Millainen oli dobermannisi pentuaika? Uros vai narttu? esim. ensimmäinen päivä? miten sujui kotiutuminen ja kokeiliko paljon rajojaan ja jos niin miten? millainen oli käytös ulkona? jne jne jne. Kertokaa koirienne pentuajasta =)
Vaikea pentuaika?
6
1176
Vastaukset
- rotikka1wet
Terve.Itse omistan Rottweilerin, mutta kerronpa kuitenkin. Ensimmäinen päivä pennulla meni katsellessa ympärille ja rauhallisesti. Käytös ulkona oli sellainen että pentu oli vaan yhdessä paikassa. Pikkuhiljaa alkoi tutustuminen kavereihin / kiltteihin koiriin ja hyvin on mennyt.
Minulla on narttu ja ikää alkaa olemaan jo vuosi ja vielä ei ole minua koetellut;)- mutta niin kai kaikki pennut
heti alkoi tutustua ympäristöön uteliaasti
- +toope+
Hei!
Itselläni kokemusta sekä uroksista,että nartuista.
Sukupuolten välillä ei eroa niinkään,kuin yksilöissä. Jokainen pentuhan on yksilö rodusta tai sukupuolesta riippumatta.. ;) Yleensä pentu on pari päivää rauhallisempi,kun kotiutuu ja tutustuu uuteen laumaansa. Tässä vaiheessa on tärkeää tukea pentua,mutta myös antaa sen tutustua asioihin itsenäisesti. Saattaa piipitellä,ja "ikävöidä", mutta normaali "tervepäinen" pentu kotiutuu kyllä nopeasti.. Kunhan kotiutuu,niin normaali dobermann pentu on aika duracell-paketti... - uros dobberi
nykyään jo ok. nyt kolme v.
- mjlkk
Oma eka dopperi on nyt 10vk vanha, eli on tuoreessa muistissa =D
Matka kotiin oli helppo ja rauhallinen,mutta
kun päästiin kotiin oli tosi pelotavaa kun minulla on kaksi muuta koiraa myös.Eli 1,5 päivää kului äitin jaloissa ;) Kun toinen pv oli lopuillaan uskalsi pikku-toope jo repiä lelua toisen kanssa.. Nyt jo 3vk meidän taloudessa, ja mikään ei olisi voinut mennä paremmin =D
Ja siis tyttö-toope..
- mar01
Uros oli helppo ja kiltti. Muutaman kerran testaili rajojaan. Eka päivä sujui hyvin ensin nuuskien sitten nukkuen.
Narttu totaali riiviö, täystuho ovela kakkiainen ;) Ei ole testannut rajojaan ihan niin paljon kuin uros, mutta muuta aktiviteettia keksinyt senkin edestä. Eka yö itketti, muuten sopeutunut oikein hyvin.
Kummatkin olleet rohkeita ja uteliaita pentuja ulkona aina. Vauhti kova...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634