rautalangasta

pötkövaippa

mitä se tarkoittaa? miten se taitellaan vai onko se valmis joku vaippa, vähän niinkun sisävaippa? ja sitten kuori päälle.. voitte laittaa linkkejä mallista ja selitellä?? oon itse omilla aivoilla ymmrtänyt kun on kuorivaippa (ihoa vasten oleva kappale on muovia??korjatkaa jos se ei ole muovia) niin siihen pitäis laittaa just sellanen sisävaippa ettei se (muovi??) osu ihoon?? niinkö?
apua, toivottavasti joku älys... =D ettei se (muovi?) hiosta ihoa vasten... ääh.. neuvokaa.. oon pitkään jo käyttänyt kestoja myös tehnyt mut haluaisin ehkä jotain vaihtelua, olen aina käyttänyt villavaippoja ja sisä/taskuvaippoja . kuoria ois hauska vaihtaa muuhun materiaaliin kun aina niitä "jumbo" hahtuvia :D ..

6

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • alkup#

niin, en nyt ihan sitä ajanut takaa mutta hyvä sulta kuitenkin. onko sulla henk.koht. kokemusta siitä? onko hyvä kuivaliina kangas peppua vasten, pitääkö ihon kuivana?

• marikki

Jos ymmärrän yhtään mitä ajat takaa, niin pötkövaippa voi olla esim. harso, joka on vaan sellasena pötkönä, miten se nyt on vaikka hyllylläkin pinottuna. Se laitetaan muovikuoren sisään ja sit vaan lapselle päälle. Harson sisällä voi olla sit lisäimua, niin vaippaa voi pitää vähän kauemmin. Sit kun vaipan vaihtaa voi laittaa kuoren tuulettumaan muutamiksi tunneiksi (yhdeksi vaipanvaihtoväliksi esim.), ellei se ole kastunut ihan pissaiseksi.
      Tää pötkövaippasysteemi ei sit toimi pikkuvauvalla, jolta tulee paljon maitokakkaa, koska se sotkis sen kuoren joka kerta niin, et pitää laittaa pesukoneeseen. Mut vähän isommalle on edullinen vaihtoehto, koska sen pötkön voi tehdä helposti itse tai sit ostaa valmiita niitä ja ne on tosi halpoja.
      Vähän jo isomman lapsen kanssa se on myös siitä hyvä, et esim. harso tuntuu tosi märältä, niimpä lapsi tekee (ehkä) pissan mielummin pottaan, tai ainakin oppii (ehkä) tunnistamaan sen pissaamisensa.
      Niin, ja ne muovikuoret eivät myöskään maksa kovin paljoa ja ovat pitäviä ja niistä saa aika ohuen paketin.

• alkup#

ymmärsin , ymmärsit mitä ajoin takaa =)

niin eli sen pötkövaipan esim harson siis voi laittaa kuoren päälle, vaikka se kuorivaippa ois sivulta tai reiden/pakaran sivulta ihokosketuksessa? hyvii nää mun sepustukset...

• korjaus
        alkup# kirjoitti:

ymmärsin , ymmärsit mitä ajoin takaa =)

niin eli sen pötkövaipan esim harson siis voi laittaa kuoren päälle, vaikka se kuorivaippa ois sivulta tai reiden/pakaran sivulta ihokosketuksessa? hyvii nää mun sepustukset...

siis kuoren alle

• marikki
        korjaus kirjoitti:

siis kuoren alle

Onhan se kertiskin tavallaan muovia koko vaippa, tai jotain sellasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2514
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2481
    3. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      29
      2370
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      92
      1866
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      27
      1661
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      311
      1655
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1486
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      72
      1339
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1078
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      1053
    Aihe