Rc-harrastajien ikä

juntunen.

Itse harrastin rc-autoja viimeksi 16-kesäisenä. No nyt olen 26 ja mielenkiinto on heräämässä takaisin. Mutta, olenkohan jo liian vanha tämmöisiin?

19

1492

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoja

      höpiset...

      • juntunen.

        Eli kaikenikäiset voivat harrastaa. Tunnetteko silti olonne lapselliseksi, kun ajelette rc-ajokeilla?


      • wn hen hen men
        juntunen. kirjoitti:

        Eli kaikenikäiset voivat harrastaa. Tunnetteko silti olonne lapselliseksi, kun ajelette rc-ajokeilla?

        kyllähän ne 40 vuotiaatki harrastaa


      • Täytin Elokuun 19 :pnä 68 v...
        wn hen hen men kirjoitti:

        kyllähän ne 40 vuotiaatki harrastaa

        Lennättelen mm RC helikopteria ja muita RC vempaimia,enkä häpee ollenkaan harrastustani,päin vastoin olen ylpeä pienestäkin osaamisesta.Rakennellut olen pienen ikäni,niin ilma kuin maavempaimia.
        Kalustooni kuuluu tällä hetkellä itse rakentamiani erilaisia polttomoottori koneita noin parikymmentä kappaletta.
        Liitokkeja useita.
        6 kpl helikoptereita, 1 kokonainen E-ky Belt SP.
        RC hyökkäysvaunu,räme-vene ym ym.
        Jos joku tuntisi itsensä lapselliseksi harrastuksen takia, niin kyllä kai minä,mutta kuten jo aiemmin mainitsin, päin vastoin.
        Ne jotka sinnepäin vinoilevat,ne tuskin uskaltavat tehdä juuri muutakaan? en tiedä, mutta ainakaan minun harrastustani ei tuulet heiluttele,eikä ikä vaikuta.
        Toivon että se ei vaikuta myöskään teidän muitenkaan harrastuksiin, eikä toimintoihin olipa ne sitten mitä laatua tahansa,kunhan ei rikollista toimintaa.
        Hyviä kelejä vain harrstuksillenne terv.68v
        Ps.kaikki laitteeni on ehjiä.


      • *****
        wn hen hen men kirjoitti:

        kyllähän ne 40 vuotiaatki harrastaa

        Nuorihan sinä olet... 47v ja nyt vasta meno maistuukin ;D Ainoa minkä olen huomannut, että pitää hommata kohta lasit, jotta näkee kunnolla kauemmas.


    • Körmy

      Tämä rc harrastus ja pienoismallit ovat sellaisia harrastuksia, että ne sopivat kaiken ikäisille.
      Ikää saisi olla jonkinverran, rc harrastusta aloittaessa.

      Suurin osa ihmisistä, joilla ei ole mitään tietoa tai käsitystä tästä harrastuksesta, pitävät tätä harrastusta leikkimisenä ja rc laitteita leluina, mikä on täysin väärä käsitys.
      Rc laitteet ovat teknisiä laitteita ja maksavat usein useita satoja euroja ja jopa useita tuhansia euroja.

      Itse olen jo 38v ja harrastan pienoismalleja ja rc laitteita, joihin kuuluvat
      Erilaiset vapaasti lentävät liidokit, sähköliidokit, old timer tyyppiset lennokit ja muut lennokit sähkömoottorilla ja polttomoottorilla.
      Lisäksi erilaisia veneitä ja laivoja.

      Nyt olen ajatellut rakentaa radio-ohjattavan panssarivaunun mittakaavassa 1:6 ja isokokoisen telaketju traktorin.
      Kummankin rakennan metallista.
      Joitakin osia joutuu mahdollisesti valamaan esim. alumiinista.

      Nuorena pysymisen salaisuus on harrastaa sellaista, mikä nuorentaa eli sellaista mitä toiset pitävät nuorten ja lasten harrastuksina.

      • ZDZDZDZDZDZDZDZD

        OLEN SAMAA MIELTÄ:

        LAINAUS: Tämä rc harrastus ja pienoismallit ovat sellaisia harrastuksia, että ne sopivat kaiken ikäisille.
        Ikää saisi olla jonkinverran, rc harrastusta aloittaessa.

        Suurin osa ihmisistä, joilla ei ole mitään tietoa tai käsitystä tästä harrastuksesta, pitävät tätä harrastusta leikkimisenä ja rc laitteita leluina, mikä on täysin väärä käsitys.
        Rc laitteet ovat teknisiä laitteita ja maksavat usein useita satoja euroja ja jopa useita tuhansia euroja.

        Itse olen jo 38v ja harrastan pienoismalleja ja rc laitteita, joihin kuuluvat
        Erilaiset vapaasti lentävät liidokit, sähköliidokit, old timer tyyppiset lennokit ja muut lennokit sähkömoottorilla ja polttomoottorilla.
        Lisäksi erilaisia veneitä ja laivoja.

        Nyt olen ajatellut rakentaa radio-ohjattavan panssarivaunun mittakaavassa 1:6 ja isokokoisen telaketju traktorin.
        Kummankin rakennan metallista.
        Joitakin osia joutuu mahdollisesti valamaan esim. alumiinista.

        Nuorena pysymisen salaisuus on harrastaa sellaista, mikä nuorentaa eli sellaista mitä toiset pitävät nuorten ja lasten harrastuksina.


    • Täällä mennään..

      ..jo yli neljääkymmentä ja RC-autot senkun sutii!

      On itseasiassa jopa jollain tavalla hauskempaa, kun budjetti ei rajoita hankintoja.

    • rc-autot

      ehei tämä ei ole pienten lasten harrastus parhaillaan autot kulkevat jopa 320km/h ( http://www.youtube.com/watch?v=T31juxlQuGA )ja useimpien harrastus välineet maksavat useita tuhansia jopa kymmeniä tuhansia (yleensä kauan harrastaneiden) eihän norm. lapsilla olisi edes varoja näihin vehkeisiin... kun kerroin ensimmäisen kerran mummulleni että ostin radio control auton niin hänkin oli heti kiinnostunut näkemään ja vähän testaamaankin ja hän on jo yli 70v (oli silloin) eli siis et voi olla liian vanha ja kuten muista viesteistä huomaat niin keski ikä on lähempänä 40 kun 13 :D esim eräs 68v höpötti jtn :D:D ja autot/lennokit/veneet on niin nopeita että lapset ei hallitsisi niitä ja helikopterit liian vaikea lentoisia :D
      PS. olen 13

      • 12v kopukka

        Mikäs on mielestänne sopiva ikä aloittaa tämä harrastus? Itseäni kiinnostaisi eniten helikopterit ja lentokoneet. Nyt minulla on lama v3 kopteri.
        Kävisikö Blade 400 kopteri teidän mielestänne jo minun ikäiselle.


    • 23400

      muakin kiinnostaa noi rc vempaimet. oon 12v. oisko hyvä aika alottaa harrastus vai oottaisinko vielä pari vuotta...

      • 12v ukko

        no ite alotin lennätyksen 9v


    • kylk

      Ääh, mitä oottamaan. Minä olin 11 kun kopterin (mulla vieläkin, myymässä olen) hankin. Vuosi siitä ja mulla oli kyosho mini-z (myyty). No sehän oli tylsä ja lennokit kiinnosti. Ostin e-starterin (nyt ilman noparia, mutta kesäks kunnossa). No eihän talvella sitä saanu ilmaan ja ootin kesään. Sitten tajusin että akku ei toiminu ja vasta viime talvena sain akun. Pari kuukautta myöhemmin mulla oli jo polttis mad force hyllyn koristeena. Vuosi siitä ja ostin turistin ja sain hpi firestormin. Nyt oon 14. Ja kun kävin turistin kaa ihan radalla niin olin ajajista toiseks nuorin. Nyt sitten katotaan miten jatkuu. Kesäks miettiny rakentavani sähkö veneen. Ja sille jollekin vastaukseksi, että osta jos kiinnostaa. Mullekin sanottiin joskus että ei polttista mutta niin vaan käyntiin sain. Tosin säätäähän mä en osaa. Mutta äärimmäisen mielenkiintoinen harrastus. ''Moottoriurheilua'' :'D

    • Go on!

      Alota ihmeessä vaan harrastamaan, et ole ollenkaan liian vanha.

    • 19

      ite ostin juuri tuollaisen minikopterin ja ikää 19
      olin monta vuotta jo ollut ilman rc laitteita mutta alkoi mieli kopteriin nyt lentelen sillä lähes päivittäin

    • -Janne.

      Ihan turhia kysymyksiä, sitä tekee mikä kiinnostaa. Miksi edes kysyä?

    • Taas mennään!

      Mulla oli sama tilanne, mutta siirryin lennokeihin. Siistimpää & edullisempaa.

    • Heissulivei123

      Itse ajattelin ostaa rc polttomoottori auton. PS: Eihän nissä mitään naurettavaa ole.

    • Heissulivei taas

      Niin vielä se et mikä oisi hyvä aloitus auto mieluiten edullinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      140
      8573
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1403
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      59
      1176
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1175
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1057
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      139
      1020
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      795
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      788
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      771
    10. 42
      696
    Aihe