Rintojen pienennysleikkaus

edessä

Hei!

Olen menossa kuun vaihteessa rintojen pienennysleikkaukseen julkiselle puolelle (jorvi), kirurgina Hilkka jotain. Onko ketään, joilla olisi kokemuksia Jorvista tai tästä naiskirurgista? Lisäksi kyselisin niistä tukiliiveistä, joita pitäisi pitää pari kuukautta leikkauksen jälkeen... Oletteko ostaneet ne etukäteen vai vasta leikkauksen jälkeen? Kovasti mietin sitä, että jos ostan ne etukäteen, osaanko ostaa oikean kokoiset, ja toisaalta onko fiksua mennä leikkauksen jälkeen rinnat turvoksissa alusvaateliikeeseen etsimään sopivia... Kokemuksia ja mielipiteitä otetaan mielellään vastaan! Minkä merkkisiä liivejä olette käyttäneet? Sitten vielä arven hoidosta... Oletteko käyttäneet arvenhoitotuotteita (silikonia), jos olette, niin saitteko niitä sairaalasta, vai ostitteko itse? Ne on nimittäin aika tyyriitä...Kauanko saitte sairauslomaa? Itselläni on nyt 75E, ja itse haluaisin C kupin. Ottaako lääkäri toiveet huomioon , vai leikkaako vaan standardimittaan?

Olipas sekavaa tekstiä, kiitos jos joku ehtii vastaamaan! Tässä alkaa olla jo perhosia vatsassa...

10

1972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • G-kipponen

      Heippanen!
      Valitettavasti en voi vastata, kun vasta leikkausta odottelen, mutta samat kysymykset pyörivät päässä. Lisäksi minua on mietityttäny tmm. tuo suihkuttelu. Kuinka usein suihkutellaan ja vaihdetaanko ne teipit aina suihkun jälkeen? Onko kuinka pahat nuo arvet? meinaan pyörrynkö joka kerta?
      Ja kuinka pahat kivut ovat? Auttaako lääkkeet? Kauanko kipuilu jatkuu?

    • pampula

      Minäkin mietin juuri samoja kysymyksiä. Se esim mihin kokoon ja muotoon leikataan askarruttaa. Töölön Sairaalaan kutsutaan jossain vaiheessa syksyllä.

      • -ElliMelli-

        Mitä kautta menit? Kertoisitko koko tarinasi tähän asti? Josko saisin rohkeutta minäkin,,,,,

        Niin ja te muutkin....

        Tuolla plastiikkakirurgia-osastolla taitaa enemmän olla juttua..


      • Pampula
        -ElliMelli- kirjoitti:

        Mitä kautta menit? Kertoisitko koko tarinasi tähän asti? Josko saisin rohkeutta minäkin,,,,,

        Niin ja te muutkin....

        Tuolla plastiikkakirurgia-osastolla taitaa enemmän olla juttua..

        Heippa,
        Niin, eihän se päästös kerralla synny. Nyt vanhemmiten ne vaivat niistä tuntuvat enemmän. Niskat ja hartiat jumissa, joka johtaa päänsärkyyn, hankala juosta tai siis lenkkeillä ainakin. Olen muutaman vuoden ajan syönyt säännöllisesti suuria määriä vahvoja särkylääkkeitä säännöllisesti. Sen lisäksi olen lopen kyllästynyt yläosien hankkimisiin. Jotta menee edstä kiinni, on bleisereissa ym gorillapitkät hihat. Ei voi vilkaistakaan mitään kapeaolkaimisia toppeja tai mekkoja, tuskin oikeastaan hihattomia ollenkaan.
        Juttelin siis työterveyslääkärin kanssa, joka mittaili nänny-napa -välejä ym ja totesi että kaiken järjen mukaan täytän kriteerit kunnallisen puolen leikkaukseen. Kirjoitti lähetteen, sain kutsun plastiikkakirurgilla Töölön sairaalaan helmikuussa. Hän mittaili ja kyseli vaivoista sekä pisti leikkausjonoon. Peruutusaikaa on nyt tarjottu elokuussa, mutta en voinut ottaa sitä vastaan. Leikausaika kuulemma nyt syksyllä kuitenkin.
        Tottakai jännitän (nyt kun kirjoitan tätä), mutta päällimmäinen tunne on innokkaan odottavainen. Tuskin malta odottaa uutta kevyempää aikaa.


    • leikattu

      onnea leikkaukseen!
      itse kävin leikkauksessa pari vuotta sitten, ja olen ollut todella tyytyväinen itseeni sen jälkeen. ihan tavallisia liivejä olen käyttänyt ja entinen e on nyt pieni c! leikkauksessa poistettiin 3 kg rinnoista yhteensä, sellaisen eron kyllä tuntee. puolisen vuotta menee, ennenkuin rinnat saavat lopullisen muotonsa. en käyttänyt haavojen hoitoon muuta kuin suihkuttelua ja mahdollisimman paljon ilmakylpyjä. hyvin on kaikki mennyt, suosittelen lämpimästi!

    • Pienentynyt

      Kävin juuri leikkauksessa ja parhaillaan toipumassa, joten nämä ovat minun kokemuksiani eikä varmaankaan voi yleistää, mutta toivottavasti on apua teille leikkaukseen menijöille.

      Mikään leikkaus tuskin on kivuton ja särkkäriä olen syönyt parisen viikkoa. Niistä on välillä apua, mutta kyllähän haavat tuntuvat. Teippejä ei ole tarkoituskaan vaihtaa päivittäin, itse sain ohjeen vaihtaa sen kun on likainen, rispaantunut ja sitä voi pitää lähes viikon, jos vain on puhdas. Mitä kauemmin teippejä jaksaa käyttää sitä paremmin haavojen luvattiin parantuvan(1-2kk). Mitään erityistä suihkuttelua ei kyllä annettu ohjeeksi, enemmän korostivat teippien tärkeyttä. Kysyin myös haavojen rasvauksesta tms hoidosta, mutta sitä ei ainakaan minut leikannut kirurgi pitänyt tarpeellisena.

      Sairaslomaa tulee kuukausi ja tukiliivit sain sairaalasta (Töölö). Liivejä käytetään yötä päivää viikkoja. Ne on onesize, fitsall-tyyliset eli tarralla kiinni selkäpuolelta..Ei niitä liivejä kannata varmaankaan etukäteen ostaa, koska eihän sitä lopullista kokoa tiedä vasta kun haavat paranee ja turvotus laskee.. ja sairaalan liivit toimii ihan ok, varsinkin öisin ne ei paina mistään. Eihän ne nätit ole, lähinnä urheiluliivin näköiset.

      Ehkä kurjinta tässä toipilasvaiheessa on selällään nukkuminen, jos ei ole nimittäin tottunut siihen. Alkuun väsymys oli niin kova, että kivutkin tuntuivat kovemmilta vain sen takia, että nukutti, mutta ei pystynyt nukahtamaan. Se meni onneksi parissa päivässä ohi ja onhan se varmaan aika yksilöllistä miten hyvin pystyy nukkumaan.

      Jorvi on ollut hyvä sairaala silloin kun siellä on tullut asioitua muissa merkeissä, joten ihan hyvillä mielin voit odotella leikkaustasi. Lääkärit kyllä kuuntelevat toiveitasi, mutta kannattaa myös kuunnella ammattilaisen mielipidettä siitä mikä näyttää hyvältä;)

      Toivotan kaikille teille, jotka vielä odottelette jonossa onnea leikkaukseen:) ja toivottavasti saitte vastauksen edes johonkin kysymykseen.

    • Tartsukka

      Heippa kaikille isorintaisille!!! Olin itse Pohjois-Karjalan Keskussairaalassa pienennys leikkauksessa 15.8.2008. Leikkaus kesti n. 2 tuntia. Sitten jouduinkin muutaman tunnin päästä uudelleen leikkaukseen, kun toinen rinta vuoti vertä sisään. Oli ollut mömmöä 600 grammaa. Siitä ei oikeastaan ollut muuta haittaa, kun jouduin olemaan sairaalassa yhden ylimääräsen yön koska verenpaineet laskivat todella alas ja piti pientä lämpöä, mutta mikäs oli hyvässä hoidossa makaillessa, kun ruokakin tuotiin suoraan sänkyyn.
      Minulla entinen koko 75 D tai DD riippuen liivien mallista. Neuvottiin ostamaan omalla ympärysmitalla liivit joiden kuppikoko c. Sain kyllä alkuun sairaalasta tukevat ja hyvät liivit, koska sen verran on turvotusta, ettei rinnanympärys riittänyt ostamissani liiveissä. Nyt kun sitten turvotus haihtuu niin kokoni on 75 B. Minulla ei rinnat olleet valtavan isot, mutta roikkuvat melkein navassa. Nyt ovat niin kauniit (vaikkakin arvilla ja mustelmilla) ja nään myös oman napani.
      Sairaslomaa sain 4 viikkoa mikä on kuulema yleisin aika paranemiseen, riippuen tietenkin työtehtävistä. Leikkauksesta on kulunut nyt viikko ja voin jo käydä pienellä lenkillä hissukseen köpötellen. Jos olisin selvinnyt yhdellä leikkauksella (kuten useimmiten on) niin olo olisi jo varmaan huomattavasti parempi. Rautatapletteja sain kuurin, kun hemppari tippui 93:n. Sitte oli tavan särkylääkkeitä ja vahvempia kolmiolla varustettuja tabuja. Nyt en ota enää kolmiolääkkeitä ollenkaan ja särkylääkkeetkin yritän pudottaa siihen, että ottaisin vain illalla nukkumaan mennessä.
      Tässä on todella pahinta selällään nukkuminen, mutta sohva on siihen hyvä keino, kun ei pääse pyörähtämään kyljelleen. Ensimmäinen viikko menikin sohvalla, mutta nyt jo kullan vieressä omassa sängyssä kylläkin tyynyillä ympärivuorattuna. Hiusten pesu voi olla kanssa hankalaa ainakin alkuun kun ei saa käsiä nostettua ylös. Kannattaa leikata lyhyet helppohoitoiset hiukset ja pitää mies TODELLA tyytyväisenä muutama viikko ennen leikkausta niin kyllä saa apua hiuten yms. pesuun.
      Minä olen kyllä tyytyväinen, että menin ja pääsin leikkaukseen. Uskonkin, jotta selkäsairauteni ja sitä myötä elämänlaatu paranee kun mustelmat ja arvetkin paranee.
      Eikun todella paljon tsemppiä ja onnea kaikille leikkaukseen meneville!!!!!! Kai kaikille muillekkin lukioille kaunista syksyä ja vähälumista talvea.

      • perhosia vatsassa

        Hei! Kiitos viestistäsi, minulla torstaina edessä leikkaus ja aika paljon jännittää. Minulla koko nyt DD/E75 ja c-kuppia toivoisin. Kuinka olet hoidellut noita arpia? Voisitko ystävällisesti laittaa ihan teippien ja rasvojen nimet tänne ylös, sillä niitä kun on miljoonia erilaisia tarjolla, ja osa parempia kuin toiset. Käytätkö / suositteliko lääkäri sinulle arvenhoitotuotteita, kuten silikonia? Minkä merkkiset liivit ostit itsellesi? Näin viime yönä jo untakin sairaalaan menosta, jännitys alkaa olla siis jo melkoinen... Voi kun olisi jo torstai!


    • Anonyymi

      Kuinka paljon rintojen pienennysleikkaus maksaa sairaalassa?

      • Anonyymi

        Pienennysleikkaus julkisella puolella tehdään usein päiväkirurgisesti (150,80 euroa). Jos leikkausta varten mennään osastolle, jokainen päivä maksaa 54,60 euroa (sisältäen leikkauksen). Sama maksu menee päiväkirurgian maksun lisäksi jos joutuukin jäämään yön yli sairaalaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      296
      3339
    2. 203
      2918
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2514
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      226
      1973
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1408
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      164
      1256
    Aihe