Rakkauden pöytä

Minänoita

pakkasen kynsiin
katettu ruokapöytä,
tarjolla aamulla
kalastettua kojamoa,
savustuspöntössä
kypsennettyä

puikulapottu pedillä

eilinen Pohjolan sanoma,
pöytäliinaksi muotoutuva

tervakukista
kimppu,
kauniin liilat
partasutisomisteet

kristallilaseissa
punaviini,
puolikuiva
aromi

rakkaudella olet
sinä tervetullut

19

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkauden pidoissa tarjotaan vain parasta.
      Ja se on luettavissa runostasi.
      Että sää osaat:)



      (mää änkeen kuokkimaan, vaikka muka johonkin
      korpeen oot tään kattaukses tehny,
      niin iltalennolla tarkistan koortinaatit,,, kjäh)

      • Minänoita

        minun piti alustavast
        tarjoilla mutta ko ne
        muuraimet oli kuulos
        matkojen takana ni
        kävin varastamassa potut
        siun maalta ,veistelin
        vaan puikulan muotosiks

        ja se kala ,,et sie
        oo huomannu et akvaarios
        on tyhjennetty!

        ja tämän tunnustuksen
        jälkiin mie totisest
        toivon että et saa
        koortinaatteja murretuks!Pliits!

        Kiitoksia korvesta
        silti ammun kuin
        suomalainen olympiavoittajatar!


    • runo64-1

      ..rakkauden pöytään
      kaksin käydä.
      mahtavasti olet ruuvan/runon
      koonnut.
      poroa olisin kaivannut
      mutta savustuspönttö antimineen
      tuntui vielä paremalta
      ja puikkulapottu a la vot
      ja sitäkin saa etelässä suuremmista
      kaupoista jos et tienyt.
      voi että kuinka huippuruno sinulta!!!
      hyvin hyvä hyvä sienoita!!!!!

      • Minänoita

        että täältäkin saa
        puikulaperunaa,mutta
        kotomaani anti
        tulee halvemmaksi :)

        Ja kiitos Runo kun
        kävit runosessani!


    • Sinä hemmetin noita-akka mitä
      olet mennyt tekemään,kun
      tuollaisia sanoja pukkaat
      tänne,että pitää etsiä jo
      sanakirjaa esiin.

      Taidanpa lähteä Rakkauden
      pöytää katselemaan ja
      maistamaan.

      • Minänoita

        sanaako vierastit?
        No toivottavasti selitys
        löytyi sanakirjasi kätköistä :)

        Kuten sanottua,välkommen!

        Ja kiitos Dolan vierailustasi!


      • Minänoita kirjoitti:

        sanaako vierastit?
        No toivottavasti selitys
        löytyi sanakirjasi kätköistä :)

        Kuten sanottua,välkommen!

        Ja kiitos Dolan vierailustasi!

        Minä käytin sellaista laakeaa
        yleistä kieltä...mutta

        mikä hemmetin Kojamo
        ans tulla huomiseen
        vastaus,etten tule
        sitä hakemaan.

        Yötä nyt sitten kojamo
        noita...eiku sulla on
        kirjoitus virhe
        se on - Korjaamo...kenties
        olet sairastunut ja käynyt
        otilla.


      • Minänoita
        dolan kirjoitti:

        Minä käytin sellaista laakeaa
        yleistä kieltä...mutta

        mikä hemmetin Kojamo
        ans tulla huomiseen
        vastaus,etten tule
        sitä hakemaan.

        Yötä nyt sitten kojamo
        noita...eiku sulla on
        kirjoitus virhe
        se on - Korjaamo...kenties
        olet sairastunut ja käynyt
        otilla.

        sitä kojamoa kait
        pruukataan vetää taikka
        perholla miten se nyt
        mahtaa mennä

        kaippa se lohi on,
        se kojamo..vaikeita
        kyselet

        Huomenta Dolan ja
        kaunista päivää hämeeseen,
        täällä sataa vettä!


      • Minänoita kirjoitti:

        sitä kojamoa kait
        pruukataan vetää taikka
        perholla miten se nyt
        mahtaa mennä

        kaippa se lohi on,
        se kojamo..vaikeita
        kyselet

        Huomenta Dolan ja
        kaunista päivää hämeeseen,
        täällä sataa vettä!

        Kiitän ohjeistuksestasi,pitääpä
        joitain immeisiä kiusata
        tuolla sanalla,jos eivät tiedä,
        eivät ole kalamiehiäkään.
        Voi olla että unohdan tuon
        sanan.
        Täällä paistaa aurinko ja
        tuulee on lämmintä...missä
        oikein asustat,kun vesi
        sateessa loikoilet...
        ai niin,ei saanut paljastaa.


      • Minänoita
        dolan kirjoitti:

        Kiitän ohjeistuksestasi,pitääpä
        joitain immeisiä kiusata
        tuolla sanalla,jos eivät tiedä,
        eivät ole kalamiehiäkään.
        Voi olla että unohdan tuon
        sanan.
        Täällä paistaa aurinko ja
        tuulee on lämmintä...missä
        oikein asustat,kun vesi
        sateessa loikoilet...
        ai niin,ei saanut paljastaa.

        asuu kodassa,
        linnunhöyheniä
        sänkynsä patjassa,

        räppänästä
        tihkuu vettä
        aina sadesäällä :)

        mutta muista et
        saa kertoa kelleen!! Hysss!


      • Minänoita kirjoitti:

        asuu kodassa,
        linnunhöyheniä
        sänkynsä patjassa,

        räppänästä
        tihkuu vettä
        aina sadesäällä :)

        mutta muista et
        saa kertoa kelleen!! Hysss!

        minä tulla katsomaa mite
        noitat elavat...ssshhh...
        hyvaa yota


    • lindalinda1

      oot keränny sillä Lapin reissullas sellaset eväät
      tähän runoon, etteihän tällaista pöytää nyt kuk-
      kaan mies voi vastustaa.

      Loppulause kruunaa runos Noitsukkainen,
      ihania elementtejä alusta loppuun.

      • Minänoita

        Kiitoksia ilahduttavasta
        kommentistasi!

        Noita täällä taas kärvistelee
        iltavuorosta tulleena ja raapii
        hyttysen puremia käsissä ja jaloissa!

        = )


    • moni ei varmaan tiedäkkään mikä kojamo minä kyl tulisin noilla herkuilla heti

      • Minänoita

        Todella ilahduttavaa
        että päätit piipahtaa
        runossani ja sinulle
        suuresti kiitoksia!

        Ja todellakin,vain kalastaja
        tietää mikä kojamo on! = )


    • kaaru

      ...kauniisti olet kattanut...pidin:)

      Kastuneena
      sateen riepomana
      hillasuolta palasit
      saunan lauteilla
      annoit ajatuksesi levätä

      sielläkö kattauksen
      suunnittelit?

      • Minänoita

        savussa ,hemmottelin
        itseäni ja mielessäni
        kuvittelin omannäköiseni
        kattauksen ja lopputulos
        oli sitten tätä...

        Kiitos Kaaru vierailustasi
        ja koskas tuot runon? = )


    • Tähän kattaukseen varaus kiitos, viinin vaihtaisin lakkamehuun, kiitos :D
      Tervetuloa takaisin hyttystenmaasta..:)
      Tarkkis

      • Minänoita

        on jo pöytään katettu!
        Huomenta Tarkkis ja täytyy myöntää
        että kyllä ne hyttyset söikin,
        paukamat on raapimisesta ruvella..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe