Mistä aloittaa

HelpYourFellowBiker

Tervehdys,

hei antakaas mulle semmonen pieni jeesi.

Kertokaa, mistä aloittaa. Kortti tietty ensiks, sitten prätkä.

Kuis lähetään käytännössä liikkeelle?

Ois kiva nähdä semmonen eräänlainen apukirjoitus, jossa aloittelijat pääsevät pyöräilyyn helposti ja turvallisesti.

Kiitti

5

805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensin

Kunnolliset ajokamat.
      Sitten selvität vakuutukien hinnan.
      Viimeiseksi niin hyvä mopotin kuin loppurahoilla saa (jos jotain jää).
      Mutta marssijärjestys on tämä.
      Ja eikä tietenkään ajelua äly ämpärissä.

• se suurinpiirtein

on jos haluaa EMPY:n riveissä jatkaa. (Googlella tietoa tästä.)
        Sitten kun niitä pyöriä käy katsastelemassa niin sitä ensimmäistä ei kannata ostaa sillä tuolla ajokokemuksella ei vielä koeajosta saa irti muuta kuin ajamisen ilon.
        Harrastus ei tosiaan ole sieltä halvimmasta päästä mutta kun kulut laskee ja suhteuttaa ne omiin tuloihin niin pitäisi pärjätä.

Ja tärkein turvavarustehan tulee sieltä korvien välistä. Sitten ajokamat.

• hanskassa
      • survivalopas

Erinomainen tuo linkin survivalopas, huomasi lukiessa että aika paljon onnea oli aikanaan kun nuorempana jäpikkänä vaihtoi suoraan piikistä seiskapuolikkaaseen. 7 vuotta sen isomman fillarin (GSX-750ES Suzuki) selässä ilman lippauksia tai törmäyksiä on täytynyt olla osaltaan myös hyvää onnea, sikäli kun aika helkkaristi uutta tietoa oli tuossa oppaassa mitä ei aikanaan tiennyt.

Sen verran yhä muistaa prätkäilystä että nykyisellä menopelillä (2000 -kuutioinen nelipyöräinen) ajaessa pyrkii parhaansa mukaan ottamaan kaksipyöräiset huomioon eikä esim maantiellä tietyömaan huonolla pinnalla roiku ihan edellä ajavassa moottoripyörässä kiinni, kun muistaa yhä miten ikävältä se aivan liian lähellä roikkuva auto peileissä näytti.

• istu alas ja mieti...

...miksi. onko se vauhdin hurma, vapaus, aito rakkaus lajia ja mopoja kohtaan, vai mikä kun naapurillakin on, että sais iskettyä jonkun, halu näyttää muutoin,...
      entä jos sataa, on kylmä ja tuulee. tai mopo jonain päivänä on erimieltä asioista.
      itse rakastan lajia, mutta monasti romanttinen kuva auringon laskuun ajavasta hd miehestä, tai kaahivasta haamuajajasta ilman rajoituksia, johtaa harhaan ja siihen että vähän käytettyjä pyöriä on paljon myynnissä. tai, lööppeihin motoristi menehtyi rajussa ulosajossa.
      mutta onnea valinnallesi laji on hienoa ja sen ympärillä on paljon hienoja ihmisiä. tervetuloa joukkoon ja pitkäksi aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109