Kysyisin neuvoa

itse lapseton

Saisinko neuvoja teiltä vanhemmilta.. Käyn usein kylässä hyvän ystäväni luona, hänellä on neljä lasta. Nuorin lapsi, poika, menee nyt toiselle luokalle. Itse en koe olevani mikään mahdoton tiukkapipo mutta joka kerta kyläillessäni tuntuu siltä että pinna katkeaa tuon pojan kanssa. Kun pääsen autosta ulos, poika huutaa jo pihalta että lähde meneen, ja nauraa makeasti päälle. Vanhemmat naureskelee vain poikansa sutkautuksille. Sitä saattaa seurata haistattelua ja muuten vaan nimittelyä. Hän ilmeisesti pitää tätä kaikille pihaan tuleville ja vanhemmat ei reagoi siihen mitenkään. Itsestä tuntuisi käsittämättömältä että oma lapseni huutelisi pihaan tuleville ihmisille tuollaisia. Poika saa muutenkin kaikki periksi ja auktoriteetti on vanhemmilta mennyt jo ajat sitten. Joka kerta kun kuuntelen noita juttuja, tekee mieleni sanoa lapselle jotain tosi törkeetä. Vituttaa jo ystävänikin puolesta kuinka karmea kakara hänellä on. ja kun nytkään ystäväni ei saa mitään kuria lapseen, mitä se sitten kun poika menee yläasteelle. teksi mieli sanoa jotain, mutta mitä. Tai jos komennan lasta oikein vihaisesti, mitä sanoo äiti...

4

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osasin kasvattaa

      lapsia, silloin kun olin lapseton! Nyt "mukuloita" on kolme, ja välillä naurattaa ja väliin melkein itkettää koko pesueen tekemiset ja sanonnat!
      Sinä, minä, hän.... Kaikki ihmisiä ja omia persoonia?
      Minä komennan ja kasvatan, sekä omia, että naapurin lapsia, silloin kun ovat meillä.
      Vain yks "indigo" vanhempineen ei käy enää kylässä...

      • itse lapseton

        Niin, kaikkihan me olemme erilaisia. Ite en vaan tykkää yhtään mennä kylään kun heti huudetaan etä haista paska. Siis ei sillä että loukkaantuisin siitä mitenkään vaan ottaa niin päähän kun lapsi kuvittelee olevansa hauska ja kerää oikein huomiota huutelemalla tuollaisia ja vanhemmat kun nauraa, lapsi ottaa sen kannustimena.


      • sitä varmaan
        itse lapseton kirjoitti:

        Niin, kaikkihan me olemme erilaisia. Ite en vaan tykkää yhtään mennä kylään kun heti huudetaan etä haista paska. Siis ei sillä että loukkaantuisin siitä mitenkään vaan ottaa niin päähän kun lapsi kuvittelee olevansa hauska ja kerää oikein huomiota huutelemalla tuollaisia ja vanhemmat kun nauraa, lapsi ottaa sen kannustimena.

        kannattaisi rohkeasti ottaa asia puheeksi ja kysyä että onkohan tuollaiset puheet nyt ihan oikein. Jos sanoo että on niin voit itse koittaa miten vanhemmat suhtautuu kun alat itse sutkauttelemaan keskustelun lomaan "haista paska" ym. samaa mitä se heidän huonosti käyttäytyvä kakara viljelee. Saattaa ehkä mieli muuttua.


    • sille lapselle

      olet vihainen, oikea kohde olisi ne vanhemmat! Harmi vaan että jos taidot ei riitä kasvatukseen niin sitten naureskellaan. Ja kyllähän se lapsi sitten loppupeleissä kantaa vastuun vanhempiensa välinpitämättömyydestä jos tuo jatkuu murrosikään ja sen ylikin. Hyvät tavat on vanhempien tehtävä opettaa, ainakin yrittää. Sittenkin varmaan ne vanhemmat naureskelevat sille pikku nuorisorikolliselleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe