vaatemäärä

askarruttaa

Sellasella asialla teitä arvon suurperheiden huoltajat lähestyn että minkä verran teidän lapsillanne on vaatteita?Eli lähinnä monetko farkut,verkkarit?Millasella vaatemäärällä pärjää?Onko vähemmän enemmän ja enemmän huonompi juttu?

Musta tuntuu että meillä "hukutaan" vaatteisiin,mut silti kellään ei ole koskaan vaatteita!?!Ihme juttu!!Oon miettiny et onko meillä liikaa lapsilla vaatetta kun niitä lojuu pitkin poikin ja pyykkikoreis ja kaapit on sit tyhjillään.Likapyykkiäki on ihan kauheet läjät aina.

Että olisko kuitenkin parempi ettei sitä vaatetta olis niin kauheesti?Toimisko kierto paremmin?

Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos!!

8

1890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Lasten ikä tietysti vaikuttaa siihen millaisia vaatteita lapsilla on,
      ja kuinka paljon.
      Pienemmät tarvivat ihan arkivaatteita enemmän kuin isommat.
      Isommilla on ne määrätyt vaatteet, mitä he pitävät,
      ei-niin-mieluisat -vaatteet pysyvät vaatepinon alimmaisina.

      Loppujen lopuksi aika vähälläkin pärjää.
      Pesukone täyttyy äkkiä, kun kaikilta kuitenkin tulee pyykkiä, joten vaatteet ovat taas pian uudelleen käytössä.

    • mapee

      eri määriä iästä ja lapsestakin riippuen. Mitä pienenmpi niin sitä enemmän tarvitaan kun likaantuu päivässä. Poika taas sotkee muuten vaan vaikka on isompi. Isommat jotka ei kasva enää sijoittaa mieluummin laatuun ja hintaan siinä samassa.

      Monen mittarilla meillä on vaatetta paljon, mutta kun aina ei ehdi pestä niin on oltava valikoimaa jonkun verran reservissäkin. Vaikka jos vaatetta on paljon niin tulee pian tuo ilmiö että niitä roikkuu kaikkialla ja niitä ei huolehdita pesuun niin hyvin.

      Periaatteessa reiluun viikkoon ei tarvitse pyykkiä pestä sen verran on vaatetta ja alkkareita ja sukkia ainakin kahdeksi ellei kolmeksi.

    • 4:n äiti

      Meillä on isommilla lapsilla vaatteita n. viikon tarpeiksi, paitsi jos osaisivat pitää samoja vaatteita useamman päivän peräkkäin, riittäisi jopa pariksikin viikoksi. Eli pyykkikone laulaa ahkerasti, muuten alkaa valitus siitä kun ei kaapissa ole kuin "rumia vaatteita".

      Itseasiassa meillä on tällä hetkellä sellainen vaatetilanne, että nippanappa pärjätään, mutta silloin kun kaupasta löytyy jotain mieluista, voi hyvällä syyllä ostaa. Ja tosiaan niiden vaatteiden pitää olla mieluisia, muuten niitä on ihan turha ostaa. Meillä on jo muutenkin ihan liikaa "rumia" vaatteita.

      • äiti kohta viidelle

        Meillä on kans rumia vaatteita:). Ja koska ne täyttää turhaan kaappia, olen pyytänyt lapsia tuomaan rumat minulle. Vien ne kirppikselle. Sitten ostetaan yksi tai kaksi kaunista tilalle, niin vaatehuoltokin on helpompaa!


      • ÄiteeC
        äiti kohta viidelle kirjoitti:

        Meillä on kans rumia vaatteita:). Ja koska ne täyttää turhaan kaappia, olen pyytänyt lapsia tuomaan rumat minulle. Vien ne kirppikselle. Sitten ostetaan yksi tai kaksi kaunista tilalle, niin vaatehuoltokin on helpompaa!

        Tuohan on hyvä idea saada ne "seisovat" vaatteet pois kaappien perältä.
        Ap; kysymykseen: Itse olen tullut siihen tulokseen että meillä on liikaa vaatteita. (piste!) Pyykkiä kertyy nopeasti aivan hirvittäviä määriä (muksut vaihtelevat turhaan vaatteita, ehkä jos ei olisi niin paljon vaihdeltavaa, niin tästä pääsisi irti), kaappitilaa on aina liian vähän ja ja..
        Osan "ongelmasta" olen ratkaissut sillä, että isommat (myös pojat!!) pesevät ainakin osan pyykeistään itse! Sekä viikkailevat pyykkejä kun narulta niitä otetaan pois.


      • ja onnellinen:)
        ÄiteeC kirjoitti:

        Tuohan on hyvä idea saada ne "seisovat" vaatteet pois kaappien perältä.
        Ap; kysymykseen: Itse olen tullut siihen tulokseen että meillä on liikaa vaatteita. (piste!) Pyykkiä kertyy nopeasti aivan hirvittäviä määriä (muksut vaihtelevat turhaan vaatteita, ehkä jos ei olisi niin paljon vaihdeltavaa, niin tästä pääsisi irti), kaappitilaa on aina liian vähän ja ja..
        Osan "ongelmasta" olen ratkaissut sillä, että isommat (myös pojat!!) pesevät ainakin osan pyykeistään itse! Sekä viikkailevat pyykkejä kun narulta niitä otetaan pois.

        mä olen hoitanut tuon vaateasian niin että jokaisella muksulla on oma vaatekaappi siis yksi kaappi johon kaikki kuteet ulkovaatteita lukuunottamatta (toppatakit,puvut.pipot...)täytyy mahtua

        lapsen iästä riippuen tanko on ylhäällä tai alhaalla ja puolet on hyllyjä varten. nyrkkisääntö että viikon jokaiselle päivälle täytyy löytyä koko vaatekerta päälle. meillä tarkoittaa että
        esikoinen, poika 10v
        1 verkkapuku
        1 collegepuku
        4 farkut
        (2 paremmat housut (kangashousut))

        7 t-paitaa
        4 pitkähihaista puseroa
        2 neuletta
        2 neuletakkia
        (2 kauluspaitaa)

        7 paria sukkia (kaikki samanlaisia mustia)
        7 pikkukalsarit
        7 pitkät kalsarit

        4 pyjamaa (pusero housut)näitä ei oo joka päivälle omia....

        nämä löytyy siis pojan omasta kaapista sesongista riippumatta, erikseen on sitten ulkovaatteet ja kengät jotka löytyy eteisen vieressä olevasta "vaatehuoneesta" jonne siis ulkovaatteet viedään sisälle tultaessa, sielläkin on oma tila kaikille ja auta armias jos on jäänyt puoli tiehen tai väärään paikkaan

        no tossa on tarpeeksi vaatetta, ei pyykki keräänny ja aina on päälle pantavaa.mikään ei jää kaappiin pölyttymään ja jää vielä pikkuveljellekin käytettäväksi jos ei huudossa myydä...
        pikkuveljellä 8v on samat systeemit, sukat on vaan harmaita j alusvaatteet eri värisiä kuin isoveljellä...eli kun isoveljellä on mustaa niin pienemmällä harmaata

        tytöt on kummatkin alle 2v ja suurin osa vaatteista mekkoja niin nehän killuu nätisti henkareissa, niiden lisäksi sopiva määrä sukkiksia niin sillä pääsee jo alkuun,pienempien kohdalla toteutan kanssa tuota joka päivälle oma asu eli sukkiksia per tyttö on 7 jne....

        meillä tää siis toimii..aloitin ostettavien vaatteiden listauksen kun esikoinen syntyi jotta ei tulis ostettua turhaa niin jää rahat parempaan laatuun käytettäväksi:) teen siis kesän lopussa listaa syksyksi ja talveksi ja helmimaaliskuussa kevääksi ja kesäksi...kun tietää mitä täytyy ostaa vaatekaupasta niin tulee hankittua kunnon tavaraa hyvällä hinnalla ja paljon kerralla eikä sitten tarvikaan rasittaa päätään pitkään aikaan::::))))

        tää siis sopii mulle, ei välttämättä kaikille....


      • kerron miten meillä...
        ja onnellinen:) kirjoitti:

        mä olen hoitanut tuon vaateasian niin että jokaisella muksulla on oma vaatekaappi siis yksi kaappi johon kaikki kuteet ulkovaatteita lukuunottamatta (toppatakit,puvut.pipot...)täytyy mahtua

        lapsen iästä riippuen tanko on ylhäällä tai alhaalla ja puolet on hyllyjä varten. nyrkkisääntö että viikon jokaiselle päivälle täytyy löytyä koko vaatekerta päälle. meillä tarkoittaa että
        esikoinen, poika 10v
        1 verkkapuku
        1 collegepuku
        4 farkut
        (2 paremmat housut (kangashousut))

        7 t-paitaa
        4 pitkähihaista puseroa
        2 neuletta
        2 neuletakkia
        (2 kauluspaitaa)

        7 paria sukkia (kaikki samanlaisia mustia)
        7 pikkukalsarit
        7 pitkät kalsarit

        4 pyjamaa (pusero housut)näitä ei oo joka päivälle omia....

        nämä löytyy siis pojan omasta kaapista sesongista riippumatta, erikseen on sitten ulkovaatteet ja kengät jotka löytyy eteisen vieressä olevasta "vaatehuoneesta" jonne siis ulkovaatteet viedään sisälle tultaessa, sielläkin on oma tila kaikille ja auta armias jos on jäänyt puoli tiehen tai väärään paikkaan

        no tossa on tarpeeksi vaatetta, ei pyykki keräänny ja aina on päälle pantavaa.mikään ei jää kaappiin pölyttymään ja jää vielä pikkuveljellekin käytettäväksi jos ei huudossa myydä...
        pikkuveljellä 8v on samat systeemit, sukat on vaan harmaita j alusvaatteet eri värisiä kuin isoveljellä...eli kun isoveljellä on mustaa niin pienemmällä harmaata

        tytöt on kummatkin alle 2v ja suurin osa vaatteista mekkoja niin nehän killuu nätisti henkareissa, niiden lisäksi sopiva määrä sukkiksia niin sillä pääsee jo alkuun,pienempien kohdalla toteutan kanssa tuota joka päivälle oma asu eli sukkiksia per tyttö on 7 jne....

        meillä tää siis toimii..aloitin ostettavien vaatteiden listauksen kun esikoinen syntyi jotta ei tulis ostettua turhaa niin jää rahat parempaan laatuun käytettäväksi:) teen siis kesän lopussa listaa syksyksi ja talveksi ja helmimaaliskuussa kevääksi ja kesäksi...kun tietää mitä täytyy ostaa vaatekaupasta niin tulee hankittua kunnon tavaraa hyvällä hinnalla ja paljon kerralla eikä sitten tarvikaan rasittaa päätään pitkään aikaan::::))))

        tää siis sopii mulle, ei välttämättä kaikille....

        Olen yh-ja yhden lapsen äiti. Vaiokka olen niinsanotusti hyväpalkkainen, olen tarkka rahasta, että se riittää.
        No, vaateasia hoitui näin, poika mukaan ja ostettiin just sellaset housut ja colleget kuin hän halusi, takit, kengät, hatut, lippikset myös.
        Periaatteessa se toimi näin: yksi kollari pyykkikorissa, uyksi päällä ja yksi kuivumassa.
        T-paitoja ostin perusvärejä punaisesta mihin vaan, ei printtejä, ei mitään, ihan niitä halpiksia.
        Farkkuja ostettiin sitämukaa kuin meni pieneksi. Verkkapuku oli yksi,jumppatunnille, harrasti sisäliikuntaa, johon oma juttunsa.
        Sukkia ja kalsareita kans systeemillä mustaia sukkia ja paljon, kalsareita paljon.
        Sitten kun kasvoi isommaksi, sama periaate on jatkunut.
        Nyt kun ostaa itse vaatteitaan, ostaa keskihintaisia, suht laadukkaita,ajattomia malleja.
        Eikä ole ollut ongelmaa minne laittaa pieneksi käyneitä kaapintäytteitä, kun suosiolla on menneet sitten roskiin kun on pidetty ihan loppuun.
        Eli ei ole ollut tuskaa valinnanvaikeudesta eikä ole ollut niitä kaapintäytteitä, pyykkiä on pesty tarvittaessa.
        No, riippuu tietysti lapsesta,pojatkin kun osaa juosta muodinperässä ja pitää olla paljon, kallista.
        Onneklsi ei meillä.
        Muumiperhe on sanonut että liika tavara ahdistaa, onkohan vaatteissa tuo sama lause voimassa!
        Hauskaa syksyä toivoo "muualta kuokkija"


      • kirpparillemielivä
        kerron miten meillä... kirjoitti:

        Olen yh-ja yhden lapsen äiti. Vaiokka olen niinsanotusti hyväpalkkainen, olen tarkka rahasta, että se riittää.
        No, vaateasia hoitui näin, poika mukaan ja ostettiin just sellaset housut ja colleget kuin hän halusi, takit, kengät, hatut, lippikset myös.
        Periaatteessa se toimi näin: yksi kollari pyykkikorissa, uyksi päällä ja yksi kuivumassa.
        T-paitoja ostin perusvärejä punaisesta mihin vaan, ei printtejä, ei mitään, ihan niitä halpiksia.
        Farkkuja ostettiin sitämukaa kuin meni pieneksi. Verkkapuku oli yksi,jumppatunnille, harrasti sisäliikuntaa, johon oma juttunsa.
        Sukkia ja kalsareita kans systeemillä mustaia sukkia ja paljon, kalsareita paljon.
        Sitten kun kasvoi isommaksi, sama periaate on jatkunut.
        Nyt kun ostaa itse vaatteitaan, ostaa keskihintaisia, suht laadukkaita,ajattomia malleja.
        Eikä ole ollut ongelmaa minne laittaa pieneksi käyneitä kaapintäytteitä, kun suosiolla on menneet sitten roskiin kun on pidetty ihan loppuun.
        Eli ei ole ollut tuskaa valinnanvaikeudesta eikä ole ollut niitä kaapintäytteitä, pyykkiä on pesty tarvittaessa.
        No, riippuu tietysti lapsesta,pojatkin kun osaa juosta muodinperässä ja pitää olla paljon, kallista.
        Onneklsi ei meillä.
        Muumiperhe on sanonut että liika tavara ahdistaa, onkohan vaatteissa tuo sama lause voimassa!
        Hauskaa syksyä toivoo "muualta kuokkija"

        ostan, ja kun monesti ne on nopeita ostoksia, kotona huomaan, että olenkin ostanut jo vuosi sitten pojalle verkkapuvun, mutta kun poikia on peräkkäin kaksi, ei ole yhtään haittaa vaikka vaatetta on . Pojat kuluttavat helposti polvet puhki, mutta osa, vähempi käytetty menee sitten pikkuveljelle.
        Kirpparille teen joskus listan ostettavista asioista.
        Tytöille on paljon nättiä, mekkoja paljon, farkkuja taas vähän. Kirpparilta, ei harmita, vaikka jääkin joku vähälle käytölle, voi antaa taas pikkusiskolle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe