Manduca kantoreppu
Manduca- kantoreppu
onko kellän kokemuksia kyseisestä kantoreusta. käsittääkseni tullut suomeen myyntiin vasta tänä vuonna.
erconrepusta olenkin kuulut hyviä kokemuksia, mutta on aika hinnakas (n.130e) ja lisäksi ei pysty kantamaan ihan vastasyntynyttä tai saa kai siihenkin rahalla jonkun lisäosan.
eilen tutkin netissä eri vaihtoehtoja ja törmäsin tähän Manduca merkkiseen reppuun ja vaikutti paremmalta vaihtoehdolta ja hintaki 80-90 e. vailitettavasti en vaan löytänyt lahdesta yhtään liikettä joka olisi myynyt kyseistä reppua että olisi päässyt tutustumaan tuotteeseen. joten turvaudun taas älleen kerran teidän apuunne:)
tuntui olevan loppuunmyyty vain yhtä väriä lukuun ottamatta joka paikasta, lisä tulee vasta lokakuussa. että jos joku tietää jonkin paikan josta voisi tilata petroolin värisenä niin olisin tiedosta kovin kiitollinen:)
Manduca kantoreppu
9
7444
Vastaukset
- ...
No täällä ei varmaan sais mainostaa...
Mutta niitä löytyy Oulusta Taikapilvi liikkeestä, jolla myös nettikauppa.
Ostettiin ja hyvä on ollu. - Vasta ostanut
Itse ostin pari viikkoa sitten Manducan ja se oli pienoinen pettymys. Olen vauvan syntymästä alkaen käyttäny kantoliinaa, nyt vauva on 6kk. Ajattelin, että Manduca tulee tarpeeseeni, kun liinaa on hankalampi sitoa selkäpuolelle. Ajattelin myös että manducan käyttö olisi helpompaa lapsen kasvaessa ja reissuilla se olisi helpompi heittää päälle. Liina kun tuppaa aina roikkumaan maassa kun sitä sidon ylleni esim. kaupungilla autosta kaupoille siirryttäessä.
No nyt reppua testattuani olen sitä mieltä, että lapsen selkäpuolelle saanti tässäiässä on yhtä hankalaa kuin liinan kanssa. Lisäksi repulla lapsi ei ole yhtä tukevasti itsessäni kiinni kuin liinalla. Pienoiseksi viaksi lasken myös sen, että tiukimmilla säädöillä reppu on edelleen "löysä" päälläni; lantiovyön alle mahtuu toppatakkikin, eli näin kesällä tuntuu hölskyvän. Samoin olkaimet on kireimmällä asetuksella ja ne tuntuu jotenkin hassuilta. Paino jakautuu huonommin kuin liinassa ja on sen tähden raskaampi kantaa lasta. Liinassa olen voinut kantaa lasta 6-7km matkojakin metsätiellä ilman väsymystä tai kipeytyneitä harteita.
Ehkä kyse on siitä, että olen tottunut liinan erilaiseen tuntemukseen, onhan liinassa huomattavasti leveämmällä paino esim. juuri olkapäilläkin. Manduca on varmasti hyvä kantoväline jos ei ole ehtinyt tottua liinankäyttöön. ;)- -kantelija-
" Pienoiseksi viaksi lasken myös sen, että tiukimmilla säädöillä reppu on edelleen "löysä" päälläni; lantiovyön alle mahtuu toppatakkikin, eli näin kesällä tuntuu hölskyvän. "
Vaikuttaa siltä, että reppu on sinulle "liian iso". Olisikohan neliöliina sinulle hyvä vaihtoehto selässäkantamiseen?
Minä olen kantanut sekä pitkässä liianssa että repussa. Pientä, alle 9 kk ikäistä on kyllä ehdottomasti mukavampi kantaa liinassa, koska lapsi on siinä tukevammin paikoillaan. Mutta yli 1 vuotiaan kantamiseen sopii paremmin reppu, jossa lantiovyön saa kunnolla kireälle, jolloin paino ei tule juuri ollenkaan hartioille.
Minä uskalsin kokeilla ensimmäisen kerran selässä kantamista silloin kun poika oli 7 kk, mutta en silloin vielä tykännyt. 9 kk alkaen olen kantanut enemmänkin selässä.
Alkuperäiselle: kannattaa varmaan kytätä nettikirppareita, vaikka babyidealla, josko joku myisi omaa Manducaansa pois. Luultavasti hinta olisi kuitenkin lähellä uuden hintaa.
- Manducaa
En yhdy alkuunkaan edellisiin viesteihin. Olen käyttänyt Manducaa jo kun poika oli 3 kuukautta. Mielestäni reppu sopii parhaiten vähän isommalle vauvalle eli n. 5 kk ylöspäin. Riippuu tietysti vähän vauvan koosta mutta jalkojen pituus on mielestäni olennaista repussa kannettaessa kun vauvan jalat tulevat siinä aika leveelle äidin vyötärön "ympärille". Oma poika ainakin rupesi viihtymää kun jalat saivat vähän pituutta niin oli mukavampi istua :)
Manduca on tosi helppo laittaa päälle ja oma vauva ainakin aina alkaa hymyillä kun nostan hänet reppuun eli tykkää ollaa siinä ja katsella maailmaa. Reppu ei paina mihinkään kun se on oikein säädetty. Mielestäni oli myös helppo säätää. Olen itse hoikka ja vyötärö on kireimmällä mutta ei suinkaan liian löysä. Manduvcan voit tilata osoitteesta www.mistine.fi. Todella mukava myyjä ja avulias joten kysy ihmeessä apua.- käyttäjä:s:
Ja voin tosiaan suositella myyjää myöskin. Manduca on nyt testattu lapsilla 1v, 2v ja 3v. Kaikki tykkäsivät ja kaikkia oli hyvä kantaa.
Vielä ei käyttökokemusta paljoa, mutta tähän asti ollaan oltu tyytyväisiä. :)
- 12345
tilasin kyseisen repun ja toistaiseksi on jäänyt käyttämättä. Olen tosi hoikka ja pienimmilläki säädöillä reppu on liian iso. Poika ei tykänny olla kyydissä kun se ei näe sieltä mitään, ympäristö alkaa jo kiinnostamaan mutta niskoja ei kannattele vielä täydellisesti (8vk) joten olen käyttäny vielä sitä vauvatukea jonka yli ei nää.... Ehkä se jonkun ajan päästä on parempi ku voi luopua niskatuesta... Ja jos mä saisin vaikka muokattua sitä reppua omaa kokoani vastaavaksi...
- vp
ostin käytetyn manducan ja tarvisin käyttöohjeet!! kuinka se kiinnitetään oikein ja säädetään??vauva on 5kk,kaikki neuvot ja "asennusohjeet" tarpeellisia
- gsdgsdgsgsd
Netistä löytyy, kun viitsii etsiä. Käyttöohje http://www.varuste.net/documents/Manduca käyttöohje_suomi.pdf
ja videoita
http://www.lastentarvike.net/tuote/469/manduca-kantoreppu-suklaa-new-style.
Youtubessa on lisääkin videoita. - mandulainen
Tulee linkkejä moneen kauppaan kun googlettaa Manduca petrooli. En muista kauanko meillä on ollut Manduca mutta oiskohan jostain 3kk lähtien, ollut tosi suuri apu ja ilo :) poika nyt 10kk ja aina kun näkee et puen sen päälle tulee eteen ja ojentaa kätensä, tykkää siis paljon. Itse en ole selkään edes kokeillut kun yksin tuntuu niin pelottavalta sinne "viskata" ja enhän edes näkisi vauvaa selästä "hoitaa/tarkastella"...lonkalla kantoa en ole nyt aikoihin kokeillut mut sillon kun kokeilin tuntui melko hankalalta mut nyt vois jo sujuakkin. Edessä ollut tosi hyvä mut alkaa jo melko raskaalta tuntua eli jotain muuta keksittävä :D Mutta siis tähän saakka ollaan tykätty kunhan vaan uskaltautuu laajemminkin käyttämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803