Atlantis on totta

Veden hengetär

Mielestäni on järkyttävää, että nykyään peruskoulussa ei opeteta mitään muinaisesta Atlantiksen mantereesta. Kuinka voidaan lakaista maton alle kaikki se fakta mitä tiedämme tuosta valkoisen rotumme muinaiskodista? Minä ainakin vien ylpeänä lapsemme steinerkouluun, missä he saavat hyvää opetusta, sekä heitä kasvatetaan ulos pahasta materialismista kohti korkeampaa henkisempää arvomaailmaa.

10

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molander

      On kaunista, sinä valo-olento, että ajattelet lasten parasta, mutta älä unohda hoitaa itseäsi. Älä lue sellaista, mikä saa piposi kiristämään ja muista ottaa lääkkeesi!

      • Veden hengetär

        Steiner oli oikeassa monissa asioissa, ja sekös teitä skeptikoita sapettaa. 70% ihmisistä on kyllästynyt tähän materialistiseen kylmään maailmaan, ja haluaa etsiä hengellistä vaihtoehtoa. Siihen Steinerkoulu ja Steinerin kirjoitukset tarjoavat oivan vaihtoehdon! Millaisessa maailmassa sinä haluaisit lapsesi kasvavan? Antaa lasten uskoa menninkäisiin ja keijukaisiin mahdollisimman pitkään, sillä aikuisena he toivottavasti tulevat toteamaan itse niiden olemassaolon. Itse olen löytänyt todellisen onnen ja sisäisen tasapainon vasta luettuani Teosofiaa, antroposofiaa ja Steinerin kirjoituksia.

        Sinullekin suosittelen kolmannen silmän avaamiseksi esim Steinerin viidettä evankeliumia.

        http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789518927924

        Viidennellä evankeliumilla" tekijä tarkoittaa Raamatun neljää evankeliumia täydentävää tietoa
        Kristuksesta, joka voidaan saavuttaa henkisen tiedostamisen avulla. Seitsemässä esitelmässä hän
        kertoo henkisen havainnon esille tuomia tapahtumia Jeesuksen lapsuudesta ja nuoruudesta 30.
        ikävuoteen asti sekä Kristuksen kolmesta vuodesta Jordanin kasteesta Golgatan mysteeriin. Näissä
        tapahtumissa käy ilmi Jeesuksen suhde essealaisuuteen, juutalaisuuden henkiseen perintöön sekä
        vanhoihin 'pakanallisiin' traditioihin.


    • Kolunl läpi käynyt

      Saahan sitä uskoa vaikka mihin. Ihan ok mun puolesta oli sitten luterilaisuus, ortodoksisuus, islam tms.
      Kuitenkaan en voi olla panematta merkille millaisella ylivakaumuksella Hengetär puhuu asiansa puolesta. Esim "70 % ihmisistä" halua sitä tai tätä. Ilmeisesti hän halua tällaisilla vakuuttavilla luvuilla pönkittää asian paikkaansa pitävyyttä. Tai, se että mytologinen manner (saari?) Atlantis olisi vuorenvarmasti ollut joskus olemassa...
      Samalla, ällöttävällä vakaumuksella puhuvat myös Jehovalaiset ja muut uskonlahkolaiset, jotka -ihme ja kumma - kaikki ovat omasta mielestään juuri niitä harvoja ja valittuja oikeaan uskontoon uskovia sieluja. Joopa-jooo...

      Mitä enemmän olen lukenut Steinerista sekä hänen mielipiteistään aivan maailma jokaisesta asiasta, sitä enemmän vakuutun siitä, että mies on täytynyt todentotta olla pähkähullu. Siinä saivartelussa ei ole mitään päätä eikä häntää. Ja hänen mietteensä ovat juuri niin sekavia ja monimutkaisa että harva jaksaa kaluta ne läpi. Näin niitä "neroja" tehtaillaan.

      Ja siitä eurytmiasta vielä sen verran, että harva lapsi nauttii siitä että opettaja käyttää "jumalaista" olentoaan pelottavalla tavalla osoittaaksensa olevan niitä "jumal-ihmisiä". Niin ei saiais koskaan tehdä, sanoi kerran eräs eurytmisti minulle. Mutta siihen ne jostakin syystä vain aina lankeavat, kylmän lasisesta ja ankarasta katseesta alkaen!
      Jumalolennoksi voi nousta jos harjoittaa eurytmiaa ahkerasti seitsemän vuoden ajan, sanoi herra Rudolf. Onhan se varmasti hukkaan heiettyä ellei siitä sasisi sitten hiukan nauttia ...

      • Veden hengetär

        Antroposofian erona on se, että riittävästi kirjallisuutta ajatuksen kanssa lukiessa ja esim eurytmiaa harjoittamalla voi jokainen saada asiasta oman sisäisen varmuuden. Steiner ei kehoittanut uskomaan hänen sanojaan vaan tutkiskelemaan itse. Yritä edes suhtautua asiaan objektiivisesti ja kehittää itsessäsi kykyjä ja voimia, joita et ennen uskonut olevan olemassakaan. Esim kristosofiassa tavoitteena on "viisaus sellainen kuin on Kristuksella" ja samalla "viisaus sellainen kuin Kristus antaa" eli "sellainen kuin Kristuksen avulla on saavutettavissa" Tässä lienee tavoitetta meistä jokaiselle?

        Uskon myös oppiin, että uusi ihmiskunta synnyttää myös uuden aateliston, johon ihmisiä kutsutaan sisältäpäin. Silloin elämänuraansa harkitsevan ihmisen velvollisuus on valita itselleen elämäntehtävä, joka on mahdollisimman lähellä hänen ihanteitaan. - Siirtyminen "suurempaan välttämättömyyteen", tässä steinerkoulu ja muut antroposofian käytännön toimintamuodot voivat taatusti auttaa.


      • steiner isukki
        Veden hengetär kirjoitti:

        Antroposofian erona on se, että riittävästi kirjallisuutta ajatuksen kanssa lukiessa ja esim eurytmiaa harjoittamalla voi jokainen saada asiasta oman sisäisen varmuuden. Steiner ei kehoittanut uskomaan hänen sanojaan vaan tutkiskelemaan itse. Yritä edes suhtautua asiaan objektiivisesti ja kehittää itsessäsi kykyjä ja voimia, joita et ennen uskonut olevan olemassakaan. Esim kristosofiassa tavoitteena on "viisaus sellainen kuin on Kristuksella" ja samalla "viisaus sellainen kuin Kristus antaa" eli "sellainen kuin Kristuksen avulla on saavutettavissa" Tässä lienee tavoitetta meistä jokaiselle?

        Uskon myös oppiin, että uusi ihmiskunta synnyttää myös uuden aateliston, johon ihmisiä kutsutaan sisältäpäin. Silloin elämänuraansa harkitsevan ihmisen velvollisuus on valita itselleen elämäntehtävä, joka on mahdollisimman lähellä hänen ihanteitaan. - Siirtyminen "suurempaan välttämättömyyteen", tässä steinerkoulu ja muut antroposofian käytännön toimintamuodot voivat taatusti auttaa.

        Veden hengetär on kirjoittanut hyviä kirjoituksia. Varmasti iso joukko meistä steiner koulun vanhemmista haluaa saada lapselleen ns. hengenravintoa. Itse koen sen että antroposofia vaikuttaa taustalla vaan hyvänä asiana. Tiedän että vanhemmissa on esim paljon ruusuristiläisiä, kristosofeja jne jotka varmasti kokevat samoin.

        tässä kolumni omasta henkisestä opettajastani: http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.ultra-lehti.com/roundlog4.gif&imgrefurl=http://www.ultra-lehti.com/kolumnit/kolumni-1.html&h=318&w=300&sz=39&hl=fi&start=32&um=1&tbnid=YkRUepIBC3iuRM:&tbnh=118&tbnw=111&prev=/images?q=ruusuristi&start=18&ndsp=18&um=1&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&hs=9MR&sa=N

        Tässä myös kaksi tutustumisen arvoista järjestöä jokaiselle steinervanhemmalle. Skeptikoille, älkää aliarvioiko näitä asioita, vaan tutustukaa avoimin mielin!

        http://www.ruusuristi.net/?page=Etusivu

        http://www.kristosofia.fi/


    • vedätysyritys

      Ei,oikein mene läpi niille joilla on jotakin kosketuspintaa todellisuuteen.

      • hmmm...

        Juuri tämän tyyppiset, taustalla jylläävät järjestöt, aateyhteisöt ja salaseurat todistavat, että Steinerkoulu on pieni osa isompaa koneistoa, jolla on lonkeroita Goetheanumista lähtien ties mihin.
        Omat vanhempani eivät tieneet koulusta mitään kun minut siihen laittoivat. Satuimme vain asumaan lähellä koulua... Eivät he koskaan osallistuneet mihnkään eivätkä ymmärtäneet koulun varsinaista aatemaailmaa.
        Sittemmin olen monta vuotta itse hakenut lisää tietoa antroposofiasta, stenerista, tusta ruusuristiläisjärjestöstä, lukenut Takoajaa y.m. ja olen jopa osallistunut eurytmian kursseihin aikuisena (joten kukaan ei voi sanoa, etten tiedä asiasta yhtään mitään, ja että olen vain tavallinen skeptikko....).
        Mutta mitä enemmän luulen ymmärtäväni, sitä enemmän alkaa oikeasti vain pelottaa. Koulun pitää olla koulu eikä minkään aatteen toimeenpanemisväline (kuten Neuvostoliitossa/kommunismissa tai vaikkapa Natsi-Saksassa).
        Vaikka kävin koulua 70-80 luvulla, en kuitenkaan halua lapseni siihen enää. Kyllä tuo ihan tavallinen suomalainen peruskoulu taitaa olla se oikea valinta.


      • Riku Salminen
        hmmm... kirjoitti:

        Juuri tämän tyyppiset, taustalla jylläävät järjestöt, aateyhteisöt ja salaseurat todistavat, että Steinerkoulu on pieni osa isompaa koneistoa, jolla on lonkeroita Goetheanumista lähtien ties mihin.
        Omat vanhempani eivät tieneet koulusta mitään kun minut siihen laittoivat. Satuimme vain asumaan lähellä koulua... Eivät he koskaan osallistuneet mihnkään eivätkä ymmärtäneet koulun varsinaista aatemaailmaa.
        Sittemmin olen monta vuotta itse hakenut lisää tietoa antroposofiasta, stenerista, tusta ruusuristiläisjärjestöstä, lukenut Takoajaa y.m. ja olen jopa osallistunut eurytmian kursseihin aikuisena (joten kukaan ei voi sanoa, etten tiedä asiasta yhtään mitään, ja että olen vain tavallinen skeptikko....).
        Mutta mitä enemmän luulen ymmärtäväni, sitä enemmän alkaa oikeasti vain pelottaa. Koulun pitää olla koulu eikä minkään aatteen toimeenpanemisväline (kuten Neuvostoliitossa/kommunismissa tai vaikkapa Natsi-Saksassa).
        Vaikka kävin koulua 70-80 luvulla, en kuitenkaan halua lapseni siihen enää. Kyllä tuo ihan tavallinen suomalainen peruskoulu taitaa olla se oikea valinta.

        Rudolf Steiner eli 1800 - ja 1900 lukujen taitteessa. Eipä ollut tiede ja erilaiset muut uskomukset silloin ihan samanlaiset kuin tänään ;o)

        Paljon ajatuksia kaverilla oli ja minun mielestäni tuo steinerpedagogiikka toimii monen lapsen kohdalla tosi hyvin. Osa hänen muista jutuistaan on nykyään kyllä aika hassuja... Orgaaninen arkkitehtuuri ja biodynaaminen viljely on myös aika näpsäköitä ideoita.

        Nykyaikainen steinerkoulu on varmasti paljon velkaa Steinerille, mutta ihan samalla tavalla se on kehittynyt aikojen kuluessa, kuin muutkin koulumuodot.

        Luonnollisesti monet antroposofit ja muut hengentieteitten harrastajat voivat suhtautua suopeasti steinerkouluun, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, ettei näillä ryhmittymillä ole mitään tekemistä nykyaikaisen steinerkoulun opetuksen tai hallinnon kanssa.


    • Ei taru

      Luepa kalle Taipaleen kirja levoton maapallo. Sen mukaan useimmat tutkijat uskovat, että Atlantis ei ole myytti. On aivan väärin kuvitella, että Atlantis olisi vain Steinerin ihailema ja kaikkien tiedemiesten hylkäämä satu. Atlantiksesta ei muuten opeteta mitään steinerkoulussa, jonka olen käynyt.

      • Riku Salminen

        Aamulehdessä oli Sarasvatin hiekkaa? niminen sarjakuva, jossa muistaakseni oli myös yksi selitys. Eihän se, että Atlantiksen kaltainen mereen vajonnut manner olisi ollut todellinen, tee siitä kuitenkaan salatieteen tyyssijaa ;o)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1605
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1273
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1047
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      63
      798
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe