voimmeko sopia

itse kllkj

Meillä ei ole avioehtoa mutta jos eroamme voimmeko jo ennen avioeroa itse sopia omaisuuden jakamisesta? ENtä miten velat jaetaan, voiko nekin jakaa itse? Esim asuntolainaa 60e miten menetellään? Eli jos kumpikin ottaisi kontulleen sen 30 000, onko mahdollistakaan?

Voiko ennen avioeroa lahjoitaa lapsille omaisuutta, esim. pienen maapalan, joka on kyllä annettu pantiksi velkaa otettaessa?

3

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiukut

Kyllä voitte sopia. Sekä varat, että velat. Tehkää kuitenkin paperi, allekirjoitettuna, jaosta.
      Voitte myös lahjoittaa lapsillenne. (No tuo panttaus kyllä mietityttää!)
      Lapsilta tietenkin menee lahjavero, ehkä kannattaisi antaa se ennakkoperintönä. Kysykää vaihtoehdoista verottajalta.

• ölkökfå

Voitte toki sopia omaisuutenne jaosta miten haluatte. Toivottavasti erostanne ei tule riitaisaa, silloin on sopimisen kanssa vähän niin ja näin.

Lapselleen voi lahjoittaa omaisuuttaan sekä ennen että jälkeen eron. Pantinhaltijan kanssa pitää keskustella.
      On ihan sama, annatteko maapalan lahjaksi vai ennakkoperintönä, vero on sama eli lahjaveron suuruinen.
      Lahja on sikäli kannattavampi, että silloin maapalaa ei enää lasketa perintöön mukaan, kun teistä aika jättää.

• §§§

Oletkin saanut jo ihan hyviä vastauksia. Tähän vielä:

"Esim asuntolainaa 60e miten menetellään? Eli jos kumpikin ottaisi kontulleen sen 30 000, onko mahdollistakaan? "

Toki, mutta tietysti vaatii velkojan eli pankin suostumuksen. Mikäli myyte kämpän pois eikä kumpikaan jää siihen asumaan, laina tietysti maksetaan kaupasta saatavilla rahoilla pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puhut olevasi hyvä ja kiltti ihminen

Mutta todellisuudessa oletkin itsekeskeinen ja omahyväinen. Kaiken pitää pyöriä sinun ympärilläsi, kuten esimerkiksi tää
      Ikävä
      153
      1664
    2. Kimmo Kivelä mikä pösilö.

Kirkkoherra kehtaa kitistä saamastaan kunniamerkistä. Onpa törkee äijä. Ei niin pientä ojaa että meidän kirkkoherralla
      Kiuruvesi
      19
      1150
    3. Olisin halunnut...

Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele
      Ikävä
      88
      1080
    4. Nainen kaunokainen

Mitä teet tänään illalla?
      Ikävä
      42
      1057
    5. Kulta miten menee

Mitä tunnet nyt.
      Ikävä
      66
      881
    6. Paljonko sinulla nainen on velkaa tai säästöjä?

Sitä tässä mietin jatkoa ajatellen.
      Ikävä
      107
      856
    7. No jos sulla on muitakin ottajia

niin siitäpä sitten vaan. Ehkä niitä on sitte helpompi lähestyä! Eikait tämmöistä vaikeaa ujoa tapausta hittovie kannata
      Ikävä
      45
      808
    8. Palasina edelleen ja paras pala hukassa loppuun asti

💞 Mä et ketään viereeni kaipaa Itselleni toistelen et kaikki hyvin on En tahdo et kukaan Perääni soittaa Helpompi on o
      Ikävä
      113
      794
    9. Tänään on mun viimeinen päivä kanssas Sun

Tänään on mun viimeinen päivä Kanssas sun, täydellinen Ennenkuin mun mentävä on Kaihtimien välistä valo Tunkeutuu uniisi
      Ikävä
      183
      778
    10. Nyt faktoja tiskiin mies

Kerro kaikki syyt miksi en kiinnosta. Arvaan jo joitain, mutta haluan kuulla ne sinulta.
      Ikävä
      68
      761
    Aihe