Luin lehdestä että BSE eli hullun lehmän tauti on Englannissa todettu jo 87 kissalla...
Onko tietoa, ovatko meidän suomalaiset purkkiruokakissamme vaarassa?
BSE:stä !!!
7
639
Vastaukset
- BSE
olen miettinyt samaa. Purkkiruokiin on käytetty ties mitkä teurasjätteet ja mikä ettei luujauhoa, tai ainakin hyytelöimisaine gelatiini eli leivinjauhe on tehty luuaineksista. Jos purkkisafka on englantilaista niin pidän riskiä mahdollisena.
Kalevassakin oli juttu että eläinkokeissa on BSE saatu tartutettua ainakin lampaaseen, sikaan, kissaan, ja apinaan. Karua.
Ei kissat oo sen paremmassa turvassa kuin ihmisetkään. Sinäkin olet voinut saada hullun lehmän aineksia esim englantilaiststa viinikumeista (karkkeja) - bb
Minäkin olen todella huolissani kissani puolesta, jolla ikää vasta vuosi ja muutama kuukausi. Itsestäni en murehdi, mutta kisun puolesta kyllä.
Mikä on siis turvallista lihapurkki/raksuruokaa omalle kullalleni??? Auttakaa! Kisuliini ei osaa/halua syödä ihmisten safkaa. Ja raksuja ei ainakaan saa kanana tms. (paitsi extrahintaisia eläinkaupparuokia)- Kauris
On se kauhea tämä hullun lehmän tauti kun ei voi enää syöttää kissallekaan mitään turvallisesti. Toista on ihmisten jotka voimme valikoida mitä syömme.
Whiskas Top sarjassa on kyllä kana raksuja ja Hill`s sarjassa. Onhan siinä puoli kiloa niin ei se hinnan nähden ole kalliimpi kuin purkit.
Vaikea on totuttaa kotiruokaan kun ovat tottuneet syömään purkkiruokaa.
Pitää oikein laatia ruokalistaa jossa on turvallista ruokaa.
Olis kivaa jos kokeneemmat vois laatia kunnon päivittäinen ruokalistaa.
Minulla on Sini ollut vasta 5 kk ja huonosti syö raksuja.
- Justiinan mamma
tänään sisälsi aiheesta artikkelin.
Siinä sanottiin, että Suomessa myytävissä kissanruoissa (nautaa sisältävissä) ei olisi riskiä, sillä eivät kuulemma sisällä.
Toisaalta, mistä sitä loppujen lopuksi tietää, mihin kaikkeen niitä luujauhoja käytetään...- Pfil ja kollit
Joo, kyllä tänään mietiskelin tovin kissanruokahyllyn luona että mitäköhän uskaltaisi niille enää tarjota.
No Whiskas completea löytyi missä raksut on valmistettu meren antimista. Salem minihaisu kun ei suostu muuta ruokaa syömään kuin raksuja. Kurt kultakissa taas saa opetella syömään purkkiruuan sijaan ihan tädin kotiruokaa...
Mitä muuten on kissanruokapurkin kyljestä löytyvä raakakuitu ja hehkutusjäännös?
Mitenkähän se tauti muuten kissoissa alkaa oireilla? No ei kai tässä auta panikoida. - bb
tuota, jos nuo ei sisällä aivoja yms. niin mitähän sitten?
- Jessi
Olen seuraillut tätä keskustelua BSE:stä mielenkiinnolla. Ensimmäinen kissauhri todettiin Englannissa jo vuosia sitten, muistaakseni kissan nimi oli Max. Ja totta, tautia on todettu myös lampailla, ihmisistä nyt puhumattakaan...
Ainakin ihmisillä taudin itämisaika on aikalailla pitkä, joten saattaa olla, että lyhempi-ikäiset eläimet kuolevat ennen taudin puhkeamista? Itse olen tarkkana mitä suuhuni pistän ja yritän myös tarjota kissalleni turvallista ruokaa. Mutta kun noista purkki/valmisruuista ei tiedä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia
"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak1094475Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei
Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka553296- 841083
Alkuperäinen kristillinen kaste on uskoville annettava upotuskaste
Kreikan sana BAPTIZO merkitsee upottamista. Alkuseurakunta kastoi upottamalla Apostolien tekojen kirjan mukaan: Ap.t 2552919Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purraa jatkamaan valtiovarainministerinä!
Ja jollei valtiovarainministerinä, niin sitten pääministerinä. Purra on nostanut Suomen talouden nyt komeaan kasvuun Ma82788- 57749
- 167745
Pitäisikö naisen haluta "puolisomies"?
Toivottavasti saan nyt tämän idean purettua hyvin sanoiksi? Mutta tuossa eräässä aloituksessa tuli vastaan tälläinen tek138720Miksi piti uhota naapuri Venäjälle ja tehdä itsestä heidän vihollinen?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f0eee963-3605-47e6-9989-a21347ce7757 "Jos sota syttyy Suomessa, näin tapahtumat vois195718Asiantuntijat todistavat: Rydman valehteli.
Virta oli oikeassa jokaisessa kolmessa eri väitteessä, sen sijaan RYDMAN VALEHTELI kaikissa kolmessa väitteessä. https:/188685