Asun vuokralla kerrostalossa, joka on kiinteistönhuoltoyhtiön piirissä. Parvekkeen oven kahva irtosi (kiinnike murtunut käytössä, kahvaosan joutuu siis uusimaan).
Joutuuko asukas korvaamaan huoltotyöt ja osat itse? Vai meneekö tuollainen normaalissa käytössä tapahtunut rikkoutuminen huoltoyhtiön yleisten huoltotöiden piiriin?
Ovenkahva hajosi
6
10826
Vastaukset
- Ovesta
Jos parvekkeelle on ns. kaksoisovi ja ulompi menee rikki, niin taloyhtiö korjaa. Jos parvekkeelle on vain yksi ovi, niin edelleen taloyhtiö korvaa.
Yleisten vastuunjakotaulukoiden mukaan parvekkeen oven korjaus kuuluu taloyhtiölle.
Kaksoisovien tapauksessa sisempi kuuluu yleensä asukkaalle.- oakkaalle
"Kaksoisovien tapauksessa sisempi kuuluu yleensä asukkaalle"
Kyllä se sisä oven lukko kuuluu asunnon omistajalle, ei suinkaan vuokralaiselle. - vastuu
Tässä oli kysymys vuokralaiseta ei osakkeen omistajasta, hieman eri asioita.
Vuokraa maksava asukas ei ole velvollinen maksamaan luonnollisesta kulumisesta aiheutuvia lisä kustannuksia.
Vuokralainen maksaa niitä tavallaan maksaessaan vuokransa. - Ovesta.
vastuu kirjoitti:
Tässä oli kysymys vuokralaiseta ei osakkeen omistajasta, hieman eri asioita.
Vuokraa maksava asukas ei ole velvollinen maksamaan luonnollisesta kulumisesta aiheutuvia lisä kustannuksia.
Vuokralainen maksaa niitä tavallaan maksaessaan vuokransa.Kun kerroin, mikä kuuluu yhtiölle ja mikä asunnon omistajalle, niin kerroin vain faktat. Jos korjausten kustannukset kuuluu vuokranantajalle, niin on sitten hänen asiansa, laskuttaako korjauksen viimekädessä siltä vuokralaiseltaan. Luonnollista kulumaa ei tietenkään laskuteta erikseen vuokralaiselta. Mutta jos itse rikkonut, niin asia on toinen.
- Lukkoseppäilijä
Nuo kahvat hajoavat helpolla. Syy siihen: Salpoja ei ole voideltu (varmaan koskaan). Salvat pitää voidella säännöllisesti niin, että ne menevär kitkatta vastarautoihinsa (kyse siis pitkäsulkijasta). salpojen voiteleminen on normaalia asunnon huoltoa, josta vastaa asukas. Voihan asukas toisaalta ilmoittaa huoltomiehelle, että lukko "nahistaa" ja silloin voi olla, että huoltomies tulee auttamaan. Voitelussa voi käyttää vaikka ruokaöljyä, jos muuta ei ole saatavilla. Kylla asukkaan kuuluu huolehtia asunnosta olipa sitten omistaja tai vuokralainen.
Nykyajan ihmiset tuntuvat olevan niin uusavuttomia, että mitää ei osata tehdä tai ajatella itse.- Lukkosepällä käynyt
Olen talkkarina tässä ja eräällä asukkaalla meni ovi lukkoon, eli ne jumitti ne salvat siinä pitkälukossa. Kävin hakemassa sitten turvaykkösiltä tai jostain uuden pitkäsalvan, maksoi 80 euroa.. Aika kallista, ohjeessa lukee, että pitäisi öljytä kahdesti vuodessa, kukaan ei varmaan ollut öljynnyt tuotakaan, joten se kesti sen 25 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281592Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.911330Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111135Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949