Auton vuokraus Mauritiuksella

Onko kukaan?

Onko kukaan vuokrannut autoa ollessaan Mauritiuksella?

Löysin pari vuokra-auto linkkiä ja 6pv oli 35euroa!!! Ilmeisesti vakuutus pitää vielä ottaa erikseen vai pitääkö?

Onko noin halpa hinta ylipäätään mahdollista?

Entäs onko liikenne turvallista?

5

2890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kariam taas

      Saari on alle 100 km pitkä ja taksi maksaa 50€ päivä... Turhaa huolta :)

    • Olazu

      toden totta... ei kannata vuokrata autoa Mauritiuksella. Ei se hinta mikään hurja ole, mutta kun sen taksin saa päiväksi edullisemmin.

      Jos otat vielä jonkun kiertoajeluja järvestävän paikallisen toimiston (esim. Mauturco) kautta, niin saat kuskiksi hyvin englantia puhuvan kaverin. Osaa näyttää kaikki näkemisen arvoiset paikat ja vie teidät mihin haluatte. Eipä tarvitse arpoa muutenkaan siellä liikenteessä sitten, kun ei sillä saarella ihan liikaa niitä tienviittoja ole.

      • Miki

        Olimme 2007 Mauritiuksella ja siellä vuokrasimme auton pariksi päiväksi avisilta. Ei mitään ongelmia. Liikenne on vasemmanpuoleinen, eli se edellyttää vähän tarkkuutta lisää, kun rattikin on oikealla puolella jne. Jos sitä ei pelkää, ei ongelmia juurikaan ole. Tiet eivät ole kovin kummoisia, mutta autolla pääsee itse aika hyvin näkemään koko saaren päivässäkin. Ajaminen on aika hidasta teiden kunnon takia. Saa eri kuvan, kuin jos menee taksikyydillä tai busseilla. Olimme pohjoisosassa, mutta joimme lähes koko saaren ympäri ja sademetsät ovat näkemisen arvoiset vuorella. Kiirehtiä ei kannata ja ottaa ihan rauhallisesti, niin ongelmilta välttyy. Yhdeksi päiväksi vuokrasimme sitten myös taksin kuljettajineen (50 €). Lähinnä shoppailtiin ja vietiin ostokset autoon odottamaan, kuljettaja odotti väsymättä meitä... Eli sekin on vaihtoehto, jos ei uskalla ajaa vasemmanpuoleista liikennettä. Jos vuokraa auton, kannattaa ottaa jostakin kunnon firmasta ja vakuutus varmuuden vuoksi. Poliisin toiminta nimittäin ei ole kovin kummoista maassa, se tuli todettua, kun yöllä vartioidussa hotellissa heräsin yöllä ja tuijotin pikimustaa miestä, jonka kädessä oli meidän tavaroita. Siitä sitten takaa-ajoon jalkaisin ja painiksihan se meni. Kaveri pääsi karkuun kun oli ensin uhannut kädessään olevalla puukolla lyödä. En jäänyt odottamaan, että lyökö vai mitä. Sen jälkeen meni koko päivä paikallisella poliisiasemalla asian säädössä. Rikosilmoituksen jäljennöksen vaatiminen oli työn ja tuskan takana, eivät olisi halunneet sitä antaa, vaan sanoivat lähettävänsä postissa Suomeen... Se tuskin olisi koskaan tullut perille, joten olin tiukkana ja sain kahden päivän päästä haettua ilmoituksen, joka oli kirjoitettu päätoimistolla, tietokoneita kun ei näillä pikkuasemilla ole ja kaikki kirjoitettiin käsin vihkoon. Eli kannattaa tarkistaa hotellin oveet ja ikkunat joka päivä, jotta välttyy tällaisilta ongelmilta. Itse olin sen tehnyt, mutta lukko oli manipuloitu sisältä käsin (henkilökunta?) ja sen sai auki hieman vääntämällä, vaikka se olikin lukossa.


      • matkaaja-1981
        Miki kirjoitti:

        Olimme 2007 Mauritiuksella ja siellä vuokrasimme auton pariksi päiväksi avisilta. Ei mitään ongelmia. Liikenne on vasemmanpuoleinen, eli se edellyttää vähän tarkkuutta lisää, kun rattikin on oikealla puolella jne. Jos sitä ei pelkää, ei ongelmia juurikaan ole. Tiet eivät ole kovin kummoisia, mutta autolla pääsee itse aika hyvin näkemään koko saaren päivässäkin. Ajaminen on aika hidasta teiden kunnon takia. Saa eri kuvan, kuin jos menee taksikyydillä tai busseilla. Olimme pohjoisosassa, mutta joimme lähes koko saaren ympäri ja sademetsät ovat näkemisen arvoiset vuorella. Kiirehtiä ei kannata ja ottaa ihan rauhallisesti, niin ongelmilta välttyy. Yhdeksi päiväksi vuokrasimme sitten myös taksin kuljettajineen (50 €). Lähinnä shoppailtiin ja vietiin ostokset autoon odottamaan, kuljettaja odotti väsymättä meitä... Eli sekin on vaihtoehto, jos ei uskalla ajaa vasemmanpuoleista liikennettä. Jos vuokraa auton, kannattaa ottaa jostakin kunnon firmasta ja vakuutus varmuuden vuoksi. Poliisin toiminta nimittäin ei ole kovin kummoista maassa, se tuli todettua, kun yöllä vartioidussa hotellissa heräsin yöllä ja tuijotin pikimustaa miestä, jonka kädessä oli meidän tavaroita. Siitä sitten takaa-ajoon jalkaisin ja painiksihan se meni. Kaveri pääsi karkuun kun oli ensin uhannut kädessään olevalla puukolla lyödä. En jäänyt odottamaan, että lyökö vai mitä. Sen jälkeen meni koko päivä paikallisella poliisiasemalla asian säädössä. Rikosilmoituksen jäljennöksen vaatiminen oli työn ja tuskan takana, eivät olisi halunneet sitä antaa, vaan sanoivat lähettävänsä postissa Suomeen... Se tuskin olisi koskaan tullut perille, joten olin tiukkana ja sain kahden päivän päästä haettua ilmoituksen, joka oli kirjoitettu päätoimistolla, tietokoneita kun ei näillä pikkuasemilla ole ja kaikki kirjoitettiin käsin vihkoon. Eli kannattaa tarkistaa hotellin oveet ja ikkunat joka päivä, jotta välttyy tällaisilta ongelmilta. Itse olin sen tehnyt, mutta lukko oli manipuloitu sisältä käsin (henkilökunta?) ja sen sai auki hieman vääntämällä, vaikka se olikin lukossa.

        Minkä nimisessä hotellissa olitte ja minkä tasoinen hotelli oli kyseessä. Oliko joku 4 tai 5 tähden hotelli vai joku pienempi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe