"Sähköinen infotaulu"

kokemuksia?

Hei,

Onko kenelläkään kokemusta peda.netin verkkoveräjän käytöstä reissuvihon korvikkeena? Kertokaa myös, mikäli tiedätte jonkin muun työkalun, jolla open on helppo hoitaa tiedotuksia ym. kodin ja koulun välillä.

5

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuta ei tarvita

Sitähän käyttää kaikki. Tosin puolitehoisesti ainakin meillä. Opet voisivat olla aktiivisempiakin.

• kokeillut

Wilma on hyvä, jos vain on tarpeeksi tasoja ostettu, jotta saa käyttöönsä myös reissuvihkon ominaisuudet. Tai sitten on kuten meillä, vain arviointi mahdollista. Ja ne salasanat ... ne on usealla hukassa tai antavat jopa lapsilleen.

Peda.net on hyvä siinä, että sinne voi ladata tiedotteet, jotka lähettää kirjallisesti kotiin sekä kalenteri, johon voi merkitä pitkälle etukäteen tulevia tapahtumia. Hyvä puoli myös se, että tässä ei tarvita salasanoja lukemiseen, ellei niitä itse aseta (itse en näkisi tarpeelliseksi).

Loppujen lopuksi: älä luota pelkästään tietotekniikkaan. Kaikilla sitä ei ole kotona ja kaikki eivät sitä aktiivisesti käytä. Ne, jotka käyttävät, niiden kanssa homma toimii. Silti paperia tarvitaan vielä.

• hyvä tapa
        kokeillut kirjoitti:

Wilma on hyvä, jos vain on tarpeeksi tasoja ostettu, jotta saa käyttöönsä myös reissuvihkon ominaisuudet. Tai sitten on kuten meillä, vain arviointi mahdollista. Ja ne salasanat ... ne on usealla hukassa tai antavat jopa lapsilleen.

Peda.net on hyvä siinä, että sinne voi ladata tiedotteet, jotka lähettää kirjallisesti kotiin sekä kalenteri, johon voi merkitä pitkälle etukäteen tulevia tapahtumia. Hyvä puoli myös se, että tässä ei tarvita salasanoja lukemiseen, ellei niitä itse aseta (itse en näkisi tarpeelliseksi).

Loppujen lopuksi: älä luota pelkästään tietotekniikkaan. Kaikilla sitä ei ole kotona ja kaikki eivät sitä aktiivisesti käytä. Ne, jotka käyttävät, niiden kanssa homma toimii. Silti paperia tarvitaan vielä.

on joillakin luokilla käytössä, ja on tosi hyvä juttu, näin äidin näkökulmasta!
        Kaikki laput koulusta kun eivät tule ajoissa pojalta kotiin...

Päivittäin tarkistan luokan sivut, onko mitään uutta tiedotetta, koepv.ää tms. ilmoitusasiaa..
        Osaan sitten lapselta kysellä paperiversiota...

Halutessaan on voinut ilmoittaa koululle, että ei tarvitse paperiversioita lapuista ollenkaan, mutta tämä riippuu opesta, joku laittaa kaikille, joku ei. Tämä juttu toimii ihan hyvin, ja ne keillä ei nettimahdollisuutta ole, saavat automaattisesti paperversiot.

Pojan luokalla on vielä järjestäjien työtä laittaa joka pv. läksyt veräjään, joten ei kuormita opeakaan liikaa ja oppilaat ovat innolla hommassa mukana..

• sähköisyys

on helppo väylä toisille meistä, mutta tulee muistaa, että koteja on kaikenlaisia. Ehkä keskellä cityä ei tule mieleen, ettei kaikkialla ole mahdollisuutta tai halukkuutta tähän sähköiseen viestintään.

• kokemuksia?

Valitsin sanani väärin tuohon ensimmäiseen viestiin. Tarkoitus ei ole sähköisellä viestinnällä korvata kokonaan reissuvihkoa/perinteistä paperitiedotusta, vaan tuoda sen ohelle jotain lisää. Esimerkiksi läksyt voisi isompien oppilaiden kohdalla merkitä nettiin muistiin.

Kaipaan edelleen niitä kokemuksia ja vinkkejä, en niinkään neuvoa siihen, miten tiedotus kannattaa järjestää. Tehdään siitä sitten oma keskustelu, jos tarpeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      201
      7048
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2086
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1718
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1410
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1278
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      57
      1165
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1094
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1036
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      257
      985
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      979
    Aihe