11 vee ja kahvinjuonti

Klasul

Mitenköhän on kun meidän 11 vuotias poika tykkää niin kovasti kahvista. Onko haitaksi jos 11 vuotias juo kupillisen kahvia päivässä?

14

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvitratti

      Pienestä asti olen kahvia juonut ja kai olen suhtkoht normaali. Ei kai pienestä kahvimäärästä päivässä haittaa ole. Me 70-luvun lapset olemme kyllä juoneet kovastikin kahvia, ei kai siitä suurta haittaa ole ollut.

    • kandipaatti

      Kofeiinitabletteja saa myydä vain apteekissa, eli kahvin sisältämä kofeiini ei ole haitaton aine. Se voi herkälle lapselle aiheuttaa rytmihäiriötaipumusta, univaikeuksia, ylivilkkautta ja keskittymiskyvyttömyyttä.

      Kahvi ja alkoholi = ei lapsille.

      Energiajuomat = ei hyväksi kenellekään.

      Limsat = sokeriversioita ei lapsille, laittiversioitakin vain juhlapäivinä.

      • ja taas mennään

        Heil hitler ja uusavuttomuuden kukoistus.

        Tollasia "äitipäättääkaiken" kersoja on kakskymppisenä pyörimässä joka paikassa, eivätkä he osaa/uskalla sanoa omaansa, kun ei ikinä kotona ole omaa mielipidettä/mieltymyksiä arvostettu.

        Todella toivon, että sinulla ei ole lapsia.


    • Ehdotanpa näin

      Jospa tutustuisit internetin ihmemaailmassa vaikkapa kofeiiniin, mitä se on ja mitä se aiheuttaa. Kofeiini on piriste ja diureetti ja riippuvuuttakin aiheuttava aine. Se voi vaikuttaa unenlaatuun ja nukahtamiseen, aiheuttaa verenpaineen kohoamista, vatsavaivoja, rytmihäiriöitä, kiihdyttää keskushermoston toimintaa, aiheuttaa siis ylivilkkautta lapsessa... Kaikkia näitähän me toivomme lapsillemme, eikö...? Kyllä siihen kahviin mielestäni ehtii tottumaan myöhemminkin. Mutta omapahan on kersasi ja sinä kannat vastuun hänen terveydestään tai mahdollisesti kahvinjuonnin aiheuttamista seurauksista hänessä. Niin yksinkertaista se on.

      • se 70-luvun lapsi

        Omat lapseni eivät juo kahvia, mutta en näe että se olisi mikään kauhee juttu jos lapsi juo kahvia. Itse tosiaan join lapsena jo kahvia ja verenpaine on ollut aina tosi alhainen. vatsavaivoista en ole kärsinyt koskaan ja rytmihäiriöistä vain raskausaikana, jolloin en juo kahvia. ja mitä tulee vilkkauteen, niin vähän vilkkaampi lapsi olisin voinut olla... Olin siis maailaman rauhallisin. Mutta se on totta että jokainen päättää itse näistä asioista.


    • edellisiin vastauksiin

      Kahvi estää kalsiumin ja vitamiinien imeytymisen.Myös teessä on samoja aineita kuin kahvissa.KUMPIKAAN EI OLE LASTENJUOMA!Itse olen aikuinen enkä juo kumpaakaan!

    • Marjo27

      Mie tiiän monia nuorempiakin jotka juo enempi ko yhen kupin kahvia päivässä ja ei noille siitä mitää haittaa oo ollu. Eivät oo mitekää yli pirteitä.

      Et jos toinen haluaa kahvia, ni hyvin voit antaa. :)

      • "Jos toinen haluaa......

        Yksi mukillinen kahvia vastaa kofeiinipitoisuudeltaan samaa kuin litra kokista tai yksi kofeiinitabletti (100mg). Antaisitko alaikäiselle lapselle kofeiinitabletin, jos hän sitä pyytäisi? Ai niin, sie ainakin antasit, jos toinen kerran niin haluaa...


      • Marjo27
        "Jos toinen haluaa...... kirjoitti:

        Yksi mukillinen kahvia vastaa kofeiinipitoisuudeltaan samaa kuin litra kokista tai yksi kofeiinitabletti (100mg). Antaisitko alaikäiselle lapselle kofeiinitabletin, jos hän sitä pyytäisi? Ai niin, sie ainakin antasit, jos toinen kerran niin haluaa...

        No voihan sen kieltääkin, mut kyllä se lapsi sitä kahvia saa muualla ko kotonaankin. Ja en perustellu mitekää koko kommenttiani...lähinnä vaa tokasin. Meillä laps ei oo viel ainakaa kiinnostunu juomaan kahvia eikä sen puoleen teetä, mut jos joskus sitä haluaa maistaa niin kyllä annan. Pitäähän sen kaikkia muitakin ruokia maistaa. Ja limsaa juo jo eikä oo siihen kuollu.
        Kofeiinitabletit onki sit eri juttu. En ottas niitäkää ite vaikka siitä miulle maksettas. Kahvia juon itekii ja oon juonu jo monta vuotta (tietääkseni ala-aste ikäsesta asti).


      • Kaikenkarvainen
        Marjo27 kirjoitti:

        No voihan sen kieltääkin, mut kyllä se lapsi sitä kahvia saa muualla ko kotonaankin. Ja en perustellu mitekää koko kommenttiani...lähinnä vaa tokasin. Meillä laps ei oo viel ainakaa kiinnostunu juomaan kahvia eikä sen puoleen teetä, mut jos joskus sitä haluaa maistaa niin kyllä annan. Pitäähän sen kaikkia muitakin ruokia maistaa. Ja limsaa juo jo eikä oo siihen kuollu.
        Kofeiinitabletit onki sit eri juttu. En ottas niitäkää ite vaikka siitä miulle maksettas. Kahvia juon itekii ja oon juonu jo monta vuotta (tietääkseni ala-aste ikäsesta asti).

        Anteeksi vain kaikella ystävällisyydellä, Marjo hyvä, mutta sinulla taitaa olla näkemys ja tietämys vähän vinksallaan. Se, että lapsen pitää maistaa eri ruokia, ei todellakaan tarkoita, että sinun pitää antaa lapselle kaikkea, mitä hän vain älyää pyytää. Saati että kahvi kuuluisi niihin ruokiin, joita lapsen pitää maistaa. Samalla periaatteella voin ihan sieluni silmin nähdä sinun maistattavan kaikki muutkin päihteet. "Oonhan itekin kessutellu ala-asteelta lähtien enkä oo kuollu eikä oo syöpä iskeny". Mutta kirjoitustesi perusteella et varmasti edes ymmärrä vaikka kuinka perustelisi, miksi kahvi ei ole lapsellesi suositeltavaa. Menkäähän siis iltakahville, keitä oikein iso pannu. Minua ei vois vähempää kiinnostaa.


      • Marjo27
        Kaikenkarvainen kirjoitti:

        Anteeksi vain kaikella ystävällisyydellä, Marjo hyvä, mutta sinulla taitaa olla näkemys ja tietämys vähän vinksallaan. Se, että lapsen pitää maistaa eri ruokia, ei todellakaan tarkoita, että sinun pitää antaa lapselle kaikkea, mitä hän vain älyää pyytää. Saati että kahvi kuuluisi niihin ruokiin, joita lapsen pitää maistaa. Samalla periaatteella voin ihan sieluni silmin nähdä sinun maistattavan kaikki muutkin päihteet. "Oonhan itekin kessutellu ala-asteelta lähtien enkä oo kuollu eikä oo syöpä iskeny". Mutta kirjoitustesi perusteella et varmasti edes ymmärrä vaikka kuinka perustelisi, miksi kahvi ei ole lapsellesi suositeltavaa. Menkäähän siis iltakahville, keitä oikein iso pannu. Minua ei vois vähempää kiinnostaa.

        Mie en tupakoi enkä käytä huumeita. En miekä iha ääliö oo mitä sie nähtävästi luulet. Mut ei siihen kahviin oo vissii viel kukaan kuollut, ainakaa maistamiseen.


      • aikuismaista
        Kaikenkarvainen kirjoitti:

        Anteeksi vain kaikella ystävällisyydellä, Marjo hyvä, mutta sinulla taitaa olla näkemys ja tietämys vähän vinksallaan. Se, että lapsen pitää maistaa eri ruokia, ei todellakaan tarkoita, että sinun pitää antaa lapselle kaikkea, mitä hän vain älyää pyytää. Saati että kahvi kuuluisi niihin ruokiin, joita lapsen pitää maistaa. Samalla periaatteella voin ihan sieluni silmin nähdä sinun maistattavan kaikki muutkin päihteet. "Oonhan itekin kessutellu ala-asteelta lähtien enkä oo kuollu eikä oo syöpä iskeny". Mutta kirjoitustesi perusteella et varmasti edes ymmärrä vaikka kuinka perustelisi, miksi kahvi ei ole lapsellesi suositeltavaa. Menkäähän siis iltakahville, keitä oikein iso pannu. Minua ei vois vähempää kiinnostaa.

        lopettaa viesti toteamalla ettei vois vähempää kiinnostaa... Eikä lapset siihe kahvii kuole, jos 11 vuotias juo yhden kupin päivässä kahvii niin sillä ei ole mitään vaikutusta. Jo edesmennyt arkkiatri Arvo Ylppö on sanonut että jos ei perheessä ole tapana syödä aamulla puuroa niin sitä ei tarvitse erikseen keittää lapsillekkaan vaan sekottaa KAHVIIN pullaa ja sokeria niin ajaa saman asian.. Ei ihan päde tänä päivänä mutta ei se kahvi mikään kauhee myrkky kuitekaa oo..Kahvia saa juoda aika paljon ennen kuin tulee mitään oireita. Ja nyt päiväkaffeelle :)


      • Klasul
        aikuismaista kirjoitti:

        lopettaa viesti toteamalla ettei vois vähempää kiinnostaa... Eikä lapset siihe kahvii kuole, jos 11 vuotias juo yhden kupin päivässä kahvii niin sillä ei ole mitään vaikutusta. Jo edesmennyt arkkiatri Arvo Ylppö on sanonut että jos ei perheessä ole tapana syödä aamulla puuroa niin sitä ei tarvitse erikseen keittää lapsillekkaan vaan sekottaa KAHVIIN pullaa ja sokeria niin ajaa saman asian.. Ei ihan päde tänä päivänä mutta ei se kahvi mikään kauhee myrkky kuitekaa oo..Kahvia saa juoda aika paljon ennen kuin tulee mitään oireita. Ja nyt päiväkaffeelle :)

        Kiitos kaikista kannanotoista. Poika ei ole mitenkään vilkas eikä ole muitakaan ongelmia. Tuo kahvin juonti, kun me vanhemmat kahvit juodaan (kerran päivässä)niin poika haluaa kanssa kupillisen maidon kera. Mitään kessuja ja muuta päihteitä ei edes alkoholia perheessä käytetä joten siinä mielessä ei tarvitse kenenkään pelätä. Koska monet muutkin ovat näemmä lapsena kahvia saaneet niin ilmeisesti tästä ei siis ole mitään haittaa.


    • Lapsi

      Mä oon 11 mä juon kahvia kerran päivässä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe