Hei
Kysymys sosiaalialan sektorilla opiskeleville ja työskenteleville.
Kuinka hyvin sosiaalityöntekijät työllistyvät koulutuksen jälkeen ? Miten hyvin on mahdollista saada vakituinen työpaikka. Onko nelikymppinen uusi tulokas jo liian vanha sosiaalialalle ? Oletteko olleet tyytyväisiä palkkaanne. Kertokaa omista kokemuksista.
Olen opiskellut kasvatustiedettä avoimessa aineopintoihin saakka, mitä mieltä olette, pystyykö niitä hyödyntämään mitenkään sosiaalialan opiskelussa.
Mitä eroa on sosiaalipolitiikassa ja sosiaalityössä, kumpaan kannattaa panostaa.
Olen työskennellyt IT-alalla yli kymmenen vuotta ja haluan vaihtaa alaa. Olen aikoinani ajautunut sattumusten saattelemanan alalle.
Olen nelikymppinen, ja täysin kyllästynyt omaan alaani ja haluaisin jo tehdä jotain sellaista, josta olen kiinnostunut.
Kannattaako
3
886
Vastaukset
- täälläkin
Täällä on sama harkinnassa, 15v it-alalla riittää. Jos saat jostain vastauksia kysymyksiisi, kerrothan täälläkin?
- fnjdfhmh
En ole sosiaalialan opiskelija mutta luulisin että tuolla iällä ei oo mitään merkitystä, päinvastoin vois ajatella/luulla että elämänkokemus olisi arvostettua ja sen kanssa olisi helpompi toimia vaikka sosiaalialalla. Sun kannattais mennä varmaan yhteiskuntatieteiden kesk.alueelle.
Mulla on kuitenkin sellainen käsitys, että jos sosiaalityöstä tekee laudaturopinnot vaikka sivuaineena niin sais ton sosiaalityöntekijän pätevyyden.Siihen on joku asetus/laki olemassa.. Eli jos vaikka ottais sen sos.politiikan pääaineeksi ja sitten luksisi sen laudaturin niin se saattais onnistua. En tosin tiedä pitääkö sitten tehdä joku gradun tapainen laudatutyö molemmista..? - gldg
Hei,
Sosiaalityöntekijöiden työtilanne on tällä hetkellä todella hyvä, sillä pätevistä työntekijöistä on suuri pula. Vakituisen työpaikan saaminen ei ole ongelma.
Avoimen yliopiston opintoja pystynet hyödyntämään esim. siten, että opiskelet kasvatustiedettä sivuaineena (esim. lyhyt sivuaine on 25 op).
Sosiaalityöntekijöiden palkkaus on kehno koulutuksen pituuteen ja työn vaativuuteen nähden. Uskoisin, että tarkempia tietoja palkkauksesta löytyy esim. ammattiyhdistys Talentian sivuilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029