Totuus on että kissojen omistajat aiheuttavat kaikista suurimman antipatian lemmikkejään kohtaan antamalla niiden juoksennella vapaana esim. omakotialueella. Kukaan ei katso hyvällä kun naapurin katti kulkee nurkissa ja kuseksii sinne tänne ja hyppii jopa lastenvaunuihin. Jos tämä käyttäytyminen saadaan pois, asenne kissoihin muuttuu yhtä suopeaksi kuin koiriin.
Älkää sensuroiko tätä viestiä
14
1035
Vastaukset
- justus
...eli muutama vuosi sitten tulleen uuden metsästyslain mukaan kissa ei saa enää juoksennella vapaana pihalla, mikä onkin ihan fiksu juttu, sekä kissan omistajan&kissan itsensä kannalta. Tarkoitan siis lähinnä kaikkia onnettomuuksia, joita kissalle ulkona liikkuessa voi tapahtua, tosin pahin "ongelma" niistä on ihminen, kissanvihaaja! Mutta miten menetellä kissan kanssa, joka ennen lain voimaantuloa sai olla pihalla vapaana ja puolustaa reviiriään. Ei aikuista, vapaana liikkumaan tottunutta kissaa voi enää kahlita sisätiloihin! Eli asia ei ole niin simppeli, kuin ihmiset, jotka eivät kissoja tunne, luulevat....
- Näin on
Kyllähän "pihakissan" voi totuttaa sisälle, mutta ei se olisi onnellinen. Eri asia jos pennusta asti jo opettaa, eikä päästä pihalle, niin kissa ei tiedä kuinka kivaa pihalla on. Ja tää oli siis teille, jotka kuitenkin sanotte, "kyllä kissan saa opetettua sisäkissaksi vaikka kuinka vanhana, jos vaan VIITSII"!!! Valmiiksi vastaus!!
- Kissarakkaalla sisäkissa
juuri tästä syystä minulla kissa pysyy visusti sisällä(tai ulkotarhassa) ja koska en voisi heittää sitä kaikenmaailman satanistien ja autojen armoille. Kukaan eläinrakas ei päästä kissaansa yksin isoon maailmaan,tai silloin on ainakin todella naivi; kuvittelee että eletään josain muumimaailmassa missä kukaan ei halua kenellekään pahaa. Samoin koirieni jätökset siivoan hoidetuilta alueilta. Kissallani on ulkotarha,mutta jopa siellä vahdin sitä;en jätä sinne jos lähden jonnekin enkä yöksi. En siksi että se sattuu olemaan näyttelymenestyjä,aivan yhtä paljon huolehtisin maatiaiskisusta,juuri tässä mitataan se,kuka todella eläimestä välittää.
- Näin on
älä viitti mennä vaittämään mitään tollasta, ettei sellaset jotka päästää kissan pihalle, välitä siitä. PÄINVASTOIN! Senhän takia se just päästetään pihalle, että ajatellaan sen tarvitsevan sitä. ajatellaan sen parasta. Yksin pihalle päästäminen ei tosin ole ihan hyvä juttu, mutta kuten jo sanoin, mun kissa kärsisi siitä jos se ei yhtäkkiä pääsisikkään pihalle. Joten, en ajattele omaa parastani, vaan kissan. Tottakai pelkään, että kisu jää auton alle, mutta.. yritän kestää huolehtimisen, kun kissa vain saa elää täysillä! Ja seuraavasta kissastani tulee sisäkissa :) !
- KaijaK
Näin on kirjoitti:
älä viitti mennä vaittämään mitään tollasta, ettei sellaset jotka päästää kissan pihalle, välitä siitä. PÄINVASTOIN! Senhän takia se just päästetään pihalle, että ajatellaan sen tarvitsevan sitä. ajatellaan sen parasta. Yksin pihalle päästäminen ei tosin ole ihan hyvä juttu, mutta kuten jo sanoin, mun kissa kärsisi siitä jos se ei yhtäkkiä pääsisikkään pihalle. Joten, en ajattele omaa parastani, vaan kissan. Tottakai pelkään, että kisu jää auton alle, mutta.. yritän kestää huolehtimisen, kun kissa vain saa elää täysillä! Ja seuraavasta kissastani tulee sisäkissa :) !
Nykyinen laki ei anna vaihtoehtoja. Kissa on pidettävä omalla maalla tai kytkettynä. Muuten esim. naapuri on oikeutettu lopettamaan sen, jos se kuljeksii naapurin puolella. Vaihtoehdot ovat kissojen omistajilla vähissä. Itsekin olen kissaihminen mutta en voisi edes ajatella että päästäisin lemmikkini juoksentelemaan vapaana ja saamaan sillä tavalla vaikkapa surmansa naapurin luodista tai myrkystä.
- Esl
KaijaK kirjoitti:
Nykyinen laki ei anna vaihtoehtoja. Kissa on pidettävä omalla maalla tai kytkettynä. Muuten esim. naapuri on oikeutettu lopettamaan sen, jos se kuljeksii naapurin puolella. Vaihtoehdot ovat kissojen omistajilla vähissä. Itsekin olen kissaihminen mutta en voisi edes ajatella että päästäisin lemmikkini juoksentelemaan vapaana ja saamaan sillä tavalla vaikkapa surmansa naapurin luodista tai myrkystä.
Hei hei heiii! Eipä levitetä virheellistä tietoa! Laki ei anna lupaa posauttaa hengiltä naapurin tontille livahtanutta lemmikkikissaa! Vain VILLIINTYNEEN kissan voi hävittää.
Ja alkuperäiseen viestiin: minua ei häiritse tippaakaan, vaikka naapuruston kissat kuljeksivat tontillani! Päinvastoin, se on minusta mukavaa. Tykkään kissoista, myös naapurien kissoista. - Näin on
KaijaK kirjoitti:
sanotaan kai jotain että irrallaan (siis toisen tontilla yksinään) olevan kissan saa ottaa kiinni, ja viedä löytöeläinpaikkaan. Mutta ei siis tappaa. Ja taajama-alueen ulkopuolella asuvien oma tontti voi olla niin iso, että se riittää kissan reviiriksi.
- KaijaK
Näin on kirjoitti:
sanotaan kai jotain että irrallaan (siis toisen tontilla yksinään) olevan kissan saa ottaa kiinni, ja viedä löytöeläinpaikkaan. Mutta ei siis tappaa. Ja taajama-alueen ulkopuolella asuvien oma tontti voi olla niin iso, että se riittää kissan reviiriksi.
että irtokissan saa posauttaa hengiltä. Irtokissaksi voi tulkita juuri sellaisen joka kuljeksii irrallaan naapurin tontilla.
- cat host
KaijaK kirjoitti:
että irtokissan saa posauttaa hengiltä. Irtokissaksi voi tulkita juuri sellaisen joka kuljeksii irrallaan naapurin tontilla.
Jos tiedät, että kissa on naapurin kissa, niin silloin se ei ole irtokissa. Samoin, jos kissalla on kaulapanta, jossa omistajan tiedot, niin kissa on silloin selkeästi jonkun omaisuutta, eikä sitä saa "posauttaa".
- Kissan ja koiran emäntä
Ei tulisi mieleenikään laskea kissaani omin nokkineen ulos, kuten ei koiraanikaan. En minäkään tykkää jos naapurin kissat ruikkii nurkkiin tai kakkii lasten hiekkalaatikkoon. Lisäksi uhkana ovat liikenne, muut eläimet ja sadistiset ihmiset.
Pitäkää hemmetissä kissanne sisällä ja kun ne ovat ulkona, niin tarhassa tai valjaissa. Ei irti!
Valitettavasti vain koiranomistajiinkaan ei suhtauduta ainakaan meidän kaupungissa suopeasti. Päin vastoin, muutamat kaupunginvaltuutetut ovat leimanneet meidät kaupungin roskasakiksi (menetti muutamia ääniäkin kyllä...). - Joanna
Olen samaa mieltä kanssasi. Kissat kiinni!
Välillä tuntuu, että lemmikin omistamiseen pitäisi olla lupa! Kissan päästäminen ulos irti on eläinrääkkäystä.- Tintsu
Kissan päästäminen ulos irti on luonnollista, mutta nykymaailmassa kun naapurustoaan ei tunne eikä heihin voi luottaa, niin uhkarohkeata. Toista se oli vuonna yks ja kaks. Niinhän se on eläimillä että pois ihmisten tieltä...
Yritäpä totuttaa kissaa, joka on tottunut käymään ulkona sisäkissaksi niin eläinrääkkäys kääntyy toisin päin.
- milla
oletko ajatellut et kisulia voi käyttää valjaissa pihalla. mul on kissa ja käytän valjais pihalla niin ei ole ihmisillä valittamista.. miettikää
- kissa rakas
Ihan pentuna mekin pidettiin meijän kattia valjaissa ja myöhemmin ohuessa narussa, mutta se ei pitäny siitä yhtään!!
Ensinnäki se kulki kokoajan selkä notkolla kun naru meni sen selän päältä vaikka se ei ollut painava.
Ja toiseks kun se lähti kiipeämään läheisiin puihin niin se takertu monta kertaa puuhun kiinni narusta.
Nyt kun vanhempana oon yrittäny kuljettaa sitä valjaissa niin se vain kokoajan murisee ja maukuu...ei se kestäis sitä!!
Ja lähteehän tuo aina öisinkin ulos niin kuinka mä sitä yöllä lähtisin talutttaan??
Lopulta oomme päätyny vain kaulapantaan jossa on puhelinnumero.
Naapurusto on niin ystävällistä väkeä ettei ne paljoa siitä valita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395