nöffipentu tulossa

mimmi

olisi kiva jos kertoisitte omien nöffienne pentuajasta ja miten se meni?? miten oppi tavoille ja miten tottui esim.lapsiin? tai lapset koiraan:)? ja kaikkea muutakin jota tulee mieleen kertoa näin ekan nöffin tulevalle omistajalle


p.s turha neuvoa mihinkää sivuille koska ne kolunnut jo läpikotosesti monta kertaa eli siis OMAKOHTAISIA kokemuksia
kiitos!

5

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lissu

      Pääsänöisesti sama kun lastenkasvatus. Jos aloitat
      käytöstapojen opettamisen liian myhään.Käytöstapoja opetetaan jo heti kun pentu tulee eikä odoteta että se kasvaa vuoden ikäiseksi. Sisäsiistiksi oppii yleensä nopeasti. Mahdollisimman paljon viet sitä ulos.Papereita
      olen pitänyt aluksi, matot pois. Se vaihe menee
      yleensä nopeasti ohi. Varaudu että se myöskin tuhoaa kenkiä, johtoja ym. että kannattaa aluksi
      laittaa pois tärkeät tavarat. Barbinuket ja muut tämmöiset lasten lelut ovat erittäin mieluisia.
      Onnea uudelle "vauvalle"

      • Santtu

        Meidän vauva oppi sisäsiistiksi "itsestään" kun oli kesäaika ja ovet auki aidatulle pihalle. Pentu seurasi mitä isommat hauvat tekee ja matki niitä. Sisälle ei tainnut tulla kun yksi pisu... Myöskään pennulle kuulumattomat tavarat ( kengät, lasten lelut ym ) eivät joutuneet käsittelyyn kun heti alusta teki selväksi mitkä on ihmisten, mitkä koirien tavaroita. Katsella ja haistella toki sai mutta suuhun ei saanut ottaa "ihmisten tavaroita". Nöffipentu on ollut koiristamme kaikkein helpoin opettaa. Aivan ihana hauva, nyt vaan jo koirien taivaassa :( Onnea pennun kanssa!!!!


    • Suru2003

      Meille on tulossa nöffivauva tässä huomenissa eli keskiviikkona 5.11. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia tässä ajan kuluessa, siis miten on alkanut sujumaan jne... Mailaile.

    • Minnie

      Meidän nöffi, joo no olihan se ihan ihana niin kuin koiran pennut aina. Ja söihän se kaikkea mitä vaan suuhun sai, tulin koulusta kotiin pieni pala seinää oli silppuna, ja kenkien vaan ihmeellisesti toinen pari oli syöty mutta ei koskaan kokonaista paria. Syönti saldoon lisättynä nahkavyö vain solki jäänyt, josta tiedettiin että taas oli syönyt jotain. Hmmm.. Mutta olihan se ihana koira allergian takia en kykene muuta kuin pitämään villakoiria nykyään.
      Olin ensimmäisellä luokalla kun koira tuli taloon ja se meidän nöffi poika otti tavakseen merkata minun sängyn.. Noh minä tietysti sain syyt niskaan kunnes se jäi kiinni itse teosta.
      voin kirjoittaa enemmän paremmalla ajalla :)

    • ~*HaPPy*~

      Koira tottu nopeest eikä karannu pihalta vaikka pistettiin maahan heti!x) Nöffit on tosi lapsirakkaita! :D Muutenkin se oppi kaiken helposti! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe