sisäelimet

Pandan emo

Panda-kissani (7 kk, brittikolli) rakastaa ylikaiken raakaa maksaa, munuaisia ja sydäntä. Niitä katti söisi määrättömästi. Tiedän että munuaisia/maksaa saa antaa vain kerran viikossa ja näin olen tehnytkin. Koskeeko sama ohje myös sydämellä herkuttelua? Pennun "maku" on muutenkin hyvin lihavoittoinen, kuivamuonaa onneksi menee ja olen menestyksellä syöttänyt pentu-Iamsia. Kalaa kissa ei edes suostu haistamaan ja viilit/kermat/kermaviilit jäävät syömättä. Pärjääkö kissa näillä eväillä? Pentu on iso, painaa noin 5,5 kiloa ja turkki kiiltää.

9

756

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tintsu

En ole erikoistunut kissanruokiin, mutta hyvin näyttää koosta päätellen pärjäävän. Ravintoainepuutoksia ei pitäis tulla kun kerran syö kuivaruokaa. Katso kuitenkin ettei mene ruokavalio liian sisäelinvoittoiseksi.
      Itse en anna raakaa maksaa/munuaista/sydäntä/pakasteseitä kuin kerran viikossa. Itsevalitsemanaan pääruokana toisella on kuivaruoka ja toisella purkkiruoka. Munkaan kissat ei maitotuotteista perusta, maito jää lautaselle.

• matte

Kissoihin erikoistuneen ELL Suvi Pohjola-Stenroosin mukaan possun sydäntä voi antaa päivittäin kissalle ruoaksi. Sen rasva on hyväksi, sillä kissahan tarvitsee paljon rasvaa.

• minä

Itse olen ollut oman kissani kanssa juuri Suvin hoidossa ja hän kertoi minulle ihan samat ohjeet kuin em. kirjoittajallekin ja korosti,että eläinkaupan kuivamuonalla ja sydämellä kissa pärjää oikein hyvin!!Oma kattini ei enää muuta juuri syökään kuin sydäntä ja seitä sekä joskus harvoin tonnikalaa-sen herkkua..Hyvää jatkoa ja onnea oikean ravinnon löytämiseen.Ps. Ethän vain anna kissasi lihota liikaa,koska jo nykyinen painokin tuntuu aika sopivalta ellei ole kyseessä ragdoll!!!

• Miiru

tuntuu sinun kissasi olevan. Käsittääkseni ei siitä ole mitään haittaa, jos annat useamminkin sydäntä kissallesi. Maksaa tosiaan ei saisi antaa kovin usein, on melko vahvaa ruokaa, eikä kaikkien vatsa välttämättä kestä sitä. Muistathan liottaa munuaisia? Yritä saada kissasi syömään viiliä tms. Kasvavan kissan luustolle on hyväksi saada kalsiumia. Kala ei ole niin välttämätöntä kissan ruokavaliossa.

Olen utelias, minkä värinen Panda on? Itsellänikin nimittäin on brittiläisiä, vanhuksia jo.

• Pandan emo

Panda näyttää nimensä mukaisesti pandalta eli on pääväriltään valkoinen, häntä on musta ja naamassa musta "naamari" vähän samaan tapaan kuin oikeillakin pandoilla ja lisäksi on jokunen musta laikku. Oikein komea, aianakin minun mieleestäni ja luonteeltaan varsinainen sohvaperuna.

• Miiru
        Pandan emo kirjoitti:

Panda näyttää nimensä mukaisesti pandalta eli on pääväriltään valkoinen, häntä on musta ja naamassa musta "naamari" vähän samaan tapaan kuin oikeillakin pandoilla ja lisäksi on jokunen musta laikku. Oikein komea, aianakin minun mieleestäni ja luonteeltaan varsinainen sohvaperuna.

Ajattelinkin, että nimi on enne. Minunkin brittini ovat mustavalkoisia, oikeammin rekisteröity harlekiineiksi, eli valkoinen pohja, jossa mustia laikkuja. Eivät siis ns. tavallisia musta-valkoisia. Taitaa Pandakin olla harlekiini virallisesti. Toisten mielestä mustavalkoinen kissa on "niin tavallisen" näköinen, mutta minusta kaunis!

• Emma

En ole koskaan kuullut munuaisten liottamisesta. Miksi niin pitäisi tehdä? Miten kauan munuaisia pitää liottaa?

• Miiru
        Emma kirjoitti:

En ole koskaan kuullut munuaisten liottamisesta. Miksi niin pitäisi tehdä? Miten kauan munuaisia pitää liottaa?

Ei munuaisten liottaminen ole pakollista, mutta koska munuaiset sisältävät runsaasti virtsa-ainetta, niitä ei saisi antaa montaa kertaa viikossa. Lisäksi ne olisi hyvä liottaa kylmässä vedessä tai kiehautta juuri sen takia, että virtsa-aine poistuu. Liotusaikaa en osaa sinulle valitettavasti tarkalleen sanoa; en ole koskaan katsonut kellosta. Toivottavasti sait vastauksen kysymykseesi :)

• Emma
        Miiru kirjoitti:

Ei munuaisten liottaminen ole pakollista, mutta koska munuaiset sisältävät runsaasti virtsa-ainetta, niitä ei saisi antaa montaa kertaa viikossa. Lisäksi ne olisi hyvä liottaa kylmässä vedessä tai kiehautta juuri sen takia, että virtsa-aine poistuu. Liotusaikaa en osaa sinulle valitettavasti tarkalleen sanoa; en ole koskaan katsonut kellosta. Toivottavasti sait vastauksen kysymykseesi :)

Kissani saavat munuaisia vain kerran pari kuukaudessa, joten suurta vahinkoa tuskin pääsee käymään, vaikken ole tähän mennessä liottanutkaan. Luulin niiden olevan sellaisenaan ihmisellekin kelpaavia, vaikkei olekaan koskaan tehnyt mieli maistaa. Jäävät vastaisuudessakin kissalle, mutta kenties huuhdottuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1335
    2. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1219
    3. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      64
      1118
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      233
      1111
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      996
    6. 63
      881
    7. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      861
    8. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      65
      667
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      31
      634
    10. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      575
    11. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      540
    12. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      33
      530
    13. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      529
    14. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      32
      529
    15. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      65
      498
    16. Et siis halua

Kansssani mitään
      Ikävä
      29
      469
    17. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      39
      465
    18. Onko kipuraja

Jo ylitetty?
      Ikävä
      51
      451
    19. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      24
      437
    20. Olet komea ja kaikkea

En uskonut kuitenkaan miten laajasti olet kaikkien naisten ihannoinnin kohde. Jälleen kerran. Palsta on hiljainen kun o
      Ikävä
      19
      423
    Aihe