Tällä palstalla on kirjoitettu paljon pahaa Finaviasta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000001812&posting=22000000030831630
Ihmettelen vain, että pitääkö siitä edes puolet paikkaansa?
Toisekseen ihmettelen, että millaisia työntekijöitä hakevat? Olen lähettänyt viisi työhakemusta avoimiin tehtäviin viim. puolen vuoden aikana ja kertaakaan EN ole päässyt edes haastatteluun! Ketä siellä haastatellaan?
Kaikki hakemani tehtävät ovat olleet sellaisia, jotka vaativat korkeakoulututkintoa; aina markkinointitehtävistä lupatoimiston päälliköksi.
Olen kauppatieteiden maisteri, mutta eivät ole kertaakaan halunneet edes haastatella minua. Outoa. Pääaineeni on markkinointi, sivuaine johtaminen.
Onko kukaan KTM koskaan päässyt Finavialle töihin?
Finavialle töihin?
24
16942
Vastaukset
- ap.
Oudon hiljaista... Miten tuo aikoinaan ollut ketju keräsikin kymmeniä vatsauksia ja tämä ei yhtään koko päivän aikana.
Eikö kukaan ole koskaan ollut homissa Finavialla tai tiedä mitään niiden rekrysysteemeistä?
Millainen palkkataso siellä on korkeakoulututkinnon suorittaneille? Palkkatoiveeni lupatoimiston päällikön hommaan taisi ollla liian kova ja siksi en päässyt haastatteluun... - ollut Finavialla töissä
Ja se oli järkyttävää. Kaikki on hyvin byrokrattista ja hidasta, rekry kestää ja kestää, lääkärintarkastuksia, huumetestit ja jopa kuntotesti.
Kun töihin pääsi, meni kaksi viikkoa, että sai kulkuluvat tunnarit päätteelle. Siihen asti vaan istuin ja pyörittelin peukaloita. No, ne tunnarit eivät paljon auttaneet, koska töitä ei ollut, koska epäpätevä tiiminvetäjä ei osannut niitä jakaa. Meitä oli kolme ja kaksi hoki jatkuvasti: "mulla on niiiiiiiiiiiin paljon töitä"
No, siitä huolimatta ehdittiin toki istua 2 x päivässä tunnin kahvitauolla lounaalla. Tämä oli pakollista eli tiimin kanssa piti istua ja jauhaa paskaa. Se oli todella kamalaa!
Liksat on alhaisemmat, kuin yksityisellä, liikuntasetelit saa vakityöläiset ostaa kerran vuodessa muutaman kappaleen. Työterveyshuolto on kattava ja hyvä (siinä ainut etu).
Kaikki on ankeaa ja byrokraattista, kuten liukumien käyttö tai lomien anominen, mistään vuorotteluvapaista tai vastaavista on turha edes uneksia.
Jos et ole lennonjohtaja, niin en voi suositella työnantajaksi. Miksi haluat sinne töihin?- Mies312
Olen myös ollut siellä, en voi suositella... Aika pitkälti samat fiilikset kuin edellisellä.
- ap.
Kiitos kun kerroit kokemuksistasi. Nyt ei enää niin paljoa houkuta Finavialale pääseminen.
Jaa miksikö kiinnostaa? Olen ajatellut, että työtehtävät siellä voisivat olla käytännönläheisiä ja stressittömämpiä kuin vaikkapa Hesan keskustassa jossain pankissa, jossa kaikki puukottavat toisiaan selkään ja ovat niin olevinaan. Ehkä Finavialla työntekijät ovat "normaaleja" ihmisiä, joilla on jalat maassa eikä tarvetta kilpailla siitä, kenellä on hienoin Rolex ranteessa tai kenen uudessa Bemarissa on nahkapenkit ja kenellä ei. Alkoi tuollainen kyllästyttää aika nopeasti. Jopa siitä kehuskeltiin, kenellä oli kalleimmat golf-mailat ja kuka pelasi Titleistin palloilla jne. Todella lapsellista!
Lisäksi pieni lapsi sisälläni on aina ollut silmät suurena lentokentillä ympäri mailmaa ajatellen, että "täällä olisi jännää olla töissä". Opiskeluaikoina mm. yksi amerikalainen proffa oli tehnyt paljon duunia Dallas / Ft. Worthin lentokentällä mm. markkinointiin ja asiakastyytyväisyyteen liittyviä tutkimuksia. Työ lentokentällä vois olla sellainen "raikas ja erilainen" kuin muut ns. tavalliset kauppatieteilijöiden normihommat.
Ehkä olen ollut väärässä, kun olen kuvitellut tallaista... - duuniin
ap. kirjoitti:
Kiitos kun kerroit kokemuksistasi. Nyt ei enää niin paljoa houkuta Finavialale pääseminen.
Jaa miksikö kiinnostaa? Olen ajatellut, että työtehtävät siellä voisivat olla käytännönläheisiä ja stressittömämpiä kuin vaikkapa Hesan keskustassa jossain pankissa, jossa kaikki puukottavat toisiaan selkään ja ovat niin olevinaan. Ehkä Finavialla työntekijät ovat "normaaleja" ihmisiä, joilla on jalat maassa eikä tarvetta kilpailla siitä, kenellä on hienoin Rolex ranteessa tai kenen uudessa Bemarissa on nahkapenkit ja kenellä ei. Alkoi tuollainen kyllästyttää aika nopeasti. Jopa siitä kehuskeltiin, kenellä oli kalleimmat golf-mailat ja kuka pelasi Titleistin palloilla jne. Todella lapsellista!
Lisäksi pieni lapsi sisälläni on aina ollut silmät suurena lentokentillä ympäri mailmaa ajatellen, että "täällä olisi jännää olla töissä". Opiskeluaikoina mm. yksi amerikalainen proffa oli tehnyt paljon duunia Dallas / Ft. Worthin lentokentällä mm. markkinointiin ja asiakastyytyväisyyteen liittyviä tutkimuksia. Työ lentokentällä vois olla sellainen "raikas ja erilainen" kuin muut ns. tavalliset kauppatieteilijöiden normihommat.
Ehkä olen ollut väärässä, kun olen kuvitellut tallaista...Jos sua ärsytti tuo pankkiiriporukka, niin kerropa ne jutut mielelläsi potensiin sata, niin sellasta paskaa tulee Lennonjohtajan suusta. Elämän suurin ongelma on, että minkä värisin Audin ostaisi seuraavaksi.
Se lentokenttä voi olla satunnaiselle matkailijalle jännä ja mielenkiintoinen paikka, mutta lähes 20-vuotta maailman eri lentokentillä työskenneltyäni voi sanoa, että työntekijälle se ei sitä ole.
Itse vaihdoin lentokentältä pankkiin!!! Ja olen tosi tyytyväinen. Ensimmäistä kertaa minulla on työntekijä, joka sponssaa liikunta työpaikkalounasta työterveyshuolto on kohtuullisen hyvä. Lisäksi saa vaihtaa lomarahat vapaaksi ja virka- tai vuorotteluvapaahakemuksiin suhtaudutaan positiivisesti. - ap.
duuniin kirjoitti:
Jos sua ärsytti tuo pankkiiriporukka, niin kerropa ne jutut mielelläsi potensiin sata, niin sellasta paskaa tulee Lennonjohtajan suusta. Elämän suurin ongelma on, että minkä värisin Audin ostaisi seuraavaksi.
Se lentokenttä voi olla satunnaiselle matkailijalle jännä ja mielenkiintoinen paikka, mutta lähes 20-vuotta maailman eri lentokentillä työskenneltyäni voi sanoa, että työntekijälle se ei sitä ole.
Itse vaihdoin lentokentältä pankkiin!!! Ja olen tosi tyytyväinen. Ensimmäistä kertaa minulla on työntekijä, joka sponssaa liikunta työpaikkalounasta työterveyshuolto on kohtuullisen hyvä. Lisäksi saa vaihtaa lomarahat vapaaksi ja virka- tai vuorotteluvapaahakemuksiin suhtaudutaan positiivisesti."Se lentokenttä voi olla satunnaiselle matkailijalle jännä ja mielenkiintoinen paikka, mutta lähes 20-vuotta maailman eri lentokentillä työskenneltyäni voi sanoa, että työntekijälle se ei sitä ole."
Hyvä kuulla lentokentällä työskennelleeltä, että työ lentokentällä ei välttämättä ole niin "hienoa" kuin satunnaisesta matkaajasta saattaa näyttää/tuntua.
Saattaa olla parempi keskittää työnhaku taas ihan ns. perinteisiin työpaikkoihin ja jättää Finavia rauhaan. Koska jos olisivat halunneet minua haastatella, niin olisivat sen tehneet. Avoin hakemukseni on roikkunut heidän rekryjärjestelmässään puoli vuotta... - negatiivista kritiikkiä
ap. kirjoitti:
"Se lentokenttä voi olla satunnaiselle matkailijalle jännä ja mielenkiintoinen paikka, mutta lähes 20-vuotta maailman eri lentokentillä työskenneltyäni voi sanoa, että työntekijälle se ei sitä ole."
Hyvä kuulla lentokentällä työskennelleeltä, että työ lentokentällä ei välttämättä ole niin "hienoa" kuin satunnaisesta matkaajasta saattaa näyttää/tuntua.
Saattaa olla parempi keskittää työnhaku taas ihan ns. perinteisiin työpaikkoihin ja jättää Finavia rauhaan. Koska jos olisivat halunneet minua haastatella, niin olisivat sen tehneet. Avoin hakemukseni on roikkunut heidän rekryjärjestelmässään puoli vuotta...Kovin negatiitista krittikkiä on tullut Finavian entisiltä(!!) työntekijöiltä.
Fakta on, etteivät kaikki pärjää lentoaseman hektisessä työilmapiirissä. Ja on sekä työntekijän, että työantajan etu päästä näistä henkilöistä eroon jo koeajalla, sitä vartenhan se on! Ja koska Finavialla tätä mahdollisuutta käytetään, katkeria löytyy.
Kovasti halutaan listaa, mitä haetaan, mutta kyllä se niin vaan on, että täytyy olla "oikea tyyppi". Ei sitä huumoria, jolla jaksaa vaihtelevuutta, kiirettä, vuorotyötä,kiukuttelevia asiakkaita ja hajoavia järjestelmiä, opita missään koulussa. Tai aitoa kykyä kommunikoida ja kohdata toinen ihminen. Asiakas tai kollega.
Todellisuudessa Finavia on varmimpia lentoliikenteen työnantajia. Eli mikäli kaipaa haastetta työssä, mutta myös varmuutta työnjatkuvuuteen, Finavia on oikea osoite.
Koska kyseessä on iso konserni, myös vaihtelevuutta löytyy. Mikäli tietenkin itsellä rahkeita riittää. Lennonjohtajille nyt tykätään olla kovin kateellisiä, mutta todellisuudessa heillä on yksi tylsimmistä töistä! Senpä takia heillä projektitöitä riittääkin :) Ja lähinnä ne ovat perhefarmareita tuolla parkissa, koskaan ole kuullut audi-keulimista...
Mikäli hakemuksesi on ollut viimeiset puoli vuotta voimassa, on se osunut juuri ikävästi loma-aikaan. Huonoa aikaa rekrytoinneille. Ja niin kuin mainitsin, talon sisällä voi sujuvasti hakea muihin yksikköhin, taisi uusi lupatoimiston esimieskin tulla valituksi talon sisältä.
Omasta puolesta suosittelen Finaviaa lämpimästä. Joskus voi tuntua byrokratialta (lupa-asiat) Mutta parempaa työporukkaa tuskin löytyy mistään muulta ja voimme aidosti olla ylpeitä omasta työstämme (myös monet kansanväliset tutkimukset tätä tukevat) - hektinen
negatiivista kritiikkiä kirjoitti:
Kovin negatiitista krittikkiä on tullut Finavian entisiltä(!!) työntekijöiltä.
Fakta on, etteivät kaikki pärjää lentoaseman hektisessä työilmapiirissä. Ja on sekä työntekijän, että työantajan etu päästä näistä henkilöistä eroon jo koeajalla, sitä vartenhan se on! Ja koska Finavialla tätä mahdollisuutta käytetään, katkeria löytyy.
Kovasti halutaan listaa, mitä haetaan, mutta kyllä se niin vaan on, että täytyy olla "oikea tyyppi". Ei sitä huumoria, jolla jaksaa vaihtelevuutta, kiirettä, vuorotyötä,kiukuttelevia asiakkaita ja hajoavia järjestelmiä, opita missään koulussa. Tai aitoa kykyä kommunikoida ja kohdata toinen ihminen. Asiakas tai kollega.
Todellisuudessa Finavia on varmimpia lentoliikenteen työnantajia. Eli mikäli kaipaa haastetta työssä, mutta myös varmuutta työnjatkuvuuteen, Finavia on oikea osoite.
Koska kyseessä on iso konserni, myös vaihtelevuutta löytyy. Mikäli tietenkin itsellä rahkeita riittää. Lennonjohtajille nyt tykätään olla kovin kateellisiä, mutta todellisuudessa heillä on yksi tylsimmistä töistä! Senpä takia heillä projektitöitä riittääkin :) Ja lähinnä ne ovat perhefarmareita tuolla parkissa, koskaan ole kuullut audi-keulimista...
Mikäli hakemuksesi on ollut viimeiset puoli vuotta voimassa, on se osunut juuri ikävästi loma-aikaan. Huonoa aikaa rekrytoinneille. Ja niin kuin mainitsin, talon sisällä voi sujuvasti hakea muihin yksikköhin, taisi uusi lupatoimiston esimieskin tulla valituksi talon sisältä.
Omasta puolesta suosittelen Finaviaa lämpimästä. Joskus voi tuntua byrokratialta (lupa-asiat) Mutta parempaa työporukkaa tuskin löytyy mistään muulta ja voimme aidosti olla ylpeitä omasta työstämme (myös monet kansanväliset tutkimukset tätä tukevat)ilmailuhallituksen ja ilmailulaitoksen aikana työntekijöitä arvostettiin, nykyään taitaa henki olla toinen...
- ei ikinä finavialle
negatiivista kritiikkiä kirjoitti:
Kovin negatiitista krittikkiä on tullut Finavian entisiltä(!!) työntekijöiltä.
Fakta on, etteivät kaikki pärjää lentoaseman hektisessä työilmapiirissä. Ja on sekä työntekijän, että työantajan etu päästä näistä henkilöistä eroon jo koeajalla, sitä vartenhan se on! Ja koska Finavialla tätä mahdollisuutta käytetään, katkeria löytyy.
Kovasti halutaan listaa, mitä haetaan, mutta kyllä se niin vaan on, että täytyy olla "oikea tyyppi". Ei sitä huumoria, jolla jaksaa vaihtelevuutta, kiirettä, vuorotyötä,kiukuttelevia asiakkaita ja hajoavia järjestelmiä, opita missään koulussa. Tai aitoa kykyä kommunikoida ja kohdata toinen ihminen. Asiakas tai kollega.
Todellisuudessa Finavia on varmimpia lentoliikenteen työnantajia. Eli mikäli kaipaa haastetta työssä, mutta myös varmuutta työnjatkuvuuteen, Finavia on oikea osoite.
Koska kyseessä on iso konserni, myös vaihtelevuutta löytyy. Mikäli tietenkin itsellä rahkeita riittää. Lennonjohtajille nyt tykätään olla kovin kateellisiä, mutta todellisuudessa heillä on yksi tylsimmistä töistä! Senpä takia heillä projektitöitä riittääkin :) Ja lähinnä ne ovat perhefarmareita tuolla parkissa, koskaan ole kuullut audi-keulimista...
Mikäli hakemuksesi on ollut viimeiset puoli vuotta voimassa, on se osunut juuri ikävästi loma-aikaan. Huonoa aikaa rekrytoinneille. Ja niin kuin mainitsin, talon sisällä voi sujuvasti hakea muihin yksikköhin, taisi uusi lupatoimiston esimieskin tulla valituksi talon sisältä.
Omasta puolesta suosittelen Finaviaa lämpimästä. Joskus voi tuntua byrokratialta (lupa-asiat) Mutta parempaa työporukkaa tuskin löytyy mistään muulta ja voimme aidosti olla ylpeitä omasta työstämme (myös monet kansanväliset tutkimukset tätä tukevat)Ei kai kukaan oikeasti töitä tekevä voi väittää, että Finavialla on hyvä ilmapiirii?? Talossa on niin vahvasti nokkimispolitiikka, ettei pahemmasta väliä. Duty-Free myymälöistä (EFHK) tahtoo porukka pois muihin sellaisiin työtehtäviin (oppaat & service center), joissa henkilökunnan viihtyvyys on todella alhaista - ette te voi näin vastata henkilöstötutkimuksiin...
Jos pääsee herraportaaseen - n 90% talon henkilökunnasta - ei tarvitse töitä tehdä, mutta mikäli on suorittavassa työssä, unohda ruoka- yms. -tauot.
Olet vuorotyöntekijä eli lomasi alkaa maanantaista - olet lomaasi edeltävän viikonlopun töissä.
Markkinointiosasto kasvaa kasvamistaan ja keksii hienoja ideoita asiakkaiden eteen, mutta on niin totaalisen pihalla oikeista asioista, että hävettää lukea "Meidän kenttää". Jos joku noista hienohelmoista edes joskus tulisi tekemään oikeaa FST - asiakkaan parhaaksi työtä - edes viikoksi eri yksiköhin, voisi todella yllättyä, kuinka hienoa homma oikeasti on.
kannattaisi tulla alas sieltä lasitornista edes kerran kymmenessä vuodessa. Ja uraa Finavialla harkitselleville, HARKITSE UUDELLEEN! - Lobbarit mäkeen
negatiivista kritiikkiä kirjoitti:
Kovin negatiitista krittikkiä on tullut Finavian entisiltä(!!) työntekijöiltä.
Fakta on, etteivät kaikki pärjää lentoaseman hektisessä työilmapiirissä. Ja on sekä työntekijän, että työantajan etu päästä näistä henkilöistä eroon jo koeajalla, sitä vartenhan se on! Ja koska Finavialla tätä mahdollisuutta käytetään, katkeria löytyy.
Kovasti halutaan listaa, mitä haetaan, mutta kyllä se niin vaan on, että täytyy olla "oikea tyyppi". Ei sitä huumoria, jolla jaksaa vaihtelevuutta, kiirettä, vuorotyötä,kiukuttelevia asiakkaita ja hajoavia järjestelmiä, opita missään koulussa. Tai aitoa kykyä kommunikoida ja kohdata toinen ihminen. Asiakas tai kollega.
Todellisuudessa Finavia on varmimpia lentoliikenteen työnantajia. Eli mikäli kaipaa haastetta työssä, mutta myös varmuutta työnjatkuvuuteen, Finavia on oikea osoite.
Koska kyseessä on iso konserni, myös vaihtelevuutta löytyy. Mikäli tietenkin itsellä rahkeita riittää. Lennonjohtajille nyt tykätään olla kovin kateellisiä, mutta todellisuudessa heillä on yksi tylsimmistä töistä! Senpä takia heillä projektitöitä riittääkin :) Ja lähinnä ne ovat perhefarmareita tuolla parkissa, koskaan ole kuullut audi-keulimista...
Mikäli hakemuksesi on ollut viimeiset puoli vuotta voimassa, on se osunut juuri ikävästi loma-aikaan. Huonoa aikaa rekrytoinneille. Ja niin kuin mainitsin, talon sisällä voi sujuvasti hakea muihin yksikköhin, taisi uusi lupatoimiston esimieskin tulla valituksi talon sisältä.
Omasta puolesta suosittelen Finaviaa lämpimästä. Joskus voi tuntua byrokratialta (lupa-asiat) Mutta parempaa työporukkaa tuskin löytyy mistään muulta ja voimme aidosti olla ylpeitä omasta työstämme (myös monet kansanväliset tutkimukset tätä tukevat)"tulla valituksi talon sisältä", mutta jätit mainitsematta, että suurimmassa osassa valintoja varsinaisilla TAIDOILLA tai KYVYILLÄ hoitaa tehtävää ei ole mitään merkitystä. Kunhan kuuluu tiettyyn kaveri porukkaan tai on tarpeeksi kauan tehnyt firman likaisia töitä niin saa paikan paremmasta mestasta palkkiona.
Sisäpiirisontaa Finavia on! Sitä samaa on myös tytäryhtiönsä Airpro.
- kannattaa harkita...
Olen edellisen kirjoittajan kanssa pitkälti samaa mieltä. Oikeilla, varsinaisen työn suorittavilla työntekijöillä olot ei ole kummoiset...Etuuksia karsitaan jatkuvasti, vaaditaan enemmän ja parempaa tulosta, mutta mitään ei saa vastineeksi. Töitä tehdään epäinhimillisinä aikoina, ja ainoastaan vähimmäislepoajat tulee täyteen. Taukoja on juuri sen verran kun laki minimissään vaatii. Isot pomot tykkäävät käydä "tarkistuskäynneillä" ja kytätä ja muistavat kyllä huomauttaa jos mielestään näkevät jonkun virheen. Johtamispolitiikka tuntuu olevan talossa pahasti päin mäntyä.
Duty Freestä porukka todellakin tekee massamuuttoa muihin hommiin joko kentällä tai kokonaan sieltä pois, mutta työnantajan tarjoamat etenemismahdollisuudet Finavialla ovat melko heikot...vaikka olisi pätevä ja koulutettu hakija kyseessä. Riippunee pitkälti omasta osastosta ja tehtävästä, miten hyvin asiat sujuvat.- Pääsin pois! :D
Finavia siirtää myös jatkuvasti tehtäviä konsernin sisällä alihankkijoille, jotka on helppo potkia pellolle, jos alkavat yhtään inisemään. Nähtiinhän se miten helppoa on tuhota turvallisuus kentällä ja jättää vain illuusio siirtämällä toiminnot kolmelle eri firmalle, joista yksi on lattian luutuajia ja yksi oma tyräyhtiö... hups... tytäryhtiö, jossa vallitsee samat metodit johtamisen kanssa. Ne jotka tekevät oikeasti töitä poltetaan loppuun ja vielä haistatellaan perään. Porukka vaihtuu paria kymmentä ryyppyporukkaan kuuluuvaa lukuun ottamatta sellaisella tahdilla, ettei laskuissa pysy. Lisäksi Airpro:n puolella lepo ajoista ei olla kuultukaan. Olen kuullut esimiehen huutaneen "15min aikaa syödä tai ette syö".
Tosiaankin samalla linjalla kannattaa harkita...-nimim. kanssa. Etenemis mahdollisuudet todella rajalliset, ellet pääse ryyppyporukkaan tai muuten kaveraa ja hauku aiheetta muita. Korjaus, etenemis mahdollisuuksia EI muilla konsteilla löydy!
- Exfinavialainen
Huono työantaja riippumatta oletko duunari vai päällikkö. Ihmisistä revitään kaikki irti ja kun paras mahdollinen tulos on saatu niin johto vittuilee. Haluavat parempaa tulospalkkausta itselleen. Ei norm. taukoja koska työmäärä on kaksinkertainen mitä ihminen kykene tekemään. Työntekijöitä ei arvosteta. Huono palkka. Yksiköiden välillä vain vittuilua. Johto pyytää palautetta ja kun kerrotaan, ettei asiat toimi ja miten voidan kehittyä niin syytetään työntekijöitä epäkohdista. On kuitenkin hyviä ja päteviä ihmisiä töissä. En suosittele. Kannattaa välttää.
- yx.ex.lisää
Kas kummaa! Ketjussa on kirjoituksia kokonaisen vuosikymmenen ajalta. Että tulvahtikin paljon muistoja merkillisyyksistä mieleen. Ja kuuleman mukaan tyyli Finaviassa ei ole muuttunut miksikään.
- Anonyymi
Muistan kun kaksi vuotta sitten luin täältä näitä kommentteja ja nauroin mielessäni, ettei se nyt voi noin huono työpaikka olla.
Kuinka väärässä olinkaan.
Allekirjoitan kaiken edellä kommentoidun. Kaikki on todellakin byrokraattista. Kaikki vaan kestää ja kestää. Itse jouduin kolme kuukautta käytännössä pyörittelemään peukaloita ennen kuin työtehtäviä minullekin annettiin. jatkuvaa kyyläämistä ja selän takana paskan puhumista riitti, työajat erittäin huonot, vapaat ja lomat sellaisina aikoina joista ei paljon iloa ollut. Työnjohto kyllä pelasi omat ja kultapossukerholaisten lomat ja vuorot parhaisiin aikoihin.
Korona tuli viime keväänä ja vauhditti irtisanoutumistani. Täytyy sanoa että omalta osaltani elämän laatu parani heti kun moisesta puljusta pääsi eroon.
Ura ilmailun parissa voi kuulostaa hienolta, mutta oikeasti aivan kamala firma.- Anonyymi
Samaa mieltä edellisten kanssa, sama meininki jatkuu. Byrokraattista, vanhanaikaista, huono palkka ja jos työehtosopimuksessa on harmaa alue käyttävät he häikäilemättömästi sitä hyväksi. Parhaiten yrityksessä pärjäävät ne, jotka ovat kavereita oikeiden ihmisten kanssa, vaikka koulutusta ja työkokemusta ei olisi, ja tästä johtuu myös suurimmaksi osaksi huono johtaminen. En voisi suositella yritystä kenellekkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä edellisten kanssa, sama meininki jatkuu. Byrokraattista, vanhanaikaista, huono palkka ja jos työehtosopimuksessa on harmaa alue käyttävät he häikäilemättömästi sitä hyväksi. Parhaiten yrityksessä pärjäävät ne, jotka ovat kavereita oikeiden ihmisten kanssa, vaikka koulutusta ja työkokemusta ei olisi, ja tästä johtuu myös suurimmaksi osaksi huono johtaminen. En voisi suositella yritystä kenellekkään.
Totta.
Vanhanaikainen paikka joka suhteessa.
- Anonyymi
Koronan vuoksi minultakin loppui työt Finavialta, muistan kuinka hr:n edustaja teennäisesti itkua tihersi teams palaverissa kun joudutaan ammattitaitoista väkeä irtisanomaan.
Nyt on rekryjä ollut ja yrittänyt takaisin päästä. Eipä talon ulkopuolelta kelvata kuin kesätöihin. Sisäisillä siirroilla kyllä eri asemien väliltä pääsevät vakituisiin työsuhteisiin. - Anonyymi
No kokemusta itselläkin kyseisestä talosta. Töitä oli kyllä tarjolla esim kpssa vantaalla mutta niitä täyttölupia vaikea saada. Olisiha sielläkin kesällä töitä mutta miehet lomilla ku ei ukkoja riitä niin siksi varmaa aina joku työ ostetaa ulkopuolelta. Palkkaus voisi olla myös vähä parempi.
- Anonyymi
Hienosti tiivistetty: " jatkuvaa kyyläämistä ja selän takana paskan puhumista riitti, työajat erittäin huonot, vapaat ja lomat sellaisina aikoina joista ei paljon iloa ollut. Työnjohto kyllä pelasi omat ja kultapossukerholaisten lomat ja vuorot parhaisiin aikoihin. "
- Anonyymi
Sellainen sinne töihin pääsee kun on oikein tympeä, epäystävällinen ja nauttii matkustajan halventamisesta, Matkustajana tuon tunteen ja kohtelun saanut.
He eivät ymärä että ovat palvelu ammatissa. Vittuuksissaan kysyivät : "onko nesteitä
kun ei ollut kuin paita ja housut päällä". Vaasan kentällä ne komenteli sinne tänne kun minulla oli Tabletti (tietokone) niin kuin olisin isokin roisto. Niistä tulee hermostuneita ja epäystävällisiä moukkia kun penkovat tavaroita ja epäilevät kaikkia epärehllisiksi rikolliseksi. - Anonyymi
Pysykää kaukana Finaviasta jos haluatte säilyttää mielenterveytenne!! Samasta hommasta aidan ulkopuolella maksetaa +10000€ enemmän vuodessa, ihan sama mitä duunia teet.
- Anonyymi
Ammattitaitoinen väki katoaa Finavialta. Syynä epäinhimilliset työolot ja huono palkkaus.
- Anonyymi
Ei taida Finavialla olla käyttöä ammattitaidolle 🤭
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83316MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758