Kuukautiset jääneet pois

Oon vähän huolissani, kun mun menkat on jääneet melkein kokonaan pois. Syön pillereitä, mutta kunnollista vuotoa ei ole tullut yli puoleen vuoteen. Ihan vähän jotain ruskehtavaa vain, ja siihen riittää pikkuhousunsuoja.

Raskaana en ole, testejä oon tehnyt montakin. Kai sen muutenkin jo tässä vaiheessa huomaisi :).

Kävin keväällä gynekologilla, siellä valittelin asiaa mutta gynis oli sitä mieltä, ettei huolta.

Äskettäin mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka yksi oire voi olla menkkojen poisjäänti. Mutta olen syönyt tyroksiinia jo kaks kuukautta, eikä muutosta näy.

Mikähän tähän voisi olla syynä? Pelkään, etten voi saada lapsia :((((.
1293
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Osalla pillereistä on vuotoa vähentävä vaikutus, esim. minipilsuja syövillä ja hormonikierukkaa käyttävillä on aika tyypillistä, että kuukautisvuoto on olematonta. Siitä ei voi paljoa päätellä kropan omasta hormonitoiminnasta. Oman hormonitoiminnan tason näkee vasta sitten, kun et enää käytä pillereitä, ja jos silloin ei ovuloi tai tule kuukautisia, siihen on kyllä tehokkaita lääkkeitä.

Kilpirauhasen vajaatoiminta on hitaasti vaikuttava sairaus, ja lääkitys ei ihan aina ole heti kohdallaan. Kokeile rauhassa saada arvot ensin suositusten sisäpuolelle (annosta voidaan joutua muuttamaan useita kertoja!) ja vasta sitten pitäisi kierronkin toimia.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


32-v. kirjoitti:

Oon vähän huolissani, kun mun menkat on jääneet melkein kokonaan pois. Syön pillereitä, mutta kunnollista vuotoa ei ole tullut yli puoleen vuoteen. Ihan vähän jotain ruskehtavaa vain, ja siihen riittää pikkuhousunsuoja.

Raskaana en ole, testejä oon tehnyt montakin. Kai sen muutenkin jo tässä vaiheessa huomaisi :).

Kävin keväällä gynekologilla, siellä valittelin asiaa mutta gynis oli sitä mieltä, ettei huolta.

Äskettäin mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka yksi oire voi olla menkkojen poisjäänti. Mutta olen syönyt tyroksiinia jo kaks kuukautta, eikä muutosta näy.

Mikähän tähän voisi olla syynä? Pelkään, etten voi saada lapsia :((((.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu