Miksi Sisua mollataan?

Armas

Kertokaahan nyt hyvät toverit. Mikä ihme Sisussa on niin vastenmielistä? Kaikki rahtiliikenteessä ajavat kuskit haukkuvat Sisua minkä ehtivät, ja kuitenkin sellaiset joilla kokemusta on Sisun ratista eivät pahaa sanaa oikeastaan löydä. Paitsi tietysi ns. Scania-fanit jotka eivät paremmasta tiedä ja joille parempaa ei ole olemassakaan... Viimeisin Scania-kuskin kommentti Sisusta oli 'Muuten mahtava auto mutta vaihdelaatikosta ei löytynyt kuin yksi pykälä, sekin liian iso'. Kuinka joku joka ei tiedä mikä fuller on, voi arvostella sisua mihinkään suuntaan????

21

4787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öllölä

      ollaan niin pöllöä kansaa,että haukutaan oman maan tuotteita sen minkä keretään! Sama se on traktori puolellakin....ainaista valitusta.

    • Jotain

      Itse olen ajanut niin sisulla, volvolla, mersulla kuin scaniallakin. Töitä tekisin mieluiten scanialla. Päivässä fulleriin tottuu ja kytkin on jo pelkkä apuväline. Uudet sisut voivat olla ihan hyviä pelejä, mutta kyllä ne vanhat on vähän "karskeja pelejä". Tosi paljon auton valintaan ja omaan makuun vaikuttaa aikaisemmat kokemukset, se millä esim. isukki on aikoinaan ajanut, mitä kaverit suosii jne. Oo sä SISUMIES ihan rauhassa. Niin ja oma mielipiteeni mersusta muuttui kun pääsin ajeleen automaatti actroksella....

      • Armas

        Sama juttu, tohon kun lisätään vielä renu... Mersusta ei paljoa huomautettavaa ole eikä liion renusta ja volvosta rahtiliikenteessä. Mieltymys Sisuun johtuu hyvin pitkälti fullerista ja cumminssin 14:sta koneesta sekä maansiirtohommista. Tällä hetkellä ajelen työkseni rahtia 113 380 scanialla josta ei hyvää sanaa heru suuntaan ei toiseen... Onhan joku sm300 sisu vähän turhan 'raaka' peli kaupuki jakoon... Mutta kukin tyylillään ;)


    • SPP

      niin jos mennään asvaltilta hiekalle Sisu on omiaan muihin verrattuna. Tieliikenteessä esim: ulkomaanliikenteessä on se huono puoli että jos jokin tärkeä osa hajoaa niin ei ole varaosia kuin suomessa mutta jos on Volvo, Scania, Mersu tai Rellu niin kyllä joka kylästä melkein niihin osat löytyy. Niin ja melkein onohtui suuri ohjaamo on kuskien suosiossa hyvillä varusteilla mitä Sisulta ei ainakaan viela ole(huom minun mielipide), mutta kaipa sekin kehittyy tulevaisuudessa

    • Repsikka

      Ei kai Sisu ole edes yrittänyt päästä rahtareiden suosioon. Siviili-Sisujen tuotekehitys ja markkinointi on ymmärtääkseni suunnattu lähinnä puutavaran ja maa-ainesten ajoon jo vuosien ajan ja tällä markkinasegmentillä Sisu kai on menestynytkin ihan mukavasti (paikallisesti, Suomessa).

      Sisuhan on sinänsä pieni nyrkkipaja vaikkapa Volvoon ja Scaniaan verrattuna. Karjaalta valmistuu päivässä auto tai pari, Södertäljestä ja Göteborgin suunnalta kymmeniä - ja ympäri maailmaa sijaitsevissa ulkomaisissa tehtaissa valmistettavat vielä lisäksi. Sisun kaltaisen pikku valmistajan on pakko erikoistua kapean markkinaraon tuotteisiin ja jättää massamarkkinat suosiolla isommilleen.

      • Ja pöh sanon minä

        Aja sinä vain jollaisn scanian raadolla asfalttiteitä pitkin, mutta älä vie sitä sen pitemmälle. Moottoritieltä voit hieman poiketa, mutta älä sen pitemmälle sama koskee volvoa!!!
        SISULLA tehdään töitä, eikä vain olla olevinaan tekevän.....

        SISU ON PARAS!!!!!


    • ruma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

      Siksi kun se on niin ruma. Senhän takia kaikki hiekkakuskitkin maalauttaa sisunsa että sillä kehtais edes ajaa sorakuopalta pikitielle .

      • Ja pöh sanon minä

        Mutta mene sinä ajamaan PASKAA pellolle sillä SCANIAN/VOLVON raadolla!!!!!!!!


    • Autoilija

      No eihän Sisussa oo muuta vikaa kuin et se on vaan KAIKINPUOLIN 20v muita automerkkejä kehityksessä jäljessä...=)Kaikenlisäksi auto on ulkoapäin kuin "kirveellä veistetyn" näköinen

      • Ja pöh sanon minä

        EI taida olla sinun SCANIA mädäntynyttä kantoa parempi, vai onko??


      • Fullerin kepittäjä 12-vuoti...

        Älä kää te RUÅTTALAISTEN,SAKEMANNIEN,FRANSMANNIEN,
        HOLLANNIKKAIDEN,ynnä muiden "auton tekeleiden"
        kannattajat tulko tänne jauhaan paskaa,äijässä
        vika,jos ei osaa ajaa/käyttää maailman parasta
        "voimalinjaa" mitä on (KUORMA-AUTOON) keksitty.


    • Juha

      Pöh, kyllä esim.puunajoon soveltuu juuri Sisu parhaiten.Synkronoimaton vaihdeloota on esim. metsäautotiellä huomattavasti parempi tiukoissa paikoissa kuin synkronoitu.Kytkin kuuluu lisävarusteisiin.;D

      • sisukas

        ... puuttuiskohan vakiovarusteista, koska kaikki puukuskit ei käytä kytkintä kuin liikkeelle lähdettäessä??? Laatikko toimii myöskin niin, eli oikeat kierrokset, NAKS ja meno jatkuu... Oletteko kokeillut?


      • pikkupoika
        sisukas kirjoitti:

        ... puuttuiskohan vakiovarusteista, koska kaikki puukuskit ei käytä kytkintä kuin liikkeelle lähdettäessä??? Laatikko toimii myöskin niin, eli oikeat kierrokset, NAKS ja meno jatkuu... Oletteko kokeillut?

        On ihan pakko sanoa kuorma-autojen "kauneudesta", että kyllä Sisu kuuluu muotoilultaan kauneimpien joukkoon tänä päivänä. Esim. Scania on aina ollut kuin tylsällä kirveellä veistetty, melkein samannäköinen jo yli 50 vuotta. Katsokaapa Erik Björklundin kirjasta "Petsamotrafiken", niin näette, että Scania Wabikset olivat jo välirauhan aikana nyky-Scanian näköisiä. On muuten mielenkiintoinen kirja Pohjolan rahtiliikenteestä. Kannatta lukea (jos ymmärtää ruåttia).


      • JESS

        OLEN SAMAA MIELTÄ KANSSASI!!!!!
        SISUlla ajetaan eikä pidetä koristeena!!!


    • Fred

      On se kummapaikka kun työkoneet laitetaan paremmuusjärjestykseen ulkonäön perusteella. Suurin osa taitaa olla kuitenkin ajellut sisulla vuonna miekka ja kirves kun nakkikioskimalli oli uutta vaikkei välttämättä niin hienoa.

      Ja mikähän scanian hytissä viehättää? Edelleenkään siellä ei saa housuja laitettua jalkaan aamuisin alle 10 minuutin möngertämisen, vaihtoehto tietysti ottaa housut kantoon ja taiteilla akrobatiaa hyväksi käyttäen itsensä siitä ratin yli ulos pukemaan... tosin sekään ei ole vaihtoehto 30 asteen pakkasella.

      Ja jos asioita, jotka oikiasti vaikuttavat itse työhön, verrataan niin ketä se siinä vaiheessa kiinnostaa, onko hytti kuinka hyvännäköinen kun on talvikelillä kärry peruutettuna jäiseen luiskaan eikä sieltä enää pois millään. Joku voisi sanoa jotta nostappa telipyörät ylös niin kyllä lähtee... Nostappa telipyörät tosiaan ylös scaniassa tai volvossa. Tasauspyörästönlukko? Scaniassa nytkähtää ensin toinen rengas ja sitten taas toinen...

      164L / 480 scania.. vääntöä melekein yhtäpaljon ku vanhassa 340hp cumminsissa, vaihdelaatikko, ei sitä voi vaihdelaatikoksi sanoa... kunhan joku kötös pitäny moottorinjatkeeksi saada. Alusta aivan mukava tyhjällä ajella pitkin moottoritietä... painokuormalla niinku kuminauhaa venyttäis.

      Ei, en ole sisun miehiä henkeen ja vereen. Scania vain on ollut aina suuri pettymys töitä tehdessä, volvo ei niinkään. Sisun kanssa on vain aina parhaiten pärjännyt suomen oloissa.

      Tottahan uus scania näyttää hyvältä. Sekös työnteossa onkin pääasia?

    • c kuski

      olen ajanut e sisua ja ei siinä ole pienintäkään sanomista.viihtyisä ohjaamo ja automaatti loota pitää huolen ajo mukaavuudesta.vahva kone jaksaa vetää vaikka mihin asti.

    • JAA.A

      JOS AJAISIN REKKAA JOSKUS NIIN AJAISIN SITÄ MUUTTOKEIKOILLA.

      • Kiitos kysymästä

        Tuskin tarkoitetaan, hän oli tuolloin 16 vuotias kun viesti kirjoitettiin


    • entinen sisu

      Voi teitä,ajumiehiä.Sisuhan on nykyään niin sekasikiö,ettei siitä pysty sanomaa,sitä sun tätä.On Mersua,cattia camminssia ,zf,fulleria sekasin.Rungot mitä sattuu,oikeen Suomalaisten suunnittelijoiden innovaation kohde.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe