Vaikea pentuaika?

kertokAAAAA

Millainen oli dobermannisi pentuaika? Uros vai narttu? esim. ensimmäinen päivä? miten sujui kotiutuminen ja kokeiliko paljon rajojaan ja jos niin miten? millainen oli käytös ulkona? jne jne jne. Kertokaa koirienne pentuajasta =)

6

1091

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotikka1wet

Terve.Itse omistan Rottweilerin, mutta kerronpa kuitenkin. Ensimmäinen päivä pennulla meni katsellessa ympärille ja rauhallisesti. Käytös ulkona oli sellainen että pentu oli vaan yhdessä paikassa. Pikkuhiljaa alkoi tutustuminen kavereihin / kiltteihin koiriin ja hyvin on mennyt.

Minulla on narttu ja ikää alkaa olemaan jo vuosi ja vielä ei ole minua koetellut;)

• mutta niin kai kaikki pennut

heti alkoi tutustua ympäristöön uteliaasti

• +toope+

Hei!
      Itselläni kokemusta sekä uroksista,että nartuista.
      Sukupuolten välillä ei eroa niinkään,kuin yksilöissä. Jokainen pentuhan on yksilö rodusta tai sukupuolesta riippumatta.. ;) Yleensä pentu on pari päivää rauhallisempi,kun kotiutuu ja tutustuu uuteen laumaansa. Tässä vaiheessa on tärkeää tukea pentua,mutta myös antaa sen tutustua asioihin itsenäisesti. Saattaa piipitellä,ja "ikävöidä", mutta normaali "tervepäinen" pentu kotiutuu kyllä nopeasti.. Kunhan kotiutuu,niin normaali dobermann pentu on aika duracell-paketti...

• uros dobberi

nykyään jo ok. nyt kolme v.

• mjlkk

Oma eka dopperi on nyt 10vk vanha, eli on tuoreessa muistissa =D
        Matka kotiin oli helppo ja rauhallinen,mutta
        kun päästiin kotiin oli tosi pelotavaa kun minulla on kaksi muuta koiraa myös.Eli 1,5 päivää kului äitin jaloissa ;) Kun toinen pv oli lopuillaan uskalsi pikku-toope jo repiä lelua toisen kanssa.. Nyt jo 3vk meidän taloudessa, ja mikään ei olisi voinut mennä paremmin =D
        Ja siis tyttö-toope..

• mar01

Uros oli helppo ja kiltti. Muutaman kerran testaili rajojaan. Eka päivä sujui hyvin ensin nuuskien sitten nukkuen.

Narttu totaali riiviö, täystuho ovela kakkiainen ;) Ei ole testannut rajojaan ihan niin paljon kuin uros, mutta muuta aktiviteettia keksinyt senkin edestä. Eka yö itketti, muuten sopeutunut oikein hyvin.

Kummatkin olleet rohkeita ja uteliaita pentuja ulkona aina. Vauhti kova...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2175
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      341
      1413
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      96
      1397
    4. 168
      1291
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1071
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      978
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      930
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      929
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      862
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      849
    Aihe