Miten ihmeessä on mahdollista, että otin pojalleni 20 € saldorajan DNA liittymään niin kuukauden lasku on 52€. Laskusta suurin osuus on tiedonsiirtoa, mutta eikö sama saldorajoitus pitäisi koskea sitäkin???? Pitää varmaan taas siirtyä prepaidiin vaikka onkin muuten kalliimpi, mutta tietää ainakin jotenkin missä mennään. Onko muilla tullut samanlaisia yllätyksiä vastaan?
SALDORAJA 20€ LASKU 52€ ????
11
3353
Vastaukset
- vuorokausi
DNA:n saldorajan viive voi olla vuorokausi.
Jollei liittymään kuulu datapakettia, niin yhden megatavun siirto maksaa 1,50 euroa. Kun nykyaikaisella 3G-kännykällä ehtii päivässä katsomaan kymmenien megatavujen edestä nettivideoita, niin saldoraja ylittyy kymmenillä euroilla.
Vaihtoehtoina on:
Dataesto
Kytkentä myymälässä tai asiakaspalvelussa 7.90 e
Kytkentämaksu tekstiviestillä ja Oma dna:ssa 2.90 e
tai ottaa kiinteähintainen datapaketti esim.
dna Matkanetti 384
Kytkentämaksu myymälässä tai asiakaspalvelussa 7.90 e
Kuukausimaksu 9.80/kk
Silloin hintaan kuluu käytännössä rajaton kotimaan datasiirto. Saldoraja tarvitsee nostaa 20 e -> 30 e, kun kymppi kuluu datapakettiin.
Vaikka vanhat dna Datapaketti ja dna Matkapaketti näyttävät kuukausimaksultaan edullisemmilta, niin poikasi käytti päivässä enemmän dataa kuin niiden "halpoihin" kuukausimaksuihin sisältyy ja ylitys maksaa tuon 1,50 e/Mt.- LeenuLii
Saldorajan kanssa ei saa kk-maksullisia palveluita eli matkanetti saldoraja ei onnistu. Lisäksihän kk-maksut tulee aina lisäksi saldorajaan.
Suosittelen alkuperäiselle kirjoittajalle kuitenkin soittoa asiakaspalveluun, jotta tarkistavat saldorajan toimivuuden.
Se dataesto olisi hyvä..
Tai sitten tämän liittymän vaihtaminen Arvoon. Arvo maksetaan etukäteen, mutta siihen saa siirrettyä saman numeron. Puhelut 0,069 € / min ja tekstarit 0,069 € / kpl. - sdfgdfsgdgdsfgdfg
Vaihtoehtoina on:
Dataesto
Kytkentä myymälässä tai asiakaspalvelussa 7.90 e
tai ottaa kiinteähintainen datapaketti esim.
dna Matkanetti 384
Kytkentämaksu myymälässä tai asiakaspalvelussa 7.90 e
Kuukausimaksu 9.80/kk
Silloin hintaan kuluu käytännössä rajaton kotimaan datasiirto. Saldoraja tarvitsee nostaa 20 e -> 30 e, kun kymppi kuluu datapakettiin.
ei jumalauta, et rupee päätä särkee ku lukee tota tekstiä !! xD turhaa tollast ihme säätämist ja murheita tulee ihan turhaa ku tollasii miettimään.. kannattaa ihan ottaa perus prepaid ja siihen 20 kuus ja jos menee umpeen ni sit odottaa taas uutta kuukauden alkua.. puhuu sen verran et sit riittää ni oppii siinäki säästää.. meikälläkin on joku reilun 10€ kk laskuu eikä oo mitään tollasiin tarvetta..
- jfadlhgrojgogijre
siitä kun dna on ostamassa elisan ni siellä dna:lla alkaa jo sotkut pikkuhiljaa käynnistymään vaiks ei olla viel mitään kauppoi tehty.. ja kun dna lopullisesti ostaa elisan ni silloin kannattaa lähteä vähän vimmatusti karkuun siitä sopasta ! :D
- RiinaRK
ja kysyin tuosta saldorajan ylityksestä. Ihmetteli siellä toisessa päässä tuota saldorajan reipasta ylitystä. Käsitin tuon asikaspalvelun henkilön puheista, että saldoraja ei millään voi ylittyä noin reippaasti ja lupasi korjata laskun. Kyllä se minun maalaisjärjelläni ainakin on niin, että jos sinulla on saldoraja niin kyyllähän sen täytyy toimia niin, ettei noin reipasta ylitystä pääse missään olosuhteissa tapahtumaan, muutenhan tuo maksullinen saldoraja on täysin turha. Toivottavasti tuö lasku myös korjataan niin kuin luvattiin, jottei tarvitse siirtää kaikkia kolmea DNA liittymää, jotka ovat nimissäni johonkin toisiin liittymiin.
- pide...
Jos puhelimessa on saldoraja esim. tuo 20€, niin
mielestäni se raja ei saa ylittyä missään
olosuhteessa, siis ns. mikään viive ei saa olla
syynä. Puhelin menee mykäksi ulospäin kun raja
tulee vastaan ja sillä sikari. Son oma moka jos
"tärkeä" puhelu tai mikä tahansa jää kesken rajan
tullessa vastaan. Harvemmin limittiä otetaan
muille kuin lapsille tai heille, jotka eivät pysty
kontrolloimaan omaa saldoaan. Käsittääkseni
priipeidissäkään ole viivettä ;)- RiinaRK
Käytiin ihan asiallinen keskustelu asiakaspalvelun kanssa ja sain laskuun kolmenkympin hyvityksen. Olin etukäteen valmistautunut oikein kunnon vääntöön kun olen lukenut joidenkin viestejä maksuepäselvyyksistä, joten hyvä, että kerrankin näin päin. Pistettiin pojan kännyyn dataesto, mutta ehkä olisi parempi hankkia jokin paketti, jossa on kohtuulliseen hintaan mukana datasiirtoa. Onko kellään kokemuksia niistä? Ovatko kalliita ?
- roaming
"Jos puhelimessa on saldoraja esim. tuo 20€, niin
syynä."
Tämä tarkoittaisi käytännössä sitä, että liittymä ei toimisi ulkomailla. - toimii ulkomailla
roaming kirjoitti:
"Jos puhelimessa on saldoraja esim. tuo 20€, niin
syynä."
Tämä tarkoittaisi käytännössä sitä, että liittymä ei toimisi ulkomailla.Luulisi olevan teknisesti mahdollista, koska DNA Arvo-prepaidillakin pystyy soittamaan ulkomailla. Ainoa rajoitus on, että saldoa on oltava ennen puhelun alkua vähintään 4 euroa. Tämä johtunee minuuttipohjaisesta veloituksesta, joka lähtee aina minuutin käynnistyessä. Kallein minuuttiveloitus on noin 4 eur/minuutti (Venäjällä). Sama 4 euroa on kuitenkin oltava esimerkiksi Virossa, jossa minuuttimaksu on noin 40 cent.
- Ei varmasti korjattu.
RiinaRK kirjoitti:
Käytiin ihan asiallinen keskustelu asiakaspalvelun kanssa ja sain laskuun kolmenkympin hyvityksen. Olin etukäteen valmistautunut oikein kunnon vääntöön kun olen lukenut joidenkin viestejä maksuepäselvyyksistä, joten hyvä, että kerrankin näin päin. Pistettiin pojan kännyyn dataesto, mutta ehkä olisi parempi hankkia jokin paketti, jossa on kohtuulliseen hintaan mukana datasiirtoa. Onko kellään kokemuksia niistä? Ovatko kalliita ?
Ei mikään operaattori anna 30€ laskua anteeksi jos ei ole syy operaattorissa .. se on varma se.
Minäkin ihmettelen näitä operaattorien saldorajoitusjuttuja.Voin vaikka vannoa,että silloin kun liittymäni oli Elisalla niin en edes koskaan saanut sitä viestiä,että saldoni olisi mennyt umpeen tai silloin,kun sen olisi pitänyt mennä kiinni niin näin ei koskaan tapahtunut.
Vaihdoin liittymän dna:lle juuri näiden saldorajoitus/laskutus sekoiluiden takia.Nykyisessä liittymässäni ei ole saldorajoitusta lainkaan.Toivottavasti saitte sekavasta viestistäni selvä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241590
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161071- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838