corolla 1.4 vvt-i 2001 kokemuksia

oyota

Elikkäs onko kellään kokemuksia kyseisestä autosta, onko minkälaisia vikoja ollut?

10

5710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvt-i

      Mulla oli tuollainen vm. 2000 Liftback.

      Viat: toinen taustapeili oli ostohetkellä halki.

    • toizota

      Yksi iso vika tuollaisessa on, siinä ei ole ajo-ominaisuuksia käytännössä ollenkaan.

      • toizota

        sen varmasti huomasittekin


    • Ent. omistaja

      Miinukset:

      1) ajo-ominaisuuksissa ei ollut kehumista
      2) laiska
      3) sisämelua enemmän kuin 2000-luvun autossa saisi olla
      4) jotenkin "muovisen" tuntuinen koko auto

      = niin japsi kuin olla ja voi :(

      Plussat:

      1) ei suurempia vikoja

      = niin japsi kuin olla ja voi :)


      Eli ihan luotettavan tuntuinen peli, mutta edellä mainitsemistani miinuksista johtuen vaihdoin erääseen varsin vihattuun saksalaismerkkiin.

      Mutta luotettavahan tuo corolla on, jos sitä haet. Eikä vie hirveitä määriä bensaa 1.4 koneella. Mutta minun mielestä autossa pitäisi olla vähän muutakin. Puhtaasti mielipidekysymys.

      • Jhnm

        Moi, riippuu mihin vertaa mutta corollan 1.4 Vvt-i hakkaa suorituskyvyssä monet 1.6:t. TL:n testissä siitä penkitettiin 110 heppaa, kone siis normiauton normikone. Joten, laiska se ei ole kokoisekseen missään nimessä.


      • ent. omistaja
        Jhnm kirjoitti:

        Moi, riippuu mihin vertaa mutta corollan 1.4 Vvt-i hakkaa suorituskyvyssä monet 1.6:t. TL:n testissä siitä penkitettiin 110 heppaa, kone siis normiauton normikone. Joten, laiska se ei ole kokoisekseen missään nimessä.

        Toki kokoisekseen yllättävänkin pirteä. näppärä kaupunkiauto. Olen vaan ehkä liiankin tottunut yli 150hv tehoihin :/


    • nykyisin nissanisti

      Itselläni oli puoli vuotta sitten vielä -00 liftback.

      Ainoa varsinainen vika oli että toissa kesänä se alkoi käydä nykien ja moottorinohjauksen varoitusvalo syttyi. Korjaamo löysi vikaa ilmamäärämittarista, ja vaihtoivat sen. Maksoi 300 €. Starttimoottori alkoi vähän oireilla juuri ennenkuin vaihdoin auton pois. Öljyö joutui lisäämään litran verran vaihtovälien aikana. Muuten ei mitään vikoja. Käyttökustannuksiltaan edullinen auto siis, ja halpa vakuuttaa.

      00-01 vuosimallien Corollaa ei pidä ominaisuuksien osalta vertailla samanikäisiin "Golf-luokan" autoihin, koska se on pienempi ja ahtaampi. Sitä pitää ennemmin vertailla pikkuautoihin kuten VW Poloon, Skoda Fabiaan tai Renault Clioon. Niihin verrattuna Corolla on ihan käypä peli, tosin vähän kallis. Jos sinulla on vähänkin tavarankuljetustarvetta, osta ehdottomasti liftback tai farmari. Liftbackia voi ennenkaikkea kehua ulkomuodoilaan kauniiksi.

      Haukutut ajo-ominaisuudet paranevat hiukan oikeilla rengasvalinnoilla, ja pitämällä renkaissa vähän korkeampaa painetta kuin mitä ohjekirjoissa lukee. Rengaskoolla 14/185/60 ohjaus on vakaampi kuin vakiorenkailla.

    • Jarruraita

      Susiruma auto (näyttää lada 110ltä), ajomukavuus...no sitä ei käytännössä ole, penkit tehty alle 160cm/55kg ihmiselle, rengasmelu, naurettavan halpa yleisilme myös sisällä, alitehoinen mutta silti suurikulutuksinen keskikulutus yrittämällä tientukkona olemalla 6.7L/100km ja normaaliajolla yli 8. En tiedä kenelle näitä autoja tehdään koska kaikista muista merkeistä löytyy edes jotain kehumista, jos ei muuta niin edes hinta.

      • Anonyymi

        Sinähän varsinainen huuliveikko olet ....ja varmasti helvetin ruma kun oot ajanu moisella vehkeellä....😆


    • Neekerimalliei

      Minulla juuri tämä, liftback mallina. Koneremppa tehty joskus 8 vuotta sitten, lieneeköhän siinä syy miksi kuluttaa niin vähän polttoainetta? Kesällä pääsen helposti noin 5,8 litran kulutukseen sadalla. Ilmamassamittarin olen kerran putsannu jarrucleanerilla kun alkoi nykimään (silloin myös kulutus litran suurempi). Startti talvella jumitti, mutta pärjäsin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe