Saisinko neuvoja teiltä vanhemmilta.. Käyn usein kylässä hyvän ystäväni luona, hänellä on neljä lasta. Nuorin lapsi, poika, menee nyt toiselle luokalle. Itse en koe olevani mikään mahdoton tiukkapipo mutta joka kerta kyläillessäni tuntuu siltä että pinna katkeaa tuon pojan kanssa. Kun pääsen autosta ulos, poika huutaa jo pihalta että lähde meneen, ja nauraa makeasti päälle. Vanhemmat naureskelee vain poikansa sutkautuksille. Sitä saattaa seurata haistattelua ja muuten vaan nimittelyä. Hän ilmeisesti pitää tätä kaikille pihaan tuleville ja vanhemmat ei reagoi siihen mitenkään. Itsestä tuntuisi käsittämättömältä että oma lapseni huutelisi pihaan tuleville ihmisille tuollaisia. Poika saa muutenkin kaikki periksi ja auktoriteetti on vanhemmilta mennyt jo ajat sitten. Joka kerta kun kuuntelen noita juttuja, tekee mieleni sanoa lapselle jotain tosi törkeetä. Vituttaa jo ystävänikin puolesta kuinka karmea kakara hänellä on. ja kun nytkään ystäväni ei saa mitään kuria lapseen, mitä se sitten kun poika menee yläasteelle. teksi mieli sanoa jotain, mutta mitä. Tai jos komennan lasta oikein vihaisesti, mitä sanoo äiti...
Kysyisin neuvoa
4
988
Vastaukset
- osasin kasvattaa
lapsia, silloin kun olin lapseton! Nyt "mukuloita" on kolme, ja välillä naurattaa ja väliin melkein itkettää koko pesueen tekemiset ja sanonnat!
Sinä, minä, hän.... Kaikki ihmisiä ja omia persoonia?
Minä komennan ja kasvatan, sekä omia, että naapurin lapsia, silloin kun ovat meillä.
Vain yks "indigo" vanhempineen ei käy enää kylässä...- itse lapseton
Niin, kaikkihan me olemme erilaisia. Ite en vaan tykkää yhtään mennä kylään kun heti huudetaan etä haista paska. Siis ei sillä että loukkaantuisin siitä mitenkään vaan ottaa niin päähän kun lapsi kuvittelee olevansa hauska ja kerää oikein huomiota huutelemalla tuollaisia ja vanhemmat kun nauraa, lapsi ottaa sen kannustimena.
- sitä varmaan
itse lapseton kirjoitti:
Niin, kaikkihan me olemme erilaisia. Ite en vaan tykkää yhtään mennä kylään kun heti huudetaan etä haista paska. Siis ei sillä että loukkaantuisin siitä mitenkään vaan ottaa niin päähän kun lapsi kuvittelee olevansa hauska ja kerää oikein huomiota huutelemalla tuollaisia ja vanhemmat kun nauraa, lapsi ottaa sen kannustimena.
kannattaisi rohkeasti ottaa asia puheeksi ja kysyä että onkohan tuollaiset puheet nyt ihan oikein. Jos sanoo että on niin voit itse koittaa miten vanhemmat suhtautuu kun alat itse sutkauttelemaan keskustelun lomaan "haista paska" ym. samaa mitä se heidän huonosti käyttäytyvä kakara viljelee. Saattaa ehkä mieli muuttua.
- sille lapselle
olet vihainen, oikea kohde olisi ne vanhemmat! Harmi vaan että jos taidot ei riitä kasvatukseen niin sitten naureskellaan. Ja kyllähän se lapsi sitten loppupeleissä kantaa vastuun vanhempiensa välinpitämättömyydestä jos tuo jatkuu murrosikään ja sen ylikin. Hyvät tavat on vanhempien tehtävä opettaa, ainakin yrittää. Sittenkin varmaan ne vanhemmat naureskelevat sille pikku nuorisorikolliselleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673