Tuntimäärä työsopimuksessa?

Ihmetyttää,

kun tunteja paljon vähemmän kuin luvattiin. Työsopimuksessa ei ole tuntimäärää eikä sille ole paperissa edes paikkaa. Työpaikkailmoituksessa haettiin kokopäiväistä, mikä moneen kertaan suullisesti luvattiin. Tunteja on kuitenkin puolet tästä, satunnaisesti enemmän. Väkisinkin tuntuu, että on tullut pahemman kerran jymäytetyksi. Onko tämä kovinkin yleistä?

7

1614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on huijattu

tyhjillä lupauksilla. Lain mukaan viikkotyötunnit pitäisivät näkyä työsopimuksessa. Ota yhteys pääluottamusmieheen tai liittoon. Nykyään on yleistä huijata niitä jotka eivät osaa pitää puoliaan. Voit ottaa työhakemuksen, jossa luvattiin kokopäivästä
      työtä, todisteeksi.

• loppuu

tämäkin työ. olen koeajalla.

• loppuu kirjoitti:

tämäkin työ. olen koeajalla.

Parempi antaa loppuakin, jos eivät tuon enempää sinua arvosta. Asia on vaan näin.
        Siivousalalla on paikkoja ja pienikin kokemus on avuksi haettaessa parempaa ja työntekijää kunnioittavampaa työnantajaa.
        Minä pitäisin tuon työsuhteen yllä tähyillen kilpailijalta parempaa työsopimusta.

• tunnit sopimuksessa?

Missä lainkohdassa sanotaan, että työsopimuksessa pitää olla viikkotuntimäärä? En oo koskaan tämmöstä lainkohtaa nähnyt, joten olisin kiitollinen tiedosta!

• ????

Miten niin pitää työsopimuksessa näkyä viikkotuntimäärä?Ainakin minun sopimuksessa lukee:työhön tarvittaessa kutsuttava.
        Suullisesti on tuntimäärä sovittu,sekään ei ole aina pitänyt paikkaansa.
        Sittenhän on lisäksi se tasottumisjärjestelmä jollakin älyttömän pitkällä aikavälillä,ei se kyllä minulla ole voimassa,koska kirjallisesti sovittua tuntimäärää ei ole.

• korjauksesta
        tunnit sopimuksessa? kirjoitti:

Missä lainkohdassa sanotaan, että työsopimuksessa pitää olla viikkotuntimäärä? En oo koskaan tämmöstä lainkohtaa nähnyt, joten olisin kiitollinen tiedosta!

Otetaan sen verran aikaisempaa kirjoitustani takaisin että vasta kirjallisessa selvityksessä pitää käydä ilmi säännöllinen työaika.

http://www.laki24.fi/tyvi-tyonantajanvelvollisuudet-tyosopimus.html

• on näiden kanssa
        ???? kirjoitti:

Miten niin pitää työsopimuksessa näkyä viikkotuntimäärä?Ainakin minun sopimuksessa lukee:työhön tarvittaessa kutsuttava.
        Suullisesti on tuntimäärä sovittu,sekään ei ole aina pitänyt paikkaansa.
        Sittenhän on lisäksi se tasottumisjärjestelmä jollakin älyttömän pitkällä aikavälillä,ei se kyllä minulla ole voimassa,koska kirjallisesti sovittua tuntimäärää ei ole.

aika heikoilla. Näyttää löytyvän enemmänkin työnantajia, jotka eivät mitenkään halua sitoutua työsuhteeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      182
      14880
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      118
      10425
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      107
      9287
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      48
      9113
    5. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      70
      8732
    6. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      52
      6880
    7. 180
      6470
    8. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      30
      5553
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      150
      5324
    10. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      43
      3829
    Aihe