Kämppikseni lähtee toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, enkä haluaisi enää hakea uutta kämppäkaveria vaan muutto omaan kämppään kuulostaisi paremmalta. Olen työssäkäyvä nuori ja ajattelin laittaa hakupaperit Helsingin kaupungille. Kuinka kauan suunnilleen joudun yksiötä odottamaan? Niille ilmeisesti on eniten kysyntää? Tämän lisäksi haluaisin jättää joitakin Itä-Helsingin alueita pois hausta ja se ilmeisesti pidentäisi odotustani paljon. Onko muita säätiöitä, joilta voisin yksiötä hakea? Ajattelin hakea myös Nuorisosäätiöltä.
Helsingin kaupungin vuokra-asunnot
11
9224
Vastaukset
- vastausvastausvastaus
Niin itse en oikein tiedä. Mutta tuttuni muutti kuukausi sitten yksiöön. Hän vuokrasi sen yksityiseltä taloyhtiöltä. Helsingin pohjoishaagasta. näyttelijäntie osoitteena. Erittäin hyväkuntoisia eikä kovinkaan kallis vuokra.
- asuntoja
VVO.lla on aika suuri vahtuvuus asukkaissa, paljon vapaita asuntoja sivuilla. Ehkä vähän kallimpia kuin kaupungin asunnot.
- 145
asuntoja kirjoitti:
VVO.lla on aika suuri vahtuvuus asukkaissa, paljon vapaita asuntoja sivuilla. Ehkä vähän kallimpia kuin kaupungin asunnot.
vvo on yksi pahimpia vuokrankiskojia suomessa! vuokrat nousevat joka vuosi ja nytkin juuri vvo:n pomo totesi, että vuokrankorotuspaineet ovat kovat eikä alle neljän prosentin korotukset riitä ...
joten vvo:n ja kaupungin asuntojen vuokratasosta ei voi puhua edes samana päivänä.
se, joka onnistuu kaupungin asunnon saamaan, on onnenpekka!
esim. roihuvuoressa kaupungin yksiö noin 300 euroa. mä maksan yksiöstäni hertsikassa himpun vaille 600 euroa ... että siinäpä sitä vertailupohjaa ; ) - vuokra-asunnot
145 kirjoitti:
vvo on yksi pahimpia vuokrankiskojia suomessa! vuokrat nousevat joka vuosi ja nytkin juuri vvo:n pomo totesi, että vuokrankorotuspaineet ovat kovat eikä alle neljän prosentin korotukset riitä ...
joten vvo:n ja kaupungin asuntojen vuokratasosta ei voi puhua edes samana päivänä.
se, joka onnistuu kaupungin asunnon saamaan, on onnenpekka!
esim. roihuvuoressa kaupungin yksiö noin 300 euroa. mä maksan yksiöstäni hertsikassa himpun vaille 600 euroa ... että siinäpä sitä vertailupohjaa ; )ovatkin poikkeuksellisen halpoja! Itse laitoin hakemuksen (en varmuudella saa asuntoa, mutta ilman hakemusta ei taatusti asunto tule)peruskorjattuun yksiöön n. 30 neliötä. Vuokra ilmoitettiin olevan muistaakseni 317 euroa kuukaudessa. En asu edes Helsingissä nyt, mutta asuin pari vuotta sitten. Ei minulla ole toiveitakaan saada kaupungin asuntoa. Mutta asun Savossa. Asuin eräässä pikkukaupungissa kaupungin vuokratalossa. 57 neliötä. Vuokra oli yli 360 euroa, vaikka oli -80 luvulla rakennettu talo eikä yhtään remonteerattu. Siinä kaupungissa ei ole VVO:n asuntoja. Muutin naapurikaupunkiin aivan muista syistä. Sain VVO:lta asunnon, jossa vuokra on noin 340 euroa. Ja talo on peruskorjattu. Tämä vain esimerkkinä, ettei ainakaan muilla paikkakunnilla kuin Helsingissä, kaupungin vuokra-asunnot ole siitä halvimmasta päästä. Olisipa kuin lottovoitto, jos pääsisi Helsingin kaupungin vuokra-asuntoon! Vaan kun en ole pakolainen enkä maahanmuuttaja!
- myös..
veljeni olemme asuneet nuorisosäätiön vuokraasunnoissa.Hain kesällä -86 kun pääsin armeejasta.Sain jo syksyllä yksiön.Auttaa kun soittaa säännöllisesti.Laman alussa tuli säänöjen mukaiset asumisvuodet täyteen 5 1 lisävuosi.Kävin helsingin asuntotoimistossa kysymässä vuokrayksiötä.Sanoivat että yli kolmen vuoden jono ja kehottivat tehdä jonkun naisen raskaaksi niin saisisin kolmion heti.En usko että tilanne on parantunut.
Seuraavat vuokrasin yksityisiltä kunnes ostin oman.- hande
paljonkohan on helsingin kaupungin vuokra asunnoissa neliö hinta?
- hakij
hande kirjoitti:
paljonkohan on helsingin kaupungin vuokra asunnoissa neliö hinta?
Kiinteistöyhtiöiden sivuilta löytyy kaupungin omistamat kiinteistön yksitellen ja myös tiedot neliövuokrista...hinnat liikkuvat 10 eur/neliö molemmin puolin. Halpoja siis ovat. Mutta asuntoa on todella vaikea saada, jalkansa oven väliin kun saa, ei siitä helpolla luovuta. Eli asunnon saa vain hyvällä tuurilla ja jos on pieniä lapsia.
- OnnellinenAsuja
hakij kirjoitti:
Kiinteistöyhtiöiden sivuilta löytyy kaupungin omistamat kiinteistön yksitellen ja myös tiedot neliövuokrista...hinnat liikkuvat 10 eur/neliö molemmin puolin. Halpoja siis ovat. Mutta asuntoa on todella vaikea saada, jalkansa oven väliin kun saa, ei siitä helpolla luovuta. Eli asunnon saa vain hyvällä tuurilla ja jos on pieniä lapsia.
että tämä on ikivanha viestiketju, mutta jos te ihmiset haluatte asuntoja niin laittakaa itse lehtiin ja nettiin ilmoituksia! Itse kun hain asuntoa laitoin Hesariin, Kirkko & Kaupunkiin ja nettiin ja sain valtavasti vastauksia, ja lopulta asunnon edullisesti kantakaupungista.
- Ei oo ei tuu
en tiedä montako vuotta vielä jäljellä. Nyt tilanne muuttui pari vuotta sitten vähän huonommaksi osaltani, sillä asuntoihin haetaan puolen vuoden välein ja jokainen hakemus on uusi. Toisin sanoen olen samalla viivalla tuoreiden asuntojen hakijoiden kanssa vaikka olen hakenut 10 vuotta. Minulla on luottotiedot kunnossa ja varallisuus ei todellakaan ylitä rajoja.
Kiinnostaisi nähdä kyllä läpinäkyvät perusteet, millä noita asuntoja jaetaan. - ärsyyntynyt..
Moi. Minua kismittää heka asukkaiden välinpittämättömyys. kun kerran saatte sen asunnon, niin pitäkää siitä myöskin huolta. katselen päivittäin sellaista näkyä ikkunoistani. Parvekkeet on kuin kaatopaikkoja joihin kärrätään kaikki ylimääräinen tavara..mattoja pidetään viikkotolkulla roikkumassa kaiteenyli..
- Panokake
Tule katsomaan parvekettani , juuri laitoin kesäkuntoon ja hienoksi, nussitaan vaikka päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849