Piilokarsastus?

mitä tehrä?

Minulla on ollut jo pitkän aikaa, että usein puhuessani jonkun ihmisen kanssa kahdestaan silmäni alkavat vuotamaan, ikään kuin itkisin, mutta itse tiedän ettei se sitä ole. Usein tämä vaiva esiintyy, kun kohdistan katseeni henkilöön, jolle puhun. Viime talvesta lähtien huomaan tämän vaivan vaan pahentuneen. Viime lokkuusta lähtien työmatkat piteni, päivittäin autolla ajoa vähintään tunti. Kävin optikolla, joka totesi näköni olevan hyvä, mutta minulla on kuulemma piilokarsastusta. Kertoi, että jos se rupeaa vaivaamaan, pystytään sitä korjaamaan laseilla. Nyt minua kiinnostaisi niiltä ihmisiltä kuulla joilla piilokarsastusta on todettu. Voisiko nämä olla oireita piilokarsastuksesta? Vaiva on todella häpeällinen, koska ei tunnu kivalta jos vaikka ventovieraan ihmisen kanssa keskustelee asiallisesti ja rupee "parkumaan".

9

10537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iso ongelma

Huomasin viime keväänä, että silmät vuosivat vettä tavallista enemmän. Silmälääkäri totesi kuitenkin myöhemmin, että silmät ovat kuivat (?). On hajataittoa ja laseihin tuli hieman muutosta. Lisäksi on elohiiri usein kiusana.

• Riksraksriks

Piilokarsastuksen oireita EI ole silmän vetistäminen, se on kuivan silmän oire.

Piilokarsastuksen oireita ovat mm. pitkän päivän iltapuolella näkö alkaa hieman hämärtyä tai esim. pitkään näyttöpäätettä tuijotettaessa.

• piilokarsastusta itsellä

Minulla piilokarsastusta molemmissa silmissä.

Minulla piilokarsastus vaikutti näin ennen silmäleikkausta kolmisen vuotta sitten: Silmät väsyivät nopeasti, koska tekivät paljon työtä pysyäkseen "suorassa", minkä seurauksena kamalat pääkivut silmälihasten kramppien vuoksi. Minulla lisäksi väsyneenä silmät herkät valolle. Ei koskaan vetistänyt silmät, vaikka piilokarsasti, joten sulla varmaan kuivat silmät.

Nyt menossa kolmen vuoden silmäleikkauksen jälkeen silmälääkärille, kun näkö huonontunut molemmista silmistä ja silmät väsyneet tihrustamaan.

• 1992
        piilokarsastusta itsellä kirjoitti:

Minulla piilokarsastusta molemmissa silmissä.

Minulla piilokarsastus vaikutti näin ennen silmäleikkausta kolmisen vuotta sitten: Silmät väsyivät nopeasti, koska tekivät paljon työtä pysyäkseen "suorassa", minkä seurauksena kamalat pääkivut silmälihasten kramppien vuoksi. Minulla lisäksi väsyneenä silmät herkät valolle. Ei koskaan vetistänyt silmät, vaikka piilokarsasti, joten sulla varmaan kuivat silmät.

Nyt menossa kolmen vuoden silmäleikkauksen jälkeen silmälääkärille, kun näkö huonontunut molemmista silmistä ja silmät väsyneet tihrustamaan.

Mulla ala-asteesta saakka tehnyt samaa. valitellu terkkarille pää kipua, silmien väsymystä. ja rivit heittelee silmis ja valonherkät silmät. ei mitää reaktiota. nyt oon 17 ja kävin vajaa vuos sit amiksen terkkarilla, joka huomas heti että piilokarsastus. sitte siitä optikolle ja optikko teki testit ja nyt on prismalla korjatut lasit. ja kylhän ne vähäsen auttaa sillo ku niit pitää mut silti valot ottaa silmiin kantsii käydä varmistamassa optikolla.. testi on ilmainen yleensä JOS todetaan piilokarsastus ja ostat rillit sieltä optikolta

• piilokarsastus
        1992 kirjoitti:

Mulla ala-asteesta saakka tehnyt samaa. valitellu terkkarille pää kipua, silmien väsymystä. ja rivit heittelee silmis ja valonherkät silmät. ei mitää reaktiota. nyt oon 17 ja kävin vajaa vuos sit amiksen terkkarilla, joka huomas heti että piilokarsastus. sitte siitä optikolle ja optikko teki testit ja nyt on prismalla korjatut lasit. ja kylhän ne vähäsen auttaa sillo ku niit pitää mut silti valot ottaa silmiin kantsii käydä varmistamassa optikolla.. testi on ilmainen yleensä JOS todetaan piilokarsastus ja ostat rillit sieltä optikolta

Kyl ne silmälääkärimaksut on alk.100e. ja samasta syystä olen menossa. Hintaa tulee lisää mitä toimenpiteitä tehdään.

• Faktaa välillä
        piilokarsastus kirjoitti:

Kyl ne silmälääkärimaksut on alk.100e. ja samasta syystä olen menossa. Hintaa tulee lisää mitä toimenpiteitä tehdään.

Pakko lisätä vaikka en koskaan tälle paskapalstalle mitään kirjoitakaan.

SilmäLÄÄKÄRI maksaakin sen muutaman kympin tai jopa satkun, mutta lääkärintarkastusta ei näönkorjauksen määrittämiseen tarvita,vaan sen tekee OPTIKKO. Optikon näöntarkastus maksaa yleensä jotain 10 eurosta ylöspäin, ja kampanjoiden mukaan vaihdellen sen voi saada kaupan päällekin jos ostaa lasit, kuten yllä sanottiinkin.

Ajatelkaa ja ottakaa selvää asioista ennen vänkäämistä.

• faktaa, faktaa
        Faktaa välillä kirjoitti:

Pakko lisätä vaikka en koskaan tälle paskapalstalle mitään kirjoitakaan.

SilmäLÄÄKÄRI maksaakin sen muutaman kympin tai jopa satkun, mutta lääkärintarkastusta ei näönkorjauksen määrittämiseen tarvita,vaan sen tekee OPTIKKO. Optikon näöntarkastus maksaa yleensä jotain 10 eurosta ylöspäin, ja kampanjoiden mukaan vaihdellen sen voi saada kaupan päällekin jos ostaa lasit, kuten yllä sanottiinkin.

Ajatelkaa ja ottakaa selvää asioista ennen vänkäämistä.

Juu, mutta mikäli optikko epäilee silmäsairautta, hän passittaa silmälääkärin juttusille tarkempiin tutkimuksiin. Lääkäri antaa sitten diagnoosin ja kirjoittaa tarvittaessa lasimääräyksen sekä ohjaa sairauden hoitoon.

• silmätvaivaa!

onko kenelläkään samanlaisia oireita kun minulla , elikkäs tulee sellainen tunne kuin olisi magneetit silmissä jotka vetävät puoleensa .. ihmiset katsovat minua kieroon , laittavat silmänsä ns. "umpeen" tai räpäyttelevät silmiään .. ja se todellakin häiritsee /: olen siis 16v .. ja jos katson itsekkin peilistä itseäni sivulta päin niin toinen silmä näyttää olevan sisänurkassa ja toisen puolen silmä ulkonurkassa .. creepy o; olen itseasiassa juuri jossakin vaiheessa menossa optikolle selvittämään mistä olisi kyse (:

• ei oo kivaa

et ole ainut! löytyy samanmoisia oireita, jossa katseen hallitseminen on työlästä. jos tarkoitit magneettijutulla sitä, että näkökentän laitamilla oleviin asioihin liinnittänee huomioa vaikkei tahdo, niin tiedän mitä tarkoitat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe