sisäelimet

Pandan emo

Panda-kissani (7 kk, brittikolli) rakastaa ylikaiken raakaa maksaa, munuaisia ja sydäntä. Niitä katti söisi määrättömästi. Tiedän että munuaisia/maksaa saa antaa vain kerran viikossa ja näin olen tehnytkin. Koskeeko sama ohje myös sydämellä herkuttelua? Pennun "maku" on muutenkin hyvin lihavoittoinen, kuivamuonaa onneksi menee ja olen menestyksellä syöttänyt pentu-Iamsia. Kalaa kissa ei edes suostu haistamaan ja viilit/kermat/kermaviilit jäävät syömättä. Pärjääkö kissa näillä eväillä? Pentu on iso, painaa noin 5,5 kiloa ja turkki kiiltää.

9

701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tintsu

En ole erikoistunut kissanruokiin, mutta hyvin näyttää koosta päätellen pärjäävän. Ravintoainepuutoksia ei pitäis tulla kun kerran syö kuivaruokaa. Katso kuitenkin ettei mene ruokavalio liian sisäelinvoittoiseksi.
      Itse en anna raakaa maksaa/munuaista/sydäntä/pakasteseitä kuin kerran viikossa. Itsevalitsemanaan pääruokana toisella on kuivaruoka ja toisella purkkiruoka. Munkaan kissat ei maitotuotteista perusta, maito jää lautaselle.

• matte

Kissoihin erikoistuneen ELL Suvi Pohjola-Stenroosin mukaan possun sydäntä voi antaa päivittäin kissalle ruoaksi. Sen rasva on hyväksi, sillä kissahan tarvitsee paljon rasvaa.

• minä

Itse olen ollut oman kissani kanssa juuri Suvin hoidossa ja hän kertoi minulle ihan samat ohjeet kuin em. kirjoittajallekin ja korosti,että eläinkaupan kuivamuonalla ja sydämellä kissa pärjää oikein hyvin!!Oma kattini ei enää muuta juuri syökään kuin sydäntä ja seitä sekä joskus harvoin tonnikalaa-sen herkkua..Hyvää jatkoa ja onnea oikean ravinnon löytämiseen.Ps. Ethän vain anna kissasi lihota liikaa,koska jo nykyinen painokin tuntuu aika sopivalta ellei ole kyseessä ragdoll!!!

• Miiru

tuntuu sinun kissasi olevan. Käsittääkseni ei siitä ole mitään haittaa, jos annat useamminkin sydäntä kissallesi. Maksaa tosiaan ei saisi antaa kovin usein, on melko vahvaa ruokaa, eikä kaikkien vatsa välttämättä kestä sitä. Muistathan liottaa munuaisia? Yritä saada kissasi syömään viiliä tms. Kasvavan kissan luustolle on hyväksi saada kalsiumia. Kala ei ole niin välttämätöntä kissan ruokavaliossa.

Olen utelias, minkä värinen Panda on? Itsellänikin nimittäin on brittiläisiä, vanhuksia jo.

• Pandan emo

Panda näyttää nimensä mukaisesti pandalta eli on pääväriltään valkoinen, häntä on musta ja naamassa musta "naamari" vähän samaan tapaan kuin oikeillakin pandoilla ja lisäksi on jokunen musta laikku. Oikein komea, aianakin minun mieleestäni ja luonteeltaan varsinainen sohvaperuna.

• Miiru
        Pandan emo kirjoitti:

Panda näyttää nimensä mukaisesti pandalta eli on pääväriltään valkoinen, häntä on musta ja naamassa musta "naamari" vähän samaan tapaan kuin oikeillakin pandoilla ja lisäksi on jokunen musta laikku. Oikein komea, aianakin minun mieleestäni ja luonteeltaan varsinainen sohvaperuna.

Ajattelinkin, että nimi on enne. Minunkin brittini ovat mustavalkoisia, oikeammin rekisteröity harlekiineiksi, eli valkoinen pohja, jossa mustia laikkuja. Eivät siis ns. tavallisia musta-valkoisia. Taitaa Pandakin olla harlekiini virallisesti. Toisten mielestä mustavalkoinen kissa on "niin tavallisen" näköinen, mutta minusta kaunis!

• Emma

En ole koskaan kuullut munuaisten liottamisesta. Miksi niin pitäisi tehdä? Miten kauan munuaisia pitää liottaa?

• Miiru
        Emma kirjoitti:

En ole koskaan kuullut munuaisten liottamisesta. Miksi niin pitäisi tehdä? Miten kauan munuaisia pitää liottaa?

Ei munuaisten liottaminen ole pakollista, mutta koska munuaiset sisältävät runsaasti virtsa-ainetta, niitä ei saisi antaa montaa kertaa viikossa. Lisäksi ne olisi hyvä liottaa kylmässä vedessä tai kiehautta juuri sen takia, että virtsa-aine poistuu. Liotusaikaa en osaa sinulle valitettavasti tarkalleen sanoa; en ole koskaan katsonut kellosta. Toivottavasti sait vastauksen kysymykseesi :)

• Emma
        Miiru kirjoitti:

Ei munuaisten liottaminen ole pakollista, mutta koska munuaiset sisältävät runsaasti virtsa-ainetta, niitä ei saisi antaa montaa kertaa viikossa. Lisäksi ne olisi hyvä liottaa kylmässä vedessä tai kiehautta juuri sen takia, että virtsa-aine poistuu. Liotusaikaa en osaa sinulle valitettavasti tarkalleen sanoa; en ole koskaan katsonut kellosta. Toivottavasti sait vastauksen kysymykseesi :)

Kissani saavat munuaisia vain kerran pari kuukaudessa, joten suurta vahinkoa tuskin pääsee käymään, vaikken ole tähän mennessä liottanutkaan. Luulin niiden olevan sellaisenaan ihmisellekin kelpaavia, vaikkei olekaan koskaan tehnyt mieli maistaa. Jäävät vastaisuudessakin kissalle, mutta kenties huuhdottuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe