lasten kiroilu

mummiina

Miten saadaan 2 ja 4-vuotiaitten lasten kiroilu loppumaan?

Pojat ovat "löytäneet" rankana kiroilun ja tekevät sillä vaikutuksen ympäristöönsä. He käyttävät rumaa huuteluaan paikkaan katsomatta.

Itse hoidan asiaa niin, etten ole kuulevinani. Kotonaan pojat istuvat jäähymatolla jatkuvasti: toinen 2 minuuttia, toinen neljä.

Matolla istuminen ei tee heihin mitään vaikutusta, huutelu jatkuu matoilta. Se on heille kuin esiintymisareena. Viihtyvät siinä pitkiäkin aikoja, kun ovat tottuneet istumaan.

23

4995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nalle puh

      kyllä minä pesin olikeasti fairylla ja täytyy sanoa että nopeasti tepsi, illodin voi olla tehokas pesu lähtee kaikki kakkasanat pois suusta

      • poikamies4

        No ei niitä lapsia myrkyttää tarvitse tai tappaa


    • Käyttöön

      Päiväkoti-iässä hoitajat uhkasivat pestä suun saippualla, jos kiroilee. Ja se oli todella tehokas pelote, ei tehnyt mieli huudella rumia.

      Päiväkodissa lapset oppivat toisilta yllättävän nopeasti kaikki tuollaiset jutut.. Voin vain kuvitella miten tuo aiheuttaa noloja tilanteita.

      Minä varmaan tekisin myös sen, että ottaisin saippuaputelin esille ja kertoisin mitä jatkossa seuraa. (En usko, että pystyisin toteuttamaan uhkausta, mutta noin villiksi äityneeseen tilanteeseen tarvitaan jotain muutakin kuin jäähymattoa.)

      Kerro miten homma eteni!!

    • Possuäiti

      Meillä lapset oppivat kiroilemaan jo aika pieninä. Ja se v**** oli se kaikista makoisin sana. Siitä, kun äitikin hermostui ihan kivasti. Aluksi olin kun en huomaisikaan, ei auttanut, Sitten komensin, ei auttanut. Menettivätpä he lauantai karkkinsakin, ei auttanut.
      Lopulta päätin, että nyt puhutaan ja puhutaan asioiden oikeilla nimillä. Otin lapsen puhutteluun ja sanoin, että aikuiset saa sanoa v****, mutta lapset sanoo vitsikettu. Toistin tämän joka kerta, kun muksu sanoi v sanan. Ja aina, kun tuli vitsikettu, kehuin. Ja näin meillä loppui kiroilu kokonaan. Nyt on vaan vitsikettu :) Ja kuulostaa muuten paljon paremmalta.

      • dilledomdom

        Mistä lähtien kiroilu on ollut aikuisille(kaan) hyväksyttävää? Minun mielestäni ei koskaan! Olen reilu 30v ja voin kertoa hyvällä omatunnolla, että olen kiroillut noin neljä kertaa elämässäni, kun olen todella polttanut päreeni. Jokaista kertaa kadun, eikä kiroilu auttanut asiaa lainkaan. En hyväksy kodissani kiroilua keneltäkään. Puolisonikin kiroilee hyvin harvoin. Uusperheen lapsista kaksi on äidiltään ottanut mallia ja joskus kiroilevat. Se inhottaa. Puutumme asiaan heti, se on ehdottomasti kielletty. He ovat myös oppineet nimittelyn taidon, mikä on ehkä vieläpä inhottavampaa. Esimerkiksi haukkuvat tapellessaa toisiaan ääliöiksi tms. Miten kukaan itseään arvostava aikuinen haukkuisi toista ihmistä ääliöksi? Miksi sellaista opetetaan lapsille? En tajua.
        Nuorin 2,5v, ei ole vielä rumia sanoja onneksi oppinut, mutta eiköhän se vaihe ole vielä edessä...


      • Siili :(
        dilledomdom kirjoitti:

        Mistä lähtien kiroilu on ollut aikuisille(kaan) hyväksyttävää? Minun mielestäni ei koskaan! Olen reilu 30v ja voin kertoa hyvällä omatunnolla, että olen kiroillut noin neljä kertaa elämässäni, kun olen todella polttanut päreeni. Jokaista kertaa kadun, eikä kiroilu auttanut asiaa lainkaan. En hyväksy kodissani kiroilua keneltäkään. Puolisonikin kiroilee hyvin harvoin. Uusperheen lapsista kaksi on äidiltään ottanut mallia ja joskus kiroilevat. Se inhottaa. Puutumme asiaan heti, se on ehdottomasti kielletty. He ovat myös oppineet nimittelyn taidon, mikä on ehkä vieläpä inhottavampaa. Esimerkiksi haukkuvat tapellessaa toisiaan ääliöiksi tms. Miten kukaan itseään arvostava aikuinen haukkuisi toista ihmistä ääliöksi? Miksi sellaista opetetaan lapsille? En tajua.
        Nuorin 2,5v, ei ole vielä rumia sanoja onneksi oppinut, mutta eiköhän se vaihe ole vielä edessä...

        Vitsikettua kummempaa ei aikuinenkaan saa sanoa.
        Itse mummuikäisenä voin ilmoittaa, että jos joku käyttää minulle päin v-sanaa tai muita kirosanoja, oletan, että henkilö ei puhu minulle. Vuosien varrella olen oppinut olemaan kuulematta. En reagoi lainkaan, vaan odotan, että asia puhutaan minulle uudelleen kohteliaasti.

        Kiroileva ihminen menettää pelinsä väittelyssä.


      • duhdah
        dilledomdom kirjoitti:

        Mistä lähtien kiroilu on ollut aikuisille(kaan) hyväksyttävää? Minun mielestäni ei koskaan! Olen reilu 30v ja voin kertoa hyvällä omatunnolla, että olen kiroillut noin neljä kertaa elämässäni, kun olen todella polttanut päreeni. Jokaista kertaa kadun, eikä kiroilu auttanut asiaa lainkaan. En hyväksy kodissani kiroilua keneltäkään. Puolisonikin kiroilee hyvin harvoin. Uusperheen lapsista kaksi on äidiltään ottanut mallia ja joskus kiroilevat. Se inhottaa. Puutumme asiaan heti, se on ehdottomasti kielletty. He ovat myös oppineet nimittelyn taidon, mikä on ehkä vieläpä inhottavampaa. Esimerkiksi haukkuvat tapellessaa toisiaan ääliöiksi tms. Miten kukaan itseään arvostava aikuinen haukkuisi toista ihmistä ääliöksi? Miksi sellaista opetetaan lapsille? En tajua.
        Nuorin 2,5v, ei ole vielä rumia sanoja onneksi oppinut, mutta eiköhän se vaihe ole vielä edessä...

        Koska jotkut ovat ääliöitä, mitä vääryyttä siinä nyt kukaan tekee sanomalla tämän ääneen?


    • kovat otteet

      Tuttavaperheessä otettiin kurittomien poikien kanssa Tabasco/voimakasta pippuria kehiin. Kyllä kiroilu loppui (ainakin julkisesti vanhempien kuullen) kun joka törkeydestä tuli tosi paha maku suuhun..

      • Ansuska

        Meille ala-asteen opettaja antoi aina kalanmaksaöljyä lusikallisen jos kuuli jonkun kiroilevan. On muuten niin pahaa tavaraa että! eikä saanut juoda vettä päälle. Lisäksi se on vielä terveellistä, eikä kukaan meistä muistele pahalla, päinvastoin :D

        Mutta nykyäänhän lapset saavat vakavia traumoja kaikesta, etenkin jos asia liittyy rankaisuun, niin ainakaan kouluissa ei tätä keinoa voisi enää käyttää. Saisi opettajaparka potkut pahoinpitelystä.


    • ihmeessä

      on auktoriteettisi?!? Minun lapset ei hypi silmille eivätkä tasan tarkkaan kiroile kuulteni, eivätkö muuallakaan. Hohhoijaa...

    • Höpsis **

      Sano vain: Äläpäs höpötä. Höpsistä, mitä tuo on suomeksi?
      Muodosta rumasta sanasta jokin toinen. Lapsi ei tiedä enää, kumpi sana on OK.

      Usein lapsi unohtaa kiroilun, kun siihen ei kiinnitetä huomiota. Mutta jos alkaa käyttää sitä oikeana voimasanana ja vaatimuksiensa pontena, niin sano, että rumilla sanoilla ei tässä talossa ole käyttöä. Ne huudellaan vessassa/ulkoeteisessä/komerossa. MARS.

    • Lie oppinut

      Yleensä muilta perheenjäseniltä...

      Koittakaapas karsia ensin ne "aikuisten"-sanat, miksi edes pitää puhua rumia lasten kuullen.

      Ja vanha kunnon saippua peliin...

    • kauhistunut mummo

      Ei ole ihme että lapset kiroilevat.
      Tekeväthän niin heidän vanhempansakin, tai jos ei omat niin sitten naapurin.
      Meidän taloyhtiössä asuu vartaan sata lasta, muutamat vanhemmat on varsinaisia sikoja kielenkäytössä.
      Jo ihan pienille lapsille, 1 v- 3v kiroillaan ja nimitellään, vitun ääliö, saatanan idiootti, perkeleen aivokääpiö vittu-saatana kaikuu pihalta jatkuvasti.
      Sitten ihmetellään miksi lapset kiroilevat!

    • kuri pitää ola

      Millaiseksi yhteiskunta menee kun onnettomat "äidikkeet" koittaa täällä moisia kysymyksiä.
      Jos ei itsellä ole kanttia hakea koivuvitsaa pihalta ja antaa paljaalle pyllylle ja reisien yläosien alueelle oikein kunnolla vitsaa niin että pyllyn iho hilseilee. Sitten kun on antanut vitsa-annoksen niin kysyy ankarana tukasta lujaa kiinni pitäen että sanooko vielä moisia sanoja. Jos ei heti lupaa olla sanomatta niin uusi annos vitsaa mutta ei aivan rikki.
      Siis jos ei ole itsellä kanttia niin sitten kun iskä tulee töistä. Ai niin, ei näillä sivuilla normaalit perheenäidit joilla on siis myös mies eli puoliso eli lasten isä moisia kysele tai sitten se ns isäkekin on joku helvetin hörhö-hippi

      • jhiuiu54543

        Miksi olet niin kuin et huomaisi? Kun lapsi kiroilee, selität hänelle, että et hyväksy sellaisia sanoja. Sano, että tulet surulliseksi ja niin tulevat muutkin läheiset. Tee se selväksi ystävällisesti ja määrätietoisesti. Huutelemalla uusia kirouksia lapset saattavat myös haastaa sinut ottamaan kunnon ote tähän asiaan. Vastaa siihen ja pidä huoli, että talossasi toimitaan niin kuin sinä toivot. Määrätietoisuutta ja toistoa tarvitaan - mutta kyllä lapsen pitäisi oppia tottelemaan ohjeita yhdellä pyynnöllä. Se, että pyynnöt unohtuvat on toinen asia ja yhteisistä sopimuksista pitää muistuttaa aika ajoin, mutta hyvässä otteessa oleva lapsi haluaa pääsääntöisesti toimia oikein.


      • lilli liitu

        niin tosiaan lapset eivat tee niin kuin heille sanotaan vaan matkivat mita kuulevat ja mita vanhemmat puhuvat!!!!! miksi menisit pieksemaan 2-4 vuotiaan lapsen kiroilusta?.......SE ON SAIRASTA!!!! eivat sen ikaiset lapset tieda edes mita sanovat!!! kannattaa vanhempana siivota ensiksi oma suu ja jos tarve on kayttaa kirosanoja niin muuttaa ne !!meilla on kova sana voi jummi jammi ja voihan videopeli joskus myos tampere...kylla varmasti poika vanhempana kuulee enemmankin kirosanoja mutta olen selittanyt hanelle etta sellaiset ihmiset jotka eivat osaa ilmaista itseansa oikeilla sanoilla vaan kayttavat kiro sanoja jotka ei oikeastaan tarkoita mitaan jarkevaa.......ja saahan lapsetkin purkaa kiukkuaan ja raivota valilla niita vain pitaa hieman ohjeistaa ja auttaa siina hommassa etta ei tulisi kaytettya sammakko sanoja


    • Uusioperheen vaikeus

      Se ei ole uusioperheissä niin helppoa jos kodeissa on eri säännöt. Tässä on meillkin taisteltu vuosikausia yhden mukulan kielenkäytön ja muun käytöksen kanssa. Aika kynnettömiä ollaan kun kotonaan opuhutaan mitä sylki suuhun tuo...

      Jäähyt tehottomia, nätti puhe tehotonta, uhkailu ja kiristys tehotonta... Viimeksi käydessään pesin suun etikalla, saa nähdä tehosiko. Mutta siitähän oli vain seurauksena uhkailuja ja hirveä huuto äitiltään. Hänen mielestään kun on ihan ok toivotella toisia helvettiin, haukkua ties miksikä ja lälllättää ja ärsyttää tahallaan yms jne.

      Se vaan ei ole aina niin helppoa. Kun ei yksi vanhemmista ole yhteistyöhaluinen niin kyllä siinä sabotoituu meidänkin panos.

    • Ilman tappelua

      Kun minun lapseni olivat pieniä ja kiroilusta tuli uusi leikki, sanoin, että meillä kiroillaan vain vessassa.
      Jos tekee mieli kiroilla, niin menee vessaan ja kiroilee siellä, kukin vuorollaan, ei kaveriporukassa.
      Kirosanasta seurasi aina ystävällinen siirto vessan puolelle: "Ole hyvä, kiroile, ja tule sitten pois, kun ei enää huvita."

      Kiroilu loppui hyvin pian.

      Suun peseminen on mielestäni väkivaltaa myös aikuisellekin. Ei normaali ihminen sellaista halua tehdä.
      Mutta voihan sitä tarjota esim. hapanta sitruunaa tai muuta ikävän makuista syötävää ja sanoa, että se puhdistaa ruman sanan jäljet kieleltä.

    • vitunteinivanhemmat

      No jos kirosanoja tulee liikaa, niin on aika ottaa varmaan nyrkki asialle. Itse sallin 2 5 vuotiaan pentuni kiroilla. Kiroilu on niin vitun normaalia, ja kuuluu jokaisen arkipäivän sanavarastoon.

    • älkää hyysätkö niitä kakaroita.

    • lapsonen

      Hyvä Kiesus teijän aikuisten kanssa!!!! Olen 12, kohta 13 vuotias tyttö
      enkä ole ikinä kiroillut, paitsi joskus saatan huutaa jotain kun satutan itseni pahasti mutta en muiden vieressä!!! Ja kun minun pieni serkkuni
      4v. Kiroili kerran meillä ollessaan minä pyysin hänet omaan huoneeseeni ja otin hänet syliini ja kerroin että kiroilu on tosi rumaa! Puhuin hänelle lempeästi ja sanoin että eivät ne sinun kaveritkaan tai veli tai vannhemmat tykkää siitä enkä minäkään.
      Kun hetken siinä puhuin niin poika lupasi nöyrästi olla kiroilematta ja parin viikon päästä tuli enolta kortti ja 10€ ja hän kertoi ettei poika ole kiroillut ollenkaan enää!!!
      JA MINÄ EN KÄYTÄ VÄKIVALTAA, UHKAUKSIA TAI SAIPPUAA!!!!!

    • Nyrkit kehiin!

      No kaikki lähtee hakkaamalla!


      ps. Älkää ottako tosissaan!

    • hakkaa pois vaan

      Elämä lähtee lapsesta hakkaamalla!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2760
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1528
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      275
      1062
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    Aihe