Voisiko joku kertoa hieman tarkemmin tästä Rodoksesta minulle kun ensimmäistä kertaa sinne matkataan, eikä ole pienintäkään käsitystä millaista siellä on...
Tarvitseeko siellä varoa varkaita tai mitä ylipäätänsä?
Millainen on tämä huvipuisto The Luna Park? Paljonko liput? Miten avoinna? Kuinka pitkä matka Rodoksen kaupungista sinne?
Millainen vesipuisto Water Park on? Viihtyykö perheen pienimmätkin lapset siellä?
Kuinka paljon taksin alkutaksa on???
Mitä huvitusta baarien lisäksi Rodoksen kaupungissa on? Missä kannattaa käydä?
Missä siellä on edullisimpia ravintoloita?
Entä missä voi tehdä edullisia ostoksia siellä?
Onko mitään suurempia ostoskeskuksia?
Minkälaista ruoka ylipäätänsä on? mitä ruokalajia kannattaa välttää? mitä kannattaa ehdottomasti maistaa?
Onko myyjät sellaisia tuputtajia?
Onko rannat siistejä, mikä on paras ranta ehdottomasti?
KIITOS JO ETUKÄTEEN KAIKILLE APUA ANTANEILLE!!!!
Rodoksen kaupunkiin 1 kertaa!!!!
26
6895
Vastaukset
- Maajussi 1234
Minkälaista säätä on yleensä ollut Lokakuun alussa? Ja kuinka lämmintä?
- tuuliataalia
Eka kertaa kävin Rodoksella tänä vuonna kesäkuussa. En muista mitä kaikkea kysyit. Et kertonut ikääsi. En käynyt vesipuistossa, bussi menee sinne. Kaipa se von semmonen että lapsetkin voi olla siellä. Hintataso on suomen luokkaa. Kyllä siellä saa rahansa kulumaan ilman ostoskeskuksia. Ruoka on hyvää ja katsoo sellaisen paikan missä on paikallisia. Mikäli olet alle 30 v niin siellä on baarikatu ja siellä on säpinää. Uintimahdollisuudet hyvät. Kannattaa käydä Lindoksessa. Ei ollut varkaita, en vuokrannut edes tallelokeroa, tosin piilotin rahat laukussa. Siistiä on ja ei ole tuputus meininkiä. Hauskaa lomaa!
- Maajussi1234
Mikä on Lindos? ja olen kyllä alle 30- vuotias...juu eiköhän siihen baarikatuun tule tutustuttua?
Mimmoinenhan tämä lelukauppa Jumpo on? - skajans
Maajussi1234 kirjoitti:
Mikä on Lindos? ja olen kyllä alle 30- vuotias...juu eiköhän siihen baarikatuun tule tutustuttua?
Mimmoinenhan tämä lelukauppa Jumpo on?Lindos on Rodoksen eteläosassa sijaitseva kaupunki. Siellä on valkoisia taloja ja akropoliskukkula. Kukkulalla on vanha linnake tai joku sellainen... hieno paikka.
Jumbolla on omat nettisivut ja siitä löytyy juttua täältä palstalta lisää..
- joihin osaan vastata
-Rodos on turvallinen maa. Siellä ei ole paljoa varkautta.
-Water Park on euroopan suuri vesipuisto. Sieltä löytyy liukumäkiä, altaita yms. ihan kaiken ikäisille. Vesipuistolla on omat nettisivut. Kirjoita vaikka googleen "water park rodos". Kuvia myös mäistä yms.
-Alkutaksasta en tiedä, mutta taksilla ajelu ilmeisesti halpaa... Jotkut eivät ota aloitusmaksua ollenkaan.
-Vanhakaupunki on edullisempi paikka kuin uusikaupunki. Siellä on mukavia pikku tavernoja ja paljon myyntikojuja jne.
- Sisäänheittäjiä on monessa paikassa. Kannattaa vältellä niitä. Jossain ne ovat hyvä asia, sillä esim. baariin saattaa saada ilmaisia juomia kun ne heittää sut sisään... Ravintoloihin en suosittele niiden "heitosta" menemään.
-Tsambikan ranta on kuuleman mukaan upea paikka. Se on jossain hieman kauempana rodoksenkaupungista... Kysy oppailta. Keskustassa Ellin ranta on mukava perheen kanssa. Tuulisella rannalla on mukava olla kun ei ole niin paahtavan kuuma.
-Katso lisätietoja googlesta, tältä palstalta ja vaikka matkanjärjestäjän sivuilta...
Mukavaa matkaa!- tosin sinnepäin
-Rodos on turvallinen maa. Siellä ei ole paljoa varkautta. => Väärin,Rodos on saari ja kyllä sielläkin sama varovaisuus on paikallaan kuin Suomessakin.
-Water Park on euroopan suuri vesipuisto. => Väärin, oli valmistuessaan Välimeren suurin.
-Vanhakaupunki on edullisempi paikka kuin uusikaupunki. Siellä on mukavia pikku tavernoja ja paljon myyntikojuja jne. => Väärin, Vanhassa kaupungissa kalliimpaa, pääkatujen varsilla olevat ruokapaikat ja baarit kalliita ja olen kuullut huhuja että huijaavat. - jumalaut**
tosin sinnepäin kirjoitti:
-Rodos on turvallinen maa. Siellä ei ole paljoa varkautta. => Väärin,Rodos on saari ja kyllä sielläkin sama varovaisuus on paikallaan kuin Suomessakin.
-Water Park on euroopan suuri vesipuisto. => Väärin, oli valmistuessaan Välimeren suurin.
-Vanhakaupunki on edullisempi paikka kuin uusikaupunki. Siellä on mukavia pikku tavernoja ja paljon myyntikojuja jne. => Väärin, Vanhassa kaupungissa kalliimpaa, pääkatujen varsilla olevat ruokapaikat ja baarit kalliita ja olen kuullut huhuja että huijaavat.Et ole tosissasi! Ootko ikinä lukenut mitään mistään ja ootko käynyt kyseisellä SAARELLA???
Tarvii oikeen nus**a pilkkua näköjään. Anteeksi jos vahingossa lipsahti saari sanan tilalle maa.
Ja ihan vain tiedoksesi lukee vesipuiston sivuilla myös " euroopan suurin vesipuisto"!!!!!
En sanonutkaan et voi luottaa ettei kukaan pölli sulta mitää. Sanoin et on turvallinen paikka. Ja Rodos on turvallisempi kuin Suomi!
Ja nyt sanot et vanhassa kaupungissa on kallista?! Siellä on puolet halvempaa kuin uudessa kaupungissa. Ja olet kuullut huhuja, käyppä itse testaamassa. Ei todellakaan ole kalliimpaa kuin uudessa kaupungissa.
Ei tarvitse alkaa viilaan tollasilla asioilla joista et itse tiedä. - tuo
tosin sinnepäin kirjoitti:
-Vanhakaupunki on edullisempi paikka kuin uusikaupunki. Siellä on mukavia pikku tavernoja ja paljon myyntikojuja jne. => Väärin, Vanhassa kaupungissa kalliimpaa, pääkatujen varsilla olevat ruokapaikat ja baarit kalliita ja olen kuullut huhuja että huijaavat. - jotain sinnepäin
jumalaut** kirjoitti:
Et ole tosissasi! Ootko ikinä lukenut mitään mistään ja ootko käynyt kyseisellä SAARELLA???
Tarvii oikeen nus**a pilkkua näköjään. Anteeksi jos vahingossa lipsahti saari sanan tilalle maa.
Ja ihan vain tiedoksesi lukee vesipuiston sivuilla myös " euroopan suurin vesipuisto"!!!!!
En sanonutkaan et voi luottaa ettei kukaan pölli sulta mitää. Sanoin et on turvallinen paikka. Ja Rodos on turvallisempi kuin Suomi!
Ja nyt sanot et vanhassa kaupungissa on kallista?! Siellä on puolet halvempaa kuin uudessa kaupungissa. Ja olet kuullut huhuja, käyppä itse testaamassa. Ei todellakaan ole kalliimpaa kuin uudessa kaupungissa.
Ei tarvitse alkaa viilaan tollasilla asioilla joista et itse tiedä.Vaikka ne siellä vesipuiston sivuilla niin mainostaa se ei kuitenkaan ole Euroopan suurin.
Mä olen Vanhassa kaupungissa (kuin myös Rodoksen saarella Kreikassa) käynyt kymmeniä kertoja, joten enköhän tiedä. Mainitsin kalliiksi ne pääkatujen varsilla olevat liikkeet/ravintolat, siellä sivukujilla on toki halvempaa. - vain
jotain sinnepäin kirjoitti:
Vaikka ne siellä vesipuiston sivuilla niin mainostaa se ei kuitenkaan ole Euroopan suurin.
Mä olen Vanhassa kaupungissa (kuin myös Rodoksen saarella Kreikassa) käynyt kymmeniä kertoja, joten enköhän tiedä. Mainitsin kalliiksi ne pääkatujen varsilla olevat liikkeet/ravintolat, siellä sivukujilla on toki halvempaa.Älä sitten sano että väärin. Olisit voinut laittaa vaan omat mielipiteesi eikä tarvitse moittia muiden asioista tietävien vastauksia vääriksi.
No sama se mitä väittävät vesipuistosta. Sivuilla kuitenkin näin lukee ja piste. - jotain sinnepäin
vain kirjoitti:
Älä sitten sano että väärin. Olisit voinut laittaa vaan omat mielipiteesi eikä tarvitse moittia muiden asioista tietävien vastauksia vääriksi.
No sama se mitä väittävät vesipuistosta. Sivuilla kuitenkin näin lukee ja piste.AQUALAND EL ARENAL Mallorcalla väittää myös olevansa suurin Euroopassa, kuin myös Aquapark Adaland! Kusadasi Turkey ja Waterworld Water Park in Agia Napa ja varmaan moni muukin.
Jos on niin "tyhmä" että sanoo Rodosta maaksi niin pitäähän sitä vähän oikaista. Plussaa saat kyllä siitä että kirjoitit Rodos (ei Rhodos, Rhodes tms). - sivusta seuraaja
AQUALAND EL ARENAL Mallorcalla väittää myös olevansa suurin Euroopassa, kuin myös Aquapark Adaland! Kusadasi Turkey ja Waterworld Water Park in Agia Napa ja varmaan moni muukin.
Jos on niin "tyhmä" että sanoo Rodosta maaksi niin pitäähän sitä vähän oikaista. Plussaa saat kyllä siitä että kirjoitit Rodos (ei Rhodos, Rhodes tms).ei voi sanoa muuta kuin että voi pyhä sylvi!
- ihmeellistä
AQUALAND EL ARENAL Mallorcalla väittää myös olevansa suurin Euroopassa, kuin myös Aquapark Adaland! Kusadasi Turkey ja Waterworld Water Park in Agia Napa ja varmaan moni muukin.
Jos on niin "tyhmä" että sanoo Rodosta maaksi niin pitäähän sitä vähän oikaista. Plussaa saat kyllä siitä että kirjoitit Rodos (ei Rhodos, Rhodes tms).Kun tarvii vielä jatkaa tuota kettuilua! Sanoin jo että olen TODELLA pahoillani jos sanoin vahingossa maa.
Eikä tarvi viilata tolla vesipuistoasialla kun sanoin vain että sivuilla lukee niin. Olen tästäkin erittäin pahoillani.
Ja minä olen siellä myös käynyt ja olen menossa uudestaankin. Ja voi vi**u sun plussia miten sen kirjotan! huhhuh mitä väkeä täällä... On ehkä parempi kun sinä vastaat tästä lähin näihin kysymyksiin kun kerran tiedät kaiken, niin eipä tarvi muiden vaivautua.
Mutta onpa hyvä että olet noin tietävä kaikesta. :) - jotain sinnepäin
ihmeellistä kirjoitti:
Kun tarvii vielä jatkaa tuota kettuilua! Sanoin jo että olen TODELLA pahoillani jos sanoin vahingossa maa.
Eikä tarvi viilata tolla vesipuistoasialla kun sanoin vain että sivuilla lukee niin. Olen tästäkin erittäin pahoillani.
Ja minä olen siellä myös käynyt ja olen menossa uudestaankin. Ja voi vi**u sun plussia miten sen kirjotan! huhhuh mitä väkeä täällä... On ehkä parempi kun sinä vastaat tästä lähin näihin kysymyksiin kun kerran tiedät kaiken, niin eipä tarvi muiden vaivautua.
Mutta onpa hyvä että olet noin tietävä kaikesta. :)Niin vastaankin koska tiedän Rodoksesta paljon enemmän kuin moni muu, en kuitenkaan kaikkea enkä niin ole väittänytkään.
Taisi sattua pilkka omaan nilkkaan, eli olit itse tietävinäsi :) - ihan typerää
Niin vastaankin koska tiedän Rodoksesta paljon enemmän kuin moni muu, en kuitenkaan kaikkea enkä niin ole väittänytkään.
Taisi sattua pilkka omaan nilkkaan, eli olit itse tietävinäsi :)kinastelua. Tukitte turhaan koko keskustelu alueen. Molemmat tietää jotain ja sillä hyvä. End of story!
- ni niinkuin
ihan typerää kirjoitti:
kinastelua. Tukitte turhaan koko keskustelu alueen. Molemmat tietää jotain ja sillä hyvä. End of story!
niin no olen jo toisessa vastauksessani sanonut että aivan sama. Tuo kaikki tietävä haluaa nyt vain perustella koko ajan ja päteä tiedoillaan.
Antais olla. - 22 kertaa käynyt
Vanhassa kaupungissa on ainakin syöminen kalliimpaa. Siitä turistikrääsästä en mene sanomaan mitään, koska sitä en itse osta.
- vaan saa kirjoittaa
ihmeellistä kirjoitti:
Kun tarvii vielä jatkaa tuota kettuilua! Sanoin jo että olen TODELLA pahoillani jos sanoin vahingossa maa.
Mutta onpa hyvä että olet noin tietävä kaikesta. :)h:lla tai ilman h:ta
- P__äivi
jumalaut** kirjoitti:
Et ole tosissasi! Ootko ikinä lukenut mitään mistään ja ootko käynyt kyseisellä SAARELLA???
Ei tarvitse alkaa viilaan tollasilla asioilla joista et itse tiedä.Rodoksella juuri olleena voin todeta,että vanhassa kaupungissa hinnat korkeampia kuin "uudessa"..... Että näin!
- rodostrianta
P__äivi kirjoitti:
Rodoksella juuri olleena voin todeta,että vanhassa kaupungissa hinnat korkeampia kuin "uudessa"..... Että näin!
Niinhän se on aina ollut.
Ihmettelen suuresti jos kuvittelit että olisi toisin päin, vanhassakaupungissahan niitä turisteja eniten liikkuu. - P__äivi
rodostrianta kirjoitti:
Niinhän se on aina ollut.
Ihmettelen suuresti jos kuvittelit että olisi toisin päin, vanhassakaupungissahan niitä turisteja eniten liikkuu.Kyllä kai sen nyt jokainen normi järjellä varustettu ymmärtää..
- rodotar
Terve maalaisjärki ja samanlainen varovaisuus kun täällä kotimaassa riittää.
Luna Park ja Waterpark on Falirakissa viitisentoista kilsaa kaupungista. Waterparkiin on ilmainen bussikuljetus Mandrakin kauppahallilta. Vesipuistossa on pienemmille lapsille altaita, mutta se lienee kuitenkin hieman vanhemmille hurjapäille kaikkein mieluisin. Luna Park on aika vaatimaton, lipuista ja aukioloajoista en tiedän.
En ole kiinnittänyt huomiota taksin alkutaksaan, mutta paljon Suomea edullisempaa siellä on taksilla ajella.
Rodoksen kaupungissa on mm. akvaario, minijunakierros ja tietenkin vanhakaupunki on hieno nähtävyys.
Kaikkein edullisimpia ravintoloita = alle 10 e seisova pöytä en suosittele (ellei sitten vatsavaivoja tieten tahtoen halua).
Ei siellä mitään ostoskeskuksia ole, paljon pikkuliikkeitä ympäri kaupunkia. Isoimmat marketit on keskustan ulkopuolella mutta niissä on pääasiassa ruokaa ja taloustarvikkeita. Pari Lidliäkin löytyy.
Kun katsoo missä syö niin ei ole mitään mitä ei voisi syödä. Kaikkea perinteistä kreikkalaista kannattaa maistaa.
Lähinnä turistikaupoissa, ravintoloissa ja baareissa tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän tuputtava myyntityyli. Itse ainakin kierrän kaukaa ne paikat joissa on agressiiviset sisäänheittäjät (tällä en kuitenkaan tarkoita ystävällistä pyyntöä astua sisään, huomaat kyllä paikanpäällä mitä tarkoitan).
Hyviä rantoja on monta, ne kaikki sijaitsevat itärannikolla. On isompaa ja pienempää, hyviä isoja on esim. Kolymbia ja Tsampika. Prasonisi on ehkä paras mutta se sijaitsee saaren eteläkärjessä hankalan matkan päässä. - Kätsy 2
Juu,Tsambikan ranta on kyllä paras.
Se on Rodoksen kaupungin ja Pefkoksen kylän välimaastossa.Hienoa hiekkaa ja loivasti syvenevä ranta,sopii hyvin lapsille.
Rannan vieressä on Tsambikos-vuori,jossa kannatta vierailla.Vuoren huipulla on munkkiluostari ja mahtavat näköalat!
Kannattaa vaikka vuokrata auto ja lähteä ajelemaan tuonne Tsambikokselle päin ja käväistä samalla reissulla Lindoksellakin.Lindos on tunnelmallinen paikka varsinkin illalla.
Siellä on myös kiva pikku ranta,jonne pääsee myös veneellä.- monta kertaa käynyt
Aloittaja kertoi oelvansa alle 30 v eli ei ole kiinnostunut historiasta eikä nähtävyykistä vaan jumboista ja lidleitä. Tsambika on kyllä aika kaukana sekä Rodoksen kaupungista että Pefkosista!!!!
- mikärodos
tietääkö joku että mihin päin rodoksen kaupungista tulisi kulkea löytääkseen ihanat kiinakaupat??
- pelle p
Voi jestas mikä ketju! Onko noita tyhmiä paljonkin Suomessa vai ovatko venäläisiä kaikki?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909