Terve, oon 15 vuotias poika. Mua ärsyttää kun äiti ei anna mun mennä mopokouluun kun se on kuulemma vaarallista. Kun mun yhellä kaverillakin oli jo 6 weenä mopo. Sitten kun ehdotin että mopoauto ois mulle kätevä, äiti sanoo: "Ne on liian kalliita!" Kaverin isäkin on köyhempi, se joutuu elättään poikaansa yksin ja sillä on saatana mopoauto. Sitten mikä oikeus mun isällä on ajaa moottoripyörällä, ja äiti sanoo et mopo on mulle vaarallinen. PERKELE!
Vanhemmat.
8
2236
Vastaukset
- että se varmaan
tykkää susta enemmän ku et oo rullatuolissa.
Eihän sulle tieteskää nii kävis, ainakaa sun unelmissa, mutta jostain ne pyöräkolarien uhrit aina tulee. Keneltä menee jalat, kuka joutuu 4-raajahalvaantuneeksi.
Siinä on sitte vähä ikävämmät oltavat loppuelämän ajan ku joudut makaan osastolla liikkumatta muiden syötettävänä, paskotettavana, kaikin puolin hoidettavana. Koko loppuelämä.
Oota 3 vuotta ja hommaa ihan oikee auto.- iMach1ne
Auto ei todellakaan vastaa mopoa, tai moottoripyörää. Oma moottoripyöräharrastus lähti ekasta moposta liikkeelle, parempaa hupia on hankala keksiä.
Kysymykseen: Oletko kokeillut vedota esim. lisääntyvään ulkoiluun, kaveripiirin laajenemiseen, pitkien matkojen helpottumiseen yms? Tähän hätään en muuta keksi. - MäXämän
ei autolla oo nii kiva ajaa ku kakspyöräsillä.
ei tunnu samalta ajaa ja muutenki kakspyöräset on kivempia.
ite ajaisin mielummin vireellä mopolla ku autolla jos ei moottoripyörää olis.
ite en omista autoo omistan vaa autokortin ja moottoripyörän.
autot on paskoja ei niillä oo yhtä kiva ajaa ja autot kiihtyykin huonosti moottoripyörään nähden.
- .....
Mulla on ajokortti ja mun mielestä mopokortin suorittanutta ei pitäisi päästää autojen sekaan.
Jos mopon ostaa niin sitten ajtetaan siivosti, ei kaahailla kävelyteillä eikä pelleillä teillä.
Eikä viritetä sitä.
Mä kaaduin kerran mun mopolla.
Oli heikkaa alla kun käännyin.
Vähän raapas jalkaa ja piti vaihtaa kytkin.
Se on ihan ok jos ei hurjastele ja ei ole halua esittää.- et vaan osaa
et vaan osaa ajaa, ajoit varmaan vaa 50km/h mutkaan hiekkatiellä ja kaaduit?
no on mullakin krossin kanssa ollu aika noloja kaatumisia ja myös mopon kanssa kerran aika nolo homma, mutta opin sen miks ei kannata pitää löysiä huosuja ku ajaa että jos teet stoppien liikenne valoissa ja koitat pistää jalan maahan, mutta pulttu jää jalkatappiin kiinni etkä saa jalkaa maahan nii se on paskempi juttu.
ite oon ajanu krossilla noin 100km/h mutkaan kisoissa ja kaaduin käsi murtu kahesta kohtaa ja lonkka meni sioiltaan ja solisluu poikki ku otin kädellä vastaan ku kaaduin, mutta kovaa ajaminen on kivaa ja ei toi pikku juttu oo vauhtia hidastanu krossikisoissa ja muutenkaan hillinny mun jatkuvaa ylinopeutta liikenteessä.
5vuotiaasta asti oon ajanu moottori vehkeillä ja jonain päivänä olis kiva ajaa ratamoottoripyörällä kilpaa ihan työkseen.
ja ite en pelkää kaatumista enkä loukkaantumista enkä muutenkaan pysyvästi vammautumista, mutta oon kuitenkin hyväksyny että nii voi käydä vaikka tänää, mutta en pysty enkä halua pelätä sellasta.
- tukkii liikenteen
mopoautot vaa tukkii liikenteen ku vie saman tilan ku auto ja menee 45km/h, eikä mopot oo vaarallisia sillä se riippuu ajajasta.
mopolla on hyvä harjotella liikenteessä ajamista nii osaa sitte paremmin ku ajaa autokorttia ja sun mutsis on vaa liian ylihuolehtiva ja osta ite se mopo mä jouduin ainakin ite ostaan omilla rahoilla. - Nuuskasäkki
Natsi äiti, puhu isäs kaa siitä, jos ei silti niin alat kapinoimaan loputtomasti vanhempias vastaan.
Kai huomasit että alkuperänen kommentti on vuodelta 2008, eli sen kirjottajakin on ohittanut mopoiän jo vuosia sitten...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833872
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä962190Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201697Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261658Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281488
- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731453