Capri

keski-ikäinen täti

Olin ensimmäistä kertaa Italiassa lomalla tänä keväänä eli Taorminassa Sisiliassa toukokuun alussa. Pidin kokemastani/näkemästäni todella - ja tahtoisin, jos rahat ja terveys sen sallivat, uudelleen Italiaan kenties ensi keväänä. Onko teillä kellään kokemusta Caprista??? Onko vielä Taorminaakin kalliimpi kenties, entä nähtävyydet?

6

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keski-ikäinenm

      Vietin Caprilla 2 viikkoa nelisen vuotta sitten.
      Saarihan on pieni ja täyteen rakennettu mutta kaunis.

      Korkeuserot suuret joten kuntoa kysyy jos aikoo kulkea enemmälti.

      Hintataso oli jo tuolloin korkeampi kuin lähikaupungeissa mutta kun ei jää keskustaan norkoilemaan niin kohtuuhintaisia ja mukavia ravintoloita kyllä löytyy.

      Ei hassumpi paikka lomailla!

      • Keski-ikäinen täti2

        Vietin kerran - vuosia sitten - Caprilla viikon. Viikoksi riitti vaivatta ohjelmaa - ja silti Sininen luola jäi vielä käymättä (sääolosuhteet eivät suosineet).

        Taorminassa olen myös käynyt ja tiettyä samanoloisuutta paikoilla kyllä on. Ei hassumpia!


      • keski-ikäinen täti
        Keski-ikäinen täti2 kirjoitti:

        Vietin kerran - vuosia sitten - Caprilla viikon. Viikoksi riitti vaivatta ohjelmaa - ja silti Sininen luola jäi vielä käymättä (sääolosuhteet eivät suosineet).

        Taorminassa olen myös käynyt ja tiettyä samanoloisuutta paikoilla kyllä on. Ei hassumpia!

        Kiitos kommenteistanne molemmat keski-ikäiset :)
        Osaisitteko sanoa jonkin nettilinkin, josta löytäisin yleistä tietoa Caprista, kuten miten paikallisliikenne pelaa, mitä suositeltavaa nähtävää jne.- vai osaisitteko/viitsisittekö te kertoa? Olitteko muuten ihan suomalaisen matkatoimiston järjestämällä matkalla ja jos, niin kenen? Olisikohan siellä tarjolla pieniä huoneistohotelleja, jotta voisi itse kokkailla aamupalan?? Kaiken tiedon otan kiitollisena vastaan!!!


      • Caprille
        keski-ikäinen täti kirjoitti:

        Kiitos kommenteistanne molemmat keski-ikäiset :)
        Osaisitteko sanoa jonkin nettilinkin, josta löytäisin yleistä tietoa Caprista, kuten miten paikallisliikenne pelaa, mitä suositeltavaa nähtävää jne.- vai osaisitteko/viitsisittekö te kertoa? Olitteko muuten ihan suomalaisen matkatoimiston järjestämällä matkalla ja jos, niin kenen? Olisikohan siellä tarjolla pieniä huoneistohotelleja, jotta voisi itse kokkailla aamupalan?? Kaiken tiedon otan kiitollisena vastaan!!!

        Capri on sikakallis paikka, kaunis kylläkin.Mieti vakavasti Sorrentoa jos noilla seuduilla haluat lomailla. Pohjois Italiassa Ligurian seutu on varteenotettava vaihtoehto ja sinnekin esim Aurinkomatkat tekevät matkoja, jos olet valmismatkojen käyttäjä. Mielestäni Capri on ylimainostettu jetset -leimainen paikka, minulle riitti yksi kerta Capria. Gardajärvi on kaunis paikka sekin, aikuiseen makuun.


      • Keski-ikäinenm
        keski-ikäinen täti kirjoitti:

        Kiitos kommenteistanne molemmat keski-ikäiset :)
        Osaisitteko sanoa jonkin nettilinkin, josta löytäisin yleistä tietoa Caprista, kuten miten paikallisliikenne pelaa, mitä suositeltavaa nähtävää jne.- vai osaisitteko/viitsisittekö te kertoa? Olitteko muuten ihan suomalaisen matkatoimiston järjestämällä matkalla ja jos, niin kenen? Olisikohan siellä tarjolla pieniä huoneistohotelleja, jotta voisi itse kokkailla aamupalan?? Kaiken tiedon otan kiitollisena vastaan!!!

        Tuohon linkkiin ehdottaisin Googlea..
        Näkemistä kyllä riittää:suosittelen näköalaköysirataa saaren itäpuolella sekä länsipuolella kiertävää polkua joka käy mm. roomalaisilla rauniolla ja tietysti Munthen huvilaa unohtamatta.

        Itse saari sinänsä on kokemisen arvoinen joten nähtävyydet ei lopu.

        Olin Aurinkomatkojen järjestämällä matkalla
        joten en osaa kertoa muista majoitusmahdollisuuksista.

        Paikallisliikenne toimii hyvin ja jo itse asiasssa kokemisen arvoinen ellet ole korkeuskammoinen.


      • Hilsu
        Caprille kirjoitti:

        Capri on sikakallis paikka, kaunis kylläkin.Mieti vakavasti Sorrentoa jos noilla seuduilla haluat lomailla. Pohjois Italiassa Ligurian seutu on varteenotettava vaihtoehto ja sinnekin esim Aurinkomatkat tekevät matkoja, jos olet valmismatkojen käyttäjä. Mielestäni Capri on ylimainostettu jetset -leimainen paikka, minulle riitti yksi kerta Capria. Gardajärvi on kaunis paikka sekin, aikuiseen makuun.

        Kyllä Capri on ihana. Ei kai keski-iässä enää säästämään mennäkään. On toki Italiassa muitakin ihania paikkoja, mutta Caprissa nyt on sitä jotakin. Toki Sorrentokin on hieno ja sieltä on aikalailla helppoa menne päiväreisulle Caprille. Mutta sitten jää se auringonlasku näkemättä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe