miten sopeuttaa?

vieraat koirat toisiinsa? kävin tuolla Pride-festivaaleilla täällä tukholmassa ja siellä tapasin yhden lespo-parin. olivat muuttamassa yhteen mutta molemmilla oli koiria ja ihan eri rotuja. toisella oli metsästyskoiria ja toisella taas näyttelykoiria.
olivat kovasti rakastuneita ja halusivat muuttaa yhteen mutta koirat? olivat huolissaan siitä että voisiko suhde koskaan onnistua jos koiria ei saa sopeutettua toisiinsa.
mitäs luulette? onnistuuko ja miten?

12

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näyttelykoiria sillä

      toisella oli, siis rotusia?

      • olin sen verran nauttinut siellä että muisti pätkii :-(
        ainakin se rotu oli sellainen että niitä oli eri kokoa.


      • jauhaa
        majorica kirjoitti:

        olin sen verran nauttinut siellä että muisti pätkii :-(
        ainakin se rotu oli sellainen että niitä oli eri kokoa.

        omaa paskaansa byähähähähähäää


    • voi tietää...

      ..ennen kokeilua. Oliko samaa sukupuolta (koirat
      siis :D)?
      Mutta jos koirat eivät jostain syystä sopeudu, niin aika vaikeaa siinä on luoda suhdetta, jos ja kun molemmat rakastavat koiriaan, eivätkä haluaisi
      luopua niistä. Tämä nyt on vain minun mielipiteeni, asettaisin aina rakkaat eläimeni
      etusijalle.

      • on uroksia molemmat. nämä toiset taas molempia sukupuolia. vaikea tilanne. en usko että kummatkaan kyllä koiristaan luopuisi.


    • ihan normaalia

      Minulla 3 keksikok.paimen-urosta ja kaverilla 3 kk.kettuterrieriä, 2 urosta ja narttu.
      Ja kun menin ekaa kertaa koirien kanssa sinne, avasin takaluukkua koirilleni, niin kaveri kysyi,että mienköhän sopivat kimppaan. Samassa toinen uroksensa oli minun keskimmäisen uroksen niskassa kiinni.
      Noh, kaverini otti koiraansa niskasta kiinni ja koiran ote irtosi. Hetken puhutteli koiraansa ja sen jälkeen ei kertaakaan, ei minkäänlaista kyräilyä edes.
      Eli omistajasta - koirien isännistä riippuu,miten sopeutuvat toisiinsa.

      • ei kylläkään siedä oikein "poikkeavia" ihmisiä.
        itse kyllä myös uskon että jos johtajuus on kunnossa niin koiria vaan kielletään.
        kiitos neuvoista.


      • juuri noin
        majorica kirjoitti:

        ei kylläkään siedä oikein "poikkeavia" ihmisiä.
        itse kyllä myös uskon että jos johtajuus on kunnossa niin koiria vaan kielletään.
        kiitos neuvoista.

        Ja olimme tosiaan terriköiden kotipihassa, siis heidän reviirillään.
        Ja lisäyksenä vielä, että minun koirat näyttelykoiria ja terrikät metsästyskoiria, mutta sillä ei liene merkitystä.
        Ja se yhteenotto tapahtui kyllä niin nopeesti, etten edes ehtinyt vastata, että ei minun koirat ainakaan päälle käy.
        Mutta johtajuus oli selvillä terrikkäperheessäkin.


      • ruåttalaisilla

        eihän lesbon koiralla voi olla isäntää


    • voi vide

      mitä vittuiluu sää nyt harrastat niinkos piilost.älä majo kuvittele et sun joonejais ei jo tääl tunnettais.aikasta sikamaist touhuu harrastat.

    • Miten sopeuttaa vieraat koirat?
      Ja taas tullaan niihin rotuihin.Mitä sosiaalisemmat rodut,sen helpompi.
      Sillä ei ole merkitystä,onko näyttelykoiria ym.
      Vaan rotuominaisuuksilla.
      Jos ei ole kyse roduista,mitkä on vähemmän sosiaalisia,niin omistajan käytös ratkaisee paljon.Mitä sosiaalisemmat rodut,sen vähemmän oikeastaan omistajan edes tarttee tehdä mitään,noin karkeest sanoen.Mitä epäsosiaalisemmat rodut (toki yksilöominaisuudetkin jotain vaikuttaa),sen varmempi pitää olla omistajan/omistajien asema ja koirat hanskassa.
      Sitten kun mennään toiseen ääripäähän,niin eipä välttämättä auta seomistajankaan tekemiset.
      Eli on kuin verta kaivaisi nenästä,varsinkin jos samoja sukupuolia on.
      Koirat kannattaisi totuttaa toisiinsa vieraalla maaperällä.Myöskin sen voi tehdä yksitellen,ettei se porukan tuki ole takana.
      Loput sitten riippuukin noista mitä kerroin.

      Ihmisten suhteesta en sitten sanokaan mitään.
      Taidan pysyä vaan näissä helpommissa otuksissa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe