesta saa kuin kälyisen mökin pienen järven rannalta heinäkuussa.


    • HAHAH!

      Miten IHMEESSÄ ootte saaneet noin paljon kulumaan hotelliin ja matkoihin?? Salli mun nauraa!!! :D Nooh... ei se tyhmä joka pyytää... ;)

      • Pettynyt

        Toisilla on rahaa, toisilla ei!!


      • Kerta riitti

        Rayanair TRE-Riika-TRE 2 henkeä 270e (sis kaikki kulut), hotelli Riikassa 380e ja palatessa Suomessa 80e tekee yht 730 e. Ei ole tapana yöpyä retkeilymajoissa. Sen päälle syömiset ja juomiset ym kulut, taksit ja jotain krääsää jne. Ei se tonni ehkä riitäkään.

        Paikka oli tylsä.


      • Riganieki
        Pettynyt kirjoitti:

        Toisilla on rahaa, toisilla ei!!

        hyvinkin usein, että ne joilla on rahaa millä mällätä itkevät eniten kovia hintoja :))


      • tilit pankeissa
        Pettynyt kirjoitti:

        Toisilla on rahaa, toisilla ei!!

        Juuri noin, ja ihan hyvä! On kiva kun ei tarvi senttejä laskeskella!!!


    • matkan löysitte

      Ollaan tänään lähdössä Riikaan. Lennot Ryanairilta 3 tähden hotelli 1 km keskustasta aamiaisella kustansi 165 e/hlö... Saas nähdä, millainen matkakokemus tulee..

      • ja -

        öiden lukumäärä on 3.


    • pääsee

      Lähden viikonlopuksi Riikaan - finnairin suorat lennot ja neljän tähden hotelli kaksi yötä maksoi vähän yli 200 €, joten kyllä sinne edullisesti pääsee ja mukavastikin.

      • Oskuman

        Mikä hotelli?


      • hotelli on
        Oskuman kirjoitti:

        Mikä hotelli?

        Islander - siitä on sekavia arvosteluja, mutta pääasiassa myönteisiä, voin kertoa tarkemmin ensi viikolla


    • Markhorn

      Kerrohan nyt hyvä ihminen jotain; mitä ja missä siellä meni pieleen?
      Tuossa avausviestissäsi keskityttiin lähinnä matkan hintaan, joka mielestäni on täysin toissijainen juttu itse kohteen kannalta.
      Itse olen käynyt Riikassa kuusi kertaa ja sen lisäksi vielä muuallakin Latviassa.
      Omat kokemukseni ovat olleet positiivisia.
      Vieläpä olen sitä mieltä, että Jurmalan hiekkaranta pärjää kyllä vertailussa mille tahansa etelänmatkojen massaturistikohteelle.

    • ja menen toistekin...

      Muutaman vrk:n reissu tuli tehtyä eikä todellakaan ehtinyt pitkästyä. Itse asiassa aika loppui pahasti kesken. Ryanairin lennoilla ja hyvätasoisessa keskustahotellissa matkan hinta/laatusuhdekin oli erinomainen.

      Jos historia, arkkitehtuuri, hyvä ruoka ja mukavat baarit/terassit kiinnostavat niin Riika on hyvä valinta. Ja niin kauan kun itsellä on järki päässä ja vähän osaa käyttäytyä niin ihan asiallista palveluakin tuntuu saavan paikallisilta. Missään ei huijattu (takseja ei käytetty) eikä muutenkaan mitään kummempia ongelmia ilmaantunut. Asiassa auttanee sekin jos vähän yrittää katella minkänäköisiin baareihin itsensä iltaisin tunkee.

      Ryyppyreissulla kokemukset voi olla sitten pahasti toisenlaiset, sitä riskiä en ottaisi että Riian yöelämässä heiluisin räkä poskella.

      Jos ylipäänsä tykkää rauhallisemmasta meiningistä niin kesäaikaan menisin viikolla. Viikonloppuna vanhassa kaupungissa oli jo liikaakin porukkaa, päivällä turistiryhmiä ja illalla möykkääviä känniääliöitä, myös paikallisia.

      Keskustassa liikkuessa ei Riiassa tullut pahasti edes sitä ex-itäblokin neukkufiilistä mikä jossain Itä-Euroopan kaupungeissa vieläkin iskee. Tampere-Pirkkalan parakkiterminaaliin kaatosateessa luikkiessa ko. fiilis oli vahvempi...

    • LongbayLadybiker

      Olin Riikassa viime syksynä. En pitänyt siitä millään tasolla. Miehille kyllä riittää silmänruokaa, joka kolmas kadullakulkeva nainen on kuin huippumannekiini säihkysäärineen ja ulktrakorkeissa koroissa.
      Euroopan ihanimpia kaupunkeja, mielestäni, ovat Wiesmar, Zuphen, Venetsia, Wien, Praha, Firenze, Tukholma.
      Mutta nämä ovat makuasioita.

    • Jokilii

      Olemme lähdössä Riikaan. Lennot Helsingistä maksoivat kahdelta 180 euroa ja hotelli 3 vuorokaudeksi 200 euroa. Yht. 380 euroa kahdelta.

      Lentoajat ovat passelit ja hotellin sijainti myöskin (vanhassa kaupungissa, neljän tähden). Lennot sekä hotelli olivat tarjoushintoja. Itse varaamalla sekä edullisia lentoja sekä hotellitarjouksia pikkuisenkin tsekkaamalla säästää pitkän pennin. Ei tulisi ikipäivänä mieleen maksaa Riikan matkasta 1000 euroa (ellei sinne olisi jostain syystä pakko mennä tiettynä päivänä ja maksaisi noin paljon)! Matkan edullisuuden vuoksi Riikaan lähdemme ja lyhyen lentomatkan.

      Tonnilla lähtisin kyllä jo Roomaan, Venetsiaan tai Pariisiin tai jonnekin kaukomaillekin varmasti pääsisi sillä..En todellakaan kyllä Riikaan. Euköhän se ole jo vähän hölmöyttä maksaa hunajaa pidennetystä viikonlopusta Riikaan. Minusta se on.

      • Ari N

        Äsken juuri kehuin kolmen yön reissua 150 euroa kaikkineen, joku peruutushan se oli.
        Mutta kyllä Riiasta voisi maksaa tonninkin, miksi joku Venetsia tai Pariisi on niiin hyvä? Olen käynyt kummassakin ja aikas turistimeininkiä on ja rahastusta. Aitoa ranskalais- tai italialais- tai mitä vaan elämää on vaikea löytää.
        Mutta Riiassa taksi vielä löytää läheiseen maalaiskylään kun vaan saat sen selitettyä sille.
        Ja saadaan vielä aitoja maalaisruokia. Tosin helppoa ei ole sekään. Pitää löytää latvialainen taksi ja osata puhua se ympäri.


    • Ari N

      Niin itse kävin keväällä pakettimatkalla, tosin kaveri räätälöi. Lennot, kolme yötä Reval hotellissa(tosi hyvä) ja takas.
      150 euroa. Meitä oli 12 henkilöä, vanhoja kavereíta. Matka oli tiistai- perjantai.
      Ja Riikahan on rauhallisen matkailijan paratiisi. Iso mutta täynnä mahdollisuuksia.
      Varmasti menen aina vaan takaisin.

      • Jokilii

        Riika ei ehkä vaan ole mun juttu. Asiakaspalvelu tylyä ja en ainakaan ihan pian halua sinne takas.


      • vaan että
        Jokilii kirjoitti:

        Riika ei ehkä vaan ole mun juttu. Asiakaspalvelu tylyä ja en ainakaan ihan pian halua sinne takas.

        Kaiku vastaa niin kuin huudetaan.
        Mieti sitä.


      • Jokilii
        vaan että kirjoitti:

        Kaiku vastaa niin kuin huudetaan.
        Mieti sitä.

        No enpä usko, että mistään kaiuista on kysymys.

        Olen suht paljon matkustellut. Matkustelu on lähes intohimoni ja lähes kaikki kohteet ovat olleet minusta erittäin mukavia (muutamia turistikohteita lukuunottamatta esim. Mallorca, Las Palmas).

        Kyllä Riikaankin voin vielä mennä. Se ei ole mitenkään poissuljettu. Mikäli ilmainen matkapaketti sinne tupsahtaisi. Maksaisi matkasta kyllä en ainakaan paljoa.
        Jokainen saa kait tykätä mistä haluaa:)


      • Nuori pari
        Jokilii kirjoitti:

        No enpä usko, että mistään kaiuista on kysymys.

        Olen suht paljon matkustellut. Matkustelu on lähes intohimoni ja lähes kaikki kohteet ovat olleet minusta erittäin mukavia (muutamia turistikohteita lukuunottamatta esim. Mallorca, Las Palmas).

        Kyllä Riikaankin voin vielä mennä. Se ei ole mitenkään poissuljettu. Mikäli ilmainen matkapaketti sinne tupsahtaisi. Maksaisi matkasta kyllä en ainakaan paljoa.
        Jokainen saa kait tykätä mistä haluaa:)

        Ei ollut kyllä todellakaan käymisen arvoinen kaupunki! Todella ankea ja joku Tampereen reissukin on paljon parempi vaihtoehto. Ainut hyvä asia reissussa oli hotelli, reval hotel latvija on laadukas paikka! (Kannattaa ottaa vähintään superior huone tosin).


      • Kummin Kaiman Serkku
        Nuori pari kirjoitti:

        Ei ollut kyllä todellakaan käymisen arvoinen kaupunki! Todella ankea ja joku Tampereen reissukin on paljon parempi vaihtoehto. Ainut hyvä asia reissussa oli hotelli, reval hotel latvija on laadukas paikka! (Kannattaa ottaa vähintään superior huone tosin).

        Mikäli turistitason hotelli Reval on mielestänne hyvä, niin se jo kertoo paljon matkailumieltymyksistänne. Viikonloppuristeilyä Helsingistä Tukholmaan ei voita mikään? Ja tuliaisiksi rullakollinen alkoholia...


      • olivio
        Jokilii kirjoitti:

        Riika ei ehkä vaan ole mun juttu. Asiakaspalvelu tylyä ja en ainakaan ihan pian halua sinne takas.

        olen taalla viela taman yon ja eilen kavi kaverilla kopelosti ku lahti kahen naisen ka. meinasi saada turpa tai saiki ja onneksi ei ostanut pullon jonka hinnaksi annettiin 300euroa. essential clubissa juotavat 10euroa kipale. aika moni yrittanyt laskuttaa liikaa. alkaa jo vituttamaan taa paikka vaik pitaa olla viel taman yon. paatettiin etta jaamme hotelliin. muuten reissu on ollut ihan turha. kelattiin etta on hyva bilepaikka mutta painvaistoin. mita voin sanoa riikasta on: paljon hyvan nakoisia naisia, hienoja autoja ja helvetista korruptoitunutta toiminta. ei ole olleenkaan turvallinen paikka.


      • normaali matkaaja
        Kummin Kaiman Serkku kirjoitti:

        Mikäli turistitason hotelli Reval on mielestänne hyvä, niin se jo kertoo paljon matkailumieltymyksistänne. Viikonloppuristeilyä Helsingistä Tukholmaan ei voita mikään? Ja tuliaisiksi rullakollinen alkoholia...

        Jos Reval on hvyä hotelli, voi vain arvailla elämsien tason .....en kyllä ikinä siihen majoittuisi.


      • tyytyväinen
        Jokilii kirjoitti:

        Riika ei ehkä vaan ole mun juttu. Asiakaspalvelu tylyä ja en ainakaan ihan pian halua sinne takas.

        No joo, vika taisi olla sinussa....


    • Hintatietoinen

      Varasimme Arealta matkan kahdelle Riikaan. 3 vrk ja **** tähden hotellista, hinta 195 €/nenä.
      Kannattaa oikeasti katsoa ja vertailla hintoja.
      300€:n budjetilla olen tehnyt monta laadukasta matkaa eurooppaan -siis 3 vrk:n matkoja **** tähden hotelleissa viimeisen parin vuoden aikana.

      • asder132213321

        Riikaan lennät Ryanairin tarjouksella eurolla. Hotelli tallinkilta alle satasella / 2henk. Eli kolme päivää tekee taksit mukaan lukien noin 200€. Eli alkupäässä puhuttua, " Tuhlatkaa rahanne etelänmatkaan", ei ihan päde. Jos joku on tonnin maksanut matkasta riikaan niin on matkatoimiston myyjällä tainnut olla itellä rahapula, tosin itse en ikinä olis niin tyhmä että maksaisin latvian vkl visiitistä tonttua.


    • Pirkkonen

      Onpa hinta! Itse olen varannut lennot Tre-Riga-Tre Raikulta ja hotellin (Maritim Park Hotel) kahdeksi vuorokaudeksi, Hotels.com:in kautta. Meitä lähtee kolme naista ja varasin meille superior huoneen. Otamme mukaan yhden matkalaukun ruumaan... Koko paskan hinta 77,35€/naama!!! Minusta se on HALPA.
      Todennäköisesti joudumme maksamaan hotellissa pienen lisämaksun kolmannesta henkilöstä, vaikka sen olenkin ilmoittanut varausta tehdessäni. Varasin lennot ja hotellin 18.5 ja 14.-16.6 on matkan ajankohta. ;)
      Raikun hintoja KANNATTAA SEURATA!

      • GIOV

        Meitä on kanssa 3 henkilöä lähdössä, 3 yötä ollaan huoneistohotellissa ihan keskustassa. Koko matka Finnairin lennoilla ja (toivottavasti) kohtuullisella majoituksella yhteensä 160€ / henkilö. Varasimme hotskun booking.com kautta ja lennot Travellinkin sivuilta. Toivottavasti säät suosivat...


      • iepro
        GIOV kirjoitti:

        Meitä on kanssa 3 henkilöä lähdössä, 3 yötä ollaan huoneistohotellissa ihan keskustassa. Koko matka Finnairin lennoilla ja (toivottavasti) kohtuullisella majoituksella yhteensä 160€ / henkilö. Varasimme hotskun booking.com kautta ja lennot Travellinkin sivuilta. Toivottavasti säät suosivat...

        2 henkeä kolmen tähden hotelli keskustasta ja lennot. 110e/per henkilö. Etsivä ja vertaava löytää hinnat. Siis kolme yötä.


      • aöslkgasögjsdfg
        iepro kirjoitti:

        2 henkeä kolmen tähden hotelli keskustasta ja lennot. 110e/per henkilö. Etsivä ja vertaava löytää hinnat. Siis kolme yötä.

        mihin hotelliin olette menossa? Onko tietoa millainen sää RIikassa on kesäkuun alussa? Mistä otitte lennot? Ja millä lentoyhtiöllä?


      • Expat
        aöslkgasögjsdfg kirjoitti:

        mihin hotelliin olette menossa? Onko tietoa millainen sää RIikassa on kesäkuun alussa? Mistä otitte lennot? Ja millä lentoyhtiöllä?

        "Onko tietoa millainen sää RIikassa on kesäkuun alussa?"
        Aikamoinen profeetta sitä pitäisi olla, että tietäisi minkälainen sää on aikaisintaa 11 kk kuluttua, mutta yritetään: saattaa olla aurinkoista, mutta saattaa sataakin, jopa ukkostaa. Saattaa olla lämmintä, jopa hyvinkin kuumaa, mutta toisaalta, saattaa olla kylmänkalsea keli, jota viima säestää.


      • iepro
        aöslkgasögjsdfg kirjoitti:

        mihin hotelliin olette menossa? Onko tietoa millainen sää RIikassa on kesäkuun alussa? Mistä otitte lennot? Ja millä lentoyhtiöllä?

        hotelli on hotels.comin kautta Best Hotel Riga. 3 tähteä. Lennot Ryanairilta.

        No säästä voit katsoa kuukausi keskiarvoja. Googlella löytää :)


      • commentoija

        Kuka tuo Raikku linee.. mutta Maritime hotelli on hememtin kuusessa! Aika ikävän näköinen oli. Ja kaukana kaikesta.
        Sopii sinulle tuollainen halpsimatka, kielenköyttösi on rumaa joten et sovi oikean lennolle eikä kunnon hotelliin.


      • ihmetystä

        Maritim Park on tosi kaukana eli ei ihme jos on halpa. Miten sieltä ylipäätään matkasit kaupunkiin, olisi kiva tietää. Jos halpa reissu on ainoa vaihtoehto, siitä vaan.


    • minä vaan

      varasimme muutama kuukausi ennen matkaa rayanairilta sekä lennot että hotellin 4 henkilölle, (3vrk) matkamme tuli maksamaan yhteensä 400 euroa... eli 100eur/hlö
      Eipä tuolla rahalla suomessa tehdä vielä yhtään mitään, se ei taida riittää edes 1 yön hotellimajoitukseen..
      Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa..

      • rigatravaijer

        Tulimme eilen riikasta, ja ei voi muuta kuin suositella paikkaa, mitään rikollisuutta ei kohdallemme osunut ja kaupunki näytti kaikinpuolin siistiltä. Lennot maksoivat menopaluuna 20€ henkilö ja hotellimme Reval Hotel Latvija maksoi 59€ per. yö. Ja vielä tuosta hotellista, pidimme sitä todella laadukkaana paikkana, varsinkin jos huone sijaitsee v.2006 rakennetussa siivessä. Vanha kaupunki on viihtyisä paikka joskin se oli aika pieni. Ehdottomasti jos pitäisi valita Tallinnan ja Riikan väliltä niin se olisi Riika.


      • Halpamatkailija
        rigatravaijer kirjoitti:

        Tulimme eilen riikasta, ja ei voi muuta kuin suositella paikkaa, mitään rikollisuutta ei kohdallemme osunut ja kaupunki näytti kaikinpuolin siistiltä. Lennot maksoivat menopaluuna 20€ henkilö ja hotellimme Reval Hotel Latvija maksoi 59€ per. yö. Ja vielä tuosta hotellista, pidimme sitä todella laadukkaana paikkana, varsinkin jos huone sijaitsee v.2006 rakennetussa siivessä. Vanha kaupunki on viihtyisä paikka joskin se oli aika pieni. Ehdottomasti jos pitäisi valita Tallinnan ja Riikan väliltä niin se olisi Riika.

        Piti teiltä viime aikoina Riikassa käyneiltä kysyä että onko siellä kuitenkin suht turvallista liikkua kaveriporukalla keskusta-alueella?
        Lennot Ryanilla 2€/nokka ja Reval Hotel Latvija 3hh 113€/nokka/4yötä.
        Ajatuksena olisi lähinnä vaan relaaminen, kaupungin katselu päiväsaikaan ja illalla sekä tietty kelien salliessa terassit&hyvä ruoka. Myöhään lienee viisainta pysyä hotellin baarissa jos haluaa enemmän neuvoa antavaa ottaa?
        Ilmeisesti nuo pahimmat vedätykset keskittyvät ainoastaan noihin tyttöbaareihin sekä lähes poikkeuksetta kortilla maksamiseen.
        Lienee fiksuinta pitää mukana ainoastaan pientä summaa käteistä jolla kaiken hoitaa?


      • Expat
        Halpamatkailija kirjoitti:

        Piti teiltä viime aikoina Riikassa käyneiltä kysyä että onko siellä kuitenkin suht turvallista liikkua kaveriporukalla keskusta-alueella?
        Lennot Ryanilla 2€/nokka ja Reval Hotel Latvija 3hh 113€/nokka/4yötä.
        Ajatuksena olisi lähinnä vaan relaaminen, kaupungin katselu päiväsaikaan ja illalla sekä tietty kelien salliessa terassit&hyvä ruoka. Myöhään lienee viisainta pysyä hotellin baarissa jos haluaa enemmän neuvoa antavaa ottaa?
        Ilmeisesti nuo pahimmat vedätykset keskittyvät ainoastaan noihin tyttöbaareihin sekä lähes poikkeuksetta kortilla maksamiseen.
        Lienee fiksuinta pitää mukana ainoastaan pientä summaa käteistä jolla kaiken hoitaa?

        Riika on ollut ja on edelleenkin erittäin turvallinen kaupunki.

        Nuo paljon julkisuutta saaneet (ja aiheesta) vedätykset ja ylilaskutukset ovat pääsääntöisesti tapahtuneet samoissa baareissa vanhassa kaupungissa ja yhteistä noille tapahtumille on se, että pääsääntöisesti ko. baareissa on vähäpukeisia naisihmisiä ja tanko keskellä tanssilattiaa.

        Fiksu välttää suomalaistyyppistä humalahakuista juomista, tankobaareja ja varaa mukaansa sen verran käteistä rahaa, että on hauskaa. :)


      • varautua
        Expat kirjoitti:

        Riika on ollut ja on edelleenkin erittäin turvallinen kaupunki.

        Nuo paljon julkisuutta saaneet (ja aiheesta) vedätykset ja ylilaskutukset ovat pääsääntöisesti tapahtuneet samoissa baareissa vanhassa kaupungissa ja yhteistä noille tapahtumille on se, että pääsääntöisesti ko. baareissa on vähäpukeisia naisihmisiä ja tanko keskellä tanssilattiaa.

        Fiksu välttää suomalaistyyppistä humalahakuista juomista, tankobaareja ja varaa mukaansa sen verran käteistä rahaa, että on hauskaa. :)

        Olimme viimeviikolla Riiassa. Muuten matka meni hyvin ja kivaa oli, mutta yksi välikohtaus hieman ensimmäisenä iltana laittoi lisävarovaiseksi. Matkalla siis oli kaksi pariskuntaa, eli minä (24), avopuolisoni (27) ja avopuolisoni vanhemmat (n. 60). Kävelimme Reval Hotel Latvijaan kohden maanantai-iltana klo 19-19.30 välillä ja ihan hotellin edessä, puiston viereisellä kadulla varmaan aineissa ollut mies hyökkäsi kohti meitä. Yritimme väistää tilannetta, mutta mies selitti kovin latviaksi meille jotain ja yritimme sanoa ettemme ymmärrä. Lopuksi hän tönäisi avopuolisoni isää melko kovin olkapäähän, yritti saada varmaan tappelemaan tms. Mies tosiaan vaikutti melko sekavalta, hänellä oli myös kaveri hieman kauempana ja mies oli kuitenkin aika iso ja roteva. Kävimme skylinessa katsomassa, viivyimme varmaan tunnin, niin ko. mies kaverinsa kanssa oli edelleen puistonvieressä "päivystämässä". Katsoi meitä pitkään mutta ihan selvästi odotti seuraavia. En tosiaan tiedä mikä miehen tarkoitus oli, koska mitään en ymmärtänyt, mutta ei se ainakaan ystävällismielinen ollut.

        Tämä oli ainoa huolestuttava asia neljän päivän matkalla, muuten en havainnut mitään turvallisuuteen vaikuttavaa. Taksikuskit kyllä yrittivät huijata, mutta muuten meni hyvin.


      • yrdex3
        varautua kirjoitti:

        Olimme viimeviikolla Riiassa. Muuten matka meni hyvin ja kivaa oli, mutta yksi välikohtaus hieman ensimmäisenä iltana laittoi lisävarovaiseksi. Matkalla siis oli kaksi pariskuntaa, eli minä (24), avopuolisoni (27) ja avopuolisoni vanhemmat (n. 60). Kävelimme Reval Hotel Latvijaan kohden maanantai-iltana klo 19-19.30 välillä ja ihan hotellin edessä, puiston viereisellä kadulla varmaan aineissa ollut mies hyökkäsi kohti meitä. Yritimme väistää tilannetta, mutta mies selitti kovin latviaksi meille jotain ja yritimme sanoa ettemme ymmärrä. Lopuksi hän tönäisi avopuolisoni isää melko kovin olkapäähän, yritti saada varmaan tappelemaan tms. Mies tosiaan vaikutti melko sekavalta, hänellä oli myös kaveri hieman kauempana ja mies oli kuitenkin aika iso ja roteva. Kävimme skylinessa katsomassa, viivyimme varmaan tunnin, niin ko. mies kaverinsa kanssa oli edelleen puistonvieressä "päivystämässä". Katsoi meitä pitkään mutta ihan selvästi odotti seuraavia. En tosiaan tiedä mikä miehen tarkoitus oli, koska mitään en ymmärtänyt, mutta ei se ainakaan ystävällismielinen ollut.

        Tämä oli ainoa huolestuttava asia neljän päivän matkalla, muuten en havainnut mitään turvallisuuteen vaikuttavaa. Taksikuskit kyllä yrittivät huijata, mutta muuten meni hyvin.

        Olen käynyt pari kertaa Riikassa, ei ole sattunut mitään erityistä vaikka baareissa ollaan pörrätty melko lailla. Tosin tankobaareissa emme ole käyneet, vain paikallisissa turistimestoissa ja sitten hieman sivummalla paikallisten pubeissa. Käteisellä kannattaa maksaa ja kysyä hinta etukäteen ennen kuin tilaa, niin kuin missä tahansa muualla.

        Raikulin lennon hinta 20 euroa kaikkine kuluineen edestakas, hotla vanhasta kaupungista 40 e / yö. Ei mielestäni kallis.


      • Riian taivutus
        Halpamatkailija kirjoitti:

        Piti teiltä viime aikoina Riikassa käyneiltä kysyä että onko siellä kuitenkin suht turvallista liikkua kaveriporukalla keskusta-alueella?
        Lennot Ryanilla 2€/nokka ja Reval Hotel Latvija 3hh 113€/nokka/4yötä.
        Ajatuksena olisi lähinnä vaan relaaminen, kaupungin katselu päiväsaikaan ja illalla sekä tietty kelien salliessa terassit&hyvä ruoka. Myöhään lienee viisainta pysyä hotellin baarissa jos haluaa enemmän neuvoa antavaa ottaa?
        Ilmeisesti nuo pahimmat vedätykset keskittyvät ainoastaan noihin tyttöbaareihin sekä lähes poikkeuksetta kortilla maksamiseen.
        Lienee fiksuinta pitää mukana ainoastaan pientä summaa käteistä jolla kaiken hoitaa?

        Kyllä Riikassa on ehdottomasti turvallista, varmasti ainakin niiden miesten mielestä jotka ovat sinne joskus päässeet sisälle.

        Riiassakin on turvallista kun muistat matkailun perusasiat etkä leveile rahoillasi.

        Hyvät ihmiset, opetelkaa taivuttamaan oikein!


    • juuri lähdössä riikaan

      Ryanin lennot 60e ja 3 tähden hotelli 120e 4vrk ja kaksi henkeä. ei mielestäni paha. hiukan kun näkee vaivaa niin netistä saa edulisesti tilattua matkan mihin vain.

      • marko-06

        Huomenna ollaan lähdössä Riikaan Ryanairilla. Lennot edestakaisin kaikkine kuluineen 4 euroa kahdelta hengeltä. Neljän tähden hotelli vanhan kaupungin alueelta 65 ekee/vrk.
        Taitaa olla kymmenes reissu Riikaan nyt edessä. Kertaakaan ei ole kahden hengen lennosita maksettu 80 ekee enempää. Hotelli max 80 ekee vanhan kaupungin alueelta.
        Kovasti ollaan paikasta tykätty. Sekin kantapään kautta opittu mitä takseja kannattaa käyttää ja mitä ei. Takseja lukuunottamatta ei pahaa sanaa paikasta ole. Vähän kun katsoo missä liikkuu ja missä kukkaroa tms kuskaa niin hyvin menee matka.


      • Riganieki
        marko-06 kirjoitti:

        Huomenna ollaan lähdössä Riikaan Ryanairilla. Lennot edestakaisin kaikkine kuluineen 4 euroa kahdelta hengeltä. Neljän tähden hotelli vanhan kaupungin alueelta 65 ekee/vrk.
        Taitaa olla kymmenes reissu Riikaan nyt edessä. Kertaakaan ei ole kahden hengen lennosita maksettu 80 ekee enempää. Hotelli max 80 ekee vanhan kaupungin alueelta.
        Kovasti ollaan paikasta tykätty. Sekin kantapään kautta opittu mitä takseja kannattaa käyttää ja mitä ei. Takseja lukuunottamatta ei pahaa sanaa paikasta ole. Vähän kun katsoo missä liikkuu ja missä kukkaroa tms kuskaa niin hyvin menee matka.

        Muistakaa vaan ottaa kentältä siitä jonosta vihreä Baltic taxi. Uusi ja hyvä firma 9 latin kiinteällä hinnalla hotellillenne. Juu, ei ole mun firma, vaikka kehuskelenkin. Noita ikäviä asioita vaan saa täällä kuulla niin usein taksien suhteen.
        Majoitusta täällä saa nyt hyvään hintaan kautta linjan.
        Hyvä vinkki ruokapaikaksi. Käykää Dzirnavu ielan Lidossa. On edullinen, idyllinen ja fiksu. Wanhasta kaupungistakin jotain 700m kävelemistä....riippuu tietty mistä kohtaa :)


      • marko-06
        Riganieki kirjoitti:

        Muistakaa vaan ottaa kentältä siitä jonosta vihreä Baltic taxi. Uusi ja hyvä firma 9 latin kiinteällä hinnalla hotellillenne. Juu, ei ole mun firma, vaikka kehuskelenkin. Noita ikäviä asioita vaan saa täällä kuulla niin usein taksien suhteen.
        Majoitusta täällä saa nyt hyvään hintaan kautta linjan.
        Hyvä vinkki ruokapaikaksi. Käykää Dzirnavu ielan Lidossa. On edullinen, idyllinen ja fiksu. Wanhasta kaupungistakin jotain 700m kävelemistä....riippuu tietty mistä kohtaa :)

        Kiitos! Ja kiitos vastauksistasi tällä palstalla, paljon olemme vinkkejä saaneet. Täytyypä kokeilla mainitsemaasi ruokapaikkaa. Otettiin hotellin puolesta nouto kentältä hintaan 9 latia. Ihan kohtuullista mielestäni.


    • lähden pian uudelleen

      No ohhon, onpas teillä ollut kallis matka! itse maksoin edellisen kerran 40 e/per suunta eli yhteensä 80 euroa (ja huom. suora lento kotikaupungistani, ei Helsingistä). Majoitus oli myös halpa, suosittelen muillekkin Dodo-hotellia, joka sijaitsee pienen kävelymatkan päässä keskustasta. Hotelli on uusi ja hieno, ja kahdenhengen huone maksaa vuorokaudelta 39 euroa. Että eipä kyllä ole mielestäni hinnalla pilattu jos jaksaa vaan hieman vertailla hintoja..

      • Eukot matkaan......

        Viikonpäästä sitä ollaan mekin eukkoset sitten siellä shoppailemassa ja silmänruokaa katselemassa..... ; )
        Luimme tuosta hotellistamme Hanza Hotel jonkun kommenttia että on jotenkin pelottava alue iltaisella, eiks kaikki paikat ole.....*wirn* ...no ensiviikon to iltasella taas kerran ryanairilla matkaan ja halvat oli hinnat niin lennoista kuin hotellistakin 3 yöltä.


      • Mököliinukka
        Eukot matkaan...... kirjoitti:

        Viikonpäästä sitä ollaan mekin eukkoset sitten siellä shoppailemassa ja silmänruokaa katselemassa..... ; )
        Luimme tuosta hotellistamme Hanza Hotel jonkun kommenttia että on jotenkin pelottava alue iltaisella, eiks kaikki paikat ole.....*wirn* ...no ensiviikon to iltasella taas kerran ryanairilla matkaan ja halvat oli hinnat niin lennoista kuin hotellistakin 3 yöltä.

        Heinä-elokuun vaihteessa olimme Riiassa 4 yötä (to-ma). Matka tuli mielestäni tosi edulliseksi: Ryanin lennot meno-paluu 2€/hlö ja ****-hotelli aamiaisilla 196€/4 yötä. Eli tasan 100€ / hlö/ 4 vrk! Hotellina Reval Hotel Latvija.
        Täytyy vain hieman nähdä vaivaa vaihtoehtoja miettiessään ja täytyy olla hiukan tuuriakin, että sattuu oikeaan aikaan varaukset tekemään. Kyllä Riiaan siis edullisestikin pääsee...


      • Budjetti matkaaja
        Mököliinukka kirjoitti:

        Heinä-elokuun vaihteessa olimme Riiassa 4 yötä (to-ma). Matka tuli mielestäni tosi edulliseksi: Ryanin lennot meno-paluu 2€/hlö ja ****-hotelli aamiaisilla 196€/4 yötä. Eli tasan 100€ / hlö/ 4 vrk! Hotellina Reval Hotel Latvija.
        Täytyy vain hieman nähdä vaivaa vaihtoehtoja miettiessään ja täytyy olla hiukan tuuriakin, että sattuu oikeaan aikaan varaukset tekemään. Kyllä Riiaan siis edullisestikin pääsee...

        Olen 6kk aikana käynyt 3 kertaa Ryanairilla halppis matkalla Riiassa. Suosittelen paikkaa lämpimästi jos olet järki mukana vehje housuissa kulkeva ihminen. Jos lähdet perinteiselle humalanhaku reissulle ja et kännissä pysty pitämään sitä tarvittavaa järki mukana asennetta päällä, EN SUOSITTELE RIIKAA!!!!

        Siellä huijataan kun tulee tilaisuus huijaukseen. Kysy hintaa, maksa käteisellä, älä tarjoa juomia!!
        Osta aina juoma tiskiltä. Tämän neuvon kuulin paikalliselta joka kertoi miten tämä ns. sallittu huijaus siellä toimii. Jos ostat juoman tarjoilijalta väärässä baarissa, hän saa lisätä siihen hintaan jotain ns. tarjoilu maksua. Osta tiskiltä, ja sielläkin ole varma mitä sieltä tiskin takaa sanotaan hinnaksi. On huijaus tapauksia jossa myyjä on huonolla englannilla sanonut tree fiftyy...eikä ole suinkaan tarkottanut 3.50 vaan 350.

        Netistä on hyvin helppoa etsiä lista ravintoloista johon ei kannata mennä, ja niihin ei oikeasti kannatta sit mennä. Tulosta lista mukaan ja vältä niitä paikkoja.

        Itse olen lennelly Ryanairilla edestakaisin 20 - 50€ reissu. Auton säilytys Tampereella n.30€. Taksia en lentokentältä ota koska paikallis bussi lähtee 15 min välein lentokentältä ja menee vanhan kaupungin laitamille, hinta 0.60 centimusta eli alle euro per naama. Jos hotelli tai asunto vanhassa kaupungissa jää pois joko heti Daugava joen sillan ylitettyä tai viimeistään Stockmannin kohdalla.

        Jos haet reissulta luxusta ja herkullista aamiaista mene Revaliin tai johonkin mukavaan hienoon hotelliin. Jos olet budjetti matkalla ja haluat esim. bilettään halvalla ja majotukseksi kelpaa halpa yksinkertainen huone. Suosittelen Red roofs hostelli/hotellia. Sijainti loistava ja kahden hengen huoneen hinta oli n.30-40€ yö (plussaa kyseisessä huoneessa oli juuriremontoitu oma kylpyhuone)

        Jos olet menossa isommalla porukalla (yli 3henk.), ehdottomasti suosittelen huoneistoa. Olen kaksi kertaa ollut todella kivassa huoneistossa. Viimeisin huoneisto oli yli 100neliöä 4 makuuhuonetta, olohuone, keittiö, kaksi kylpyhuonetta (Makuupaikkoja 12:sta hengelle) Hinta 100€ yö. Sijainti viellä kaikenlisäksi täydellinen Kalku iela 5.
        Turvallinen huoneiston vuokraus sivusto on www.stes.lv
        Varaus maksu 50€ pitää maksaa etukäteen, loput maksetaan paikan päällä. Sähköposti keskusteluissa puhui viellä takuu rahasta 100€ joka palautetaan lähtö päivänä kun asunto on kunnossa. Mutta ei meiltä sitten sellaista paikan päällä edes pyytänyt. Suosittelen!


      • JyrkiKo
        Budjetti matkaaja kirjoitti:

        Olen 6kk aikana käynyt 3 kertaa Ryanairilla halppis matkalla Riiassa. Suosittelen paikkaa lämpimästi jos olet järki mukana vehje housuissa kulkeva ihminen. Jos lähdet perinteiselle humalanhaku reissulle ja et kännissä pysty pitämään sitä tarvittavaa järki mukana asennetta päällä, EN SUOSITTELE RIIKAA!!!!

        Siellä huijataan kun tulee tilaisuus huijaukseen. Kysy hintaa, maksa käteisellä, älä tarjoa juomia!!
        Osta aina juoma tiskiltä. Tämän neuvon kuulin paikalliselta joka kertoi miten tämä ns. sallittu huijaus siellä toimii. Jos ostat juoman tarjoilijalta väärässä baarissa, hän saa lisätä siihen hintaan jotain ns. tarjoilu maksua. Osta tiskiltä, ja sielläkin ole varma mitä sieltä tiskin takaa sanotaan hinnaksi. On huijaus tapauksia jossa myyjä on huonolla englannilla sanonut tree fiftyy...eikä ole suinkaan tarkottanut 3.50 vaan 350.

        Netistä on hyvin helppoa etsiä lista ravintoloista johon ei kannata mennä, ja niihin ei oikeasti kannatta sit mennä. Tulosta lista mukaan ja vältä niitä paikkoja.

        Itse olen lennelly Ryanairilla edestakaisin 20 - 50€ reissu. Auton säilytys Tampereella n.30€. Taksia en lentokentältä ota koska paikallis bussi lähtee 15 min välein lentokentältä ja menee vanhan kaupungin laitamille, hinta 0.60 centimusta eli alle euro per naama. Jos hotelli tai asunto vanhassa kaupungissa jää pois joko heti Daugava joen sillan ylitettyä tai viimeistään Stockmannin kohdalla.

        Jos haet reissulta luxusta ja herkullista aamiaista mene Revaliin tai johonkin mukavaan hienoon hotelliin. Jos olet budjetti matkalla ja haluat esim. bilettään halvalla ja majotukseksi kelpaa halpa yksinkertainen huone. Suosittelen Red roofs hostelli/hotellia. Sijainti loistava ja kahden hengen huoneen hinta oli n.30-40€ yö (plussaa kyseisessä huoneessa oli juuriremontoitu oma kylpyhuone)

        Jos olet menossa isommalla porukalla (yli 3henk.), ehdottomasti suosittelen huoneistoa. Olen kaksi kertaa ollut todella kivassa huoneistossa. Viimeisin huoneisto oli yli 100neliöä 4 makuuhuonetta, olohuone, keittiö, kaksi kylpyhuonetta (Makuupaikkoja 12:sta hengelle) Hinta 100€ yö. Sijainti viellä kaikenlisäksi täydellinen Kalku iela 5.
        Turvallinen huoneiston vuokraus sivusto on www.stes.lv
        Varaus maksu 50€ pitää maksaa etukäteen, loput maksetaan paikan päällä. Sähköposti keskusteluissa puhui viellä takuu rahasta 100€ joka palautetaan lähtö päivänä kun asunto on kunnossa. Mutta ei meiltä sitten sellaista paikan päällä edes pyytänyt. Suosittelen!

        Varasin juuri Ryanairin lennot loka-marraskuun vaihteeseen la-ma menopaluu hintaan euron suunta eli kaikkine maksuineen kaksi euroa menopaluu. Siihen päälle tällä kertaa huone Hotel Rigasta Vanhasta kaupungista hintaan 33,50 e/2 hlöä/yö.

        Viimeksi syyskuun puolivälissä lensin samalla kahden euron menopaluuhinnalla ja majoituin viiden tähden Reval Hotel Rizdenessä hintaan 63 e/yö. Erittäin siisti, rauhallinen ja hyvä hotelli. Kesällä heinäkuussa tuon hotellin huoneet maksoivat muistaakseni 58 e/yö/2hh.

        Eli kyllä Riiassa voi matkailla edullisesti.

        JyrkiK


      • puzzle79
        Budjetti matkaaja kirjoitti:

        Olen 6kk aikana käynyt 3 kertaa Ryanairilla halppis matkalla Riiassa. Suosittelen paikkaa lämpimästi jos olet järki mukana vehje housuissa kulkeva ihminen. Jos lähdet perinteiselle humalanhaku reissulle ja et kännissä pysty pitämään sitä tarvittavaa järki mukana asennetta päällä, EN SUOSITTELE RIIKAA!!!!

        Siellä huijataan kun tulee tilaisuus huijaukseen. Kysy hintaa, maksa käteisellä, älä tarjoa juomia!!
        Osta aina juoma tiskiltä. Tämän neuvon kuulin paikalliselta joka kertoi miten tämä ns. sallittu huijaus siellä toimii. Jos ostat juoman tarjoilijalta väärässä baarissa, hän saa lisätä siihen hintaan jotain ns. tarjoilu maksua. Osta tiskiltä, ja sielläkin ole varma mitä sieltä tiskin takaa sanotaan hinnaksi. On huijaus tapauksia jossa myyjä on huonolla englannilla sanonut tree fiftyy...eikä ole suinkaan tarkottanut 3.50 vaan 350.

        Netistä on hyvin helppoa etsiä lista ravintoloista johon ei kannata mennä, ja niihin ei oikeasti kannatta sit mennä. Tulosta lista mukaan ja vältä niitä paikkoja.

        Itse olen lennelly Ryanairilla edestakaisin 20 - 50€ reissu. Auton säilytys Tampereella n.30€. Taksia en lentokentältä ota koska paikallis bussi lähtee 15 min välein lentokentältä ja menee vanhan kaupungin laitamille, hinta 0.60 centimusta eli alle euro per naama. Jos hotelli tai asunto vanhassa kaupungissa jää pois joko heti Daugava joen sillan ylitettyä tai viimeistään Stockmannin kohdalla.

        Jos haet reissulta luxusta ja herkullista aamiaista mene Revaliin tai johonkin mukavaan hienoon hotelliin. Jos olet budjetti matkalla ja haluat esim. bilettään halvalla ja majotukseksi kelpaa halpa yksinkertainen huone. Suosittelen Red roofs hostelli/hotellia. Sijainti loistava ja kahden hengen huoneen hinta oli n.30-40€ yö (plussaa kyseisessä huoneessa oli juuriremontoitu oma kylpyhuone)

        Jos olet menossa isommalla porukalla (yli 3henk.), ehdottomasti suosittelen huoneistoa. Olen kaksi kertaa ollut todella kivassa huoneistossa. Viimeisin huoneisto oli yli 100neliöä 4 makuuhuonetta, olohuone, keittiö, kaksi kylpyhuonetta (Makuupaikkoja 12:sta hengelle) Hinta 100€ yö. Sijainti viellä kaikenlisäksi täydellinen Kalku iela 5.
        Turvallinen huoneiston vuokraus sivusto on www.stes.lv
        Varaus maksu 50€ pitää maksaa etukäteen, loput maksetaan paikan päällä. Sähköposti keskusteluissa puhui viellä takuu rahasta 100€ joka palautetaan lähtö päivänä kun asunto on kunnossa. Mutta ei meiltä sitten sellaista paikan päällä edes pyytänyt. Suosittelen!

        Mistä tuon ravintoloiden mustan listan löytää? Olen googlettanut ja useita eri vaihtoehtoja, mutta ei vaan tahdo löytyä.


      • JyrkiKo kirjoitti:

        Varasin juuri Ryanairin lennot loka-marraskuun vaihteeseen la-ma menopaluu hintaan euron suunta eli kaikkine maksuineen kaksi euroa menopaluu. Siihen päälle tällä kertaa huone Hotel Rigasta Vanhasta kaupungista hintaan 33,50 e/2 hlöä/yö.

        Viimeksi syyskuun puolivälissä lensin samalla kahden euron menopaluuhinnalla ja majoituin viiden tähden Reval Hotel Rizdenessä hintaan 63 e/yö. Erittäin siisti, rauhallinen ja hyvä hotelli. Kesällä heinäkuussa tuon hotellin huoneet maksoivat muistaakseni 58 e/yö/2hh.

        Eli kyllä Riiassa voi matkailla edullisesti.

        JyrkiK

        Mitä pidit hotellista? Varasimme sieltä kahden hengen huoneen marraskuulle hintaan 36,50€/yö. Ainakin sijainti on erinomainen. Kerro vielä parhaat vinkit ravintoloista, kahviloista, pubeista, nähtävyyksistä. Kiitos!


      • periferia
        puzzle79 kirjoitti:

        Mistä tuon ravintoloiden mustan listan löytää? Olen googlettanut ja useita eri vaihtoehtoja, mutta ei vaan tahdo löytyä.

        googleta Baltic Guide, Riga. Sieltä pitäis putkahtaa em. lehti sähköisenä versiona. Ja viimeisimmässä numerossa tää "musta lista" löytyy jostain "dining in Riga" -sivuilta. - Voin listata Sulle pelkät kuppiloitten nimet, jotka on peräisin "Riga This Week - september/october 2009" -esitteestä.

        Babylon, Cognac Bar, Foxy Lounge, Infinity Bars, Royal, Mary, Pussy Lounge, Puzzle, Roxbury, Saxon, Versace ja Zephyr Bar.


      • menossa kohta
        reissaaja56 kirjoitti:

        Mitä pidit hotellista? Varasimme sieltä kahden hengen huoneen marraskuulle hintaan 36,50€/yö. Ainakin sijainti on erinomainen. Kerro vielä parhaat vinkit ravintoloista, kahviloista, pubeista, nähtävyyksistä. Kiitos!

        Hotel Riga on vanha neukkuhotelli ja hinta kertoo tason. Ei noin halvalla hyvää saa.


      • joulun jälkeen
        Eukot matkaan...... kirjoitti:

        Viikonpäästä sitä ollaan mekin eukkoset sitten siellä shoppailemassa ja silmänruokaa katselemassa..... ; )
        Luimme tuosta hotellistamme Hanza Hotel jonkun kommenttia että on jotenkin pelottava alue iltaisella, eiks kaikki paikat ole.....*wirn* ...no ensiviikon to iltasella taas kerran ryanairilla matkaan ja halvat oli hinnat niin lennoista kuin hotellistakin 3 yöltä.

        Hanza hotel on kaukana keskustasta, saattaa olla epäilyttävää aluetta.
        Nykyään riika on turvallinen, poliisitkin on saatu (ulkomaisten tahojen painostuksesta) hoitamaan hommiaan.
        Keskusta eli vanha kaupunki on turvallinen ainakin nykyään.Tietysti jos meteköi suureen ääneen tai juttelee vieraalla kielellä, saattaa kiinnittää huomiota ja saa jonkun kimppuunsa. Mutta rikolliset voivat olla mistä maasta tahansa. Hanza on taatusti halpa vielä nykyäänkin, sijainti on sen verran etäinen.


    • nuukailija

      Tätä ketjua kun lukee niin vahvistuu entisestään käsitys että kannattaa aina tilata lento hotelli esim. Supersaverin tai Ebookersin kautta, tulee paljon halvemmaksi kuin yrittää räätälöidä itse edullisin vaihtoehto. Voi jopa päästä Finnairin koneeseen halvemmalla kuin johonkin halpisfirmaan toisella varaustavalla.

      Vinkkinä, Turustakin lennetään nykyään Riikaan ja se on halvempaa kuin esim. Tampereelta, kun varaa Supersaverin kautta. Voi saada jopa alle 150e/hlö 3 vrk hotelli plus lennot, eikä tule paljoakaan kalliimmaksi jos lähtee vähän pidemmäksi aikaa.

      Riika vasta suunnitteilla, Praha nähty tällä systeemillä ja hyvin toimi!

    • alusss

      lento hotelli 33/hlö kolme yötä. Edullinen olut viihtyisissä pubeissa yhdistettynä maittavaan ruokaan toimii :)

      • Miksi^

        Lento hotelli 52e/hlö viisi yötä. Että kyllä sinne halvalla pääsee kun osaa vaan oikeista paikoista varata


    • riga turit

      Tässä minun kokemuksiani Riiasta tänä syksynä tehdyn vajaan viikon kestäneen matkamme perusteella:

      Ensin PLUSSAT:
      Vähän lisävaivaa näkemällä on mahdollista saada edullisesti laadukaskin matka. (Meillä lennot majoitus aamiaisen kera hyvässä kolmen tähden hotellissa keskellä vanhaa kaupunkia maksoi kahdelta hlö:ltä yht. n. 200eur/5vrk!).
      Ihan kauniita kirkkoja. (Tosin niissäkin käynnissä rahastuksen makua...)
      Skyline bar Hotel Latvijan 26. kerroksessa on käymisen arvoinen paikka. (Täällä muuten sai ihan kohtuullista palveluakin...)
      Merkkiliikkeitä ja kauppakeskuksia löytyy merkkitietoiselle shoppailijalle enemmän kuin Suomesta.
      Hyvät kenkävalikomat! :)
      Lidossa söin matkamme parasta ruokaa! Edullista. Hinta-laatu -suhteeltaan kerrassaan loistava "ravintola" ja tavallaan tunnelmallinenkin. (Tuntui myös olevan ainoa ravintola, jossa sai ruokaansa tuoretta salaattia.)
      Oopperatalossa kannattaa käydä jo ihan rakennuksen itsensäkin vuoksi. Sisältä todella upea. Baletti/ooppera esitykset vaikuttivat laadukkailta ja liput Suomeen verrattuna todella halvat!
      Kattava ja edullinen julkinen liikenne. Lentokentälle ei todellakaan kannata mennä taxilla!
      Kauppatorin alue ja erityisesti ns. zeppelin-hallit olivat mielenkiintoinen kokemus.
      Englannilla tuli toimeen ainakin turistialueilla.
      Pieni keskusta > moni nähtävyys/paikka kävelyetäisyydellä.

      • riga turist

        Tässä minun kokemuksiani Riiasta tänä syksynä tehdyn vajaan viikon kestäneen matkamme perusteella:

        Ja sitten MIINUKSET:
        - Mielestäni Riika ei ollut mikään kaunis kaupunki. Odotin vanhaltakaupungilta ehkä jotain Tallinnan vahaankaupunkiin verrattavaa, mutta petyin pahasti. Jäin vaikutelma, ettei vanhaakaupunkia ole osattu oikein hyödyntää. Todella sekainen vaikutelma: osa taloista oli kunnostettu hienoiksi, mutta välissä oli paljon ränsistyneitä taloja sekä keskellä vanhaakaupunkia hieman uudempia mutta huonokuntoisia rakennuksia.
        - Ei tarvinnut kovinkaan kauas aivan keskustasta lähteä niin kaupunki näyttäytyi todella karuna.
        - Ilmeisesti hyvä asiakaspalvelu on paikallisille täysin vieras asia!? Monesta ravintolasta ja kahvilasta jäi huono maku, mun henkilökunnan palveluhenkisyys puuttui täysin. Miksi ihmeessä maassa on yleisesti tapana jättää tippiä, jos hyvän asiakaspalvelun (tai itseasiassa minkäänlaisen asiakaspalvelun) saaminen on enemmän poikkeus kuin sääntö!? Kaupankassankin naama oli kerran jos toisenkin kuin norsunv***u! Jos olisin osannut paikallista kieltä niin olisin varmasti kysynyt mikä hänen ongelmansa oikein on.
        - Olen ymmärtänyt, ettei maalla mene taloudellisesti kovinkaan hyvin. Onko heillä siis todella varaa suhtautua turisteihin niin negatiivisesti?!
        - Hintataso oli yllättävän korkea. Yleisesti ottaen mielestäni lähes Suomen tasoa. Kalliimpaa kuin Tallinnassa. Edes alkoholi (olutta lukuun ottamatta) ei ollut merkittävästi halvempaa kuin Suomessa. Vaatteita oli paljon tarjolla ja niistä saattoikin tehdä edullisia löytöjä, mutta yleisesti eivät myöskää merkittävästi halvempia kuin Suomessa.
        - Ravintolatarjonta oli jotenkin yksipuolinen ja (taas) Tallinnaan verraten hinta-laatu-tunnelma-palvelu -tasoiltaan heikko: hinta oli lähellä Suomen tasoa, laatu yleisesti ottaen perus hyvää ravintolaruokaa, tunnelma ei lähelläkään esim. Tallinnan vahankaupungin ravintoloiden tunnelmallisuutta ja palvelun (tai siis sen puutumisen) jo mainitsinkin.
        - Petyin pahasti tälläkin palstalla mainituun Melnie Muki ravintolaan. En tiedä voinko edes sanoa, että palvelu olisi ollut huonoa, koska palvelua ei juurikaan ollut. (Miksi meidän tilaama ja maksa viinipullo nostetaan johonkin sivupöydälle, jos kukaan ei sitä käy meille kaatamassa?!) Ruoka oli maultaa ihan hyvää ravintolaruokaa, ei mielestäni kuitenkaan läheskään hintansa arvoista. Lisäksi annos oli niin pieni, että nälkä jäi ja loppujen lopuksi jouduimmekin menemään hotellille mäkkärin kautta! Jäkiruoka toiveista meiltä tiedusteltiin yli puolituntia pääruokailun päättämisen ja odottelemisen jälkeen. Siinä vaihessa olin jo niin kypsä, että lasku ja kiitos näkemiin! Myöskään tunnelmansa puolesta ravintola ei minusta ollut mitenkään erityinen tai sellainen, että sinne sen vuoksi kannattaisi mennä. Minulle jäi siis täysin arvoitukseksi mistä ko. ravintola on kehunsa kerännyt!
        - Missä ne kauniit naiset oikein ovat?? Itse olen nuori hetero nainen, mutta katselen toki mielelläni kauniita ja itsestään huolehtivia kanssaihmisiä heidän sukupuolestansa riippumatta! Useamman lähteen perusteella odotinkin siis näkeväni Riian kaduilla naiskauneutta, mutta kun ei kolahtanut niin ei kolahtanut! Taisi itse asiassa olla mieheni, joka sen ensimmäisenä sanoi ääneen: missä ne kaikki kauniit naiset oikein ovat!? Siis voiko eri ihmisillä todella olla näin erilainen maku..? Mielestäni esim. Tallinnassa on Paljon Kauniimpia naisia kuin Riiassa. Siis oikeasti en nähnyt matkamme aikana yhtäkään naista, jota voisin kuvailla jollakin tavalla huomiota herättävän kauniiksi! Totta toki se, että sikäläisten naisten pukeutumistyyli eroaa suomailaiten naisten pukeutumisesta. On klitteriä, piikkikorkoja, hörhelöitä ja rimpsuja, (teko)turkista, lyhyitä kireitä hameita ja sen sellaista, mutta se on varmaan sitten katsojan silmissä onko se todella sitä kaunista ja naisellista?! Tai tyylikästä?! Minulle siitä tuli aika "venäläinen" ja "halpa" mielikuva... Minä olisin kaivannut jotain todellista naiskauneutta, kunten kauniita kasvonpiirteitä pelkän meikkikerroksen sijaan...
        - Paikallinen väestö oli minusta kovin nyrpeän oloista. Tuli sellainen vaikutelma, että kaikilla vastaantulevilla paikallisilla oli elämä jotenkin päin `sitä-itseensä´. Jo se, että kasvoilla olisi ollut hymy tai ystävällinen ilme olisi varmasti tehnyt naisistakin kauniimpia! :)
        - Kaiken kaikkiaan sanoisin Riikasta, että astetta neuvostoliittomaisempi meininki kuin Tallinnassa.
        - Tallinna vai Riika? Ehdottomasti Tallinna. Menisinkö Riikaan uudestaan? En koe mitään tarvetta tai halua palata sinne. Minulle jäi kaupungista ehkä sellainen olo, että tämä on nyt nähty ja ei mitään syytä tulla uudestaan, mutta jos yhtä halvalla pääsisin niin voisin ehkä joskus lähteäkin ihan vain lomailun vuoksi. Olisin kovasti halunnut pitää kysyisestä paikasta.


      • periferia
        riga turist kirjoitti:

        Tässä minun kokemuksiani Riiasta tänä syksynä tehdyn vajaan viikon kestäneen matkamme perusteella:

        Ja sitten MIINUKSET:
        - Mielestäni Riika ei ollut mikään kaunis kaupunki. Odotin vanhaltakaupungilta ehkä jotain Tallinnan vahaankaupunkiin verrattavaa, mutta petyin pahasti. Jäin vaikutelma, ettei vanhaakaupunkia ole osattu oikein hyödyntää. Todella sekainen vaikutelma: osa taloista oli kunnostettu hienoiksi, mutta välissä oli paljon ränsistyneitä taloja sekä keskellä vanhaakaupunkia hieman uudempia mutta huonokuntoisia rakennuksia.
        - Ei tarvinnut kovinkaan kauas aivan keskustasta lähteä niin kaupunki näyttäytyi todella karuna.
        - Ilmeisesti hyvä asiakaspalvelu on paikallisille täysin vieras asia!? Monesta ravintolasta ja kahvilasta jäi huono maku, mun henkilökunnan palveluhenkisyys puuttui täysin. Miksi ihmeessä maassa on yleisesti tapana jättää tippiä, jos hyvän asiakaspalvelun (tai itseasiassa minkäänlaisen asiakaspalvelun) saaminen on enemmän poikkeus kuin sääntö!? Kaupankassankin naama oli kerran jos toisenkin kuin norsunv***u! Jos olisin osannut paikallista kieltä niin olisin varmasti kysynyt mikä hänen ongelmansa oikein on.
        - Olen ymmärtänyt, ettei maalla mene taloudellisesti kovinkaan hyvin. Onko heillä siis todella varaa suhtautua turisteihin niin negatiivisesti?!
        - Hintataso oli yllättävän korkea. Yleisesti ottaen mielestäni lähes Suomen tasoa. Kalliimpaa kuin Tallinnassa. Edes alkoholi (olutta lukuun ottamatta) ei ollut merkittävästi halvempaa kuin Suomessa. Vaatteita oli paljon tarjolla ja niistä saattoikin tehdä edullisia löytöjä, mutta yleisesti eivät myöskää merkittävästi halvempia kuin Suomessa.
        - Ravintolatarjonta oli jotenkin yksipuolinen ja (taas) Tallinnaan verraten hinta-laatu-tunnelma-palvelu -tasoiltaan heikko: hinta oli lähellä Suomen tasoa, laatu yleisesti ottaen perus hyvää ravintolaruokaa, tunnelma ei lähelläkään esim. Tallinnan vahankaupungin ravintoloiden tunnelmallisuutta ja palvelun (tai siis sen puutumisen) jo mainitsinkin.
        - Petyin pahasti tälläkin palstalla mainituun Melnie Muki ravintolaan. En tiedä voinko edes sanoa, että palvelu olisi ollut huonoa, koska palvelua ei juurikaan ollut. (Miksi meidän tilaama ja maksa viinipullo nostetaan johonkin sivupöydälle, jos kukaan ei sitä käy meille kaatamassa?!) Ruoka oli maultaa ihan hyvää ravintolaruokaa, ei mielestäni kuitenkaan läheskään hintansa arvoista. Lisäksi annos oli niin pieni, että nälkä jäi ja loppujen lopuksi jouduimmekin menemään hotellille mäkkärin kautta! Jäkiruoka toiveista meiltä tiedusteltiin yli puolituntia pääruokailun päättämisen ja odottelemisen jälkeen. Siinä vaihessa olin jo niin kypsä, että lasku ja kiitos näkemiin! Myöskään tunnelmansa puolesta ravintola ei minusta ollut mitenkään erityinen tai sellainen, että sinne sen vuoksi kannattaisi mennä. Minulle jäi siis täysin arvoitukseksi mistä ko. ravintola on kehunsa kerännyt!
        - Missä ne kauniit naiset oikein ovat?? Itse olen nuori hetero nainen, mutta katselen toki mielelläni kauniita ja itsestään huolehtivia kanssaihmisiä heidän sukupuolestansa riippumatta! Useamman lähteen perusteella odotinkin siis näkeväni Riian kaduilla naiskauneutta, mutta kun ei kolahtanut niin ei kolahtanut! Taisi itse asiassa olla mieheni, joka sen ensimmäisenä sanoi ääneen: missä ne kaikki kauniit naiset oikein ovat!? Siis voiko eri ihmisillä todella olla näin erilainen maku..? Mielestäni esim. Tallinnassa on Paljon Kauniimpia naisia kuin Riiassa. Siis oikeasti en nähnyt matkamme aikana yhtäkään naista, jota voisin kuvailla jollakin tavalla huomiota herättävän kauniiksi! Totta toki se, että sikäläisten naisten pukeutumistyyli eroaa suomailaiten naisten pukeutumisesta. On klitteriä, piikkikorkoja, hörhelöitä ja rimpsuja, (teko)turkista, lyhyitä kireitä hameita ja sen sellaista, mutta se on varmaan sitten katsojan silmissä onko se todella sitä kaunista ja naisellista?! Tai tyylikästä?! Minulle siitä tuli aika "venäläinen" ja "halpa" mielikuva... Minä olisin kaivannut jotain todellista naiskauneutta, kunten kauniita kasvonpiirteitä pelkän meikkikerroksen sijaan...
        - Paikallinen väestö oli minusta kovin nyrpeän oloista. Tuli sellainen vaikutelma, että kaikilla vastaantulevilla paikallisilla oli elämä jotenkin päin `sitä-itseensä´. Jo se, että kasvoilla olisi ollut hymy tai ystävällinen ilme olisi varmasti tehnyt naisistakin kauniimpia! :)
        - Kaiken kaikkiaan sanoisin Riikasta, että astetta neuvostoliittomaisempi meininki kuin Tallinnassa.
        - Tallinna vai Riika? Ehdottomasti Tallinna. Menisinkö Riikaan uudestaan? En koe mitään tarvetta tai halua palata sinne. Minulle jäi kaupungista ehkä sellainen olo, että tämä on nyt nähty ja ei mitään syytä tulla uudestaan, mutta jos yhtä halvalla pääsisin niin voisin ehkä joskus lähteäkin ihan vain lomailun vuoksi. Olisin kovasti halunnut pitää kysyisestä paikasta.

        Murskapalautteesi Riikasta oli surkuhupaisaa luettavaa ja pisti miettimään, että MIKSI ihmeessä sinne edes matkustit. Etenkin kun kokemustesi mukaan Tallinna on unelmapaikkasi.
        Riika on minulle, puolisolleni ja useimmille ystävillemme tuttu matkakohde, jonne teemme viikonloppumatkoja silloin tällöin. Viimeksi pari viikkoa sitten kaksin puolisoni kanssa.
        Entisinä hansakaupunkeina Tallinna ja Riika muistuttavat mielestämme paljon toisiaan niin vanhankaupungin kunnostettujen rakennusten kuin esikaupunkialueitten röttelötalojenkin kohdalla.
        Asiakaspalvelu peilaa useimmiten omaa asennetta ja huonoa palvelua saa kyllä tällä systeemillä ihan koto-Suomestakin. Ikävää, että kokemuksenne mukaan Riikan ravintolatarjonta on yksipuolista. Meillä on pikemminkin valinnan vaikeuksia, sillä yhden viikonlopun aikana ei kovin moneen ruokapaikkaan ehdi. Yleensä etsiydymme paikallisten suosimiin kuppiloihin ja tällä logiikalla emme juurikaan ole pettyneet ruoan, palvelun tai hinta-laatusuhteenkaan kohdalla. Ja jos odotit Riikan olevan joku shoppailun kultamaa, niin ymmärrän ärtymyksesi pyöriessäsi keskustan liikkeissä. Valikoimat ja hinnat ovat siellä suht' samaa tasoa kuin Suomessakin. Harmi, että Riikanmatkasi jäi nyt vain tähän yhteen kertaan, sillä keskustori ja zeppeliinihallit olisivat olleet näkemisen/kokemisen arvoisia paikkoja. Sieltä ostin nytkin laadukkaita ja hauskoja tuliaisia erinomaisella hinta-laatusuhteella. - Esimerkiksi nyt kuuminta hottia edustavat "maatuskan kukkahuivit" lähiystävättärilleni!
        Paikallisten ihmisten ulkonäkö/ulkoasu ei ole mielestäni ole kovin asiallinen kriteeri matkakohteen valinnassa, mutta nyt kun toit sen itse esiin, niin suosittelen Teille Gambiaa. Siellä on värikkäästi pukeutuneita, jumalaisen kauniita ihmisiä (tosin myös köyhiä, vanhoja ja rampojakin).
        PS. Ihme juttu muuten, että et itse kirjoittaessasi huomannut tehdä johtopäätöstä ihmisten "nyrpeyden" ja Latvian heikon taloustilanteen välisestä suhteesta.


      • riga turist
        periferia kirjoitti:

        Murskapalautteesi Riikasta oli surkuhupaisaa luettavaa ja pisti miettimään, että MIKSI ihmeessä sinne edes matkustit. Etenkin kun kokemustesi mukaan Tallinna on unelmapaikkasi.
        Riika on minulle, puolisolleni ja useimmille ystävillemme tuttu matkakohde, jonne teemme viikonloppumatkoja silloin tällöin. Viimeksi pari viikkoa sitten kaksin puolisoni kanssa.
        Entisinä hansakaupunkeina Tallinna ja Riika muistuttavat mielestämme paljon toisiaan niin vanhankaupungin kunnostettujen rakennusten kuin esikaupunkialueitten röttelötalojenkin kohdalla.
        Asiakaspalvelu peilaa useimmiten omaa asennetta ja huonoa palvelua saa kyllä tällä systeemillä ihan koto-Suomestakin. Ikävää, että kokemuksenne mukaan Riikan ravintolatarjonta on yksipuolista. Meillä on pikemminkin valinnan vaikeuksia, sillä yhden viikonlopun aikana ei kovin moneen ruokapaikkaan ehdi. Yleensä etsiydymme paikallisten suosimiin kuppiloihin ja tällä logiikalla emme juurikaan ole pettyneet ruoan, palvelun tai hinta-laatusuhteenkaan kohdalla. Ja jos odotit Riikan olevan joku shoppailun kultamaa, niin ymmärrän ärtymyksesi pyöriessäsi keskustan liikkeissä. Valikoimat ja hinnat ovat siellä suht' samaa tasoa kuin Suomessakin. Harmi, että Riikanmatkasi jäi nyt vain tähän yhteen kertaan, sillä keskustori ja zeppeliinihallit olisivat olleet näkemisen/kokemisen arvoisia paikkoja. Sieltä ostin nytkin laadukkaita ja hauskoja tuliaisia erinomaisella hinta-laatusuhteella. - Esimerkiksi nyt kuuminta hottia edustavat "maatuskan kukkahuivit" lähiystävättärilleni!
        Paikallisten ihmisten ulkonäkö/ulkoasu ei ole mielestäni ole kovin asiallinen kriteeri matkakohteen valinnassa, mutta nyt kun toit sen itse esiin, niin suosittelen Teille Gambiaa. Siellä on värikkäästi pukeutuneita, jumalaisen kauniita ihmisiä (tosin myös köyhiä, vanhoja ja rampojakin).
        PS. Ihme juttu muuten, että et itse kirjoittaessasi huomannut tehdä johtopäätöstä ihmisten "nyrpeyden" ja Latvian heikon taloustilanteen välisestä suhteesta.

        ^ hmm...no hyvä mikäli onnistuin "surkuhupaisilla" kokemuksillani piristämään sinun päivääsi. Kyse on kuitenkin minun henkilökohtaisista kokemuksistani ja matkakohteen minussa synnyttämistä tunteista. Niihin ja jopa niiden esille tuomiseen minulla mielestäni on oikeus. Mikäli joku kokee tarpeelliseksi arvostellla minun kokemusmaailmaani surkuhupaisaksi niin täällä se kaiketi on aivan sallittua. Mutta onko se kohteliasta ja asiallista onkin sitten eri asia...

        Mietteeseesi siitä miksi ihmeessä edes matkustin Riikaan, niin suurimmat syyt olivat varmaankin edullinen matka sekä halu tutustua uuten kohteeseen. Melko kärjistettyä muuten sinulta ilmoittaa, että minun kokemuksieni mukaan Tallinna olisi unelmapaikka. Mielestäni en ole mihinkään kirjoittanut niin, joten eiköhän tyydytä kuvaamaan jokainen vain omia kokemuksiaan. Lähes jokaisella ihmisellä on varmaankin tarve muodostaa jonkinlainen ennakkokäsitys vieraasta asiasta. Minun ennakkokäsitykseni Riiasta nyt vain sattuivat pohjautumaan aiempiin kokemuksiini Tallinnasta, koska se on sekä kultuurillisesti että maantieteellisesti Riikaa lähin ulkomaankohde, missä minä olen käynyt. Ja kirjoituksesi otsikon "kysymykseen" liian suurista ennakko-odotuksista sanoisin, että näin varmasti oli.

        Siitä, että asiakaspalvelu peilaa useimmiten omaa asennetta, olen kanssasi täysin samaa mieltä. Siksi en voikaan olla ihmettelemättä Riiassa saamani asiakaspalvelun laatua. Saamaani asiakaspalvelua niin Suomessa kuin muualla ulkomailla kun on yleisesti ottaen ollut varsin laadukasta. Toki myös Riiasta löytyi paikkoja, joissa asiakaspalvelu oli hyvää ja niissä paikoissa pistäydyin mieluusti toisenkin kerran. Minulle jäi kuitekin sellainen mielikuva, että hyvän asiakaspalvelun saaminen ei ko. kaupungissa ollutkaan mikään itsestäänselvyys. En tiedä, ehkä kyse oli kulttuurieroista...

        En tiedä huomioitko ollenkaan noita aiemmin esittämiäni positiivisia kokemuksiani Riiasta, mutta siinä mainitsinkin, että minusta Riiasta löytyi suht runsaasti kauppakeskuksia ja merkkiliikkeitä. Niissä hintataso tosin Suomen luokkaa. Ja nuo keskustori ja zeppeliinihallit olivat myös minun mielestäni todellakin juuri niitä näkemisen/kokemisen arvoisia paikkoja.

        Ja ei, en minä todellakaan valitse matkakohteitani paikallisen väestön ulkonäön perusteella! Satuin vain yhdessä jos toisessakin paikassa törmäämään kommentteihin liittyen Riian tarjoamaan naiskauneuteen. Taisipa tässäkin ketjussa sen joku mainita. Joten halusinpa vain työntää lusikkani siihenkin soppaan ja ilmaista asiasta oman näkemykseni! :) Tosin tuo mainitsemasi Gambia voisi muutenkin olla todella mielenkiintoinen kokemus (ja eihän siitäkään mitään haittaakaan ole jos samalla pääsee nauttimaan ihmiskauneudesta)! -Eipä taida vain opiskelijabudjettini moiseen venyä...


      • periferia
        riga turist kirjoitti:

        ^ hmm...no hyvä mikäli onnistuin "surkuhupaisilla" kokemuksillani piristämään sinun päivääsi. Kyse on kuitenkin minun henkilökohtaisista kokemuksistani ja matkakohteen minussa synnyttämistä tunteista. Niihin ja jopa niiden esille tuomiseen minulla mielestäni on oikeus. Mikäli joku kokee tarpeelliseksi arvostellla minun kokemusmaailmaani surkuhupaisaksi niin täällä se kaiketi on aivan sallittua. Mutta onko se kohteliasta ja asiallista onkin sitten eri asia...

        Mietteeseesi siitä miksi ihmeessä edes matkustin Riikaan, niin suurimmat syyt olivat varmaankin edullinen matka sekä halu tutustua uuten kohteeseen. Melko kärjistettyä muuten sinulta ilmoittaa, että minun kokemuksieni mukaan Tallinna olisi unelmapaikka. Mielestäni en ole mihinkään kirjoittanut niin, joten eiköhän tyydytä kuvaamaan jokainen vain omia kokemuksiaan. Lähes jokaisella ihmisellä on varmaankin tarve muodostaa jonkinlainen ennakkokäsitys vieraasta asiasta. Minun ennakkokäsitykseni Riiasta nyt vain sattuivat pohjautumaan aiempiin kokemuksiini Tallinnasta, koska se on sekä kultuurillisesti että maantieteellisesti Riikaa lähin ulkomaankohde, missä minä olen käynyt. Ja kirjoituksesi otsikon "kysymykseen" liian suurista ennakko-odotuksista sanoisin, että näin varmasti oli.

        Siitä, että asiakaspalvelu peilaa useimmiten omaa asennetta, olen kanssasi täysin samaa mieltä. Siksi en voikaan olla ihmettelemättä Riiassa saamani asiakaspalvelun laatua. Saamaani asiakaspalvelua niin Suomessa kuin muualla ulkomailla kun on yleisesti ottaen ollut varsin laadukasta. Toki myös Riiasta löytyi paikkoja, joissa asiakaspalvelu oli hyvää ja niissä paikoissa pistäydyin mieluusti toisenkin kerran. Minulle jäi kuitekin sellainen mielikuva, että hyvän asiakaspalvelun saaminen ei ko. kaupungissa ollutkaan mikään itsestäänselvyys. En tiedä, ehkä kyse oli kulttuurieroista...

        En tiedä huomioitko ollenkaan noita aiemmin esittämiäni positiivisia kokemuksiani Riiasta, mutta siinä mainitsinkin, että minusta Riiasta löytyi suht runsaasti kauppakeskuksia ja merkkiliikkeitä. Niissä hintataso tosin Suomen luokkaa. Ja nuo keskustori ja zeppeliinihallit olivat myös minun mielestäni todellakin juuri niitä näkemisen/kokemisen arvoisia paikkoja.

        Ja ei, en minä todellakaan valitse matkakohteitani paikallisen väestön ulkonäön perusteella! Satuin vain yhdessä jos toisessakin paikassa törmäämään kommentteihin liittyen Riian tarjoamaan naiskauneuteen. Taisipa tässäkin ketjussa sen joku mainita. Joten halusinpa vain työntää lusikkani siihenkin soppaan ja ilmaista asiasta oman näkemykseni! :) Tosin tuo mainitsemasi Gambia voisi muutenkin olla todella mielenkiintoinen kokemus (ja eihän siitäkään mitään haittaakaan ole jos samalla pääsee nauttimaan ihmiskauneudesta)! -Eipä taida vain opiskelijabudjettini moiseen venyä...

        ja oli hauska lukea vastaustasi. Kun olit saanut puhallettua närkästyksesi ensi höyryt ulos, niin sieltähän tuli ihan mukavaa tekstiä. - Tarkoitukseni ei ollut tölviä Sinun persoonaasi, vaan tuoda esiin sitä, miten eri lailla ihmiset voivat esim. matkakohteen kokea. Mielipiteesi ja lopussa viittaus "opiskelijabudjettiin" nimittäin antoivat minulle aiheen olettaa, että ikää/kokemusta Sinulle ei ole vielä kauhean paljon karttunut. Minä puolestani olen vanha "rouva kehäkettu", jonka interraililta alkanut matkailu-ura on kestänyt jo yli 30 vuotta.

        Toivotan Sinulle kaikkea hyvää, myös entistä parempia matkailukokemuksia. Ja jos saat rahat kasaan Gambianmatkaan, niin mulla on OIKEESTI ihan hirveen paljon hyviä vinkkejä!


      • yllättynyt
        periferia kirjoitti:

        ja oli hauska lukea vastaustasi. Kun olit saanut puhallettua närkästyksesi ensi höyryt ulos, niin sieltähän tuli ihan mukavaa tekstiä. - Tarkoitukseni ei ollut tölviä Sinun persoonaasi, vaan tuoda esiin sitä, miten eri lailla ihmiset voivat esim. matkakohteen kokea. Mielipiteesi ja lopussa viittaus "opiskelijabudjettiin" nimittäin antoivat minulle aiheen olettaa, että ikää/kokemusta Sinulle ei ole vielä kauhean paljon karttunut. Minä puolestani olen vanha "rouva kehäkettu", jonka interraililta alkanut matkailu-ura on kestänyt jo yli 30 vuotta.

        Toivotan Sinulle kaikkea hyvää, myös entistä parempia matkailukokemuksia. Ja jos saat rahat kasaan Gambianmatkaan, niin mulla on OIKEESTI ihan hirveen paljon hyviä vinkkejä!

        Me tultiin kotiin Riikasta eilen illalla ja iha hyvillä mielin. Meillä oli mielikuva vähä likaisesta, arveluttavasta kohteesta, mutta lähdettiin kumminki, koska nii paljo hyvääkin oli kohteesta kirjoteltu. Tää vuodenaika ei nyt missään täällä "meillä päin" oo mikää vihree vehree, kesällä kaikki olis kauniimpaa, mut onneks ei satanu.
        Palvelu oli joo jossain paikoissa aika yks' totista, mutta siitä "varoteltiin" jo jossain matkaoppaassa, se kuuluu niitten luonteeseen, ei sen kummempaa. Sitä paitsi ei siitä oo nii kauaa, ku siinä maassa oli sellanen meininki, ettei paljo naurattanu! Kai sellanen kaikki jättää ihmiseen jälkensä.
        Mutta siistiä oli! Ei ollu roskia, niinku esim. kesällä ku oltiin pari päivää Hki:ssä, nähtiin kyllä eri meininkiä. Tosin voi olla kurjaa katsoa, ku mammat, papat harjailee ja haravoi, kökkii roskia ylös, kerjää pahvimuki kourassa, se vaa on sen maan juttu. Ei me saada oman kotimaammekaan asioita menee niinku haluttas. Kauheena nipona ei mihinkä reisuun kannata lähtee.
        Sit me käytiin siä eläintarhassa, oli näkemisen arvonen, jo pelkkä matka sinne, näki sitä karumpaa kaupunkia. Oli sunnuntai, matka kulki hautausmaan ohi, jossa oli paljo väkee viemässä kukkia. Nurkat on mitä on, mutta läheiset ja suku tärkeää, sellasta ei oikee täällä meillä harrasteta, et mitää joukolla käytäis, nuoret ja vanhat haudoilla. Ja se zoo oli hauska paikka, ei sellasia kaikkia elikoita Suomessa näe. Ei nekään olot sielä mitää luksusta ollu, mut täytti turvallisuuden ja tollasen yleisen hyvinvoinnin puitteet.
        Me oltiin tyytyväisiä hotelliin, keskellä vanhaa kaupunkia, matka oli edullinen, ku kaikki varattiin ajoissa. Sinne vaa! Ja se vanha kaupunki oli ihana, iha niinku Tallinnassa, Tukholmassa, missä vaan, maassa maan tavalla.


      • Embolian
        yllättynyt kirjoitti:

        Me tultiin kotiin Riikasta eilen illalla ja iha hyvillä mielin. Meillä oli mielikuva vähä likaisesta, arveluttavasta kohteesta, mutta lähdettiin kumminki, koska nii paljo hyvääkin oli kohteesta kirjoteltu. Tää vuodenaika ei nyt missään täällä "meillä päin" oo mikää vihree vehree, kesällä kaikki olis kauniimpaa, mut onneks ei satanu.
        Palvelu oli joo jossain paikoissa aika yks' totista, mutta siitä "varoteltiin" jo jossain matkaoppaassa, se kuuluu niitten luonteeseen, ei sen kummempaa. Sitä paitsi ei siitä oo nii kauaa, ku siinä maassa oli sellanen meininki, ettei paljo naurattanu! Kai sellanen kaikki jättää ihmiseen jälkensä.
        Mutta siistiä oli! Ei ollu roskia, niinku esim. kesällä ku oltiin pari päivää Hki:ssä, nähtiin kyllä eri meininkiä. Tosin voi olla kurjaa katsoa, ku mammat, papat harjailee ja haravoi, kökkii roskia ylös, kerjää pahvimuki kourassa, se vaa on sen maan juttu. Ei me saada oman kotimaammekaan asioita menee niinku haluttas. Kauheena nipona ei mihinkä reisuun kannata lähtee.
        Sit me käytiin siä eläintarhassa, oli näkemisen arvonen, jo pelkkä matka sinne, näki sitä karumpaa kaupunkia. Oli sunnuntai, matka kulki hautausmaan ohi, jossa oli paljo väkee viemässä kukkia. Nurkat on mitä on, mutta läheiset ja suku tärkeää, sellasta ei oikee täällä meillä harrasteta, et mitää joukolla käytäis, nuoret ja vanhat haudoilla. Ja se zoo oli hauska paikka, ei sellasia kaikkia elikoita Suomessa näe. Ei nekään olot sielä mitää luksusta ollu, mut täytti turvallisuuden ja tollasen yleisen hyvinvoinnin puitteet.
        Me oltiin tyytyväisiä hotelliin, keskellä vanhaa kaupunkia, matka oli edullinen, ku kaikki varattiin ajoissa. Sinne vaa! Ja se vanha kaupunki oli ihana, iha niinku Tallinnassa, Tukholmassa, missä vaan, maassa maan tavalla.

        Ooh, katselin ihmeissäni silmät selällään hintoja, mitä ihmiset maksaa menosta Riikaan.. (siis 900e/3vrk???) kävin siellä elokuussa ja olen vuoden vaihteen jälkeen menossa takaisin. Lennot ja majoitus keskustassa 4vrk aamiaisineen maksaa 37e/hlö. Siis lennot ja koko 4vrk:n reissu. Mutta no, kai jokainen taablaa tavallaan. Jännä vaan ajatella mihin kaikkeen sen lentoihin ja majoitukseen turhaan upotetut 863e ite käyttäisin.


    • wilma222

      Lähdemme huomenna Riikaan siis tammikuun 21 päivä. Lento Rayanairilla 3,40 € / per henkilö meno paluu.
      Hotelli 4 tähteä 150 €/ 2 yötä / 2 henkilöä.
      Voin suositella. Menen jo toista kertaa puolen vuoden sisällä.

      • uteliasaasi

        Mikä hotelli?


      • opiskelija00
        uteliasaasi kirjoitti:

        Mikä hotelli?

        Meillä maaliskuuhun varattuna 3 vrk reissu, lennot Air Balticilla Oulusta Riikaan ja neljän tähden hotelli Stockmannia vastapäätä. Teki 140 e/naama. RyanAir vois olla jonku euron halvempi, mutta ei sen mitä Tampereelle menossa menettää bensoissa.


      • Nigy
        opiskelija00 kirjoitti:

        Meillä maaliskuuhun varattuna 3 vrk reissu, lennot Air Balticilla Oulusta Riikaan ja neljän tähden hotelli Stockmannia vastapäätä. Teki 140 e/naama. RyanAir vois olla jonku euron halvempi, mutta ei sen mitä Tampereelle menossa menettää bensoissa.

        Tervepä terve.

        Itse varasin eilen lennot ja hotellin Turusta - Riikaan huhtikuun puolessa välissä. Lennot edestakaisin yht. 2 euroa/hlö ja hotelli 3 vrk 122euroa. Kokonaisuudessaan siis 62 euroa/hlö. Hotelli ihan keskustassa joten ei paha lainkaan.


    • martti=1

      jos ei osaa matkustaa, niin pitää jäädä kotiin...itse käyn riikassa viikottain ja hyvän hotellin saa alle 30e johon sis. hyvä aamiainen. tod. näk. valittaja asuu jossain susirajan takana suomessa

    • Iloista pääsiäistä

      ja neljän tähden hotelli vanhassa kaupungissa 3vrk 400 e kahdelta hengeltä ja tuleva pääsiäinen ajankohta !!!

    • wizzair

      Wizzairilla pääsee Turusta Riigaan alkaen 99 centtiä ja paluulento 4,99. Hyvän hotellin saatiin 40 € vrk / kahdenhengenhuone, melkein kaikilla hotelleilla oli tarjous jolloin kolmas yö oli ilmaien. Näin kokonais matkakulut kahdelta hengeltä alle 100 / 3 vrk. Ruoka ja juoma on Riiassa huomattavasti suomen hintatasoa edullisempi ja edullisesti siellä voi myös shoppaila Suosittelen.

    • taas matkalle

      Ollaanpa jälleen taas kerran lähdössä Riikaan. Keskiviikkona lähdetään ryan airilla ja lauantaina palataan ja koko hoito kahdelta 4 tähden hotellissa matkoineen 200e. En pidä kyllä kalliina matkustamisena. No, autolla ajo tampereelle ja siellä parkki maksu tietty vähän nostaa tuota kulua muttei paljoa. Kyllä halvalla saa matkustettua kun vähän näkee vaivaa sen eteen ja matkustelee mieluiten sinne mihin halvalla pääsee.

      • Halpapailnen

        Meillä lennot turku-Riika-Turku Wizzairilla ja majoitus 3 yötä Hotelli Irinassa. Hotelli on ihan vanhan kaupungin keskustassa, toisella puolella tietä on Stockman ja Origo ostarit. Hinta per nuppi 122 euroa, siihen kuuluu siis lennot, hotelli täysihoidolla (aamiainen, lounas ja illallinen) sekä matkalaukku 32 kg joka menee ruumaan.
        Halpa oli!


      • Expat
        Halpapailnen kirjoitti:

        Meillä lennot turku-Riika-Turku Wizzairilla ja majoitus 3 yötä Hotelli Irinassa. Hotelli on ihan vanhan kaupungin keskustassa, toisella puolella tietä on Stockman ja Origo ostarit. Hinta per nuppi 122 euroa, siihen kuuluu siis lennot, hotelli täysihoidolla (aamiainen, lounas ja illallinen) sekä matkalaukku 32 kg joka menee ruumaan.
        Halpa oli!

        "majoitus 3 yötä Hotelli Irinassa. Hotelli on ihan vanhan kaupungin keskustassa"

        Ei ole. Hotelli Irina ei ole Riian vanhassakaupungissa, vaan ns. uuden kaupungin alueella. Kävelymatkaa vanhaankaupunkiin tulee 5-10 min.


      • never

        Ihmettelin tuoat hintaa mutta sehnä on vain hotellihinta. Sitä en kyllä ymmärrä että pitää aina säästää eli mennä halpsipaikkoihin ja halpsihotelleihin. Ei siinä ole mitään nautintoa!! Ai jaa mutta puhuu Rynkystä eli se on kuitsekin lentomatka. Pakko olla hirveä läävä majapaikkana kun halpa. Rynkystä en teidä mitään, tarpeeksi ajoissa varatut lennto voi saada kai sitten muutamalla eurolla. Neljän tähden hotelliin ei tuolla hinnalla pääse, eli se osio on täyttä valhetta! Mikä se hotelli on muuten?


    • tyytyväinen 2

      Kyllä täytyy tietää mistä ostaa ja koska. Ollaan huomenna lähdössä . Lennot veroineen ja laukkumaksuineen 56 € edestakaisin/henkilö ja hotelli 80 €/yö kolmelta hengeltä ja vielä ihan hyvä hotelli.
      Lentoyhtiö Wizzair =)

    • Useasti käynyt

      Maailma mallillaan kun kaksi vuotta myöhemmin kahden henkilön lennot RYANAIRILLA ja kaksi yötä hotellissa 180 e ja kukin voi katsoa googlesta metropoli hotelli Riika että ei ihan huono ;;==))) Kympin lennot per suunta per hkö

      • Riganieki

        Noinhan se menee. 4 tähden hotelli ja noilla lentohinnoilla 2hh 2 yötä lähtee 150 egellä yhteensä :)


      • maaaatkaaja
        Riganieki kirjoitti:

        Noinhan se menee. 4 tähden hotelli ja noilla lentohinnoilla 2hh 2 yötä lähtee 150 egellä yhteensä :)

        Juuri varasin matkan Riikaan kahdelle. Finnairin edestakaiset lennot ja 3vrk Neljän tähden hotellissa yht. 370e. Ei minusta ollut kallista:) Lähtö 21.6.:D


    • vertailua

      Elokuussa 2009 Ryanairilla Tampereelta Riikaan ja takaisin neljän hengen perhe 8 euroa. Yöpyminen 2 huonetta ja 2 yötä noin 100 ekeä, sis. aamupalan. siisti ja kodikas hotelli. Kalleinta autoin paikoitus Tampereella: muistelen noin 30 euroa (?)

    • en keksi

      Minäkään en oikein tykännyt olla Riiassa. Ennakko-odotuksia ei ollut mitään, positiivisin mielin tuli reissuun lähdettyä. Se mikä eniten tökki, oli liika venäjäisyys. Kuten joku täällä kirjoittikin, paljon neuvostoliittomaisempi kuin Tallinna. Ehkä vuodenaikakaan ei tehnyt oikeutta, mutta jotenkin harmaata ja ränsistynyttä heti kaupungin ulkopuolella. Neljän päivän matka maksoi tosin vajaa 170 e/hlö lennot Air Balticilla ja hotellissa Radisson Blue Latvijassa. Ehkä toiste voisi lähteä matkan vaivattomuuden puolesta. Shoppailun (= kova hintataso), hyvän ruoan (= perusruokaa) tai nähtävyyksien (= vanha kaupunki aika pieni ja kirkkoja on tullut jo nähtyä tähän ikään mennessä) takia ei.

      Hotellia voin kehua, kerrankin hotellista ei ollut mitään valitettavaa. Palvelu oli ystävällistä, aamupala kattava, lounasbuffet astetta parempi, Lobby Bar, D´vine bar ja 26 kerroksen baari ihan hyviä. Huonekin oli rauhallinen, kerrankin. Tosin hotellissa ollessa oli jotenkin "paossa" länsimaisessa ympäristössä muuten niin venäläistyyppistä ympäristöä.

      • ihmeessä

        tähän aikaan pitää edes mennä Riikaan? Todella hölmöä - oma vikasi, jos ei näyttäytynyt kiinnostavalta.

        Minun kokemukseni mukaan Riika on kesäkaupunki. Ulkoilmamusiikkikahvilat (-ravintolat) ovat mukavia illanviettopaikkoja ja kesällä riittää kaupungilla jalan kuljeskellen katseltavaa. Eikö kesällä mikään venäläisyys - mitä se sitten onkin - ollut silmiinpistävää.


      • venäläisyyttä?

        Riika on aina ollut kosmopoliittinen ja siellä on aina ollut paljon venäläisiä (ja tottakai saksalaisia), ei se ole pelkkää neuvostoajan seurausta. Tietysti neuvostoaika on lyönyt leimansa kaupunkiin, mutta en nyt sanoisi vanhan kaupungin saksalaisuutta tai jugend-taloja venäläistyyppisiksi.

        Yleinen rähjäisyys ja harmaus tulevat varmaan ajan kanssa korjaantumaan, kun kiinteistöjen omistajilla on varaa kunnostaa..


      • vilnafriikki

        Riiassa asuu paljon venäläsiä eli noin puolet asukkaista on venäläisiä, sinne aikoinaan pakkosiirrettyjä.
        Ei kannata sen asian antaa häiritä, ei ole kuitenkaan kysymys Venäjästä, onneksi.
        Hotelli josta kirjoitat ei ole niitä parhata, ketjujen hotellit ovat usein tylsiä. Air Baltic taas no...en sano mitään.
        Kun ottaa huomioon maan historian, lähihistorian, ei voi odottaa että maa ja kauounki olisi jokin eurooppalainen idylli. EU-rahojen turvin kunnostavat rakennuksia ja historiallista miljöötä. Kannattaa lukea maan historiaa, silloin avautuu omaan mieleen uusia ulottuvuuksia. Kaupunki ja maa ei ole sellainen turistihelvetti kuin Viro ja Tallinna. Jos menee alle 200 egen jonnekin ja vielä valittaa, tuntuu aika ihmeeltä. Nykyään jopa tuosta hotellista saa maksaa paljon enemmän eikä halpsiyhtiölläkään taida enää kovin halvalla päästä.
        Kokemusta Riiasta viime joulukuusta, Finnairin lennot ja hotelli keskustassa, ei moittimista. Eka kerta kaupunkiin eikä varmaan viimeinen.


      • kultuuria
        ihmeessä kirjoitti:

        tähän aikaan pitää edes mennä Riikaan? Todella hölmöä - oma vikasi, jos ei näyttäytynyt kiinnostavalta.

        Minun kokemukseni mukaan Riika on kesäkaupunki. Ulkoilmamusiikkikahvilat (-ravintolat) ovat mukavia illanviettopaikkoja ja kesällä riittää kaupungilla jalan kuljeskellen katseltavaa. Eikö kesällä mikään venäläisyys - mitä se sitten onkin - ollut silmiinpistävää.

        Sinä oot varmaan tottunut venäläisiin ja venäläisyyteen. Jos ei reissulta kapiaa muuta kuin ulkoan istumista, silloin voit olla ihan kotonasi.
        Rikíka on kaupunki läpi vuoden, eihän asukkaat muuta sieltä pois talveksi.
        Istuit varmaan vain terasseilla ja tuntui että onpas ihnaa. Moni kun haluaa kokea ja nähdä erilaisia asioita. Joulukuussa Riika on kiva kaupunki joulutoreineen, tunnelmineen. Ruokaravintolat on auki aina. Illanveittoa kun ei kaikki arvosta niin korkelle että se olisi tärkein pointti. Jalan voi kulkea koska vaan ellei juo jalkoja altaan!!
        Vuodenajalla ei ole vaikutusta, järjestävät mm. kiertokävelyitä ja -ajeluita ympäri vuoden. On taidenäyttelyitä, konsertteja jne. Sinä et ai niistä ymmärrä mitään, sorry, oli pakko laittaa vasta-argumentteja kun kirjoituksesi oli niin typerä.


    • Tulin juuri Riian reissulta kaverini kanssa, ja hauskaa oli! 5 yötä neljän tähden hotellissa vanhassa kaupungissa lennot Ryanairilla, yhteensä 194e/hlö. Ollaan tietysti sesongin ulkopuolella, mutta öbaut samaa oli toissa kesänä heinäkuussa. On aika höpöä maksaa joku tonni, kun paljon halvemmallakin saa priimaa.. :P

      Mutta siis 200 latin budjetista meni reilu puolet TO-DEL-LA hyvään ruokaan. Tiesin sen edellisiltä matkoiltani kaupunkiin, että sieltä sitä saa. Siis hyvin johdonmukaisesti fantastisen makuista ruokaa. Halvalla. Vanhan kaupungin ravintolat ovat ihastuttavia tunnelmaltaan, rauhallisia ja kaikinpuolin hyvinkin miellyttäviä (esim. DominiCanes, Trattoria del Popolo).

      Shoppailemaan sinällään en lähde Riiaan, koska hintataso on sama kuin täällä. Tosin kyllä sieltä pari kaunista ja sopivan hintaista paitaa lähti mukaan.. Kampaajalla kävimme myös, hullun hyvä ja halpa (http://www.maluwilz.lv/lv/about/about.html) eli värjäys ja leikkaus 25 latia. :) Palvelu tosin latviaksi, vähän englantia, mutta selvisimme latvialaisen ystäväni avulla.

      Vanha kaupunki oli riipaisevan kaunis harmaana ja sateisenakin, voittaa Suomen minkä tahansa kolkan milloin vaan! Eli ei höpönlöpöä, vaan lähtekää reissuun, lihokaa, juokaa, nauttikaa! :)) (älkääkä maksako itseänne kipeäksi, hupsut)

      • Aiiivan, ja hotelli varattiin Hotels.comin kautta. Suosittelen, koska heillä on hintavastaavuustakuu. Lukekaa siitä lisää niiden kotisivuilta.


      • truudatpls

        Onhan lätissä ihan kivaksi laitettuja paikkoja turisteja varten, mutta kyllä sieltä Riigasta myös hyvin paljon sellaisia kolkkia löytyy, jotka Suomen mikä tahansa kolkka voittaa milloin vaan. Ja tämä ei ole kans höpönlöpöä. :D


      • Konventa Seta

        Täytyypä ajoittaa niin että seuraavalla kerralla käy siellä kampaajalla. Omani veloittaa nykyään 54 e pelkästä leikkauksesta eikä lopputulos ole hyvä.
        Domini Canes on kokemukseni mukaan paras ravintola siinä kaupungissa, viihtyisä mahtavan hyvä ruoka.
        Siellä on jokin kellariravintola nimeltään Musta Munkki.... kellään ei taida olla siitä kokemusta?


    • av

      Tuli käytyä Riiassa 3 yötä. Hotelli oli Hanza hotel, jossa kolme yötä maksoi 105 euroa. Lennot 204 euroa ees taas kaks lärviä. Ei se ihan kamalan kaunis kaupunki ollut tähän aikaan vuodesta, mutta ihan loistava paikka unohtaa arki kotiin. Kävimme myös eläintarhassa, joka nyt ei tietenkään vastaa mitään korkeasaarta varmasti olosuhteiltaan, mutta eläinkanta oli laaja ja eksoottinenkin. Mm. kirahveja, virtahepoja etc. Taksilla oli edullista liikkua, käytimmekin vain Balticin kyytejä. Hommasin etukäteen ilmaisen baltic miles- kortin, millä sai 10% alennusta kyydeistä. Löysimme mielttömän ruokapaikan, LIDON!!! 4-5 km vanhasta kaupungista. Mielettömän makuista ja hyvän hintaista. Suosittelen! Tankkasimme siellä kahtena päivänä mieheni kanssa ittemme ähkyyn. Oma panimo, ja sen parempaa olutta en ole missään maistanut. Eihän kaikki paikat ole sitä paitsi upeita ja hehkeitä, oma asenne matkaan ratkaisee. Hienohelmalla ei tuohon paikkaan todellakaan kannata lähteä. Pitää kestää rähjäiset kerjäläiset alikulkukäytävissä ja näin kevään aikana siellä vallitsi ekana päivänä melkoinen virtsan tuoksu joka paikassa.. Onneksi ilmat kuitenkin kuivuivat toiseksi päiväksi. Matkailu avartaa, oli se paikka mikä tahansa. Riikankin kohdalla kannattaa huomioida sen paikan historia, ja koko maalla yleensäkin, että miksi se on sellainen kuin se on.

      • Courvoisier

        Tultiin juuri pääsiäisreissusta to-su ja hotellina myöskin Hanza. Meillä maksoi reissu vähän alle 400€ yhteensä, lennot Airbalticilla. Sattui aivan mahtavat ilmat joten nautittiin täysin siemauksin.
        Käytiin myös tuolla Lidossa ja meitä se ahdisti, aivan kuin olis ollut lihansyöntiorgiat käynnissä. Ruoka oli kieltämättä hyvää mutta se ruuhka ja tunnelma...
        Hanza hotel oli muuten hyvä mutta ne seinät... voiko olla ohkaisempia... naapuri kun tuuttasee niin meillä lentää tölkki pöydältä... ei nyt sentään mutta get the point.
        Mukava reissu kaikenkaikkineen, voisin mennä uudestaakin mutta ehdottomasti kesäaikaan, ne terassit on mahtavia.


    • me kaksi

      Kävimme kuukausi sitten avatussa uudessa ravintolassa nimeltä foody. Palvelu oli hyvää ja ruoka oli hinta-laatusuhteeltaan reissun parasta. Kolmen ruokalajin illallinen oli viineineen 15 latia ja pippuripihvi oli vielä naudan sisäfilettä. Päivän keitto vain 1 latin. Paikkaa voi myös suositella viinien harrastajalle. Paikka sijaitsee vanhan kaupungin juuri ulkopuolella stockmannin lähellä osoitteessa aspazijas bulvâris 32.

      Lisäksi suosittelemme ravintolaa joka sijaitsee skârnu ielalla fridaysin vieressä pietarin kirkon takapuolella. Paikan nimi ei varsinaisesti selvinnyt, mutta logossa on avain ja siinä lukee bärs. Paikka on pieni ja sillä on vain noin 5 sisä ja terassi pöytää. Kuitenkin suosittelemme paikkaa hintansa sekä maukkaan ruokansa suhteen. Päivällä 12-15.00 business lounch on vain 3 latia ja se sisältää keiton ja pääruoan ja ainakin me saimme juomat kaupan päälle.

      Lennot hieman päiviä katsomalla oli 7€/suunta matkatavarat yhteensä kahdelta 83€ ja hotelli tallinkilta 59€/yö neljä tähteä. Hotelli 2010 tehty ja viimeisen päälle.

      Hinnat Latviassa on noussut huimasti siitä mitä netistä on voinut lukea muutaman vuoden takaa. Kuitenkin yleisillä kulkeminen on lähes ilmaista verrattuna kotimaan vastaaviin. Ruokapaikoissa tosiaan kannattaa katsoa missä syö ja mitä syö. Kävimme myös Lido centerissä 4km vanhasta kaupungista syömässä, mutta ruoka ei ollut sen arvoista. Lapsi perheelle paikka olisi hyvä leikkipaikkojen takia jotka ovat samalla alueella/pihalla. Oluen hinta sen sijaan oli siellä oman panimon tuotteena kohtuullinen 1,9latia/litra.

      • efter julen

        kohta menossa ja kiinnostaa tuo Foody-ravintola. Onko siellä myös muita ruokia kuin pihviä yms? Hotelli on vastapäätä Stockmannia ja tuo ravintola on lähellä, siksi kyselen.


    • plöö

      2 henkeä 6 yötä Riiassa = 320ekee :)

    • jfbvegghwkjfg

      Viikon kuluttua 4 henkeä 2 vrk:tta yhteensä 276 e. Varattu toukokuun alussa.

      - lennot 96 e
      - hotelli 180 e

      Edullisia lentoja löytyy, kun viitsii usein käydä Ryanairin sivuilla katselemassa. Ja hinnat elävät kaiken aikaa.

      Lennot, jotka maksoivat toukokuun alussa varattuna tuon 96 e maksavat tällä hetkellä n. 360 e.

    • n mv6å4g

      jep,heinäkuun 9-11 kaks yötä 2 hlö lennot n80e(ryanair ja meno ns kalliina eli lauantai) ja hotelli kaks yötä 39,80(booking tarjous kappanja,joka tuli vanhoille käyttäjille)huimat 120e kahdelle kaks yötä.Ei edes tampesterista omenaa lukuun ottamatta saa huonetta samaan hintaan.nyt katsottuna lennot n 130 ja sama hotelli 90e kaks yötä

    • ay

      heips
      tultiin juuri RIGA hotellista RIIKASTA.Hotelli on hyvällä paikalla ja lyhyt matka vanhaan kaupunkiin sekä lentokonehalli torille.
      Itse hotelli on epäsiisti-meillä oli viisi huonetta joissa kolmessa vilisi sokeritoukkia.Huoneissa ei ollut tallelokeroa vaan alakerrassa oli tellelokero jonne vartijan kanssa vietiin rahat ym. säilytykseen
      .Huoneissa lattiat likaiset ja ja tosi kuluneet ei viitsinyt paljan jaloin kulkea.
      Pyyhkeet olivat käsipyyhkeitä ja erikseen pyytämällä sai kylpypyyhkeitä huoneeseen.
      Hotelli on 4 tähden luokituksella- vaan ei vastaa kyllä sitä kuin yhteisten oleskelutilojen osalta.
      Henkilökunta puhuu englantia hyvin ja siivoojat tekivät parhaansa-vaan eipä tarvi enää siihen hotelliin meitä odottaa-pahinta oli epäsiistit tilat.
      Allergisille etenkin hotellin höyhentyynyt ja villa peitot ovat painajainen.
      En suosittele kyseistä hotellia- mikäli odotat 4 tähden arvoista majoitusta.
      Ensi kerralla Puolan Varsovaan ja hotelli POLONIA PALACE- sinne jo toinen kerta .

    • määäää-vain

      miepä oon yhen star hotellissa jota huorat käyttää,10 latia yö,aamupalaa en saa muuta ku muijan sitä, ja oon tyytyväinen. naisen hinta on sit asia erikseen. lento makso 810norjan kruunua. 2viikkoa olen. piste.

      • jo tuttu kohde

        Varasin matkan Riikaan lokakuulle. Meno perjantaina ja paluu sunnuntaina.
        Lennot kahdelta kaikkine kuluineen 56 euroa ja neljän tähden hotelli vanhasta kaupungista aamiaisineen 110 euroa. Siis yhteensä kahdelta hengeltä koko hoito 166 euroa. Ei voi pitää kalliina. Pieni kaupunkiloma piristää kummasti
        pitkää hämärää syksyä.


      • Hassuttaja
        jo tuttu kohde kirjoitti:

        Varasin matkan Riikaan lokakuulle. Meno perjantaina ja paluu sunnuntaina.
        Lennot kahdelta kaikkine kuluineen 56 euroa ja neljän tähden hotelli vanhasta kaupungista aamiaisineen 110 euroa. Siis yhteensä kahdelta hengeltä koko hoito 166 euroa. Ei voi pitää kalliina. Pieni kaupunkiloma piristää kummasti
        pitkää hämärää syksyä.

        Hei. Olen 5.9 matkalla Turku- Riika. Lentolippu maksoi 107€ meno-paluu ja hostelli 290€ 10vrk 2hh. Mielestäni edullinen hinta. Hostellista en osaa vielä sanoa mitää, mutta kuvista päätellen hostel ihan ok. Julkinen liikenne on ainakin edullinen joten liikkuminen on halpaa. Ruokailu ainakin uudessa ravintolassa (huvittelukeskus en muista nimeä) Olin kesäkuussa siellä syömässä. Itse sai valita mitä syö. Annos maksoi n.6€. Suosittelen. Kaunis ravintola ympäristöineen.


      • vastaus....
        Hassuttaja kirjoitti:

        Hei. Olen 5.9 matkalla Turku- Riika. Lentolippu maksoi 107€ meno-paluu ja hostelli 290€ 10vrk 2hh. Mielestäni edullinen hinta. Hostellista en osaa vielä sanoa mitää, mutta kuvista päätellen hostel ihan ok. Julkinen liikenne on ainakin edullinen joten liikkuminen on halpaa. Ruokailu ainakin uudessa ravintolassa (huvittelukeskus en muista nimeä) Olin kesäkuussa siellä syömässä. Itse sai valita mitä syö. Annos maksoi n.6€. Suosittelen. Kaunis ravintola ympäristöineen.

        Lido on se ravintola.


    • halpa?lentäjä

      Itse varattiin matkat Ryanairilta hyvissä ajoin ennakkoon, Tuli maksaa edestakasin kolmelta hengeltä yht.120 €. Apartmentohuone 3:lle 180€ aivan kaupungin keskustasta 4 vrk:ksi. Ei tuo nyt niin kallista ole jos tulee hinnaks per jannu n.100 € lennot ja majoitus. Tosin ryanairilla on kyllä toi mainonta vähän vääristynyttä, kun itse lento ei maksa juuri mitään mutta ne kaikki muut sivukulut sitten senkin edestä. Eli helppo mainostaa halpoja lentoja, kun muista kuluista ei mainita kun vasta lippua ostaessa. Jostainhan se raha on revittävä. Toivottavasti kaikki sujuu kuten pitäiskin, edellisestä käynnistä on jo 6 vuotta aikaa.

    • komppe1

      Nätti mesta, halpaa tupakkaa ja viinaa. Lennot ryanilta jotain 5 kybän luokkaa,3 tähden hotelli 20 yö (vilmaja, jonkun varaus sivuston kautta, oisko ollu ebookers) Ei pääse kyl valittaa näillä hinnoilla. Ainut miinus et enkun taso ajoittain tosi kehnoa tai olematonta. Vanhassa kaupungissa taitavat osata vähän paremmin.

    • Mausshi

      Maksoimme lennoista 70€/henki matkalaukkuineen ilman laukkuja siis 30€. Majoitukseksi otimme yksityiseltä asunnon jossa on petipaikkoja 5 hengelle, viikon vuokra 280€. Tässä istun nyt täällä asunnossa takkatulen ääressä. Vuokranantaja tuli hakemaan kentältä ja toi perille. Hän neuvoi meille että taksi kannattaa aina tilata 8500 numerosta. Sieltä on aina tullut sellainen vihreä taksi ja olemme ajaneet kaupungissa niillä ahkeraan. Matkat ovat aina maksaneet alle 3 latia.

    • Limnos

      Olin viikon matkalla Kreikan Limnoksella. Yhden hengen huone aamiaisineen maksoi 655 euroa. Hintataso halvempi kuin meillä, mutta ei älyttömän halpaa. Lämpöä ja aurinkoa riitti. Ihana loma!

    • Van Hooks

      Mitä tulee Riikaan, niin täältä saa jopa kesäsesongin aikaan keskustan välittömästä läheisyydestä 4 tähden hotellista yhden tai kahden hengen huoneen viikoksi aamiaisineen (jos on tilaa hotellissa) vajaalla 400 eurolla.

    • ihmettelenpä

      Voi pyhä sylvi mikä juttu!! Jos ostaa Rynkyn tai minkä muun tahansa lennot ja myös hotellin tietysti viime hetkellä, hinta on aina korkea. luulitko että kaupunkeihin on myynniisä ns. viimeheteken lähtöjä sikahalpaan hintaan niinkuin kanasaarille?? Reittilennot ja hotelli viime hetekellä ostettuna maksaa eli vika on sinussa! Älä mene minnekään kaupunkiin, mene vaan makaamaan tylsille rannoille!

      • matkaava

        330 e/4 vrk eli kolme yötä neljän tähden hotellissa, kahden hengen huone yhdelle. Finnairin suorat lennot helsingistä, ei paha juttu.


      • Riikaan
        matkaava kirjoitti:

        330 e/4 vrk eli kolme yötä neljän tähden hotellissa, kahden hengen huone yhdelle. Finnairin suorat lennot helsingistä, ei paha juttu.

        Mistä löysit matkan?


      • matkaava
        Riikaan kirjoitti:

        Mistä löysit matkan?

        Keneltä kysyt? Tuolta valittavalta vai joltain muulta?


      • matkaava
        matkaava kirjoitti:

        Keneltä kysyt? Tuolta valittavalta vai joltain muulta?

        Jos minulta kysyt niin Travellinkiltä. Matka ei ollut pettymys suinkaan.


    • pakkonauraa!

      Siis mikä on muka mielestäsi se oikea matka? makuuloma Inglesissä ryypäten vai? Ei kannata edes lähteä mihinkään kaupunkiin jos ei ymmärrä kaupunkikultuurista yhtään mitään. Ja jos ei osaa hotellia ja lentoa varata ajoissa, vielä menee hullummaksi.
      Myöskin inhottaa suirastaan nuo juntit jotka kuvittelavt ja vaatiavt että kaikkialla pitäisi olla ihan ilmaista!!! parempi sinun on pysyä kotona siellä jossain savon perukoilla!

      • Riikaan

        Aloittajan ei kannata mennä kaupunkilomalle jos ei edes hotellia ja lentoa osaa ostaa. Aloitus on sitäpaitsi ikivanha, monet viestit myös eli ei kannata noteerata tätä ketjua.
        Menossa Riikaan ensiv iikon lopulla, Finnairin lento ja 4-tähden hotelli vanhan kaupungin laidalla. Hinta kohtuullinen , en metsästä huippuhalpaa koska se ei ole hyvää koskaan.


      • kokemusta on
        Riikaan kirjoitti:

        Aloittajan ei kannata mennä kaupunkilomalle jos ei edes hotellia ja lentoa osaa ostaa. Aloitus on sitäpaitsi ikivanha, monet viestit myös eli ei kannata noteerata tätä ketjua.
        Menossa Riikaan ensiv iikon lopulla, Finnairin lento ja 4-tähden hotelli vanhan kaupungin laidalla. Hinta kohtuullinen , en metsästä huippuhalpaa koska se ei ole hyvää koskaan.

        Ketju on ikivanha, palajon on muuttunut noista ajoista eli mm. hinnat.


      • reissaava1
        kokemusta on kirjoitti:

        Ketju on ikivanha, palajon on muuttunut noista ajoista eli mm. hinnat.

        Hinnat Riikassa on aivan toista luokkaa kuin mitä vanhoissa viesteissä kerrotaan. Mutta hinta ei ole se pointti, laatu on.
        Mihinkähän nuo halvan kärkkyjät nykyään matkustaa, ei varmaan minnekään?


      • tyytväinen
        reissaava1 kirjoitti:

        Hinnat Riikassa on aivan toista luokkaa kuin mitä vanhoissa viesteissä kerrotaan. Mutta hinta ei ole se pointti, laatu on.
        Mihinkähän nuo halvan kärkkyjät nykyään matkustaa, ei varmaan minnekään?

        Aloitusviesti oli sellainen ettei oikein tiedä nauraako vai itkeä. Tuollaisen ihmisen on parasta vaan mennä kanarialle ja maata rannoilla. Kun vielä halvalla pitää saada ja luxusta, se vesittää loput.....


    • kakka007

      3 vrk 216e per nenä ja loistava neljän tähden hotelli

    • niinpäniiin

      Itse menin bussilla Tallinnasta (asun täällä) ja maksoi 13e suunta. Eli matkoihin meni ainoastaan 26e. Majoitus hotellissa maksoi kahdelta 60e, eli maksoin itse siitä 30e kun kaverin kanssa menin. Ei ollut luksushotelli mutta ihan hyvä.

      • hempsutinhei

        On niin kivaa taas lähtä kauniiseen Riikaan kolmannen kerran! Nyt onkin auto matka laivalla hesasta yli Tallinnaan missä yövymme pari yötä(ties monennenko kerran kauniissa Tallinassa) Matkaamme Pärnuun,missä ei ole koskaan käyty ja sen jälkeen Riikaan,mistä menemme laivalla yli kauniseen Tukholmaan! Tätä lomaa odotellessa,toivon muillekkin kivaa lomaa!


      • hempsutinhei kirjoitti:

        On niin kivaa taas lähtä kauniiseen Riikaan kolmannen kerran! Nyt onkin auto matka laivalla hesasta yli Tallinnaan missä yövymme pari yötä(ties monennenko kerran kauniissa Tallinassa) Matkaamme Pärnuun,missä ei ole koskaan käyty ja sen jälkeen Riikaan,mistä menemme laivalla yli kauniseen Tukholmaan! Tätä lomaa odotellessa,toivon muillekkin kivaa lomaa!

        myöskin ventspilsistä voi päästä Ruotsiin !!!! nynäshamniin

        tarkista aikataulut....

        riikan liikenne kaoottista joten navi voi ola tarpeen ...huom kunnon rattitankolukko myös mukaan ja turvallinen paikoitus
        jos honda crv tai uusi auto,,en suositttele menemistä


      • mikki kk
        justers kirjoitti:

        myöskin ventspilsistä voi päästä Ruotsiin !!!! nynäshamniin

        tarkista aikataulut....

        riikan liikenne kaoottista joten navi voi ola tarpeen ...huom kunnon rattitankolukko myös mukaan ja turvallinen paikoitus
        jos honda crv tai uusi auto,,en suositttele menemistä

        ps ajakaa suoraan pärnuun....

        ja latviassa riikan lisäksi sigulda-cesis ja ventspils-liepaja MUST


      • justers kirjoitti:

        myöskin ventspilsistä voi päästä Ruotsiin !!!! nynäshamniin

        tarkista aikataulut....

        riikan liikenne kaoottista joten navi voi ola tarpeen ...huom kunnon rattitankolukko myös mukaan ja turvallinen paikoitus
        jos honda crv tai uusi auto,,en suositttele menemistä

        hyvät majoitukset www booking com tai www traveller lv


        Ilmainen wifi toimii monessa paikassa...hotellit, tavaratalot, rautatie---bussiasemat


        Latviassa puhelut kalliita ellei sonera baltic-scandi liittymää....käyttäkää tekstiviestiä
        testatkaa ensin toimivuus


    • pauliska

      Oikein mukava ja edullinen kohde oli ja nyt lähdössä toisen kerran. Menimme Hesasta laivalla Tallinnaan ja bussilla Riikaan. Opastettu matka. Sama homma takaisin. Eli samanlainen paketti kuin vuosia sitten. Ainoa huono puoli, että ei jaksanut enää syventyä kotimatkalla yhtä paljon maisemiin mutta pysähdykset jossain rankassa ja Pärnussa tullessa pari vessa/ruoka tai kahvitaukoa lukuun ottamatta korvasi kaiken. Oma bussi suomesta suomenkielisen bussikuskin ja oppaan kanssa avarsi paljon. Nähtävää on Riikassa paljon. Siisti kaupunki verrattuna suomen roskattuihin kaupunkien katuihin -ei suotta sanota pikku Pariisiksi, tosin koiran kakkoja ei ole kaduilla. Ruoka hyvää ja edullista. Syötiin muutamia kertoja ravintoloissa/baareissa joista sai ostaa kilohintaan haluamansa annoksen. Kesällä ainakin paljon terasseja joissa hyvää livemusiikkia ja puistoissa ilmaisia mm. tanssiesityksiä. Paljon historiallista katseltavaa. Hintataso halvempaa kuin suomessa, vaatteet ja ruoka ennen muuta. Muotivaatteita sai varsinkin naispuoliset edullisesti. Lentäen tulee halvimmillaan hotellipaketin kera sama reissu noin puolet kalliimmaksi ja paljon jää kokematta, tosin vie aikaa enemmän jos on kiire johonkin. Neljässä päivässä ehtii nähdä jo kokea jo aika paljon, mutta nyt menen uudelleen katsomaan onko mikään muuttunut nyt euron myötä, palaan asiaan jos muistan vielä...

    • käynnynnä

      eipä ole juurikaan hinnat muuttuneet euron vuoksi

    • riga

      Ei ole matkakohteen vika jos olet niin tyhmä että maksat niin paljon matkasta. Syytä mielummin ryanairia joka rahasti liikaa!

      • jesse J

        ei kun finski se oli..... ryani ei enää lennä sinne


    • Pusiaalisommi

      Kävin ratikalla keskustassa enkä ostanut lippua ollenkaan. Se oli sellainen päiväretki, koska tulin sitten iltapäivällä jo takaisin. Silloinkin pummilla. Yövyin kotonani. Vaimo maksaa vuokran. Kokonaiskustannus 0 euroa. En varmasti kyllä lähde kauemmas, jos siitä täytyy jotain maksaa.

    • Tyytymätön_asiakas

      Rigan vanhassa kaupungissa hotellissa old butigue kopioitiin miun luotto kortti ja tehtiin noin kahde tuhanne euron eestä ostokssia nettikaupoissa... en suosittele sinne majjoittautumista.

    • solerosad

      Ei helkkari näitä suomijurpojen ketjuja on aina hauska lukea. Melkoisia summia saavat rahaa palamaan eivätkä tiedä mistään yhtään mitään. Pysykää kotona tai käykää pakettimatkalla jurttilassa. Ette muuta ansaitse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe