Loitsut uuteen kotiin

Katariina.79

Olen muuttamassa uuteen kotiin, ja olen kovin kiinnostunut loitsuista ja riiteistä, mitä voisin tehdä siellä. Onko kellään mitään vanhan kansan loitsuja tai mitä vaan tietoutta asiasta? Olisin kovin kiitollinen, jos joku viitsisi kertoa!

7

4217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on kirja jota lukemalla ...

      lue sita perheesi kanssa yhdessa tai erikseen joka paiva.

    • Saag Paneer

      Etelä-Pohjanmaalla saattaa edelleen löytyä vanhojen talojen kynnyslaudan alapuolelta seitsemän viisikantaa, joilla koti suojataan pahoilta hengilta ja pahalta silmältä.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Viisikanta

    • " Siunaa herra kotini, anna sille armosi.
      Anna olla enkelein, vartiana kodillein."

    • cyberanimus

      Sanotaan, että vanhasta asunnosta lähtiessä pitäisi lakaista lattiat ovellepäin, jotta oma "henki"/leima/ilmapiiri lähtee omistajien mukana uuteen asuntoon.

      Uudessa asunnossa tehdään sama juttu, eli luututa lattiat ulko-ovelle jotta edellisen asukkaan "henki" häipyisi ja teillä olisi tilaa muuttaa sinne ilman ikäviä edellisen asukkaan jättämiä jäänteitä esim. negatiivisuudesta. Myös tuulettaminen toimii osalti.

      Muita en nyt muista mutta tämän teen itsekin aina muuttaessani ja uuteen kotiin mennessäni ja hyvin on mielestäni toiminut.

    • Red Devil 69

      Kyseinen on vanhan ajan maaseudulla oleva talli-Sauna tonttu,joka vahti saunan henkistä puhtautta ja talli eläinten hyvin vointia sauna tonttuna saattoi olla hiukan muotouta sauna piruksi saakka,ettei Esim:Isantä Joulu Glögeissään sammunut saunaan joka olisi ollut ikävä seurus mukavalle isännälle,nykyisin asiaa voisi kaupungissa ajaa (mikäli tupakoi)samaa asiaa tupakoitsioille, ettei tupakan aiheuttamat vahingot ole muillekkin vaarana,Itse "loitsu"jääkön, sanat ne voi itse luoda mieleiset tarvittaessa,mutta itse teot nykymuodossa olisi ESIM;Lyhde linnuille (Sopivaan paikkaan ei muitten haitaksi)huomioida ympäristö Siisteys (luonnon mukaisuus)ja niin edelleen mikäli ympäristön suhteen on mahdollista.Ps pyydän Anteeksi nimimerkiäni se ei sinänsä meinaa mitään,mikäli muilla sivuilla "törmäät"minuun niin ehkä ymmärät nimimerkkini syyn.

    • noitapiiri

      on tapana antaa sille muuttavalle leipää ja suolaa. Suola symboloi kestävyyttä ja hyvää, koska se säilyttää ruokaa kun sitä suolataan, ja suola myös puhdistaa. Noidat esim. ei ikinä suolaa ruokaa koska se on hyvää. Mätääntyminen on paholaisen aikaansaamista, ja suola on tavallaan sitä vastaan.
      Sitten jos saat niin kannattaa säilyttää se suola ja leipä :)

      • Tiedän

        Tontut syö 4 kertaa vuodessa ja löytää sen ite sille voi näyttää suola purkin jota se käyttää pahojen henkien karkotukseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe