Tuntimäärä työsopimuksessa?

Ihmetyttää,

kun tunteja paljon vähemmän kuin luvattiin. Työsopimuksessa ei ole tuntimäärää eikä sille ole paperissa edes paikkaa. Työpaikkailmoituksessa haettiin kokopäiväistä, mikä moneen kertaan suullisesti luvattiin. Tunteja on kuitenkin puolet tästä, satunnaisesti enemmän. Väkisinkin tuntuu, että on tullut pahemman kerran jymäytetyksi. Onko tämä kovinkin yleistä?

7

1640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on huijattu

tyhjillä lupauksilla. Lain mukaan viikkotyötunnit pitäisivät näkyä työsopimuksessa. Ota yhteys pääluottamusmieheen tai liittoon. Nykyään on yleistä huijata niitä jotka eivät osaa pitää puoliaan. Voit ottaa työhakemuksen, jossa luvattiin kokopäivästä
      työtä, todisteeksi.

• loppuu

tämäkin työ. olen koeajalla.

• loppuu kirjoitti:

tämäkin työ. olen koeajalla.

Parempi antaa loppuakin, jos eivät tuon enempää sinua arvosta. Asia on vaan näin.
        Siivousalalla on paikkoja ja pienikin kokemus on avuksi haettaessa parempaa ja työntekijää kunnioittavampaa työnantajaa.
        Minä pitäisin tuon työsuhteen yllä tähyillen kilpailijalta parempaa työsopimusta.

• tunnit sopimuksessa?

Missä lainkohdassa sanotaan, että työsopimuksessa pitää olla viikkotuntimäärä? En oo koskaan tämmöstä lainkohtaa nähnyt, joten olisin kiitollinen tiedosta!

• ????

Miten niin pitää työsopimuksessa näkyä viikkotuntimäärä?Ainakin minun sopimuksessa lukee:työhön tarvittaessa kutsuttava.
        Suullisesti on tuntimäärä sovittu,sekään ei ole aina pitänyt paikkaansa.
        Sittenhän on lisäksi se tasottumisjärjestelmä jollakin älyttömän pitkällä aikavälillä,ei se kyllä minulla ole voimassa,koska kirjallisesti sovittua tuntimäärää ei ole.

• korjauksesta
        tunnit sopimuksessa? kirjoitti:

Missä lainkohdassa sanotaan, että työsopimuksessa pitää olla viikkotuntimäärä? En oo koskaan tämmöstä lainkohtaa nähnyt, joten olisin kiitollinen tiedosta!

Otetaan sen verran aikaisempaa kirjoitustani takaisin että vasta kirjallisessa selvityksessä pitää käydä ilmi säännöllinen työaika.

http://www.laki24.fi/tyvi-tyonantajanvelvollisuudet-tyosopimus.html

• on näiden kanssa
        ???? kirjoitti:

Miten niin pitää työsopimuksessa näkyä viikkotuntimäärä?Ainakin minun sopimuksessa lukee:työhön tarvittaessa kutsuttava.
        Suullisesti on tuntimäärä sovittu,sekään ei ole aina pitänyt paikkaansa.
        Sittenhän on lisäksi se tasottumisjärjestelmä jollakin älyttömän pitkällä aikavälillä,ei se kyllä minulla ole voimassa,koska kirjallisesti sovittua tuntimäärää ei ole.

aika heikoilla. Näyttää löytyvän enemmänkin työnantajia, jotka eivät mitenkään halua sitoutua työsuhteeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      149
      2489
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      691
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe