Helsingin kaupungin vuokra-asunnot

anero

Kämppikseni lähtee toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, enkä haluaisi enää hakea uutta kämppäkaveria vaan muutto omaan kämppään kuulostaisi paremmalta. Olen työssäkäyvä nuori ja ajattelin laittaa hakupaperit Helsingin kaupungille. Kuinka kauan suunnilleen joudun yksiötä odottamaan? Niille ilmeisesti on eniten kysyntää? Tämän lisäksi haluaisin jättää joitakin Itä-Helsingin alueita pois hausta ja se ilmeisesti pidentäisi odotustani paljon. Onko muita säätiöitä, joilta voisin yksiötä hakea? Ajattelin hakea myös Nuorisosäätiöltä.

11

9227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastausvastausvastaus

Niin itse en oikein tiedä. Mutta tuttuni muutti kuukausi sitten yksiöön. Hän vuokrasi sen yksityiseltä taloyhtiöltä. Helsingin pohjoishaagasta. näyttelijäntie osoitteena. Erittäin hyväkuntoisia eikä kovinkaan kallis vuokra.

• asuntoja

VVO.lla on aika suuri vahtuvuus asukkaissa, paljon vapaita asuntoja sivuilla. Ehkä vähän kallimpia kuin kaupungin asunnot.

• 145
        asuntoja kirjoitti:

VVO.lla on aika suuri vahtuvuus asukkaissa, paljon vapaita asuntoja sivuilla. Ehkä vähän kallimpia kuin kaupungin asunnot.

vvo on yksi pahimpia vuokrankiskojia suomessa! vuokrat nousevat joka vuosi ja nytkin juuri vvo:n pomo totesi, että vuokrankorotuspaineet ovat kovat eikä alle neljän prosentin korotukset riitä ...
        joten vvo:n ja kaupungin asuntojen vuokratasosta ei voi puhua edes samana päivänä.
        se, joka onnistuu kaupungin asunnon saamaan, on onnenpekka!

esim. roihuvuoressa kaupungin yksiö noin 300 euroa. mä maksan yksiöstäni hertsikassa himpun vaille 600 euroa ... että siinäpä sitä vertailupohjaa ; )

• vuokra-asunnot
        145 kirjoitti:

vvo on yksi pahimpia vuokrankiskojia suomessa! vuokrat nousevat joka vuosi ja nytkin juuri vvo:n pomo totesi, että vuokrankorotuspaineet ovat kovat eikä alle neljän prosentin korotukset riitä ...
        joten vvo:n ja kaupungin asuntojen vuokratasosta ei voi puhua edes samana päivänä.
        se, joka onnistuu kaupungin asunnon saamaan, on onnenpekka!

esim. roihuvuoressa kaupungin yksiö noin 300 euroa. mä maksan yksiöstäni hertsikassa himpun vaille 600 euroa ... että siinäpä sitä vertailupohjaa ; )

ovatkin poikkeuksellisen halpoja! Itse laitoin hakemuksen (en varmuudella saa asuntoa, mutta ilman hakemusta ei taatusti asunto tule)peruskorjattuun yksiöön n. 30 neliötä. Vuokra ilmoitettiin olevan muistaakseni 317 euroa kuukaudessa. En asu edes Helsingissä nyt, mutta asuin pari vuotta sitten. Ei minulla ole toiveitakaan saada kaupungin asuntoa. Mutta asun Savossa. Asuin eräässä pikkukaupungissa kaupungin vuokratalossa. 57 neliötä. Vuokra oli yli 360 euroa, vaikka oli -80 luvulla rakennettu talo eikä yhtään remonteerattu. Siinä kaupungissa ei ole VVO:n asuntoja. Muutin naapurikaupunkiin aivan muista syistä. Sain VVO:lta asunnon, jossa vuokra on noin 340 euroa. Ja talo on peruskorjattu. Tämä vain esimerkkinä, ettei ainakaan muilla paikkakunnilla kuin Helsingissä, kaupungin vuokra-asunnot ole siitä halvimmasta päästä. Olisipa kuin lottovoitto, jos pääsisi Helsingin kaupungin vuokra-asuntoon! Vaan kun en ole pakolainen enkä maahanmuuttaja!

• myös..

veljeni olemme asuneet nuorisosäätiön vuokraasunnoissa.Hain kesällä -86 kun pääsin armeejasta.Sain jo syksyllä yksiön.Auttaa kun soittaa säännöllisesti.Laman alussa tuli säänöjen mukaiset asumisvuodet täyteen 5 1 lisävuosi.Kävin helsingin asuntotoimistossa kysymässä vuokrayksiötä.Sanoivat että yli kolmen vuoden jono ja kehottivat tehdä jonkun naisen raskaaksi niin saisisin kolmion heti.En usko että tilanne on parantunut.
      Seuraavat vuokrasin yksityisiltä kunnes ostin oman.

• hande

paljonkohan on helsingin kaupungin vuokra asunnoissa neliö hinta?

• hakij
        hande kirjoitti:

paljonkohan on helsingin kaupungin vuokra asunnoissa neliö hinta?

Kiinteistöyhtiöiden sivuilta löytyy kaupungin omistamat kiinteistön yksitellen ja myös tiedot neliövuokrista...hinnat liikkuvat 10 eur/neliö molemmin puolin. Halpoja siis ovat. Mutta asuntoa on todella vaikea saada, jalkansa oven väliin kun saa, ei siitä helpolla luovuta. Eli asunnon saa vain hyvällä tuurilla ja jos on pieniä lapsia.

• OnnellinenAsuja
        hakij kirjoitti:

Kiinteistöyhtiöiden sivuilta löytyy kaupungin omistamat kiinteistön yksitellen ja myös tiedot neliövuokrista...hinnat liikkuvat 10 eur/neliö molemmin puolin. Halpoja siis ovat. Mutta asuntoa on todella vaikea saada, jalkansa oven väliin kun saa, ei siitä helpolla luovuta. Eli asunnon saa vain hyvällä tuurilla ja jos on pieniä lapsia.

että tämä on ikivanha viestiketju, mutta jos te ihmiset haluatte asuntoja niin laittakaa itse lehtiin ja nettiin ilmoituksia! Itse kun hain asuntoa laitoin Hesariin, Kirkko & Kaupunkiin ja nettiin ja sain valtavasti vastauksia, ja lopulta asunnon edullisesti kantakaupungista.

• Ei oo ei tuu

en tiedä montako vuotta vielä jäljellä. Nyt tilanne muuttui pari vuotta sitten vähän huonommaksi osaltani, sillä asuntoihin haetaan puolen vuoden välein ja jokainen hakemus on uusi. Toisin sanoen olen samalla viivalla tuoreiden asuntojen hakijoiden kanssa vaikka olen hakenut 10 vuotta. Minulla on luottotiedot kunnossa ja varallisuus ei todellakaan ylitä rajoja.
      Kiinnostaisi nähdä kyllä läpinäkyvät perusteet, millä noita asuntoja jaetaan.

• ärsyyntynyt..

Moi. Minua kismittää heka asukkaiden välinpittämättömyys. kun kerran saatte sen asunnon, niin pitäkää siitä myöskin huolta. katselen päivittäin sellaista näkyä ikkunoistani. Parvekkeet on kuin kaatopaikkoja joihin kärrätään kaikki ylimääräinen tavara..mattoja pidetään viikkotolkulla roikkumassa kaiteenyli..

• Panokake

Tule katsomaan parvekettani , juuri laitoin kesäkuntoon ja hienoksi, nussitaan vaikka päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      208
      5995
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      49
      2705
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2252
    4. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      41
      2042
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1769
    6. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1414
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1387
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1321
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1271
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      997
    Aihe