Macit harmillisen

kalliita

tutkimuksenkin mukaan:

http://gizmodo.com/5033865/study-average-mac-computer-price-more-that-twice-that-of-average-pc

Eipä taida olla toivoa Macin yleistymisestä...

10

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuohan

      on vain hankintahinta. Mites on ylläpitokustannukset? Ja käytettynä myyntihinta?

      • kalliseen

        koneeseen?

        Ylläpito on kallista, Mac-ohjelmat ja laitteet ovat myös harmillisen kalliita Windows-koneiden vastaaviin verrattuna. Linux-jakeluihin saat ilmaiset ohjelmat.

        Macin uusiminen on myös harmillisen kallista muihin verrattuna.


      • tuohan
        kalliseen kirjoitti:

        koneeseen?

        Ylläpito on kallista, Mac-ohjelmat ja laitteet ovat myös harmillisen kalliita Windows-koneiden vastaaviin verrattuna. Linux-jakeluihin saat ilmaiset ohjelmat.

        Macin uusiminen on myös harmillisen kallista muihin verrattuna.

        olen tyytyväinen. Sinä tietysti ajelet ladalla kun se on halpa auto. No, onhan kaurapuurokin hyvää, jos ei ole maistanut mitään muuta.


      • mieluummin
        tuohan kirjoitti:

        olen tyytyväinen. Sinä tietysti ajelet ladalla kun se on halpa auto. No, onhan kaurapuurokin hyvää, jos ei ole maistanut mitään muuta.

        linux-jakelua tai windowsia kuin macia. Siksi, että macin ohjelmisto on huonompi. Ja lisäksi mac-kone on kalliimpi. MOT


      • saat varasosat
        mieluummin kirjoitti:

        linux-jakelua tai windowsia kuin macia. Siksi, että macin ohjelmisto on huonompi. Ja lisäksi mac-kone on kalliimpi. MOT

        romikselta.


      • mika2
        mieluummin kirjoitti:

        linux-jakelua tai windowsia kuin macia. Siksi, että macin ohjelmisto on huonompi. Ja lisäksi mac-kone on kalliimpi. MOT

        ... macciryhmään tuut siitä mouhoamaan? senkun käytät mitä haluat ja elä onnellisena. Onnellisuuttasi tosin epäilen koskapa haluat haastaa riitaa.

        Olen kylläkin samaa mieltä kanssasi siitä, että Linux on hyvä (en kylläkään viitsi sitä osx:än vertailla koska ovat niin toistensa kaltaisia). Windowsiahan minäkin olen käytellyt pienen ikäni ennen kuin päädyin nykyisiin ratkaisuihini. En minä jaksa sitä windowsia tuotteena haukkua, mutta aikanaan minua alkoi ahdistaa heidän asiakas politiikkansa (vaihtoehdottomuus). Siirryin ensin Linuxiin ja sitten maciin. Ostin pari macia ja nyt aion pysytellä näissä omenatuotteissa ainakin toistaiseksi (paitsi iPhonen kytkyhommiin en ihan helpolla taivu, mikä on sääli vaan pitää kestää ja koittaa pärjätä muilla).

        Tiedätkö, minua ei häiritse lainkaan se, että käytät winPC:tä tai LinuxPC:tä. Miksi sinua häiritsee se että minä ja muut kaltaiseni käyttävät macia?


      • siksi
        saat varasosat kirjoitti:

        romikselta.

        en käytä Macia (lada) vaan linuxia ja windowsia (bemari ja mersu).


    • mika2

      Ei vaineskaan tiedän tämän ketjun trolliksi, mutta väitän kuitenkin, että saman hintaisia ne on kun vastaavat pc-koneetkin. Totta on kuitenkin että PPC aikana macit olivat kalliimpia kuin nykyisin. Aika paljon macit on jo yleistyneet, mutta en minäkään usko niiden normi PC:n tasolle yleisyydessä yltävän jos yritys ei muuta tuotefilosofiaansa leegoPC:n suuntaan joskin silloin menetetään macin suurin etu ja voima.

      Se on vähän niin, että toiset meistä ostaa vaatteensakin Citymarketista ja toiset asioivat vaatturilla. Turha siitä on kenenkään ärsyyntyä.

    • Mäkkihöperö

      Mutta unohdit suomentaa otsikosta: Mac on _keskimäärin_ kalliimpi kuin PC, mikä on nollatutkimus, koska tuo on tiedossa tutkimattakin. Apple kun ei valmista halpisrakkineita ollenkaan.

      Sen sijaan tutkimisen arvoista voisi olla ominaisuuksiltaan vastaavien laitteiden hintavertailu, jossa on mukana myös tuotteen käytettävyys ja jälleenmyyntiarvo.

    • 1stMacFinn

      Tom's hardwarella oli juuri toinen näkemys. Sen mukaan Macit on samanhintaisia tai halvempia kun verrataan samantasoisia koneita. Markettien halpakoneet on eri asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe