Miten kasvaa pituutta?

hemmetinhemmetti

Olen 16-vuotias poika ja pituuteni on 168 cm. En ole muutaman viime vuoden aikana kasvanut kuin muutaman sentin, 14-vuotiaana olin 165 cm.

Ärsyttää, kun kaikki luokan pojat alkavat olemaan ties kuinka paljon pidempiä. Käy jo muutenkin heikon itsetunnon päälle olla "pätkä". Vanhempani ovat n. 175 cm. Miksi minä olen näin lyhyt?

Miten pituuskasvua pystyy vauhdittamaan? Ravinto ja uni ihan kunnossa, liikuntaakin tulee harrastettua. Mutta pituutta ei tule, olen murehtinut tätä jo pidemmän aikaa.

225

22653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä.......

      kovasti aikaa kasvaa pituutta..pituuskasvu voi jatkua vielä 20:näkin!

      • kasvupyrähdys vaihtelee

        Tosilla kasvupyrähdys alkaa jo ala-asteen lopulla ja toisilla vasta lukiossa/ammattikoulussa. Monet kasvavat vielä armeijaiässäkin.

        Kaikilla ei edes ole kasvupyrähdystä. Pituutta tulee vain pikku hiljaa koko ajan lisää.

        Koska kasvupyrähdyksen ajankohta vaihtelee, saattaa samalla luokalla olevien poikienkin pituus vaihdella erittäin paljon.


      • LyhytKirjoittelija

        Minäkin oon lyhyt ikääni verrattuna. Kaikki mun kaverit on mua paljon pidempiä :D


      • aaron123

        sama juttu meitsistä piti tulla 205 cm tulin sittenkin 199 cm ärsyttää kosk näytän koriksessa joltain klonkulta


      • Anonyymi
        LyhytKirjoittelija kirjoitti:

        Minäkin oon lyhyt ikääni verrattuna. Kaikki mun kaverit on mua paljon pidempiä :D

        Miten pituutta ja ikää voi verrata. Toista mitataan ajassa, toista matkassa. Onko esimerkiksi neljä vuotta lyhyt, keskipitkä vai pitkä aika sataan kilometriin verrattuna?


      • Anonyymi

        Ei kellään oo nii isoon munaa


      • Anonyymi
        aaron123 kirjoitti:

        sama juttu meitsistä piti tulla 205 cm tulin sittenkin 199 cm ärsyttää kosk näytän koriksessa joltain klonkulta

        Elä perkele valita oon 06 seiskalla arvioitu 186 joka on mulle tarpeeks ja oon ny 153 eli pitäs kasvaa vie 33cm oo onnelline oot melki kaks metrine


      • Anonyymi
        LyhytKirjoittelija kirjoitti:

        Minäkin oon lyhyt ikääni verrattuna. Kaikki mun kaverit on mua paljon pidempiä :D

        Mulla ihan sama juttu ,:-D


      • Anonyymi
        LyhytKirjoittelija kirjoitti:

        Minäkin oon lyhyt ikääni verrattuna. Kaikki mun kaverit on mua paljon pidempiä :D

        Olen 136cm ja 11v kaikki muut frendit ovat 150cm suunnilleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä perkele valita oon 06 seiskalla arvioitu 186 joka on mulle tarpeeks ja oon ny 153 eli pitäs kasvaa vie 33cm oo onnelline oot melki kaks metrine

        Ookko kuinka pitkä nyt?


      • Anonyymi
        aaron123 kirjoitti:

        sama juttu meitsistä piti tulla 205 cm tulin sittenkin 199 cm ärsyttää kosk näytän koriksessa joltain klonkulta

        Minä harrastamassa korista 182 cmpitkänä😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä harrastamassa korista 182 cmpitkänä😁

        Kui pitkä vehje sulla on? 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 136cm ja 11v kaikki muut frendit ovat 150cm suunnilleen

        Sama


    • vähän...

      Jos ryyppäät ja poltat ei ihme ettet kasva.... En tiedä onko näin mutta jos ei niin aiemmat vastaukset
      totta!!

      • aloittaja

        En ryyppää enkä polta tupakkaa. Syyt yksinkertaisesti ne, että ryyppääminen/tupakointi on epäterveellistä ja tuottaa rahanmenoa. Enkä näe järkeä siinä, että maksan kovan hinnan tupakasta, jolla myrkytän itseni.


      • Anonyymi
        aloittaja kirjoitti:

        En ryyppää enkä polta tupakkaa. Syyt yksinkertaisesti ne, että ryyppääminen/tupakointi on epäterveellistä ja tuottaa rahanmenoa. Enkä näe järkeä siinä, että maksan kovan hinnan tupakasta, jolla myrkytän itseni.

        Polttaminen ja kännääminen on muutenkin epätrendikästä.
        Polttavat pojat haisee! En voisi ikinä seurustella polttavan pojan kanssa! Yök!


    • boisku

      No mä oon 15v. ja oon 195cm pitkä. Joillain se pituuskasvu alkaa vähän myöhemmin, mutta kyllä se pituus sieltä tulee kunhan maltat odottaa ja ei kaikista välttämättä kasva pitkiä...

      • Anonyymi

        Pituudella ei ole mitään väliä jos olet kunnon jätkä


    • haluunpitkäks!

      Ite oon 13v ja 171 pitkä eli aika lyhyt

      • Pätkä :/

        ite oon 12 ja 146,5... Elikkäs aika lyhyt.. :D


      • camilaatta

        minäki oon 13v ja oon 155 eli lyhyt


      • lyhyt
        Pätkä :/ kirjoitti:

        ite oon 12 ja 146,5... Elikkäs aika lyhyt.. :D

        No olen möskin 12 ja 144... Minäkähän lyhyempi.


      • herätkää

        Ja tietenki tos oli 100% totta toi


      • Lyhytjxjzidig
        Pätkä :/ kirjoitti:

        ite oon 12 ja 146,5... Elikkäs aika lyhyt.. :D

        Oon ite 13 ja oon 137 cm


      • vituttaasaatana

        Ite oon 14 ja vaan 162 pitkä että itteeki vituttaa ku muut on melki päätä pitee..


      • Tuntematon_
        camilaatta kirjoitti:

        minäki oon 13v ja oon 155 eli lyhyt

        Itekki 13v ja kohta 14v ja 156 cm pitkä ja muut luokan tytöt ja pojat pitkiä... Terkkari sanoi että kasvaisin 160 cm enkä ihan noinkaan lyhkäseks haluais jäädä :(


      • RÖPÖNE
        Lyhytjxjzidig kirjoitti:

        Oon ite 13 ja oon 137 cm

        sama mut oon 12


      • liampayne

        ite oon 12 vuotias ja 159 cm :3


      • ismoman96

        ite oon 20 vuotias ja 173 cm :D


      • Ääääääääääääö
        RÖPÖNE kirjoitti:

        sama mut oon 12

        Oon taas 12v ja 137cm eli todella lyhyt


      • Osteopaatti

        Kun pituuskasvu on pysähtynyt on vielä mahdollista saada 3-7 cm lisää pysyvää pituutta . Menetelmä perustuu pitkään tutkimustyöhön , ja kokemukseen . Ei tarvita mitään ravintolisiä , vaan perustuu selkärangan antamaan mahdollisuuteen . Tulos on 90 % 3- 7cm väliilä.
        Olen työkennellyt yli kolmekymmentä vuotta tuki , liikunta ja selkäkipujen kanssa.
        Olisiko ko menetelmään laajempaa kiinnostusta.


      • typi12

        Mä oon 12-vuotias ja 150 cm pitkä. vituttaa.


      • Auts
        Tuntematon_ kirjoitti:

        Itekki 13v ja kohta 14v ja 156 cm pitkä ja muut luokan tytöt ja pojat pitkiä... Terkkari sanoi että kasvaisin 160 cm enkä ihan noinkaan lyhkäseks haluais jäädä :(

        Daamn itte olin 173 jo 13v nykyään 15 ja 188


      • Jokutyyppi123
        Tuntematon_ kirjoitti:

        Itekki 13v ja kohta 14v ja 156 cm pitkä ja muut luokan tytöt ja pojat pitkiä... Terkkari sanoi että kasvaisin 160 cm enkä ihan noinkaan lyhkäseks haluais jäädä :(

        Ite oon 12v ja 168cm haluisin kyl kasvaa viel ainaki 178


      • Anonyymi
        typi12 kirjoitti:

        Mä oon 12-vuotias ja 150 cm pitkä. vituttaa.

        Mäki oon 12 ja 150cm mut kasvupyrähdys aluillaan... Kasvan sentin kuussa 😎😎😎


      • Anonyymi
        ismoman96 kirjoitti:

        ite oon 20 vuotias ja 173 cm :D

        Voi tsiisös sä oon nolo. Kyllä jokaisen ihmisen pitäisi olla 20-vuotiaana jo 190-senttinen ainaki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäki oon 12 ja 150cm mut kasvupyrähdys aluillaan... Kasvan sentin kuussa 😎😎😎

        Oon 12v 140cm et arvaa vituttaako mua


      • Anonyymi
        Pätkä :/ kirjoitti:

        ite oon 12 ja 146,5... Elikkäs aika lyhyt.. :D

        Mitä oot nykyään


      • Anonyymi
        Pätkä :/ kirjoitti:

        ite oon 12 ja 146,5... Elikkäs aika lyhyt.. :D

        Ite oon 12 ja 142cm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 12v 140cm et arvaa vituttaako mua

        Ite oon 11v (poika) 161cm pitkä


      • Ite oon 12v ja oon 160cm pitkä


      • Anonyymi

        Ite 13 155cm ET OLE LYHYT!


      • Anonyymi

        no oon 15 ja 164 xd


      • Auts kirjoitti:

        Daamn itte olin 173 jo 13v nykyään 15 ja 188

        No vittu minö oon 13/06174-175 nii enköhä minä oo joku sinu pitune jonku vuode päästä


      • Anonyymi
        Lyhytjxjzidig kirjoitti:

        Oon ite 13 ja oon 137 cm

        Oon 15v ja 170cm joten ette oo tohon ikään mitään lyhyitä


      • Anonyymi

        No etkä oo tuo on ton ikäseks ihan jäätävän pitkä mun iskä on sua tällä hetkellä 5cm pidempi


      • Anonyymi
        Osteopaatti kirjoitti:

        Kun pituuskasvu on pysähtynyt on vielä mahdollista saada 3-7 cm lisää pysyvää pituutta . Menetelmä perustuu pitkään tutkimustyöhön , ja kokemukseen . Ei tarvita mitään ravintolisiä , vaan perustuu selkärangan antamaan mahdollisuuteen . Tulos on 90 % 3- 7cm väliilä.
        Olen työkennellyt yli kolmekymmentä vuotta tuki , liikunta ja selkäkipujen kanssa.
        Olisiko ko menetelmään laajempaa kiinnostusta.

        olisi kyllä laajempaa kiinnostusta. miten saa sen 3-7cm lisää?


      • Anonyymi

        Juu ite 13 ja vähä vajaa 160 171cm on aika pitkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tsiisös sä oon nolo. Kyllä jokaisen ihmisen pitäisi olla 20-vuotiaana jo 190-senttinen ainaki

        Mitä vittua ne voi vaikuttaa siihe


      • Anonyymi
        vituttaasaatana kirjoitti:

        Ite oon 14 ja vaan 162 pitkä että itteeki vituttaa ku muut on melki päätä pitee..

        Sama mut oon 13


      • Anonyymi
        vituttaasaatana kirjoitti:

        Ite oon 14 ja vaan 162 pitkä että itteeki vituttaa ku muut on melki päätä pitee..

        Sama mut oon 13


    • 12+10

      Olet ikäiseksesi pitkä.

      • 12+10

        Siis tarkoitin tuota 13v ja 171 cm.


      • Nuorikommentoijja
        12+10 kirjoitti:

        Siis tarkoitin tuota 13v ja 171 cm.

        Se on keskiverto pituus. Olen itsekkin 13 vuotias 170cm pitkä ja terkkari sanonut keskiverto pitkäksi.


      • Ahistaa

        Vähäsen vituttaa ku on 158cm pitkä ja oon 14. Äiti on 160cm ja isä 170cm ja musta pitäisi tulla 170-175cm


      • Anonyymi

        No joo mutta mul o yks kaveri joka o 184 ja 14 mut kyl mää veikkaan et must pitäis tulla joku 190 ainaki lol


    • PITKÄKSTAHDON!

      Ite oon 14v ja 173cm pitkä ja haluun pidemmäks nyt ja heti sanokaa miten kasvan ees sen 4cm haluun tähä kehoon pituutta lisää toki veli on melkolailla 190cm kait minusta tulee veljeni kokoinen :(( jos ei tule niin ei tule mitään en halua jäädä pätkäks:(( mulla on pituus hinku eli haluun olla pitkä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! oon poika )

      • Anonyymi

        No sitten ku alkaa iän myötä renkkoja,kulumia ynnä muuta sairastelua tulla niin loppuu se pituudesta nillitys. Huomaa että terveys se sittenkin tärkeempi asia on . Ja kyllä tuolla 173:lla pitäsii jo aika hyvin pärjätä


    • EtSellanenPätkä

      Tietääks joku et onks niis kasvuhormoneis tai niis sellasis lääkkeis mitään haittapuolia ku oon 15v ja vaan jotain 160cm nii haluisin tietää et mist niit lääkkeit saa ja et mitä haittapuolii on???

      • Anonyymi

        No halojaa, syyä nyt jotain anaboolisia stereoita kesken kasvukauden. Älä ny suotta sotke herkkiä aivojen kassvusäätylyelimiä semmosilla moskilla. kato ensin kuinka pitkälle omat kasvuhormoonisi riittävät


    • räbbit

      meikä on 169, 16v harrastan urheilua 5 kertaa viikossa, ryyppään kerran 2viikossa ja kessuu menee about aski tai kaks viikossa. nukun n 7-9h syön vähän miten sattuu mut 2 lämmint ateriraa päiväs aamupala. (terveellist safkaa)

      itteäki vituttaa tämmöi lyhyys, broidi 175 pitkä faija vrm sen 173

      kasvanko enään ??

      • Nope, dope

        No et varmaa jos poltat


    • 160cm

      NO juu ite oon 15v ja n 160cm...äiti 160cm,isä165cm,sisko152cm veli 180. Sisarukset siis jo yli 20v. Luokkani lyhyin ollu ala asteelta lähtien :( Kasvu menny jotenkin että viime vuonna tuli 7cm lisää, nyt tullu 4kk 4cm.. Painoakin tullut 6kg tossa ajassa. Noh, Kuhan menee 170cm rikki niin tyytyväinen ;(

    • cecf

      Jos menee. Terv. 180 cm 19 v, joka ei enää kasva. Olin sun iässäs (15v)170cm.

    • 13

      oon 14 ja 186 pitkä. eli aika lyhyt

      • Juuvfdjbvgg

        Älä valita😂Ite oon 161 cm!


      • Ldkssb

        Ite oon 14 v poika ja 150cm


      • M1nä
        Ldkssb kirjoitti:

        Ite oon 14 v poika ja 150cm

        Onks tää pitkä pätkä tai normaali pituus oon 13 ja 163cm


      • Anonyymi

        Normaalia sinulleko? Varmaan se on sitten normaali kasvuvauhtisi. Ei sitä ennalta tiiä millane se kullaki on. Mä olin seiskalle mennesä 142 ja armeijassa 169 ehkä ja nyt 36-vuotiana 171,5. Hyvin on ylletty, jaksattu ja pärjätty


      • Anonyymi
        Ldkssb kirjoitti:

        Ite oon 14 v poika ja 150cm

        Oon ite neljätoista ja 151cm nii paljoko oot kasvanu tässä kolmen vuoden aikana ihan kiinnostas tietää


      • Anonyymi
        Ldkssb kirjoitti:

        Ite oon 14 v poika ja 150cm

        Paljoko sä olet kasvanu siitä lähtien kun itellä sama tilanne ja mua kiusataan siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljoko sä olet kasvanu siitä lähtien kun itellä sama tilanne ja mua kiusataan siitä.

        Siis viittitkö katsoa muniasi ja pohtia onko ne kasvaneet vai ei. Jos ei, olet vielä kasvuiässä hyvinkin ja voit hymähtää tyypeille, että mitä vittua, kasvan vielä vuosia.


      • Anonyymi

        Se on normaalia pidempi


    • 18 mutta kohta 19

      18v poika ja 172,0 kyllä vituttaa olla näin lyhyt

    • srh<ra<r<hfdz<

      joo mäki 8v ja oon 232.5 cm pitkä

      • lyhytpoika332323223

        ite oon 15v ja 165.. faija 170 mutsi 163.. kyllä vittu vituttaa jo 170 ei mee rikki.


      • Anonyymi

        Miksi tarvisi olla tietyn pituinen. Eik oo tärkeempää etto vaikka terve, sutjakka ja hyvä lihaskunto. Sehä riippuu aika paljo vanhemmista kuinka pitkäx lapsi kasvaa


    • 18 ja 172

      172 ja 18

    • huohhhhhhhhhhhhh

      14v 170cm. vittu!

      • Anonyymi

        no taivas miten kamalaa, mä oon 22 v sua vanhempi ja puolitoista senttiä pitempi


    • 186 cm

      Olen 14v poika ja olen kasvanut aika aikaisin ja olen 186 cm että siinä teille pituutta tähän ikään. PS: Paino ei ole pysynyt minulla oikein pituuden perässä mutta sitä tulee koska se on jo lisääntynyt.

    • rotta16
    • niikkke

      11.v ja 145 pitkä onks se lyhyt vai pitkä vai tavallinen ja kasvaako pojat pidemmäks vasta yläasteel.

      • Anonyymi

        Koulutuksella ei ole mitään merkitystä pituuteen


    • dft

      minulla on alkanut kasvu vasta 2-3v. sitten eli 13-14kesäisenä noin 10cm vuoteen

    • kääpiö

      oon ite 13v tyttö ja 160cm.... oon iha helveti lyhyt! haluisin olla 170 mut en tiiä kasvanko enää.

      • Anonyymi

        nO ei se sun syy oo jos et kasvakaan nii pitkäksi , ei tosin sun ansiotakaan jos kasvat. Sä voit vain ootella, elää terveesti ja nähä, miten käy


    • Puskakemisti

      Etpä voi sille paljoa mitään tehdä, toiset kasvaa paljon, toiset vähän. Itse olen 187 pitkä. Jos harrastat punttireenaamista, niin se saattaisi napsia pituuskasvusta ehkä sentin pari pois.

    • vain 180cm...

      Olen 15 vuotias poika kasvoin ennen noin 5-8cm. 3 kuukaudessa, en ole kasvanut YHTÄÄN viimeisen 3 kuukauden aikana. Nyt olen n.180cm pitkä ja haluaisin kasvaa lisää pittuutta ettei tarvitsisi lopettaa koripallon pelaamista. Vanhempani ovat 183cm ja 156cm. Onko siis mahdollista että olen lopettanut kasvamisen ja onko mitään neuvoja esim. venytykset, erilainen ruokavalio ym. pituuskasvun edistämiseen

      • Lyhytjxjzidig

        Korista ei kannata lopettaa on nbassaki ollu 160 senttii lyhyt pelaaja


    • keijo.k.p

      ite oon 16 v ja 160cm

    • kasvanko? en

      vanhemmat äiti 171 cm,isä 186 cm. veli 166cm (15v) ja minä olen 13 v tyttö ja 157cm. kasvupyrähdys oli ja meni, mutta miten voin jäädä tälläseks jos suku on tosi pitkä? velikin on vielä noi lyhyt vaikka muut sen ikäset on jo 175 cm---> . KAIKKI naiset meidän suvussa on 165 ja ylöspäin ja miehet ki pidempii :DDDdd haluun lääkkeet

      • superlyhyt

        11 v ja 140 cm pitkä :( lyhyt olen, enkös ?


      • Anonyymi

        Mitkä v:un lääkkeet? Syö ruokaa ja nuku sekä liiku hyvin. Olet varmasti sinuksi ihan oikean pituinen


    • 345678

      mäkii 16 ja 166 cm, terkkari sano et mun pituuskasvu on aina ollu tasasen hidast ja mulle ei tuskin tuu kasvupyrähyst ollenkaa että tasasena jatkuu :DD kylhän se v*tuttaa olla aina porukan pienin mut pituudelle ei oikeest minkää ite voi ja onneks on niit viel lyhyempii!

    • kääpiö

      mä täytän 14 ens kuussa ja oon 149 ja puoli senttiä pitkä !

    • Odottaessa

      ite oon 15v ja 165 :D,hieman kyl vituttaa olla välil tämän pituunen mut tällä mennään! ja ennustettu ollaan siihen 180 paikkeille niin sitä odotelles :D

    • yliksavanut?

      Oon 11v ja 172 cm pitkä kasvupyrähdys tuli niinku jo 10 v.

    • Pitkä(kö)

      Mä olin 11vuotiaana sentin pidempi kun sä 14vuotiaana :D

    • TERSKANAAMA

      kaikki vaa valittaa olevansa lyhyitä,oon melkee 17 ja 163 enka kasva enäää...

    • 87k

      Ettäs KEHTAAT valittaa itse olen 25v ja 157 pitkä eikä se ole KOSKAAN ollut mikään ongelma minulle, joten mitä sinä valitat 16 vuotiaan?

    • einäineinäin...

      siis voi herrane aika teiän kanssa :D
      te ootte tyylii 170-180cm pitkiä ja toivotte kasvavanne pituutta, voi hyvää päivää.
      Ite oon 157cm ja 14vuotias ja oisin täältä ettiny neuvoja. Mä oisin tosi ilonen jos oisin ees 160cm pitkä :D mut voi luoja.. teiän kaa menee jo liiotteluks.. Mitä te oikee haluutte olla? 2-3metrisii?

      • truutriitrii

        Ite oon 17-vuotias ja oon 183cm ja kasvan ainakin vielä niin,että olen 192-196cm :D


    • Lyhyt..

      12v ja 151cm suurin piirtein, luokan pisimmät siinä 170cm rajalla..

    • lyhyenläntä

      Pituuskasvu on yksilöllistä. Lyhyitä ihmisiä pidetään karismaattisina, mutta kyllä myönnän että saattaa itsekukin hiukan hiiltyä kun istuu leffassa takarivissä! Pituutta onkin vain tuo 164 cm. Edessä istuu tietenkin aina joku hujoppi. :D On tietty totta, että lyhyenläntä ei välttämättä kaikenlaisessa urheilussa pärjää, mutta maailma on täynnä mahdollisuuksia. Esim. voisin ottaa ne paikat hiukan alempaa.

    • Lyhyt13v

      Ei sille kasvulle paljoo mitää voi tehä, ite oon 13, ja 146cm ...

      • 11wTyttö

        Moi!
        Mun mielest liian pitkä on liian pitkä..
        ite oon 11w & 169,9 cm & oon mielestäni liian pitkä ;-x
        Ei pojat tykkää tytöistä jotka on pidempiä ku ne!
        & tytöt viel pitää korkkateit..
        Jos ite saisin päättää olisin lyhyt..Tietenkin se voi olla sitä nais juttuu ku ei oo tyytyväine mihinkään.. :D
        Mut ihan tosi olkaa tyytyväisii pituuteenne,jos on lyhyt siitä on enemmän hyötyä kun pitkänä olemisesta..
        Mut nä oli mun mielipiteet asiasta..
        Kaikilla on omat mielipiteet..
        Byee !


      • lifemocker
        11wTyttö kirjoitti:

        Moi!
        Mun mielest liian pitkä on liian pitkä..
        ite oon 11w & 169,9 cm & oon mielestäni liian pitkä ;-x
        Ei pojat tykkää tytöistä jotka on pidempiä ku ne!
        & tytöt viel pitää korkkateit..
        Jos ite saisin päättää olisin lyhyt..Tietenkin se voi olla sitä nais juttuu ku ei oo tyytyväine mihinkään.. :D
        Mut ihan tosi olkaa tyytyväisii pituuteenne,jos on lyhyt siitä on enemmän hyötyä kun pitkänä olemisesta..
        Mut nä oli mun mielipiteet asiasta..
        Kaikilla on omat mielipiteet..
        Byee !

        no ÄLÄ KÄYTÄ KORKKAREITA?!


      • Anonyymi

        Paljonko kasvoit vuoden parin sisään


    • hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

      Hmmm, oon poika 13v, ja 150 cm. Mun serkku, joka on 11v tyttö, on 170 cm. Että näin.

    • Miks nii lyhyt

      No hei, oon 14v ja oon 151senttii pitkä, ärsyttävää.

      • BabeWithBrains

        Yh :c oon 13v tyttö, melkee 170cm pitkä ja pitäis kasvaa viel n. 4cm. Miks en voi ol niinku mun frendi (162cm eikä enää kasva) ._. Oon meijän luokan pisin/toisteks pisin, en tiiä nyt ku on kesäloma. Mm. Vituttaa. Ja kaikki sanoo et näytän joltei 16 vuotiaalt ._. Haluisin ol pieni ja siro, mut ei.


      • Anonyymi

        Paljoks kasvoit kunnes olit 15 v


    • Iifemocker

      Oon 183cm....En osaa auttaa pätkiä

    • samuellos

      Itse oon nyt 18- vuotias ja pituutta löytyy noin 175- 176 cm. Muutama vuosi takaperin olin monta senttiä lyhyempi, eli olen vasta nyt viime vuoden loppu puolella alkanut kasvamaan. Kyllä varmaan osa ainakin teistä jatkaa vielä kasvamista vaikka hitaasti.

    • 13weePoju

      13v 169cm täytän ens kuus 14 :P

    • lyhytheebo

      tiiän kyl ton tunteen.. ite oon 15w ja 154cm pitkä, alkaaha tuo ottaa itsetunnon päälle vaikkei kukaan lyhyydestäni heitä muuta kuin välillä harmitonta läppää.

    • Vitutyhmät

      Hei joo ei sua voi sanoo pitkäks kosk mä oon 12 v ja 135 cm!!

    • 1992

      Ite 20-kymppinen mies ja oon 172 : /

    • eeeeeeeeeeeeeeeeee

      kaikki kertoo täälä oman pituutensa ja iän, eikä se kyllä millää lailla auta tota tyyppiä joka ensi kysy : DD
      ei mun ymmärtääkseni pituuteen pysty ite vaikuttamaan, muutaku nyt elää terveellisesti. mutta sen lisäksi ei asialle voi mitää..

    • Pätkis :))

      Oon melkein lyhyin meidän luokassa.. Miten voisin kasvaa nopeammin pituutta?

    • Tosi lyhyt

      Mä oon 13 ja oon 143,5 Cm pitkä et mä oon aika huolissani !! :(

    • En kasva

      Ite oon 13v ja 143.5cm pitkä en polta enkä juo. Lenkkeilen aamulla ja illalla syön terveellisesti.

    • surullinen 14v

      Oon 14 ja oon 150cm Ja rankasti vituttaa ku vittuillaan siitä että oon nii lyhyt ja en oo ruma tai mitään Ja tytöt hylkii mua ;(

    • Olkaa onnellisia

      ÄLKÄÄ VIKISKÖ Mä en saanu töitä ku oon vaa 166cm, mä laihdutin sitte että jos se auttais mut ne käski syömää ja syömää hormooneja et sit 170cm tulisin takas -.- vittu ihanaa ku sossu maksaa kaike ja saan töitä vaa katalogimallina! Jos oisin näin laiha (34 vaatekokone, naiselline kroppa, ja 170cm< ) oisin saanu töitä!

    • 99tyttö99

      Älkää vittu vinkuko. Ite oon 150 cm 14v tyttö, menkat alko 12 v enkä oo sen jälkeen enää kasvanu.

    • ennustettu 181

      olis mielenkiintoista tietää että kasvoko tän threadin alottaja :)
      19, 173

    • liian lyhyt -.-

      mä oon kohta 14v ja oon 150cm oon luokan lyhyin joka ärsyttää ihan liikaa haluisin kasvaa vielä ainakin 20-30 cm :/ mutta en kai enään kasva kuin hyvin kasvu hormoonit auttaa ?

    • semi

      isä on 188cm äiti noin 160cm ite jotain 150cm ja oon 12 v et kuin pitkäks voin kasvaa

    • normaalia???!!

      Ite oon 13v poika ja 144? Pitkä,
      Normaalia?

    • 18v ja lyhyt

      Mua niin ärsyttää porukka ketkä sanoo "kyl sitä viel 20vuotiaanakin voi kasvaa" NIIN VOI! jos sulla ei oo tullu sitä kasvupyrähdystä ja munakarvat ei oo kasvanu. Ite oon 168cm ja 18vuotias ja kävin kyselemässä lääkäriltä aikoinaan kasvuhormoonia ja sanoivat ettei sitä anneta ellei ole kasvuhormoonin puutosta, minulla sitä ei ollut ja sanoivat että luustoni on melkein täysin kasvanu lopulliseen tulokseen, eli en kasva kuin ehkä sentin kaksi. Niin se vaan on et elämä on karua eikä sil voi mitään! Geenit on ne mitkä vaikuttaa ja milloin murrosikä alkoi. Jos vanhemmat on pitkii sustaki tulee pitkä ja jos vanhemmat on lyhyitä sustaki tulee tappi!

      • kyllästynyt itteeni

        10v ja 131cm?? Vihaan itteeni ku oon tällane tappi :(


    • Olenko liian lyhyt??

      Olen 11v ja oon 144 cm onko se vähän vai paljon?????????!!! ja 35 kiloa??

    • lyhyt tyttönen

      itekin16 v ja pituuta 150 joten samoilla vesillä liikutaan ja oot just sopivan pitunen ainakin jos miulta kysytään :D ei kaikkien tarvii olla pitkiä! vaik kyllä sitä vitutta välillä itteeniki ku uudet tuttavat alottaa keskustelun kauhistelemal miun pituutta ja tuntuu et jätkät kattoo muutekii jonai pentuna ku oon näi lyhyt ...

    • TrueKääpä

      16v ja 160cm pitkä poika joten ottaa päähän PALJON. ihan ärsyttää kun muut valittaa että on 170-180 senttii pitkiä ja sanoo itteensä kääviks. 160cm on se true kääpä :( kasvanko enää...

    • LuokanLyhyin

      Itse olen 12 ja vasta 142cm.

      • Vittuuntunut

        Itse olenkin 14v ja 155,9 kasvu on hidastunut jo jonkin aikaa ja vituttaa kun kaikki ovat pidempiä ja harrastan vielä jääkiekkoa. Ei siellä voi pärjätä päätä pidemmille jotka ovat puolet voimakkaampia.


    • 98b

      No älä huoli sul on viel monta vuotta aikaa kasvaa, syö hyvin ja nuku riittävästi. Ite en oo mikään pisimmästä päästä oon 171cm pitkä, mut ei se mua oo hirveesti haitannu ja toki ei mulla viel kasvu oo ohi. Ja oon siis 16-vuotias poika myöskin.

    • 552455

      oon 13 ja 163cm , haluisin kyllä olla vähä pitempi juu =)

    • 16vpätkä

      Ite oon 16v ja 160cm pitkä. 170cm olis mun iäs mun mielest jo aika pitkä.

      • Haluunpitkäks

        Haluaisin edes 165 ni tyytyväinen olisin (oon 14v)


    • Jonskuna

      No sun pituutes on sit siinä.

    • Kurkkusalaatti

    • Pätkä--

      Olen itse 13 vuotias poika , olen 150 cm pitkä haluaisin jotain vinkkejä miten kasvaa pituutta. Kiitos

    • Pikkukakka

      Oon 143cm ja 13v

    • tyranbanksit

      Mä oli aika tavalla saman mittane yläasteen ja lukion vaihteessa, ja seiskan alussa muuten 141. Nyt oon ehkä 15 vuotta ollut 171,5. Ihan sopiva pituus mielestäni

    • Basket

      Minä olen 13v ja 180cm.Enkä valehtele joukkueessani kaksi saman ikäistä yli 190cm pitkää poikaa.

    • nivelet.napsumaan

      Piinapenkki on keksitty

    • 17v ja 180cm

    • Mckengänpohja

      Ite oon 12v poika ja 150cm eli siinä mieles aika lyhyt ku oon mun luokan lyhyin :D Mun isä on kans aika lyhyt eli jotaa 170-174cm ja 40v

      • sdfsdfgsdfg

        Ei tarvi olla pitkä ollakseen suuri. Erno vuorinen on pätkä mutta hairiheekö teitä sen pituus silloin kun kuuntelette sen kitarointia?


    • Ierika

      Perimä vaikuttaa mutta oleellista on liikunta, hyvä ravitsemus ja se että nukkuu iltayöstä jolloin kasvuhormonia erittyy.

    • Mailmanpisinmies

      Meitsi o 14 ja pituuni on 210cm

    • Lyhtyttyttö

      Mä oon 13 vuotias ja oon 148cm enkä kasva enää että sinuna olisin iloinen että olet noinkin pitkä :)

      • Lolzzzzzz

        Miten voi olla noin lyhyt eikä kasva enää?!?! Ja vielä noin nuori!


    • Muistasyödä

      Pelko pois. Mun faija oli 175, mutsi 160 ja minusta tuli 185.

    • shhdhhdhd

      itse 13v ja 175cm

    • haluanollapitkä

      12v tyttö ja oon 165.8 . Äiti tällä hetkellä 165, ollaan suunnilleen saman pitusia. Iskä on suunnilleen 188-189cm.

    • Jolez

      Olen 13 ja 177cm pitkä. En juo enkä polta.

    • Suomekovijäbä

      Itse olen 201 ja 15 vuotias

    • 02poika

      Mä oon 15 ja 161cm. Mun serkku kävi meillä launataina ja se on 11v se on 160cm. Olin järkyttynyt. Mun pitäs kasvaa 175cm. Mun kaveri on 185cm. Haluisin nii olla sen pitunen. Koska tosi moni 7lk on mun kokonen.

      • Anonyymi

        Kuka näijjo sanonu että sun pitäs kasvaa 175-centtiseksi.. Kyllä sinä sen mittaseksi päädyt että sun on hyvä olla kehossasi, ellei sitten joku agromekalia-sairaus pöllähä yhtäkkiä. Semmonen että saat jättimäiset käsi-ja jalkaterät


    • lll

      kaikki ei kasva

      t:17v/185cm

    • 185

      SYÖ!!
      Siis oikeeta ruokaa eikä burgereita ja energiajuomia.

    • KRki

      Ikää mulla 14 vuotta ja 173,5cm eikä ole valittamista.

    • 12v-jonne

      Ikä:12v
      Pituus: 150-154 (en oo varma nii jostaki tosta väliltä xd)
      Ja luokassani on minua paljon pitempiä ihmisiä. Send help..

      • Anonyymi

        Mitä sulle pitäisi lähettää avuksi? Puujalatko, semmoiset joilla vaahteramäen eemeli käveli. Vai tolppakorkokengät. Luulen että on kuitenki helpoin kävellä omin jaloin sinunki. Kaatusit vielä kaikkien vitkuttimien kans ja pääsisit pyörätooliin ja sen jälkeen kattelisitkin maailmaa 30 senttiä' alempata


    • Anonyymi

      Mä olen 11v 165cm pitkä kun meillä oli itsenäisyys juhlat kolmannella luokalla niin mä katoin että mä taisin olla kunnan pisin

    • Anonyymi

      juo 5-10 litraa maitoa ja syö paljon juusto
      Päivässä

      • Anonyymi

        Ite oon 15v poika, pituutta 181cm ja painoa 75kg.


    • Anonyymi

      Kun te siellä uimahallissa vertaatte keskenänne kenellä on isoin jortikka,niin ja olette saman ikäisiäniin se kenelle nauratte että siltä löytyy sellainen tutti jalkojenvälistä. Niin 13 ja 14 vanhoina ne tutin omaavat voivat kasvaa yllättävän pitkiksi ja ne lyhyet tyypit joilla on iso jortikka niin taidatte pituutenne kanssa olla määränpäässä.

    • Anonyymi

      Mäki oon kohta 16 ja oon 160 cm poika

    • Anonyymi

      Olen 13-vuotias ja 181cm pitkä ja pituus ennusteeni on 195cm

    • Anonyymi

      Jonnet ja lissut eivät vielä hiffaa, että pituus on niitä vähiten kiinnostavia asioita ihmisessä. Ei se niinväitetty lyhyys useimpia oikeesti häiritte tai jotenki poskettomasti ilahutakaan sen enempää ku joku vaatetus. Ei hujoppiudesta oo apua eikä lyhyydestä haittaakaan muille. Enemmähän me seuraamme ihmisiätavatessamme heidän käytöstää, luonnettaan ja muita aineettomia ominaisuuksia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oon 13v ja pituutta 150 cm(pätkä) kasvuennuste on 173 ja oon poika.

      • Mulla on sama kasvuennuste.


    • Anonyymi

      Itse olen 11 ja 152cm

    • Oon 13 v poika ja 152cm pitkä ja kaikki luokan muut pojat on ainaki 10 cm pidempi

    • Anonyymi

      Olen 11,5v. 149cm aamuisin, mutta päivällä
      jotenkin lyhenen... en ymmärrä mistä tämä johtuu. Haluisin olla ainakin 8-12cm pidempi, mutta kun ei se ole mahdollista. Syön terveellisesti, ulkoilen tms... Vuotta nuorempi serkkukin minua kohta pidempi:,( Kertokaa miten saan pituutta ja äkkiä!:(

      • Anonyymi

        selän välilevyt vähän kutistuvat tai kuivuvat päivän aikana niin se saattaa puottaa pituutta sentin, parikin


      • Hei. Olen 14-vuotias nuori Nummelasta. Haluan vaan kertoa sen että olin sinun ikäisenä aikalailla samanpituinen kuin sinäkin. Kyllä sinä kasvat vielä. Se kunnon kasvu tapahtuu murrosiässä ja et ole siinä iässä vielä. Olen tällä hetkellä itse 168cm pitkä, uskon suhun että tulet kasvamaan.


      • Anonyymi
        SampsaSamppa kirjoitti:

        Hei. Olen 14-vuotias nuori Nummelasta. Haluan vaan kertoa sen että olin sinun ikäisenä aikalailla samanpituinen kuin sinäkin. Kyllä sinä kasvat vielä. Se kunnon kasvu tapahtuu murrosiässä ja et ole siinä iässä vielä. Olen tällä hetkellä itse 168cm pitkä, uskon suhun että tulet kasvamaan.

        Kuulostatkin tosi 14 vuotiaalta "nuorelta".


      • Anonyymi

        No kuule aika moni 11-vuotias kasvaa vielä sen 12 senttiä, että...


    • Ei sitä pituutta saa millään keinolla normaalia nopeammin. Ole kärsivällien! Kasvat vielä pitkäksi pojaksi!

      • Anonyymi

        No se on hyvä, että sinä tiedät, että aloittaja, jonka isä on lyhyehkö, kasvaa varmasti vielä pitkäksi pojaksi. Lyhyitä ihmisiä kun ei ole oikeasti olemassa ja kaikilla on lakisääteinen velvollisuus kasvaa pitkiksi.


    • Anonyymi

      Ite 15 v ja helvetin lyhyt 168cm

      • Anonyymi

        Mihin olet liian lyhyt? Taisin olla ite kymmene senttiä lyhempi tuosa iäsä, nyt viimeset 15 vuotta 171,5. Ihan hyvin oon pärjännyt ja yltänyt. Ei minun silmään ainakaan pistä kauheasti ihmisten pituus. Eikö oo tärkeintä että on kuitehi tervennä?


    • Anonyymi

      OTA SE TUPAKKA POIS SUUSTA :D

    • Anonyymi

      Syö poika puurosi

    • Anonyymi

      Lopeta se energiajuomien kittaaminen. Ala syömään leipää, voita, juustoa ja LIHAA!
      Niillä ne miehet ennenkin kasvoi. Isästään mentiin ohi viimeistään 15-vuotiaana.

    • Anonyymi

      Odotat että murrosikä alkaa

    • ei mitenkään. geenit ratkaisee.

    • Anonyymi

      Ite 13 ja 185cm enkä vittu tiedä mikä helvetin mutantti oon:)

    • Anonyymi

      No mää oon 15 ja oon 120 pitkä se ei oo normaalia

    • Anonyymi

      Itselläni on ongelmana se, että olen 9 vuotias ja pituuteni on 130cm. Ja aina pitää mennä pituus jonoon niin kaikki sieltä huutaa että: *Mun nimi* SIELTÄ JONON PERÄÄN!! Joka minua ärsyttää joten oisko vinkkejä? Ois ihan kiva

      • Anonyymi

        Mä olin 9vuotiaana saman pitunen kun sä :( ja oon kasvanu vaa 145cm pituseks ja en kasva enää muutaman vuoden päästä ja ei musta tuu yli 155cm ainakaa 8(( tää on aik ärsyttävää:( feel u


    • Anonyymi

      Oon 13v (tyttö) pituuteni on 148cm 😅 oon Jeesuksen lyhyt

      • Anonyymi

        Sama :(( meen kohta ylä-asteellekkin.. en tiiä mitä teennn haluun vaa kasvaa (oon siis tyttö)


    • Anonyymi

      Olen 190cm pitkä

    • Anonyymi

      Minua syrjitään pituuteni takia. Koska olen lyhyt

    • Anonyymi

      Miten voi kasvaa viikossa 5cm

      • Anonyymi

        Vastaus on lyhyt: Ei mitenkään.


    • Anonyymi

      Mä meen hesen kaut himaan tää on promojeesii iha perus kauraa mul on majoneesii öö mitä kelaat bökö bökö bökö se on niin mehevä ja se on niin söpö

    • Anonyymi

      Olen 15v poika ja olen 170cm pitkä ja ennuste olisi 183cm.. Muut kaverit ovat minua päätä pidempiä ja en ole kasvanut kahteen vuoteen kuin muutaman sentin.. Mutta uskon että tänä vuonna minulle tupsahtaa kasvupyrähdys.. Eikö silloin voi kasvaa 18cm kahdessa vuodessa *koska kasvupyrähdyshän kestää 2vuotta

    • Anonyymi

      Kaikki on mitä on😉 sun ei tarvii välittää muiden pituudesta! Oo oma ittes! Älä välitä pituudestasi😛 Itse olen vasta 10 ja mäki oon vasta 135cm. Mäki haluun kasvaa enemmän ja nopeemmin! Siks mä just päädyin tälle sivustolle! Mun kamut on tyylii 140cm😕 mut ei se haittaa

    • Anonyymi

      Juu no ite oon kohta 17v ja 160cm. Amiksessa vähän kääntyy päät ku tämmönen vaahtosammutin kipittää käytävillä. Suurin osa luokkalaisista on jotain 180-190cm väliin. 13v olin 139cm🙄😏 168cm on aika hyvä mitta.

    • Anonyymi

      Isäni oli 167 cm ja hyvin pärjäsi.

    • Anonyymi

      Minä oon 169cm

    • Anonyymi

      Ite oon 14/07 ja 163cm ja mun melkee kaikki kaverit on pidempiä. Haluun olla jtn 170 ainakin enkä tiiä mite täs kasvis. Mulle ennustettiin terkkarilla yli 170

    • Anonyymi

      Olen 8 vuotias ja 138cm en tiedä miten kasvaa pitemmäksi

    • Anonyymi

      Se on niin että mä olin 130cm isä on tällä hetkellä 170cm niin tuli kasvu pyrähdys niin oon nyt 180cm🤪

    • Anonyymi

      Ite olen 13-v ja 160 cm

      • Anonyymi

        Sama


    • Anonyymi

      Jos yhtään lohduttaa niin ite oon 12 vuotias ja 145 cm

    • Anonyymi

      Heh ite oon 136cm pitkä ja oon 14vuotias

      • Anonyymi

        Kyl kasvat viel kunhan vaan syöt hyvin j muutenki hyvät elämän tavat ja et käytä tupakkaa yms


    • Anonyymi

      itsekin olen vasta 12 vuotias ja 148cm

    • Anonyymi

      Pituuskasvu ainakin omalla kohdalla oli loppunut jo 16-17-vuotiaana.
      Yksilöllisiä eroja voi tietysti aikataulussa olla.

    • Anonyymi

      Oma kasvu tainnut loppua jo kyllä aikoja, ikää 19v ja mittaa semmoset noin 178cm, koen kyllä siltiki lyhyeks ihteni monissa piireissä ku porukka tuppaa olemaan omaan näkökulmaan jokapaikassa (niin töissä, kaupoilla käydessä yms) puolipäätä pitempiä. Ennustettiin kahta metriä, eipä tullu. Se vaan ku omaan näkökulmaan vaikuttaa suurin osa olevan +185cm ja naispuoleiset +170cm ketä tapaa, että olenko jäänyt liian lyhyeksi. Itse tottunut tähän mittaan vaikka aina välillä toivoisi sitä 10cm lisämittaa mutta sitä ei ole saatavilla niin näillä mennään

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4397
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4366
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4036
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2947
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2571
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2133
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      341
      2112
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1685
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe