Help!

Apua kaipaava

Voisitteko kertoa miten kissan saa lopettamaan raapimisen ja puremisen?Minun kissani nimittäin raapii ja puree enkä mitenkään saa sitä lopettamaan sitä millään ja kaiken lisäksi vanhempani ovat uhanneet tappaa kissani sen takia että se raapii ja puree melkein koko ajan.

6

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanna

Jos et ole ollut kissan kanssa tarpeeksi ja se ei ole tottunut sinuun. Sinun kannattaisi olla sen kanssa enemmän. Nii minunkin kissa tottui.

• Kasvattaja

kissa on peto siinä missä sukulaisensa leijonakin, eikä varmasti opi tavoille jos sitä kasvatetaan vain "täydellisenä pikku karvapalleroisena". Sinun on oltava johdonmukainen ja lempeä. Eli annat paljon huomiota ja ENNEN KAIKKEA VIRIKKEITÄ; kiipeilytelineitä,leluja,yms. Mutta rajat on tehtävä selväksi KERRALLA, ettei varmasti tee mieli yrittää heti uudestaan! niinhän eläin-emotkin tekevät. Itse käytin vesipyssyä ja nippaisinkin kuonolle,ei sen kummempaa tarvita! vaikka eläinvauvaa suloisempaa ei ole, sen omaksi eduksi on ettei sille anneta kaikkea periksi.

• kasvattaja

meillä kissoilla on kunnon kuri pienestä pitäen ja jos ne sitä tekevät annetaan pikkuinen "opetus"

• Burmanomistaja

Toivottavasti käyt vielä lukemassa näitä viestejä.

Lue kirjoitus _väkivaltainen_ ja pilalle hemmoteltu kissa ja sen vastaukset. Sieltä löydät myös oman pitkähkön vastaukseni, jossa on myös sinulle ihan hyvää tietoa.

Ihan ensiksi: älä leiki kissan kanssa paljaalla kädellä vaan pidä aina lelu kädessäsi, kun leikit!

Suosittelen kyseisen jutun lukemista.

Onnea sinulle ja kissallesi toivottaa

• kiltti kisu

minä olen omalle kissalleni tehnyt pienestä pitäen selväksi että ei purra eikä raavita!yksin kertaisesti jos on purrut olen antanut luunapin tai ottanut niskasta kiinni ja kieltänyt, yleensä ku näin tekee niin kissa rupee uhomaan heti ja yrittää purra uudestaan ja eiku sama napsaus uudelleen!!!nykyään kissani on 7kk eikä pure eikä raavi ollenkaan!!!!

• Burmanomistaja
        kiltti kisu kirjoitti:

minä olen omalle kissalleni tehnyt pienestä pitäen selväksi että ei purra eikä raavita!yksin kertaisesti jos on purrut olen antanut luunapin tai ottanut niskasta kiinni ja kieltänyt, yleensä ku näin tekee niin kissa rupee uhomaan heti ja yrittää purra uudestaan ja eiku sama napsaus uudelleen!!!nykyään kissani on 7kk eikä pure eikä raavi ollenkaan!!!!

koska niin toimii kissaemokin. Kieltämisen jälkeen on hyvä antaa kissalle lelu, jolla se saa leikkiä ja jota saa purra, ja sen jälkeen sitä voi vaikka vielä kehua.

Kaikkein tärkeintä on, ettei koskaan leiki kissansa kanssa paljaalla kädellä.

Luunappia en sen sijaan suosittele, koska se on suorastaan fyysinen rangaistus, ja kissa ei sitä ymmärrä. Kannattaa käydä jo mainostamani Cliniveti sivulla, sieltä erityisesti täällä:

http://www.clinivet.fi/ilmeet.htm

Sivulla puhutaan kissan ilmeistä, eleistä ja käytöshäiriöistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      34
      2166
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      49
      1757
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      115
      1591
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1306
    5. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      1008
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      47
      990
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      905
    8. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      817
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      793
    10. Nähdäänkö me ensi

Viikolla jossain?
      Ikävä
      60
      778
    Aihe