hieman neuvoja muuttamiseen

voikunpääsisjopoistäältä

Voisiko joku joka asiasta jotain tietää hieman neuvoa.Minä ja mieheni halutaan muuttaa lopullisesti kanadaan.Ongelma on se että me haluamme sinne mahdollisimman nopeasti ja meillä ei ole 8000 euroa jotta voisimme vain hakea permanent residence paikkaan.

Olen yrittänyt jo viikon löytää töitä kanadalaisista työnhaku paikoista netissä ja mistään en löydä niitä työpaikkoja joihin voitaisiin ottaa ulkomaalaisia, tiedän että niitä on.Juuri siksi todella paljon harmittaa kun en niitä löydä. Me emme ole menossa sinne vain huvikseen vaan rakentamaan uutta ja parempaa elämää, jossa mekin saamme mahdollisesti joskus töitä!!!

Kiitos ajastasi joka tämän luit ja jos voit auttaa kiitos sinulle tosi paljon.

12

4075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei täältä

      esim. työvoimatoimistoista. Se uusi elämä saattaa olla ihan yhtä kurja myös vieraassa maassa sillä sielläkin on työttömyyttä yllin kyllin ja se että joskus saisi kansalaisuuden voi olla liina pitkä aika. Ongelmia on turha lähteä pakoon ja kuvitella että ne jää näin taakse, ei muuten jää.

    • Canada!

      Meillä samat suunnitelmat, tosin vielä pakko odottaa pari vuotta että mies valmistuu...

      Onko teillä mahollisuutta saada ketään tuttua sponsoroimaan teitä Kanadasta? Mitä teette työksenne? Esim. sairaanhoitajia sielä tarvitaan ja varmasti löytyy paikka myös ulkomaalaiselle?

      Oletko kattonu kunkin Provinssin omia netti sivuja jos sieltä löytys tietoa? Minne päin meinaatte muuttaa?

      • voikunpääsis

        hei, meil ois tarkotuksena mennä ihan mihin vain.Alberta kuulostaa mukavalta.Onnea teille ja vinkit on vieläkin tervetulleita.Mies on IT alan käynyt ja minä olen vaan ammattikoulun.


      • muutaman kerran käynyt
        voikunpääsis kirjoitti:

        hei, meil ois tarkotuksena mennä ihan mihin vain.Alberta kuulostaa mukavalta.Onnea teille ja vinkit on vieläkin tervetulleita.Mies on IT alan käynyt ja minä olen vaan ammattikoulun.

        Suosittelen ensin tutustumaan maahan paikanpäällä.
        Vaaleanpunaiset silmälasit saattaa pudota silmiltä kun näkee kuinka siellä eletään.
        Ei ole ilmaista koulutusta kuten meillä enemää en viitsi kertoa sen näkee sitten siellä.


      • Canada!
        voikunpääsis kirjoitti:

        hei, meil ois tarkotuksena mennä ihan mihin vain.Alberta kuulostaa mukavalta.Onnea teille ja vinkit on vieläkin tervetulleita.Mies on IT alan käynyt ja minä olen vaan ammattikoulun.

        IT alalta luulis löytyvän työpaikkoja, pitää kattoa mitä työpaikanhaku sivuja löytys sulle.

        Mä niin haluaisin Quebecin provinssiin muuttaa, kun sydän jäi sinne, mut toi mies tykkäis ite enemmän Albertasta, ni ei sen tarvis opiskella ranskaa...

        Mut mä etin sulle lisää tietoo. Jos haluut, ni voit meilata mulle [email protected] (ei ole pakko jos et halua, eli ei tartte kohteliaisuudesta meilata =) )


      • ilmoittautuu
        Canada! kirjoitti:

        IT alalta luulis löytyvän työpaikkoja, pitää kattoa mitä työpaikanhaku sivuja löytys sulle.

        Mä niin haluaisin Quebecin provinssiin muuttaa, kun sydän jäi sinne, mut toi mies tykkäis ite enemmän Albertasta, ni ei sen tarvis opiskella ranskaa...

        Mut mä etin sulle lisää tietoo. Jos haluut, ni voit meilata mulle [email protected] (ei ole pakko jos et halua, eli ei tartte kohteliaisuudesta meilata =) )

        yksi lähtijä kanssa, tosin vasta parin vuoden päästä jahka valmistun koulusta. Tarkoitus on pyyhkiä lopullisesti tän maan pölyt jaloista ja aloittaa uusi elämä.


      • voikunpääsis
        Canada! kirjoitti:

        IT alalta luulis löytyvän työpaikkoja, pitää kattoa mitä työpaikanhaku sivuja löytys sulle.

        Mä niin haluaisin Quebecin provinssiin muuttaa, kun sydän jäi sinne, mut toi mies tykkäis ite enemmän Albertasta, ni ei sen tarvis opiskella ranskaa...

        Mut mä etin sulle lisää tietoo. Jos haluut, ni voit meilata mulle [email protected] (ei ole pakko jos et halua, eli ei tartte kohteliaisuudesta meilata =) )

        Kiitos sulle ku haluat auttaa:)
        Otin suhun yhteyttä.

        kiitti kaikille jotka vastaili kysymyksiin jne.


    • Agnes2

      Kanadasta työpaikan saaminen onkin aika kimurantti juttu. Nimittäin vaikka kanadalainen firma voisikin ottaa juuri Sinut töihin on sen kuitenkin ensin laitettava paikka julkisesti avoimeksi ja työpaikka kuuluu ensisijaisesti kanadalaiselle, mutta jos paikkaa ei esim. hae kukaan voidaan Sinut palkata sen jälkeen toimeen. Voi tietenkin olla sitten että kansaninvälisten yritysten kohdalla lakia sovelletaan eri tavoin.

      Onnea työpaikan etsintään.

    • ikävä

      Suosittelen, että hakeudutte suomalaiseen firmaan töihin ja menette työkomennukselle Kanadaan. Muutoin työnsaanti on ihan mahdotonta.

      Muutamia tuttuja on ollut Toronton yliopistossa tutkijavaihdossa.

      Kanada on ihan huippupaikka, maailman paras maa. Lähtisin viivana takaisin, jos komennus järjestyisi.

    • graiglistiin

      Hei, ootko kokeillut laittaa omaa ilmoitustasi Kanadan eri kaupunkien graiglistiin? Jos joku firma sinut keksii palkata, olet sitten sen kanssa naimisissa pari vuotta. Puoliso taas on vapaa vaihtamaan työtään, vaikka viikottain. Taitaa olla vain palvelualoilla ulkomaalaisille sijaa. Tarkottaa sitten matalahkoa palkka. Mutta ei täällä eläminen ole kallista, paitsi asunto...

      • voikunpääsis

        joo olen kuullut että siellä on helpompaa elää vähän huonommallakin palkalla.Kiitos ku kerroit tosta graiglistingistä.

        Kiitos vastanneille.


      • Stribis
        voikunpääsis kirjoitti:

        joo olen kuullut että siellä on helpompaa elää vähän huonommallakin palkalla.Kiitos ku kerroit tosta graiglistingistä.

        Kiitos vastanneille.

        Heippa!

        Itse olen nyt samassa tilanteessa, avomieheni kanssa suunnitellaan muuttoa Kanadaan ja olisin halunnut kysellä että kuinkas teidän suunnitelmat onnistuivat ja jos on jotai hyviä neuvoja niin niitä mielelläni otan vastaan.

        Laitan tähän maili osoitteeni niin saa sinne kirjoitella: [email protected]
        Kiitoksia tuhannesti etukäteen vastanneille!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe