Sattuipa kerran eräässä vuosihuollossa. Vein autoni vuosihuoltoon talvella ja auton päällä oli lunta. Hakiessani autoa kävin maksamassa tosi suolaisen huoltolaskun ja menin autolle. Auton päältä ei ollut edes lumet sulaneet. Auto oli ollut koko päivän huollossa. Uskon, että öljyt ja suodatimet olivat vaihdettu, mutta mietin miten huolto olisi ehtinyt käydä kaikki huoltokohdat läpi niin lyhyessä ajassa -ei mitenkään. Merkki huolto (varsinkin nissan)ei ole juuri muuta kuin moottoriöljyn ja suodattimen vaihto.Tästä me tyhmät maksamme....
Nissan merkkihuolto
13
4909
Vastaukset
- Juu-u
Arvaappa vielä jos ottavat ilmansuodattimen pois mutta eivät laita takaisin mitään....no reilun puolenvuoden päästä sen huomasin. Nyt se auto on jossain muualla.
- Jocu
Rikkovat vielä osia huoltaessaan, ja yrittävät maksattaa nekin asiakkaalla. Kuinkas muuten!
- Mane
Annas kun arvaan, tämä tapahtui jossain pk-seudun Nissan-huoltoliikkeessä?
- kyrpiä
valohoitoa koko aro-yhtymällä,vittuilivat maximasta että "no,jos rakastat tuota autoa niin paljon niin korjataan sitten.." Pakko oli sanoa etttä vetäkää käteen suutuin níin.Vaihdoin sitten merkkiä.Vituttaa kun mahtavan ja legendaarisen merkin kunnian vetää lokaan jotkut suomalaiset nissan huoltomiehet..
- pölöjä
kyrpiä kirjoitti:
valohoitoa koko aro-yhtymällä,vittuilivat maximasta että "no,jos rakastat tuota autoa niin paljon niin korjataan sitten.." Pakko oli sanoa etttä vetäkää käteen suutuin níin.Vaihdoin sitten merkkiä.Vituttaa kun mahtavan ja legendaarisen merkin kunnian vetää lokaan jotkut suomalaiset nissan huoltomiehet..
Kuka käskee viemään merkkiliikkeeseen?maksaaki ihan homona......
- jep
Joo-o vaasassa myös nissan huolto todella huono! Jos vien huoltoon ja haen sen pois, joku paikka kolisee ja ilmenee vikoja mitä ei ollu ennen huoltoa!
- Sami
Mitenkäs Turunseudun Nissan huolto pelaa. Hinnat lienee suunnileen samat joka paikassa?
Paljonko eri paikoissa on maksanut esimerkiksi ensimmäinen 15.00km huolto? - Tekna 2.0 traveller
kannattaa aina olla itse mukana. Tällöin voit varmistua, että kaikki tulee tehtyä kunnolla.
Näin toimien en ole kertaakaan saanut huonoa palvelua ja lisäksi voit sitten huollon jälkeen tai ennen käydä vetämässä aamiaisen huiviin. :)
Olemalla itse paikalla vajaan tunnin normaalisti,
voit huollon aikana itse päättää ovatko esim. jarrupalat vaihtokunnossa vai eivät.
Autojen huolto on liiketoimintaa, siinä kuin mikä muukin liiketoiminta ja tottakai siinä yritetään rahastaa niin paljon kuin mahdollista, en usko, että kukaan sitä hommaa tekisi ilmaiseksi. En minä ainakaan!!! - jorppo
Kauanpa olet pitänyt tuskaasi sisälläsi.Ihan pikku vinkkinä:öljytikusta näkee öljyn värin,selkää vähän koukistamalla onko uusi vai vanha suodatin,ei tarvitse luulotella.Renkaan pois ottamalla ,jos et muuten näe onko jarrut avattu(kuuluu vuosihuoltoon),vaihdetuista nesteistä,joka toinen vuosi,liimataan laput,jarru-jäähdytin.Sitähän se huolto normaalisti on,nesteiden ja suodattimien vaihtoa.Mitäköhän sinuun autoosi pitäisi huollossa tehdä,korjaus on erikseen.
- Nissukka....
Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa huollon jälkeen kävi ilmi ettei oltu käyty läpi kaikkia huoltoon kuuluneita kohteita primerasta. Ilmeisesti pitivät turhana huoltamon porukka.
Soitto Aro yhtymään asiasta -> asiakkaalle soitto huoltopaikasta -> auto uudestaan huoltoon.
Itse en ala turhasta maksamaan, joten öljyt, suodattimet, jarrut, renkaat, yms. huollan tasan tarkkaan itse.
Uudessa autossa puolipakko kerätä leimoja huoltokirjaan. Vaan ei taida hirveäsi hinnassa näkyä kuitenkaan leimat asiakkaalle kun autoa aletaan vaihtaa uudempaan... Huonosti kuitenkin hyvittävät, joten ihan sama :D- jape
Kyllä ite kannattaa tehä kaikki mitä osaa ni säästää aivan helvetisti!minä ainaki vaihan ite öljyt/suodattimet ja jarrut hoituu myös ite.Samoin nesteitten vaihdot ym.tollaset pikkuhommat.......
- Almera
Riihimäellä. Puolet tarkistuskohteista läpikäymättä. Täyteen pissapoikaan saadaan menemään 2.5L jotain käsittämättömän hintaista nestettä. Ei se ainakaan lasolia voinut olla hinnasta päätellen...
Takajarrupalat vaihdettiin kysymättä, vaikka nimenomaan oli ohjeena, että soittavat jos tulee jotakin ylimääräistä vaihdettavaa/korjattavaa. Eivät edes muuten olleet vaihtokunnossa. Vanhat palat oli "heitetty roskiin" kun pyysin saada nähdä niitä kunnon toteamiseksi.
Vaihteistoöljyjä vaihtaessa saivat rikottua pakkivalon katkaisimen, ja sen takia auto oli taas päivän pajalla.
Koko homman kruunaa "huoltopäällikkö", joka näyttää siltä, että on juuri herännyt kesken krapulan parantelun ja syönyt sitruunan ennen tiskille tuloa.
Harvinaisen ynseää ja onnetonta toimintaa.
Positiivisena puolena voi sanoa, että laskutus toimii _äärimmäisen_ tehokkaasti. Mitään ei jää kirjaamatta ylös, eikä hintoja pyöristellä. (paitsi ehkä ylöspäin)
No, eipä tarvitse sinnekään enää kärryä viedä. - N15
Omat kokemukseni menevät vähän sekä että. Esimerkiksi Herttoniemen Autokeskus saa huollosta hyvät pisteet. Aina huollon tilaamisesta maksuun saakka kaikki toimi. Kerrottiin mitä tehdään, mihin hintaan, soittivat ja kysyivät kuinka toimitaan, kun ilmeni ylimääräistä työtä. Valmistumisesta ilmoitettiin tekstarilla, jossa oli lopullinen hinta.
Ainoastaan raitisilmasuodattimen vaihdosta pyydettiin sen verran, että kielsin koskemasta. Mitä nyt jäljestä päin olen vilkuillut, niin kyllä näyttäisi huolto-ohjelma käydyn läpi.
Sen sijaan Porvoon Nissan-pulju on aivan perseestä, se väki ei kyllä saa kotteroa kuin viereiseen ruutuun ja työn vastaanotto murisee ainoastaan "täytys varmaa kattoo".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254849- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483185- 542677
- 2082662
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091575