Voisitteko kertoa miten kissan saa lopettamaan raapimisen ja puremisen?Minun kissani nimittäin raapii ja puree enkä mitenkään saa sitä lopettamaan sitä millään ja kaiken lisäksi vanhempani ovat uhanneet tappaa kissani sen takia että se raapii ja puree melkein koko ajan.
Help!
6
413
Vastaukset
- Johanna
Jos et ole ollut kissan kanssa tarpeeksi ja se ei ole tottunut sinuun. Sinun kannattaisi olla sen kanssa enemmän. Nii minunkin kissa tottui.
- Kasvattaja
kissa on peto siinä missä sukulaisensa leijonakin, eikä varmasti opi tavoille jos sitä kasvatetaan vain "täydellisenä pikku karvapalleroisena". Sinun on oltava johdonmukainen ja lempeä. Eli annat paljon huomiota ja ENNEN KAIKKEA VIRIKKEITÄ; kiipeilytelineitä,leluja,yms. Mutta rajat on tehtävä selväksi KERRALLA, ettei varmasti tee mieli yrittää heti uudestaan! niinhän eläin-emotkin tekevät. Itse käytin vesipyssyä ja nippaisinkin kuonolle,ei sen kummempaa tarvita! vaikka eläinvauvaa suloisempaa ei ole, sen omaksi eduksi on ettei sille anneta kaikkea periksi.
- kasvattaja
meillä kissoilla on kunnon kuri pienestä pitäen ja jos ne sitä tekevät annetaan pikkuinen "opetus"
- Burmanomistaja
Toivottavasti käyt vielä lukemassa näitä viestejä.
Lue kirjoitus _väkivaltainen_ ja pilalle hemmoteltu kissa ja sen vastaukset. Sieltä löydät myös oman pitkähkön vastaukseni, jossa on myös sinulle ihan hyvää tietoa.
Ihan ensiksi: älä leiki kissan kanssa paljaalla kädellä vaan pidä aina lelu kädessäsi, kun leikit!
Suosittelen kyseisen jutun lukemista.
Onnea sinulle ja kissallesi toivottaa- kiltti kisu
minä olen omalle kissalleni tehnyt pienestä pitäen selväksi että ei purra eikä raavita!yksin kertaisesti jos on purrut olen antanut luunapin tai ottanut niskasta kiinni ja kieltänyt, yleensä ku näin tekee niin kissa rupee uhomaan heti ja yrittää purra uudestaan ja eiku sama napsaus uudelleen!!!nykyään kissani on 7kk eikä pure eikä raavi ollenkaan!!!!
- Burmanomistaja
kiltti kisu kirjoitti:
minä olen omalle kissalleni tehnyt pienestä pitäen selväksi että ei purra eikä raavita!yksin kertaisesti jos on purrut olen antanut luunapin tai ottanut niskasta kiinni ja kieltänyt, yleensä ku näin tekee niin kissa rupee uhomaan heti ja yrittää purra uudestaan ja eiku sama napsaus uudelleen!!!nykyään kissani on 7kk eikä pure eikä raavi ollenkaan!!!!
koska niin toimii kissaemokin. Kieltämisen jälkeen on hyvä antaa kissalle lelu, jolla se saa leikkiä ja jota saa purra, ja sen jälkeen sitä voi vaikka vielä kehua.
Kaikkein tärkeintä on, ettei koskaan leiki kissansa kanssa paljaalla kädellä.
Luunappia en sen sijaan suosittele, koska se on suorastaan fyysinen rangaistus, ja kissa ei sitä ymmärrä. Kannattaa käydä jo mainostamani Cliniveti sivulla, sieltä erityisesti täällä:
http://www.clinivet.fi/ilmeet.htm
Sivulla puhutaan kissan ilmeistä, eleistä ja käytöshäiriöistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.4293192SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis932481Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj802073Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis1291800- 1441687
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi211383- 761349
Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3091178Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li191145Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021059