kestoilijat

gallup#

oletko täyskestoilija vai osittainen? minkä ikäinen muksusi on?

jos olet täyskestoilja niin millaisilla vaipoilla/imuilla mennään pidemmätkin vaippavälit kuten yöllä? ja pissaako paljon? voit heittää vielä omii kommentteja jos tulee jotain mielee =0) niin, entä jos tulee se pissa kauppareissulla niin meettekö kiireesti vaihtamaan kuivan vaipan vaikka tyttö olisi iloinen ja reipas?

entä osittain kestoilija, milloin käytät kestoja ja milloin kertiksiä? miksi niin? monta kertistä menee päivässä?

minä käytän osittaisesti kestoja. esim. jos on pitempi kauppareissu niin laitan kertiksen vaikka voisin ehkä kokeilla miten menisi kestovaipalla, muut kauppa ja leikkipuistoreissut kestoilla. olen ehkä liian tarkka just siinä että ei minuuttiakaan märällä vaipalla.. olenko liian tarkka? saan olla monta vaippaa vaihtamassa päivän aikana. haluaisin ehdottomasti vielä kokeilla miten toimii yövaippana kesto, odotan hahtuvavillaista imua(mummo tekee)jos ois parempi. keskimäärin menee vaan yksi kertavaippa ja ehkä kolme kertaa viikossa 2vaippaa/pv. vaippoja on tsi taskvaipat , hahtuva villikset ja jotain all- in - one ostettuja vaippoja. imuina harsoja, ruskovillan flanelli imuja ja saatuja

eli ois kiva kuulla sinun vaippapäivästäsi =D

8

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????

      Mutta siis eihän kuivaa vaippaa vaihdeta!?! Mihin sinä sen kuivan vaipan vaihdat? Et kai ainakaan pesuun laita jos se on täysin kuiva???
      En tajunnu niinku olleskaan mihin tuo sinun vaippasysteemi perustuu?

      Meillä poika kohta 7kk ja kestoillaan. Kokeilin vielä jokin aika sitten kertistä (pienempänä silloin tällöin reissussa käytössä) mutta iho ei enää kestä. Meillä frotee- ja flanelli sisävaippoja, lisäimuja tarpeen mukaan siihen kuivaliina . Osa ostoisia (esim. imse vimse) mutta osa itse ommeltuja. Bambua ja hamppua aion jatkossa kokeilla! Imevät ilmeisesti paljon paremmin kuin nykyiset mitä käytän?! Kuorena on muumia, imse vimseä, popolinoa ym.
      Yöllä ei ole koskaan tarvinnu vaippaa vaihtaa ja esim. kauppareissulla en tod. tiedä jos jätkä pissaa.
      ...Kakan voi tietty päätellä mahdollisesta hajuhaitasta.. ;D
      Vaipanvaihtoväli 1-3h riippuen unista, kakasta ym. ym.
      Meillä harjoitellaan jo kovasti pottailua ja ollaan ilman vaippaa min. 30 min joka vaipanvaihdon yhteydessä. Eli ilmakylpyjä.

    • alkup#

      kirjoitus virhe......

      "
      =0) niin, entä jos tulee se pissa kauppareissulla niin meettekö kiireesti vaihtamaan kuivan vaipan vaikka tyttö olisi iloinen ja reipas?"

      siis märän vaipan! lukee kyllä entä jos tulee se pissa! saa käyttää maalaisjärkee... kuka hölmö pesee ns. puhtaita vaippoja =D en mä ainakaa

      lisään vielä tyttö reilu vuosi kohta 1v2kk

      • ?????

        ..no ajattelin siitä vaan kun kirjoitit että " ei minuuttiakaan märällä vaipalla" -tyyliin... Tekstistä sain sen kuvan että tutkailet vaippoja koko ajan ja vaihdat vähän väliä, vaikka ewi mitn olisikaan.. No se siitä. :)

        Jatkan vielä, eli meillä poju pissii enemmän ja enemmän ku ikää tulee.. Ja vaippa on välillä tosi märkä.
        Mutta kuivaliinalla ehkäiset tosi hyvin sen ettei kosteus ole suoraan iholla vaan menee liinan läpi seuraavaan kerrokseen.

        Tuo meidän sydeemi eli sisävaippa, lisäimua, kuivaliina ja kuorivaippa on kaiketi se kaikista paksuin ja hankalin paketti?! Mutta kun sitä johonki tottuu...

        Toivottavasti löydät teille sopivan vaihtoehdon. :)


      • alkup#
        ????? kirjoitti:

        ..no ajattelin siitä vaan kun kirjoitit että " ei minuuttiakaan märällä vaipalla" -tyyliin... Tekstistä sain sen kuvan että tutkailet vaippoja koko ajan ja vaihdat vähän väliä, vaikka ewi mitn olisikaan.. No se siitä. :)

        Jatkan vielä, eli meillä poju pissii enemmän ja enemmän ku ikää tulee.. Ja vaippa on välillä tosi märkä.
        Mutta kuivaliinalla ehkäiset tosi hyvin sen ettei kosteus ole suoraan iholla vaan menee liinan läpi seuraavaan kerrokseen.

        Tuo meidän sydeemi eli sisävaippa, lisäimua, kuivaliina ja kuorivaippa on kaiketi se kaikista paksuin ja hankalin paketti?! Mutta kun sitä johonki tottuu...

        Toivottavasti löydät teille sopivan vaihtoehdon. :)

        siis mä kuulin vasta tänää että sellasii kuivaliinoja on olemassa.. =( oltiin viime yö kestoilla ja arvaa oliko aamuyöllä peppu niin nihkee ja taapero ei malttanut nukkuu, kun sitten vasta kun vaihdoin suosiolla kertikseen.. mut kiva kuulla että se kuivaliina Toimii!! pitää ostaa niitä yöksi ja kokeilla uudestaan sitten kestovaippaa =) sitä lähinki hakemaan että miten kummaa täyskestoilijat pärjää sen pisimmän ajan eli yön!
        anyway.. mä lähes koko ajan kysyn sitä vaippaa, onko pisssa tai kakka ellei ole niitä pissoja sattunut tekee lähiaikoina. meillä on sellanen pissakone että pissat tulee joka tunti, ja yritän samalla opettaa potalle. ymmärtää jo tuliko kakka ja pissa =) tosin mun ei tarvii enää muuta kun kysyy, aikoinaan tsekkasin tosi usein.. ja muksu tietää sen pisun tulon vasta kun se on tullut housuu..


      • ?????
        alkup# kirjoitti:

        siis mä kuulin vasta tänää että sellasii kuivaliinoja on olemassa.. =( oltiin viime yö kestoilla ja arvaa oliko aamuyöllä peppu niin nihkee ja taapero ei malttanut nukkuu, kun sitten vasta kun vaihdoin suosiolla kertikseen.. mut kiva kuulla että se kuivaliina Toimii!! pitää ostaa niitä yöksi ja kokeilla uudestaan sitten kestovaippaa =) sitä lähinki hakemaan että miten kummaa täyskestoilijat pärjää sen pisimmän ajan eli yön!
        anyway.. mä lähes koko ajan kysyn sitä vaippaa, onko pisssa tai kakka ellei ole niitä pissoja sattunut tekee lähiaikoina. meillä on sellanen pissakone että pissat tulee joka tunti, ja yritän samalla opettaa potalle. ymmärtää jo tuliko kakka ja pissa =) tosin mun ei tarvii enää muuta kun kysyy, aikoinaan tsekkasin tosi usein.. ja muksu tietää sen pisun tulon vasta kun se on tullut housuu..

        "en tajunnu" jatkaa siis... ;)

        Meillä tuo jäppinen istuu jo potalla. Aina kun otan päiväsaikaan vaipan pois ni istutaan hetki potalla. Hoen että "pispis" ja puhaltelen pippulin suuntaan. Monasti pisu tulee kun saa "pylly ilmaa". Ja kakat on tehny kahdesti kun pyllysilleen on ängänny olkkarin lattialla ni eiku kiireesti nosto potalle. Meillä potta nököttää tällä haavaa siis olohuoneen lattialla, on helppo/ nopsa nostaa kun ei tarvii kauas mennä.
        Kuivaliinoja tehdään tosi monista eri materiaaleista. Minä ostin ihan jotain urheiluvaatteisiinkin tarkoitettua (olisko se sitä coolmax tm. vastaavaa?) kangasta ja leikkelin sopivia paloja. Myös fleece on hyvä ym.

        http://www.kestovaippakauppa.com/?kat=14&avaa=10003

        http://www.babyidea.fi/kestovaipoista/happynappy/lisaimu.html

        Tossa joitain esimerkkejä. (Ite tilasin kerran hoitoliinaksi tuota riisipaperia (KVK:sta), mutta oli kovaa.. )


    • Omituinen tapaus

      Meillä täyskestoillaan. Kun poika oli pieni, yritin vaihtaa vaippaa joka pissan jälkeen, mutta poika suuttui siitä. Joten en sitten kytänyt joka pissaa, vaan tarkistin tilanteen n. 2 tunnin välein tai milloin oltiin sellaisessa tilanteessa että vaipanvaihto oli kohtuullisen helppo hoitaa. Yöllä pestiin kakkapyllyjä monta kuukautta, joten samat vaipat riittivät kuin päivälläkin.Kun yökakkaaminen joskus vajaa puoli vuotiaana loppui, piti alkaa laittamaan yövaippoihin pieni lisäimu. 9 kk ikäisenä poika lopetti myös yöpissaamisen kokonaan. Hän söi silloin vielä monta kertaa yössä, koska ruokavalio oli allergioiden vuoksi hyvin suppea, joten tarvitsi myös yöllä maitoa.

      Nyt kun poika on jo yli 2v, mutta ei suostu potalle, vaippa vaihdetaan kun huomataan sen olevan märkä. Tilannetta ei tarkisteta sellaisissa paikoissa, joissa vaipanvaihto ei ole mahdollinen. Vuorokaudessa menee 3-6 vaippaa, riippuen siitä, kuinka usein tulee tuotoksia. Ja nämä vaipat iis kastuvat klo 8-22 välillä. Silloin kun vaippoja kuluu vain 3, on poika melkeen koko ajan kuivalla vaipalla, mutta silloin kun menee 6 vaippaa päivässä, tuntuu, että aina se on märkä, joko vähän tai paljon.

      Yksi lomareissu meni kertakäyttövaipoilla. Olihan se siellä reissussa helppoa kun ei tarvinnut itse huolehtia vaipparoskista sen koommin kun vaipan oli roskikseen heittänyt, mutta kotiin en niitä halua.

      Kolme lasta olen vaipattanut kokonaan kertakäyttövaipoilla, joten luulen tietäväni jotain myös siitä hommasta.

    • marikki

      Me aloitettiin kokonaan kestoillen, harsoja ja muutamia Popolinon Easy-Fix vaippoja. Sit tutustuttiin villiksiin ja sisävaippoihin ja ne toimikin tosi hyvin, kun pissamäärät kasvoi. N.vuosi meni kestojen kanssa tosi hyvin, mut sit pissamäärät oli niin isoja et tuskailtiin, kun ei ollu tarpeeksi imukykyisiä vaippoja. No, kohtapuoliin lapsi oppi tekemään muutamia pissoja potalle, niimpä ohuemmatkin vaipat riitti.
      Kyllä kertiksiä on tullut välillä käytettyä. Välillä mä olen kyllästynyt kestoiluun, välillä mieheni. Toinen on sit aina kannustanut jatkamaan kestojen parissa.
      Me ei olla koskaan vaihdettu ihan heti pissaamisen jälkeen, koska iho on pysynyt tosi hyvänä, eikä poika oo valittanut märästä vaipasta. Ei oo siis ollut kovin herkkä, paitsi nyt on, kun on jo oppinut (melkein) kuivaksi.

      Niin, ja YÖVAIPPANA meille on ostettu ihan yövaipoiksi tarkoitettuja paksuja sisävaippoja (tuplaläpällisiä tai sit iso sisävaippa, jonka sisälle paksu lisäimu tms.) ja sit päälle tukevimmat villikset. Jossain vaiheessa taisi olla joskus muovikuorikin öisin. Kaverini kertoi, et jossain vaiheessa hän laittoi yöksi kahdet villikset päällekäin! Meidän ei oo tarvinnu niin tehdä, aika harvoin on yöllä vuotanut. Mut ilman ihan varsinaisia yövaippoja ei yökestoilu onnistunut. Lopulta meille tais kertyä yhteensä 8 erilaista yövaippasysteemiä. En tiedä, tarviiko niitä ihan noin montaa, mut ainakin riittää, vaikkei pesis niin usein. Ja ne tosipaksut kuivaakin aika hitaasti narulla.

    • nöttöskä

      Toista lastani kestotan, vauva on nyt 3,5 kk. Meillä on käytössä rinnakkain sisävaippa kuori/villikset -systeemejä ja taskuvaippoja. Taskuvaipat on enemmän reissuvaippoja, kotosalla päällä on useimmiten sisävaippa ja pitkälahkeiset villikset. Meidän vaipat on pääasiassa esikoiselle ostettuja, paljon erilaisia mutta lähes kaikissa hamppua tai bambua. Senverran isopissainen tyttö on että pelkkä puuvilla ei riitä. Taskuissa on täytteenä yleensä hampputaitto jotain bambua.

      Yövaippana on esim. kuivaliinapintainen sisätäyttövaippa, jonka taskussa imuna hampputaitto ja bambutaitto (yht 6 6 kerrosta) ja päällä hahtuvavillikset.

      Pissatan vauvaa myös, vaikka vaippa useimmiten päällä onkin. Kaikki kakat ja monet pissat tulevat pottaan/lavuaariin. Vaippaan tulevan pissankin huomaa yleensä heti, ja siksi vaippaa tulee vaihdettua heti pissan tullen. Liikkeellä ollessa vauva on aina liinassa eikä siinä yleensä pissaa, kauppareissulla ei siis vaihdeta vaippaa vaan käydään pissalla välillä jos ollaan pidempään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe