Isorotuinen koira
ikää 1v
ripulointi ketänyt 4vrk
ripuloi 3-4 x vuorokaudessa, ilmaa tulee myös
ei veristä ripulia
ei kuumetta
leikkii
ruoka maistuis jos sais
Mikä ihme vikana voisi olla?
Anyway, huomenna lääkäriin jos ei ihmettä tapahdu :(
Ison koiran ripuli
6
4546
Vastaukset
mahatauti ehkä..
semmonen oli meijän koirilla joskus viimetalvena ja ne ripuloi ja oksenteli viikon.. eläinlääkäri sano että semmosta on ollut nyt liikkeellä (sanoi siis silloin).. mutta lääkärissähä se kannattaa käyä jos askarruttaa :)- ---
meillä kesti ripuli 3 päivää,6-7 kertaa/pv, sitte koira rupesi selkää köyristämään ja ei pystyny istumaan, eiku keskellä yötä lääkäriin, laitto elektrolyyttejä ja kipupiikin. Koira olis syöny, mutta se vaan jatkaa sairastamista, niin ruoka oli pieninä annoksina ja kevyttä. hain apteekista maitohappo tuotteita ja ravintolisää, koira oli aika heikkona.
viidentenä päivänä lääkäri antoi antibioottikuurin (bakteereja tappavaa ainetta) ja ripuli loppu heti. siinä se toinenkin koira samalla sairasti! luulin, että se on nyt menoa..sitte ei voi oikein enää mitään, jos ripuloi verta.. tsemppiä.- herkkävatsainen kultsu
Meillä kyllä herkkävatsainen kultsu saa ripulin heti, jos ruokavaliossa on joko allergiaa aiheuttavia aineita tai jos ruokavaliota muutetaan yllättäen. Jos muutos on suuri, niin suolisto alkaa jopa vuotaa verta. Eli verenvuoto ei ole merkki siitä, että koiralla on loppu edessä! Meillä tuota tapahtuu kuukausittain!
Itsekin sitä joskus säikähdin, mutta nyt olen oppinut suhtautumaan asiaan järkevästi.
Jos sairaudesta ei ole kyse, ota selvää, voiko koira olla allerginen ja kokeile eliminaatiodieettiä. - Tipsu
herkkävatsainen kultsu kirjoitti:
Meillä kyllä herkkävatsainen kultsu saa ripulin heti, jos ruokavaliossa on joko allergiaa aiheuttavia aineita tai jos ruokavaliota muutetaan yllättäen. Jos muutos on suuri, niin suolisto alkaa jopa vuotaa verta. Eli verenvuoto ei ole merkki siitä, että koiralla on loppu edessä! Meillä tuota tapahtuu kuukausittain!
Itsekin sitä joskus säikähdin, mutta nyt olen oppinut suhtautumaan asiaan järkevästi.
Jos sairaudesta ei ole kyse, ota selvää, voiko koira olla allerginen ja kokeile eliminaatiodieettiä.minun tipsu on ripuloinu pitkin kesää,,sit sain rauhoitettua,mut yks kaks alko taas ripulointi ja verta,,,muuten on ihan virkku...olen käyttäny eläinl.käski vaan kattoo muutaman päivän,jos ei lopu niin tuoda koira tähystykseen...
- tipsu
herkkävatsainen kultsu kirjoitti:
Jos sairaudesta ei ole kyse, ota selvää, voiko koira olla allerginen ja kokeile eliminaatiodieettiä.mitä on eliminaatiodietti??koirani on allerginen,mut ei tietoo mille...
- xyzeta
tipsu kirjoitti:
mitä on eliminaatiodietti??koirani on allerginen,mut ei tietoo mille...
Eliminaatiodietillä haetaan allergiaa aiheuttava ruoka-aine.
Katsopa esim. tuolta:
http://www.koirakopla.com/eliminaatiodieetti.htm
Nykyisin on myös allergiatesti (verikokeeena), jossa voidaan testata muiden allergeenien lisäksi myös useita ruoka-aineita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757