Kysyisin neuvoa

itse lapseton

Saisinko neuvoja teiltä vanhemmilta.. Käyn usein kylässä hyvän ystäväni luona, hänellä on neljä lasta. Nuorin lapsi, poika, menee nyt toiselle luokalle. Itse en koe olevani mikään mahdoton tiukkapipo mutta joka kerta kyläillessäni tuntuu siltä että pinna katkeaa tuon pojan kanssa. Kun pääsen autosta ulos, poika huutaa jo pihalta että lähde meneen, ja nauraa makeasti päälle. Vanhemmat naureskelee vain poikansa sutkautuksille. Sitä saattaa seurata haistattelua ja muuten vaan nimittelyä. Hän ilmeisesti pitää tätä kaikille pihaan tuleville ja vanhemmat ei reagoi siihen mitenkään. Itsestä tuntuisi käsittämättömältä että oma lapseni huutelisi pihaan tuleville ihmisille tuollaisia. Poika saa muutenkin kaikki periksi ja auktoriteetti on vanhemmilta mennyt jo ajat sitten. Joka kerta kun kuuntelen noita juttuja, tekee mieleni sanoa lapselle jotain tosi törkeetä. Vituttaa jo ystävänikin puolesta kuinka karmea kakara hänellä on. ja kun nytkään ystäväni ei saa mitään kuria lapseen, mitä se sitten kun poika menee yläasteelle. teksi mieli sanoa jotain, mutta mitä. Tai jos komennan lasta oikein vihaisesti, mitä sanoo äiti...

4

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osasin kasvattaa

      lapsia, silloin kun olin lapseton! Nyt "mukuloita" on kolme, ja välillä naurattaa ja väliin melkein itkettää koko pesueen tekemiset ja sanonnat!
      Sinä, minä, hän.... Kaikki ihmisiä ja omia persoonia?
      Minä komennan ja kasvatan, sekä omia, että naapurin lapsia, silloin kun ovat meillä.
      Vain yks "indigo" vanhempineen ei käy enää kylässä...

      • itse lapseton

        Niin, kaikkihan me olemme erilaisia. Ite en vaan tykkää yhtään mennä kylään kun heti huudetaan etä haista paska. Siis ei sillä että loukkaantuisin siitä mitenkään vaan ottaa niin päähän kun lapsi kuvittelee olevansa hauska ja kerää oikein huomiota huutelemalla tuollaisia ja vanhemmat kun nauraa, lapsi ottaa sen kannustimena.


      • sitä varmaan
        itse lapseton kirjoitti:

        Niin, kaikkihan me olemme erilaisia. Ite en vaan tykkää yhtään mennä kylään kun heti huudetaan etä haista paska. Siis ei sillä että loukkaantuisin siitä mitenkään vaan ottaa niin päähän kun lapsi kuvittelee olevansa hauska ja kerää oikein huomiota huutelemalla tuollaisia ja vanhemmat kun nauraa, lapsi ottaa sen kannustimena.

        kannattaisi rohkeasti ottaa asia puheeksi ja kysyä että onkohan tuollaiset puheet nyt ihan oikein. Jos sanoo että on niin voit itse koittaa miten vanhemmat suhtautuu kun alat itse sutkauttelemaan keskustelun lomaan "haista paska" ym. samaa mitä se heidän huonosti käyttäytyvä kakara viljelee. Saattaa ehkä mieli muuttua.


    • sille lapselle

      olet vihainen, oikea kohde olisi ne vanhemmat! Harmi vaan että jos taidot ei riitä kasvatukseen niin sitten naureskellaan. Ja kyllähän se lapsi sitten loppupeleissä kantaa vastuun vanhempiensa välinpitämättömyydestä jos tuo jatkuu murrosikään ja sen ylikin. Hyvät tavat on vanhempien tehtävä opettaa, ainakin yrittää. Sittenkin varmaan ne vanhemmat naureskelevat sille pikku nuorisorikolliselleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe