Olen ensimmäistä kertaa lähdössä Lontooseen syyskuun puolessa välissä. Haluaisinkin tietää, missä kannattaa käydä 5 päivää kestävällä reissulla? Museoita, shoppailua, pubeja, musikaaleja? Kaikki ideat ovat tervetulleita! :)
Lontoon top 5?
9
2748
Vastaukset
- 5 käynnyt
1. vahakabinetti
2. Elisabetin mökki
3.museot (kymmneniä)
4.Iso Ben
5. City
viikko ei riitä eikä edes kaksi mutta on mahtava kaupunki ja marraskuussa 6.kerran mutta vian 4 päiväksi.
Netti on myös hyvä apu eli ole hyvä
http://www.lontoo.info/nahtavyydet.html - täti
1. Ilmaisista museoista British Museum ja luonnonhistoriallinen. Tosin valtavan laajoja joten kannattaa miettiä mitä haluaa nähdä ja mennä heti aamusta ettei tarvitse jonottaa.
2. Kävelyretki läpi puistojen ja välillä voi pysähtyä Elisabethin tykönä ja katsoa vahdin vaihdon (talviaikaan joka toinen päivä)
3. Shoppailua Bond Streetin tietämillä ja markkinat, vaikka Porttobello Roadin
4. Mahtavia pikkumuseoita kirjallisuudesta kiinnostuneille on Sherlok Holmes museo ja Charles Dickensin kotimuseo ja Shakespearen Globen
5. Towerin linna kruunujalokivineen - 1943
ensimmäisellä kerralla on tutustuminen keskustaan kävellen. Välillä voi pistäytyä syömässä ja taas jatkaa. Jokin opaskirja kannattaa ostaa. British Museum on hieno paikka. Kannattaa valita jokin rajattu alue, ei missään nimessä koko museota. On ilmainen, ellei mene erityisnäyttelyihin. Kew Gardens on hieno kasvitieteellinen puutarha, puistoista esim. Regent´s Park. Taidemuseoista Victoria and Albert ja Tate Modern. Niissäkin perusnäyttelyt ovat ilmaisia. Kannattaa tutustua metrolla liikkumiseen. Bussista näkee enemmän, mutta ainakin minulla systeemin oppiminen vei aikansa. Itse nautin myös aina esim. jossakin ulkokahvilassa istumisesta ja ihmisten katselusta.Olen käynyt monta kertaa, vieläkin on paljon nähtävää ja koettavaa.
- lontooveteraani
1. Borough Market lähin metroasema London Bridge.
2. Greenwich; Observatory, Maritime museum, ihana puisto
3. Hampstead Heath joka on todella suuri puisto mistä näkymät ovat mahtavat.
4. Natural history museum
5. Spamalot musikaali
Löytyy monta muutakin mutta mielestäni paras idea on käydä kirjastossa lainaamassa Lontoon turistioppaan matkalle mukaan, se on kätevä pitää taskussa/laukussa ja sieltähän löytyy karttakin.
Me olemme myös lähdössä syyskuun puolessa välissä, en malta odottaa että pääsen taas Lontooseen.Hyvää matkaa! - Kissus
Eikä nämä ole sitten missään paremmuusjärjestyksessä:
1. British museum. Siellä on oikeesti lähes kaikki ne maailman kulttuuriaarteet mitä olet konsanaan edes halunnut nähdä (ja paljon muutakin ihmeteltävää) JA MIKÄ PARASTA: Ei maksa mitään!
2. Lontoon metro: seikkailu jo sinäänsä. Ilman karttaa eksyy ja ruuhka-aikaan... no, kokeile ;)
3. Camden town: paluu "kasarille" . Kaikkien musiikista ja vaatteista pitävien ihmisten ehdoton käyntikohde.
4. Soho: Kuljeskelua illalla, pimeään aikaan pitkin hämyisiä kujia.
5. Harrods-tavaratalo: Tuolla saa päivän kulumaan ihmetellen mitä kaikkea maailmaan mahtuu. Kaikki ei ole todellaan kovin kallista eli shoppaillakin siellä voi. Suurin ilo on kuitenkin ihmetellä ökyhintaisia esineitä ja ihastella jalokiviosaston upeita koruja sekä kelloja. - = )
1. British Museum(ilmainen)
2. National Gallery(ilmainen)
3. Camden Town (ilmainen)
4. Big Ben (ilmainen)
5. China Town (ilmainen)
Hupsista, Lontoon reissuja takana jo useita ja tällainen lista...vieläpä kaikki ilmaisia kohteita, eli mitä voidaan päätellä tästä! Tietysti kannattaa ohimennen tsekata onko Ellu paikalla, siis liehuuko lippu salossa...ihan hieno paikka tuokin! Ja Harrodsin joulumaailma viime elokuussa oli aika eksoottinen kokemus...lämmintä melkein 30 C ja tontut juoksentelivat ympäri osastoa!!
Ja todennäköisesti menet toisenkin kerran Lontooseen, niin on monelle käynyt, joten älä ahnehdi ekalle kertaa liikaa ettei reissu sen takia piloille mene!! - ensikertalaiselle
1. Kiertoajelu - ehdoton must, että saat yleiskuvan kaupungista ja näet tärkeimmät nähtävyydet ulkoa päin
2. Oxford Street ja sen kaupat
3. Piipahdus parissa, kolmessa lontoolaisessa pubissa
4. Harrods
5. Madame Tussaud`s, British Museum, Natural History Museum tms, eli yksi nähtävyyspaikka joka sinua eniten kiinnostaa
En lähtisi ekalla reissulla turhan syrjään keskustasta, pitäytyisin ihan peruskaurassa. Esim Greenwich on tosi kiva paikka, kaikenlaiset markkinat myös, mutta onhan sitä jäätävät syitä tulla Lontooseen toisen, kolmannen, neljännen jne kerrankin!
Lontoo on iso kaupunki, etäisyydet ovat keskustassakin pitkiä, joten varaa aikaa ja muista, että hienoja juttuja löytyy matkan varrella aina myös ihan sattumalta. Siksi se Lontoo niin kiva onkin:)
T. 8 kertaa siellä käynyt ja joka kerta jotain uutta löytävä - Mems171
Noh, parhaita nähtävyyksiä ovat tosiaan mm.
- Natural history museum
- Houses of Parliament
- Tower of London
- London aquarium
- Hampton court
Jälkimmäinen ei ole lähelläkään keskustaa mutta ehdottomasti näkemisen arvoinen. Itsekin olen käynyt n. 20 kertaa Lontoossa sukulaisia moikkaamassa mutta ei se vieläkään riitä ja nyt olen takaisin taas menossa parin päivän päästä.
Akvaario taas on listalla ihan vain sen takia, että itse palan halusta päästä sinne koskettamaan rauskuja, kun en viimeksi uskaltanut!
Tunnetuimmat ja parhaimmat paikat oon ehkä jo nähnyt mutta onneksi edellisestä vierailusta on jo 6 vuotta niin voin aloittaa alusta =D - lontootar
Tutustu kohteeseen hyvin etukateen, lue siis ahkerasti opaskirjoja ja vahan katsele karttaa, missa hotellinne sijaitsee, missa tutustumiskohteet, missa lahimmat metrot yms. Itse suosittelen lampimasti metron kayttoa, jos siita loytyy epavarmuuksia niin voin tanne jonkinlaisen ohjeen kyhata, sita kun tulee kaytettya vahintaan 2 kertaa paivassa.
1. Musikaali. Lontoo on kuuluisa loistavista musikaaleistaan. Yleiso on mukana, aplodit raivoista mutta pukeutuminen aarimmaisen rentoa (tyyliin kauppakassit kadessa tullaan teatteriin). Suosittelen ikivihreita, Les Miserables, Phantom of the Opera, Sound of Music. Tkts-kiskalta saa liput puoleenhintaan (silloin n. £25-30/kpl) saman paivan naytoksiin
2. British Museum. Klassikko, tallaisia ei ole monta maailmassa. Ilmainen. Kay vain ''high-lightit'' lapi, ei riita muuten aika.
3. Victoria Embankment eli rantaboulevardi Thamesin rannalla. Siella sijoitsee iso Pena, London Eye, Houses of Parliament eli nama Lontoon maamerkit, joita aina turistit kuvaa.
4. Ostoskadut, ne tunnetuimmat:
- Oxford Street. Tama katu on turisteille jumala. Aina täynnä kuin turusen pyssy, sielta loydat Top Shoppia, Primarkkia, Accessorizea yms. yms.
- Regent Street. Yhdistaa Piccadilly Circuksen ja Oxford Streetin. Hieman kalliimpaa, ilokseni olen bongannut sielta myos Iittalan kaupan. Poikkea talta kadulta mm. Liberty-tavarataloon seka Carnaby-streetin pieniin putiikkeihin
- Bond Street (New & Old). Gucci, Versace, Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Hermes yms. Tarvitseeko sanoa muuta. Kay edes katsomassa vaikkei rahaa olisikaan ostaa.
- Itse neuvoisin kaymaan jossain taidemuseossa tai sitten Towerissa ihan mielenkiinnon mukaan. Itseä kiinnostaa molemmat ja niissa on tullut kaytya
Yoks, Buckingham Palace.. Jonotusta 2,5 h ja sitten tollistelet vahan huoneita. Kalliit liput (£20) ja aika for nothing. Suosittelen kaymaan yhdistetylla Harrods/Kensington Palace visiitilla. Sijaitsevat aikas lahekkain, Kensington Palace on Dianan koti, talla hetkella hieno nayttely ''Last Deps'' eli 50-luvun tanssiaisdebytanteista. Hienoja huoneita, kaunis kartano ja ehdottomasta kannahtaa piipahtaa Orangeryssa (talvipuutarha) juomassa perinteinen afternoon tea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006464
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283250Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761764- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471013Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879