Madeira

synttärit

Hei!
Onko kenelläkään kokemuksia matkasta Madeiralle ?
Tammikuussa pitäisi sinne mennä, pitääköhän villahousut ottaa mukaan ?? Onkohan bikineillä lainkaan käyttöä?
Kertokaa kokemuksianne, kiitos.

9

8932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Madeirasta löydät tietoa vaikka millä mitalla palstalla Eurooppa/Portugali/Madeira. Jokaisen palstan yläosassa on hakutoiminto (Hae), jolla voi hakea luettavaksesi kaikki aikaisemmat kekustelut, myös ne joita ei voi enää selata. Laajalla haulla voi rajata pois epärelevantit viestit.

      Palstalla on juuri keskusteltu mm. tammikuun säästä (Madeira tammikuussa). Villahousuja et tarvitse, tuskin bikineitäkään, paitsi kenties hotellisi uima-altaalla. Keskimääräinen maksimi 19 C, keskimäääräinen minimi 13 C. Huomaa, että lukemat ovat keskimääräisiä, eli lämpimämpää voi olla.

      Madeira on tammikuussa Euroopan toiseksi lämpimin paikka Kanarian jälkeen.

      • bikinit

        Ei ole kyllä mikään bikinikohde vaikka joskus
        sattuisi vähän aurinko paistamaankin.
        Uimarannat on kortilla ja paikka on vaeltajien
        ja vanhusten suosiossa koska siellä on aina
        aika viileä eli ei ole liian kuumaa.


      • bikinit kirjoitti:

        Ei ole kyllä mikään bikinikohde vaikka joskus
        sattuisi vähän aurinko paistamaankin.
        Uimarannat on kortilla ja paikka on vaeltajien
        ja vanhusten suosiossa koska siellä on aina
        aika viileä eli ei ole liian kuumaa.

        Madeiran lämpötilan ovat varsin miellyttävät ympäri vuotta, sillä vaihtelut ovat vähäiset. Portugalissa asuvana seuraan Madeiran säätä melkein päivittäin, viime viikkoina lämpötila on yli 25 C:n jatkuvasti, monina pävinä 28 C. Tammikuunkin keskimääräinen maksimi on 19 C.

        On aivan luonnollista, että saarilla tuulee, mutta toisin kuin pohjoisessa, tuulet eivät ole koskaan kylmiä, ei edes talvella, ei ainakaan pohjoisen tuulet kokeneelle.

        Madeira on talvella Euroopan toiseksi lämpimin paikka Kanarian saarten jälkeen, kolmantena ovat Azorit.

        Pohjoisen asukas pärjää Madeiralla shortseilla keskitalvellakin.

        Madeiralla on mikroilmastoja, edellä olevat lämpötilatiedot ovat Funchalista, joka on useimpien matkailijoiden matkan kohde.

        Madeiralla on aurinkotunteja rutkasti eikä taivas ole koskaan pilvessä päiväkausia. Pilvisyys ja aurinkoisuus vaihtelevat. Näin kesäaikaan UV-säteilyindeksi on korkea, joten suojavoiteet ovat välttämättömiä.

        Madeiran keskimääräinen vuotuinen sademäärä on jota kuinkin sama kuin Helsingin.

        On totta, että rantoja on saaren pinnanmuotojen vuoksi vähän eikä Madeiraa rantakohteena myydäkän, mutta kyllä Madeirallakin rannalle pääsee, jos haluaa ja pienen matkan päässä olevalla Porton Santon saarelle on rantaa ihan kivasti.

        Madeira tarjoaa vihreyttä ja kukkaloistoa eikä vaeltaminen suinkaan ole mikään pakko Madeiran luonnonkauneuden ihailemiseksi.


    • maaaadeeeira

      lomakohteista!
      Käynyt siellä kolme kertaa,eka kerran olin 23v,sitten 35 ja viimeksi 45.
      Sopii siis kaikenikäisille ja siellä käy kaikenikäisiä.

      • madeiralla kahdesti

        Kaunis paikka. Toki vanhoja ihmisiä löytyy aika lailla eli ei mikään biletysmesta ja rannatkin on aika olemattomat, mutta ihana luonto korvaa kaiken. Olen ollut keväällä ja syksyllä ja aina on vähän satanut, mutta aurinkoakin on aina löytynyt. Lähde rohkeasti reisuun. Jos haluat uida, varaa hyvä hotelli, jossa iso allas ja sisäallas.


    • Matkailijat

      Tammikuussa siellä voi olla viileämpää, sillä onhan Madeira vain pieni saari keskellä merta.
      Levadoille ei kannata mennä, jos ei jaksa kävellä
      pitkiä ja vaativia reittejä.

      Bikineille löytyy käyttöä hotellin uima-altaalla.
      Saarella ei ole hiekkarantoja.

      Hieno paikka. Mukavia ihmisiä ja upeita retkiä.
      Asiantuntevat matkaoppaat, ainakin Aurinkomatkoilla. Suosittelen saarikierrosta!

      • reiti ole vaativia

        itse olin lomalla isovanhempieni kanssa. Matkaan kuului pieni levada kierros, maasto oli tasaista ja vähän vanhemmatkin ihmiset jaksoivat tämän hyvin kävellä.


    • voit unohtaa

      Villahousut voit unohtaa, tosin ehkä myös bikinit.
      Olimme viime vuodenvaihteessa ja sään oli aivan upea, lämpötila Funchalissa 24 - 27. Vain lähtöpäivänä satoi hieman, muutoin viikonaikana aivan ihana sää. Mutta itsekin olin varautunut paljon huonompaan säähän, mutta säästähän ei koskaan etukäteen tiedä. Aiemmin olin Madeiralla marraskuussa ja silloin satoi puolet viikosta.
      Bikinien käyttö riippuu, missä majoitut. Joissain hotellissa on hyvät ulkoaltaat ja onhan siellä meriuimalakin.

    • Madeiralla kävijä

      aina kun olen ollut madeiralla olen kokenut positiivisen yllätyksen madeiran säässä siellä ei ole liian kuuma eikä liian kylmä rannat ovat tosin olemattomat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe