Haluaisinpa kirjoittaa oman kokemukseni ikean keittiöistä. Meillä siis päätettiin remontoitavaan taloomme hankkia uusi keittiö ikeasta.
Homma lähti käyntiin siitä, että suunnitteluohjelmalla pyörittelin montaa erilaista mallia ja tein muutoksia oman mieleni mukaan. Vaihtelin kaappien ja koneiden paikkoja monia kertoja ja vertailin erilaisia vaihtoehtoja. Aiemmassa kodissamme oli keittiö Nelkolta ja keittiömyyjä oli niin nyrpeä kuin olla voi, tuntui että menetti hermonsa joka kerta kun halusin muutoksia. Nykyään ihmiset ovat sen verran käteviä käsistään, että jos homma sujuu, miksi maksaa muille työstä jonka itsekin osaa hyvin tehdä, jopa vielä paremmin...?
Kun valmis suunnitelma sitten muotoitui, lähdimme käymään Vantaan Ikeassa. Meiltä tulee matkaa n. 500 km, mutta eihän tuo ole matka eikä mikään nykyisin. Olin laittanut paperille ylös muutamia asioita joita halusin kysyä ja joita ainakaan tämän hetkisessä keittiöohjelmassa ei ole. Kaikki meni paremmin kuin mennä voi, myyjä oli ihanan ystävällinen, ehdotteli muutamia juttuja jotka itse olimme unohtaneet ja antoi hyviä vinkkejä. Eikä tällä myyjällä ollut kiire minnekään, remppasi ohjelmaa monta kertaa, kun paikanpäällä halusin vaihtaa muutamia osia, vetimiä yms. Yhdessä tarkastettiin tilaus ja tilaus vetämään.
Toimitusaika oli tavaroille noin 5 viikkoa kesäaikaan, mutta tavarat tulivat viikon etuajassa ja täsmälleen oikeaan aikaan. Tarkastettiin kaikki osat, jokainen sarana, vaimennin, nippeli ja nappeli, kaikki olivat mukana ja lukumäärälleen TÄYSIN oikein, eikä mitään puuttunut. Osat oli todella huolellisesti pakattu, yksikään levy ei ollut naarmuuntunut eikä vioittunut.
Kaappien kokoamiseen on todella hyvät ja selkeät ohjeet ja kiinnityssysteemikin on mielestäni fiksumpi kuin muilla. Edelinen keittiö joka purettiin suoraan jätelavalle, oli Puustellin. Ajan kuluessa mennyt tosi huonoon kuntoon ja olipa rumakin vielä. Tosin edellisen omistajan mieltymykset eivät ehkä osu aivan yksiin meidän kanssa, mutta eivätpä nuokaan vakuuttaneet laadullaan yhtään.
Meillä on valkoiset Lidingöovet, ja täytyypä sanoa, että kauniimpaa keittiötä en ole vielä nähnyt. Miksi ihmeessä maksaisin itseni kipeäksi pelkästä nimestä, kun samaa laatua (ja jopa parempaa) saa halvemmallakin. Suunnitteluohjelman käyttö on helppoa kunhan vähän viitsii asiaan paneutua. Rungotkin olivat TODELLA PALJON PAREMMAT kuin esim. vanhat puustellin rungot. Hidastimet säästävät kaappeja, mistä Nelkon myyjä ei edes maininnut meille, eikä sen puoleen antanut vinkkejäkään, kuten tämä Ikean miesmyyjä. Enkä ymmärrä miksi kasaamisen vaikeudesta valitetaan, helppoa hommaa kun hieman ohjeita jaksaa vilkuilla. Meillä ei palaakaan irronnut kaappien kasauksessa. Tietty jos murjomalla kasaa, niin kaipa sitten siitä kärsii muidenkin valmistajien tuotteet samalla lailla.
Monet tutut ovat meillä käyneet ja ihastelleet keittiötä, eikä monikaan uskonut että se on ikean "laatua". Vanhempanikin olivat hiemän nyrpeitä, kun maksoivat omasta pienemmästä keittiöstään yli tuplahinnan verrattuna meidän keittiöön. Eikä muiden valmistajien keittiöissä taida olla edes 25 vuoden takuita? Vai onko? Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
Ainakin tällä hetkellä olen todella tyytyväinen, toivon mukaan vielä myöhemminkin.
Ihana IKEA:n keittiöni
30
8295
Vastaukset
- sellulliitti
Aika outoa tekstiä, sieltä löytyy ristiriitaisuuksia, mutta olet varmaan niin tohkeissasi uudesta keittiöstä, että et enää tiedä mikä on totta ja mikä ei. Onnea kuitenkin itsellesi jatkoonkin.
- Nanna*
No, ei meillä ollut ainakaan mitään ristiriitaisuuksia. Sulla varmaan on kokemusta, vai ihanko kuulopuheiden perusteella kommentoit?Toki voi olla vaikka mitä ihan jokapaikassa, mutta meidän osalta kaikki meni ainakin ihan loistavasti.
Ja kyllä, olen tohkeissani. :D - suosittelen
Nanna* kirjoitti:
No, ei meillä ollut ainakaan mitään ristiriitaisuuksia. Sulla varmaan on kokemusta, vai ihanko kuulopuheiden perusteella kommentoit?Toki voi olla vaikka mitä ihan jokapaikassa, mutta meidän osalta kaikki meni ainakin ihan loistavasti.
Ja kyllä, olen tohkeissani. :Dkotimaisia tuotteita varsinkin syrjäkylille, jotta työllisyys siellä edelleen paranee eikä pääkaupunkiseudun tartteis tukea jokaista keittiötä erikseen vuodesta toiseen.
- Remppaaja08
Hei
Meillä suunnitellaan myös keittiöremppaa ja toivon löytäväni Ikeasta sopivat kaapit keittiööni, lähinnä edullisen hinnan vuoksi. Minulla ei ole kokemusta Ikean keittiönkaapeista eikä liiemmälti keittiön suunnittelustakaan. Ja pidän tyhmänä sellaisia ihmisiä, jotka maksavat 30000 euroa keittiöstä, jonka saisi lähes samanlaisen 10000 eurolla.
Olen tehnyt suunnitteluohjelmalla alustavaa suunnitelmaa, mutta siihen en ole kovin tyytyväinen. En omaan suunitteluuni, sillä keittiöstä tulee lähes entisen kopio enkä osaa siis käyttää mielikuvitustani. Tiedän, että haluan keittiööni kiiltävät valkoiset sileät ovet ja pitkät teräksen väriset vetimet. Muuta en oikein tiedäkään ja yksin suunnittelu sen vuoksi ontuu. En ole tyytyväinen myöskään suunnitteluohjelmaan, sillä kun ei saa esim. aukinaista yläosaa (siis keittiön ja olkkarin väliin tulevaan kaapistoon ei tule yläkaappeja). Olen miettinyt jopa sisustussuunnittelijan palkkaamista kun itse ei oikein osaa tätä suunnittelutyötä.
Kun menit Ikeaan tekemään tilausta, miten olit varustautunut? Mittasit tietysti keittiösi ja ilmeisesti olit tulostanut suunnitelmasi paperille. Mitä muuta? Oliko mittojen kanssa ongelmia? Kauanko kaappien kasaamisessa meni? Haluatko kertoa, paljonko keittiösi maksoi? Otitteko Ikeasta myös kodinkoneet? Mitä tekisit toisin, jos aloittaisit koko homman alusta?
Me asumme Pohjoisessa ja lähin Ikea on Haaparannalla. Mikäli Ikean keittiöön lopulta päädymme, toivon saavani sieltä palvelua suomenkielellä. Ikeasta toivoisin kaappini löytävän, mutta on tässä niin monta epäselvää ja mietittävää asiaa. Autat minua, ainakin jonkin verran, mikäli vastaat minulle kysymyksiini.- Nanna*
Varustauduin niin, että asiat joita en suunnitteluohjelmalla pystynyt tekemään, pistin paperille ylös ja ajattelin kysyä myyjältä. (Kuten nyt esim. tuo kaappiongelmasi) Myyjä kyllä osaa ja neuvoo, antaa varmaan vinkkejäkin miten voit sen toteuttaa. Tuossa ohjelmassa kun ei ole kaikkia osia mukana, mitä keittiöön saa. Eli täytyy osata pyytää ja kysyä, useimmiten löytyy ratkaisu.
Keittiön mitat näkyy suunnitelmassa ja tallensin sen Ikean palvelimelle suoraan. Avattiin se Ikeassa ja myyjä pyöritteli sitä koneella, lisättiin elementtejä ja jotain otettiin poiskin.
Mitat ei olleet ongelma, meillä meni kaikki siis vaihtoon. Meillä meni n. viikko kun keittiö oli suht kasassa, ottaen huomioon, että päivät oltiin kuitenkin töissä ja pohjatyöt tehty jo valmiiksi. Meillä on aika iso keittiö ja paljon kaappeja, kaappien hinnaksi ilman kodinkoneita tuli n. 4500 euroa. Ohjelmahan antaa jo suuntaa antavan hinnan. Otettiin kaikki tasot suoraan mittatilauksena, ehkä sekin satkun pari nostaa hintaa.
Kodinkoneet eivät ole ikeaa vaan upon. Ja nämä ainakin sopivat ikean kaapistoihin. Tosin meillä uuni ja mikro ovat kaapissa, liesitaso erillään, samoin kuin jääkaappikin. Tarkka kyllä mittojen kanssa kannattaa olla, kaikki ei kuulemma käy, en tiedä....? Helpommallahan tosin pääsee, jos koneetkin ottaa sieltä. Tutuilla on ikean uuni ja hyvin kuulemma toimii. Oisin itse voinut kanssa koneet ottaa sieltä en vain tykännyt niiden ulkonäöstä.
Toivottavasti sait edes jotain apua. :) - Remppaaja08
Nanna* kirjoitti:
Varustauduin niin, että asiat joita en suunnitteluohjelmalla pystynyt tekemään, pistin paperille ylös ja ajattelin kysyä myyjältä. (Kuten nyt esim. tuo kaappiongelmasi) Myyjä kyllä osaa ja neuvoo, antaa varmaan vinkkejäkin miten voit sen toteuttaa. Tuossa ohjelmassa kun ei ole kaikkia osia mukana, mitä keittiöön saa. Eli täytyy osata pyytää ja kysyä, useimmiten löytyy ratkaisu.
Keittiön mitat näkyy suunnitelmassa ja tallensin sen Ikean palvelimelle suoraan. Avattiin se Ikeassa ja myyjä pyöritteli sitä koneella, lisättiin elementtejä ja jotain otettiin poiskin.
Mitat ei olleet ongelma, meillä meni kaikki siis vaihtoon. Meillä meni n. viikko kun keittiö oli suht kasassa, ottaen huomioon, että päivät oltiin kuitenkin töissä ja pohjatyöt tehty jo valmiiksi. Meillä on aika iso keittiö ja paljon kaappeja, kaappien hinnaksi ilman kodinkoneita tuli n. 4500 euroa. Ohjelmahan antaa jo suuntaa antavan hinnan. Otettiin kaikki tasot suoraan mittatilauksena, ehkä sekin satkun pari nostaa hintaa.
Kodinkoneet eivät ole ikeaa vaan upon. Ja nämä ainakin sopivat ikean kaapistoihin. Tosin meillä uuni ja mikro ovat kaapissa, liesitaso erillään, samoin kuin jääkaappikin. Tarkka kyllä mittojen kanssa kannattaa olla, kaikki ei kuulemma käy, en tiedä....? Helpommallahan tosin pääsee, jos koneetkin ottaa sieltä. Tutuilla on ikean uuni ja hyvin kuulemma toimii. Oisin itse voinut kanssa koneet ottaa sieltä en vain tykännyt niiden ulkonäöstä.
Toivottavasti sait edes jotain apua. :)Hei
Kiitos vastauksestasi Nanna. Siitä oli kovastikin apua. Olen tykästynyt näkemääni kivitasoon, josta en halua luopua, ja oli helpottavaa kuulla kalusteiden sopivan myös muualta tilattavien kalusteiden kanssa. Jääkaappi/pakastimeksi haluan Porkan mallistoa, hellan ja liedenkin kanssa minulla on omat toiveeni. Mittojen kanssa siis tarkkana, ok.
Meillä on myös iso keittiö ja Ikean suunnitteluohjelma näyttää sille hinnaksi 6.000 euroa. Tosin tuossa taitaa olla mukana jotain kodinkoneita, joita en aio ottaa.
Olen mieltynyt valkoisiin tasapintaisiin korkeakiiltoisiin kaapinoviin ja Ikean malliston Abstract näytti ensisilmäykseltä sellaiselta. Petyin pahasti, sillä lukiessani tuoteselostusta pinta olikin vain jotain kiiltävää kalvoa :-( Jos tuollaiseen kalvopintaan tulee naarmu, ei sitä voi korjata millään. Nyt meni mietinnät uusiksi ja se harmittaa kyllä kovasti. - luulla
Remppaaja08 kirjoitti:
Hei
Kiitos vastauksestasi Nanna. Siitä oli kovastikin apua. Olen tykästynyt näkemääni kivitasoon, josta en halua luopua, ja oli helpottavaa kuulla kalusteiden sopivan myös muualta tilattavien kalusteiden kanssa. Jääkaappi/pakastimeksi haluan Porkan mallistoa, hellan ja liedenkin kanssa minulla on omat toiveeni. Mittojen kanssa siis tarkkana, ok.
Meillä on myös iso keittiö ja Ikean suunnitteluohjelma näyttää sille hinnaksi 6.000 euroa. Tosin tuossa taitaa olla mukana jotain kodinkoneita, joita en aio ottaa.
Olen mieltynyt valkoisiin tasapintaisiin korkeakiiltoisiin kaapinoviin ja Ikean malliston Abstract näytti ensisilmäykseltä sellaiselta. Petyin pahasti, sillä lukiessani tuoteselostusta pinta olikin vain jotain kiiltävää kalvoa :-( Jos tuollaiseen kalvopintaan tulee naarmu, ei sitä voi korjata millään. Nyt meni mietinnät uusiksi ja se harmittaa kyllä kovasti.että halvalla saisi kestävää aikaan.
- jepjep333
Remppaaja08 kirjoitti:
Hei
Olen mieltynyt valkoisiin tasapintaisiin korkeakiiltoisiin kaapinoviin ja Ikean malliston Abstract näytti ensisilmäykseltä sellaiselta. Petyin pahasti, sillä lukiessani tuoteselostusta pinta olikin vain jotain kiiltävää kalvoa :-( Jos tuollaiseen kalvopintaan tulee naarmu, ei sitä voi korjata millään. Nyt meni mietinnät uusiksi ja se harmittaa kyllä kovasti.Jos tuohon oveen tulee naarmu niin osta uusi ovi tilalle, fakta on että tuollaista ovea et kyllä korjaisi muuten mitenkään.
Jos ole oikein paranoidi niin osta parit varaovet jotka voi vaihtaa vaikka 4 vuoden jälkeen :)
- heräsin...
Hyvä myyntipuhe ikean myyjältä : )
- jdköldSA
vaan savossa Ikeakin on laatua. Ne vesikielellä odottaa omaa markettia ja lihapulla-annosta.
- uusi keittiö
jdköldSA kirjoitti:
vaan savossa Ikeakin on laatua. Ne vesikielellä odottaa omaa markettia ja lihapulla-annosta.
Meillä myös tarkoitus ottaa keittiö Ikeasta. ja juuri samat Lidingön kaapit, osa vitriineillä ja osa ilman. Ollaan menossa ensi viikonloppuna käymään Ikeassa ja jos siellä kaikke tuntuu vielä hyvältä ja meitä osaa neuvoa hyvä suunnittelija niin en näe mitään syytä miksi emme ottaisi Ikea keittiötä. Ei kiinnosta maksaa tunnetusta merkista kun sa kama on ihan samaa. Meillä on tarkoitus ottaa kivitasot muualta ja samoin kodinkoneet.
Voisitko Nanna vielä kertoa missä Ikeassa asioit? Meillä on tarkoitus mennä Vantaalle. - Nanna*
uusi keittiö kirjoitti:
Meillä myös tarkoitus ottaa keittiö Ikeasta. ja juuri samat Lidingön kaapit, osa vitriineillä ja osa ilman. Ollaan menossa ensi viikonloppuna käymään Ikeassa ja jos siellä kaikke tuntuu vielä hyvältä ja meitä osaa neuvoa hyvä suunnittelija niin en näe mitään syytä miksi emme ottaisi Ikea keittiötä. Ei kiinnosta maksaa tunnetusta merkista kun sa kama on ihan samaa. Meillä on tarkoitus ottaa kivitasot muualta ja samoin kodinkoneet.
Voisitko Nanna vielä kertoa missä Ikeassa asioit? Meillä on tarkoitus mennä Vantaalle.Mekin käytiin Vantaalla. Joku on sanonut, että Espoossa palvelu olisi parempaa, mutta kuten jo kerroinkin, meille sattui mukava ja asiansa osaava myyjä.
Nuo vitriinikaapit on muuten tosi kauniit. Nyt kun alkaa illatkin pimentyä näyttävät valaistuna todella kauniilta.
Ja edellisille kommentoijille: En ole savosta ja ikean ruokakin on mielestäni suht pahaa, tuskinpa sitä kukaan odottaa.. ja mikä ettei, ikean myyjänä voisi ihan kiva olla, tosin viihdyn omassa työssäni ihan tarpeeksi hyvin. :D - edellinen
Nanna* kirjoitti:
Mekin käytiin Vantaalla. Joku on sanonut, että Espoossa palvelu olisi parempaa, mutta kuten jo kerroinkin, meille sattui mukava ja asiansa osaava myyjä.
Nuo vitriinikaapit on muuten tosi kauniit. Nyt kun alkaa illatkin pimentyä näyttävät valaistuna todella kauniilta.
Ja edellisille kommentoijille: En ole savosta ja ikean ruokakin on mielestäni suht pahaa, tuskinpa sitä kukaan odottaa.. ja mikä ettei, ikean myyjänä voisi ihan kiva olla, tosin viihdyn omassa työssäni ihan tarpeeksi hyvin. :DMä olen myös kuullut kehuttavan Espoon palvelua mutta kiva jos te saitte hyvää palvelua Vantaalta. Musta myös noi vitriinikaapit näytti jo netinkin kuvissa tosi kauniilta, varmasti luonnossa vielä paremman näköiset. Nyt vaan odotellaan sunnuntaita, että päästään tavarataloon katselemaan ja suunnittelemaan :)
- edellinen
edellinen kirjoitti:
Mä olen myös kuullut kehuttavan Espoon palvelua mutta kiva jos te saitte hyvää palvelua Vantaalta. Musta myös noi vitriinikaapit näytti jo netinkin kuvissa tosi kauniilta, varmasti luonnossa vielä paremman näköiset. Nyt vaan odotellaan sunnuntaita, että päästään tavarataloon katselemaan ja suunnittelemaan :)
että juuri eilen tilasimme Ikean keittiön, juuri Lidingö-ovilla, mitkä aikaisemmin mainitsinkin. Palvelu Vantaalla oli hyvää ja asiantuntevaa, saimme muutaman "korjausehdotuksen" omaan suunnitelmaamme. Me otimme sieltä pelkät kaapit,rungot, altaat ja vetimet eli tasot, kodinkoneet ja hana tulevat muualta. Meillä on 20m2 keittiö ja hintaa tälle tuli Ikeassa 3000 euroa. Toimitusaika kk.
Se kasaaminen on varmaan aikamoista touhua, siksi meinataankin ottaa asennuspalvelu siihen hommaan.
Ainakin palvelun perusteella voin suositella muillekin, katsotaan kunhan saadaan keittiö pystyyn että miellyttääkö kaikki vielä silloinkin. Ja uskoisin että miellyttää :) - ensisijaisesti
edellinen kirjoitti:
että juuri eilen tilasimme Ikean keittiön, juuri Lidingö-ovilla, mitkä aikaisemmin mainitsinkin. Palvelu Vantaalla oli hyvää ja asiantuntevaa, saimme muutaman "korjausehdotuksen" omaan suunnitelmaamme. Me otimme sieltä pelkät kaapit,rungot, altaat ja vetimet eli tasot, kodinkoneet ja hana tulevat muualta. Meillä on 20m2 keittiö ja hintaa tälle tuli Ikeassa 3000 euroa. Toimitusaika kk.
Se kasaaminen on varmaan aikamoista touhua, siksi meinataankin ottaa asennuspalvelu siihen hommaan.
Ainakin palvelun perusteella voin suositella muillekin, katsotaan kunhan saadaan keittiö pystyyn että miellyttääkö kaikki vielä silloinkin. Ja uskoisin että miellyttää :)pyrkiä käyttämään kotimaisia tuotteita.
Käy taas kohta kuten -90 luvun alussa kun ulkolaista ostettiin oikein olan takaa.
Kohta ei sitten ole kotimaisilla valmistajilla enää töitä. Ja miks ihmeessä pitää niitä palikoita ostaa niin innoissaan kun samaan hintaan saa monesti valmiin keittiön kotiin tuotuna, kun kattoo vähän pienemmän valmistajan, eikä brändi-keittiöitä. - Nanna*
ensisijaisesti kirjoitti:
pyrkiä käyttämään kotimaisia tuotteita.
Käy taas kohta kuten -90 luvun alussa kun ulkolaista ostettiin oikein olan takaa.
Kohta ei sitten ole kotimaisilla valmistajilla enää töitä. Ja miks ihmeessä pitää niitä palikoita ostaa niin innoissaan kun samaan hintaan saa monesti valmiin keittiön kotiin tuotuna, kun kattoo vähän pienemmän valmistajan, eikä brändi-keittiöitä.En käytä edes suomalaista kosmetiikkaa, ei sovi iholleni. Ruotsalaiset vetävät taas tässäkin kirkkaasti ohi..
- osan osaa ruotsalaista
Nanna* kirjoitti:
En käytä edes suomalaista kosmetiikkaa, ei sovi iholleni. Ruotsalaiset vetävät taas tässäkin kirkkaasti ohi..
ikean kaapeissa. Että silleen.
- *Nanna*
osan osaa ruotsalaista kirjoitti:
ikean kaapeissa. Että silleen.
No vaikka oiskin niin, Ikea on kuitenkin ruotsalainen yritys.
- Halpaa ku makkara
Tuli tuossa viikonloppuna käytyä Espoon Ikeassa. Kävin huvikseni katsomassa niitä Ikean keittiöitä. Täytyypä vaan todeta, että samanlainen "halpuus" niistä paistaa läpi kuin huonekaluistakin. Sori nyt vaan kaikki, jotka otitte nokkiinne, mutta näin se vaan oli nähtävä. Runkot samaa halvan näköistä kalustelevyä kuin esim. hyllyissäkin. Ovet ja niiden pinnat eivät todellakaan samaa tasoa kuin pelkillä keittiövalmistajilla.
Hintaansa nähden varmaan toki kelpo keittiöitä saa, mutta mun mielestä turha väittää, että laatu on samaa kuin jollain keittiövalmistajalla (ihan sama millä).- ammattimiehen näkemys
ei siitä mihinkää pääse.
jostakin on tingitty! eli laadusta!
itselleni en huolisi!
jonkun mielestä "samaa tavaraa!" ei vain ymmärrä mitää!
olen keittiöitä tehnyt ja nähnyt enemmän kun moni muu! - t.a.p.
Samaa lastulevyä ne rungot nähdäkseni ovat olleet kaikissa. Avohyllyissä tosin kalustelevyn sijaan olen nähnyt etureunasta pyöristettyä MDF:ää.
Täytyy sanoa, että vähän parempaa halutessaan joutuu maksamaan älyttömän paljon lisähintaa.
- 10senttiä
Ei Ikean keittiö rakenteelliselta laadultaan juuri poikkea muista perusköökeistä (petrat, topit etc) näin ainakin oman kokemuksen perusteella.
Suurin ongelma on vaihtoehtojen puute. Ikealta saat tietyt modulit ja osat PISTE. Et yhtään mitään muuta. Eli jos teet selkeään tilaan niin on OK mutta jos vanhaan taloon ja hankalaan tilaan, niin ongelmia saattaa tulla. Tämä tosin pätee myös muiden perusköökkien kanssa.
Ikealla oli ainakin aikoinaan 5cm syvemmät yläkaapit ja kuivauskaappia ruattalaiset eivät myöskään tunteneet. En tiedä kuin on nyt?
Myös tietyt yksityiskohdat eivät ole Ikealla täysin priimaa. Esimerkiksi kaverin valkoiset korkeakiiltoiset ovet ovat todella hyvät (saumaton pinta päätyjen yli) mutta vastaavien päätylevyjen päädyissä on terävät saumat. Näin ulkonäkö ei ole niin hyvä kuin ovissa.
Mutta suurin ongelma on noi mitat. Oma keittiö tilattiin "paremmalta" firmalta, jolta onnistuu kaappien teko mittojen mukaan. Näin saatiin joka sentti hyödynnettyä. - memppa
Hienoa lukea tämä juttu. Meille tulee huomenna Lidingö keittiö massiivipuutasot Ikeasta ja kaikki kodinkoneet sekä aivan ihana iso valkoinen allassysteemi. Aivan älyttömän edulliset! Itse tein suunnitelma ohjelmalla ja olin yhteydessä tialuksen tiimoilta sähköpostilla ja puehlimella Ikeaan. Paikan päällä en käynyt lainkaan, asumme Jyväskylän liepeillä. Toimitus tulee juuri sovittuna aikana. Lisä juttuja kuten keittiötarvikkeille tankoja ja muuta pikkutavaraa lisättiin tilaukseen púhelimitse käydyissä keskusteluissa, koska ohjelmassa ei niitä ollut. Ihana oli suunnitella itse. Asennuksen tekee paikallinen kirvesmies.
- kotimaisia
mitähän mahtaa 25v laatu taata edes sen käyttökauden jälkeen, minkä edellinen keittiösi oli paikallaan.
Olemme asuneet samassa omakotitalossa 27 vuotta ja keittiössä on ollut Serla- ikitimjam-kaapistot. Talolaajennuksen yhteydessä uusin myös keittiön.
Meille tuli 8,5metriä tasoja, niihin alakaapit mekaanisesti sulkeutuvilla vetolaatikoilla ja allaskaapissa vain ovet sekä rivit yläkaapistoja (35cm syvät) sekä uudet tiskari (41DB-äänitaso), 4xinduktioliesi, erillinen pyrolyysiuuni ja viileäkaappi ketjun parhain. Keittiökaapistot maksoivat 7700eur ja AEG-koneet 3100eur.
Kumpikin toimitus tuli sovittuna päivänä ja olen ne jo asentanut paikoilleen.
Mikä mielestäsi teki Ikeasta halvan? - ikean altaaseen
Ostettiin Ikeasta pari vuotta sitten uuteen keittiöön posliininen allas. Se on ollut melkoinen pettymys. Pohjan lasku ei ole tarpeeksi kalteva, se aiheuttaa sen että altaan pesu ja puhtaanapito on työlästä kun vesi ei virtaa pois kunnolla, toiseksi pohja naarmuuntuu tosi helposti verrattuna esim. vessan lavuaariin.
Alkaa olla jo vaihtokunnossa, toivottavasti löytyy teräksinen tilalle samaan tai isommpaan reikään. - *Nanna*
Jostakin julkaisusta luin, että kaikki "peruskeittiöt" ovat hinnasta riippumatta samaa "laatua". Jos haluaa oikeasti jo selvästi materiaaleiltaan erilaisen keittiön kuin mitä suomalaiset yleensä ostavat, täytyy ostaa esim. italialainen huippukeittiö. Ja hinta pomppaakin jo 10 000 ylöspäin, vähintään.
Taitaa vaan haukkujilla ärsyttää se, että joku on saanun parempaa ja halvemmalla. Mitäpäs muutakaan, Suomessa kun ollaan. Vaikka tämä nyt uutta ollut kellekään.- jakaa tietämättömyyttään
valheita. Kalustetoimittajissa on eroja kuin yöllä ja päivällä. Ensinnäkin ,kerro julkaisu tarkasti , missä noin olisi mustaa valkoisella. EI OLE olemassa, koska niin ei ole.
Ja mikä tekisi makorooni-keittiöistä noin ylivertaisen. Kerro!
- kohteliaasti
Inhottavaa lukea näitä Suomi24-palstan tekstejä. Kun joku saa hyvän asian aikaiseksi ja haluaa jakaa sen, aina on oman mielipiteen kertojia, jotka lyttäävät alas. Onnea Nanna! Kiitos kun jaoit kokemuksesi, auttoi minua!
- Köökit kuntoon
No Nanna on varmaan jo tottumut uuteen keittiöönsä kun siitä kirjoitteli täällä jo kolme ja puoli vuotta sitten!
- Sinipiikass
Ikean keittö on minullakin harkinnassa. Kaverini on asunut kolmessa eri asunnossa ja kaikkiin on teettänyt Ikean keittiön ja on ollut tyytyväinen niihin. Myös kodinkoneisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791