R1200GS lyhyelle kuskille?

Shortboy

Olen aikaisemmin ajanut 650 Transalpilla ja V-Strom:lla ja nyt kiinnostaisi hankkia hieman isompi allroad-pyörä. Valitettavasti tällä hetkellä isoissa allroad-pyörissä BMW:lle ei oikein löydy kunnollista haastajaa markkinoilta...ainakaan siis minun mielestäni. Oma pituuteni on 169 ja BMW on tietysti kookas pyörä ja nyt kiinnostaisikin saada palautetta niiltä lyhyiltä kuskeilta, miten tuo pyörän käsittely oikein sujuu. Suomessa nuo käytetyt bemarit tuntuvat olevan hieman kortilla.

5

4011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen GS kuski

Olen 170 cm ja ajanut nyt kesän R1200GS:llä. Pyörässä on matala penkki ja ohjaustankoa laskettu hieman alaspäin. Ajoasento on hyvä ja pitkälläkään matkalla en ole väsynyt. Pyörään saa vielä madalletun alustan mutta ilman sitäkin jalat yltää hyvin maahan.

• R 1200 GS

Oon ajellut 05 kessulla 50 tonnii olen 170 ja pyörässäni on matala satula ... ei ongelmia jalkojen ylläämisen kanssa kunhan katsoo ettei oo sivuttain kovin jyrkässä mäessä ...

• HeikkiL

1200GSA:lla (satula pari tuumaa korkeammalla, kuin vakio-GS:ssä) ja Baehrin normaalikorkuisella satulalla 15.000 km eikä ongelmia. Yksi päällä oikeinkin helppoa, mutta kaksi päällä täysvarustuksessa täytyi jo pysähdellä ja tasapainoilla ajatuksen kanssa... Pääasia, että jalat yltävät polkimille! :-)

• JH.
        HeikkiL kirjoitti:

1200GSA:lla (satula pari tuumaa korkeammalla, kuin vakio-GS:ssä) ja Baehrin normaalikorkuisella satulalla 15.000 km eikä ongelmia. Yksi päällä oikeinkin helppoa, mutta kaksi päällä täysvarustuksessa täytyi jo pysähdellä ja tasapainoilla ajatuksen kanssa... Pääasia, että jalat yltävät polkimille! :-)

Gaston Rahier, kilpabemari ja BMW R 80 G/S Paris-Dakar
        www.matkaendurot.net -> matkaendurot -> BMW 80 G/S -> aavikolla...

• Jukka
        JH. kirjoitti:

Gaston Rahier, kilpabemari ja BMW R 80 G/S Paris-Dakar
        www.matkaendurot.net -> matkaendurot -> BMW 80 G/S -> aavikolla...

Hommasin 2008 GS:n ja otin siihen matalan 820mm penkin. Käytin penkkiä vielä satulasepällä ja siihen tehtiin pientä muotoilua reisien kohdalle jotta saa paremmin töppöset maahan. Yksin ajaessa ei ollut mitään ongelmaa, mutta matkustajan taakse punnertaminen olisi ollut liika vakiosatulalle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      157
      5219
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      85
      2763
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      87
      1752
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1216
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      49
      986
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      912
    7. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      893
    8. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      893
    9. Mitä tarkoitat

”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”
      Ikävä
      23
      878
    10. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      873
    Aihe