Parvekelasien avaaminen

uusi asukki

Miten saan parvekelasit aukeamaan kaikki. kyseessä Lumon-lasit. ensimmäinen aukeaa normaalisti sivuun mutta kun liu'utan seuraavaa lasia kiskolla ja koitan kääntää ekan lasin perään (sisäänpäin) niin lasi irtoaa kiskolta, tuntuu että se putoaisi ellen pidä hyvin kiinni. olen pienikokoinen ihminen joten kovin ylhäältä en voi pitää kiinni, ja korkeanpaikan kammoinen eli tuolille en nouse.
ei niitä laseja millään konstilla saa ulkopuolelta pestyä ellei ne aukea sisäänpäin. :(
neuvokaa joku tyhmää..teenkö jotain väärin? eli miten ne aukeevat oikeanlaisesti?

10

16045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä siisti

Mulla on vuoden vanhat lumonin terassilasit ja ne aukeavat helposti liuttamalla sivuun. Lasin pitää "loksahtaa" ihan loppuun asti ja sitten käännetään sivuun. Ikkunat ovat tosi helpot pestä.
      Kannattaa ottaa Lumoniin yhteyksiä, tapauksesi kuulostaa, ettei asennus ole ihan kohdillaan. Muistaakseni laseilla on useamman vuoden takuu.

• ap..

siinä kiskolla, ekan ja tokan lasin välissä on sellainen vipu, ei se joka on joka lasin alla (valkoinen) vaan joku tummempi 'kahva'. mikä merkitys sillä on, kuuluuko siitä päältä ottaa se nuppi pois kun seuraavia laseja siirretään sivuun?
        mitään loksahdusta en ole kuullut.. jos en liu'uttanut tarpeeksi kauas?
        hirvittää pelata sellaisten lasien kanssa, pelkään että joku saa vielä niskaansa jos putoovat maahan.

• prius

Valmistusvirhe on sellainen asia jonka korvausvastuusta ei pääse ikinä eroon, olipa takuu minkälainen tahansa.

• ajax professional

meillä oli sama ongelma lasi melkein tipahti huoltomies kävi tekemässä lasille jotain ja sen jälkeen sujunut kuin pitääkin

• asunut ja yhden

kerran yrittänyt pestä lumonin laseja.
        Ensinnäkin ne eivät luistaneet juuri lainkaan, kaksin käsin yritin työntää. Sitten yläreunasta tippui yks lasi paikoiltaan. Hirveä homma oli saada se paikoilleen.

Edellisessä asunnossa oli täysin toimivat ja helpot lasit, merkkiä en muista.
        En tiedä kelle ilmoittaisin laseista jos onkin oma vika etten vain osaa käyttää niitä. Asun vuokralla yksityisen asunnossa.

• ap...
        asunut ja yhden kirjoitti:

kerran yrittänyt pestä lumonin laseja.
        Ensinnäkin ne eivät luistaneet juuri lainkaan, kaksin käsin yritin työntää. Sitten yläreunasta tippui yks lasi paikoiltaan. Hirveä homma oli saada se paikoilleen.

Edellisessä asunnossa oli täysin toimivat ja helpot lasit, merkkiä en muista.
        En tiedä kelle ilmoittaisin laseista jos onkin oma vika etten vain osaa käyttää niitä. Asun vuokralla yksityisen asunnossa.

Ja vielä on lasit pesemättä, ulkopuolelta. nyt välähti jo miten ne pitäisi aueta, siinä toisen lasin alla pitää olla se irrallaan kiskossa pyörinyt osa, mutta se pitää työntää sinne toisen lasin alle, ja saada liukumaan lasin mukana mutta se osa ei liu'u vaan jää lasin alle puoleen väliin. kerran sain sen pysymään siinä missä piti ja työnsin toisen lasin kiinni ykköseen, aloin kääntää ja sitten tuntui että lasi tipahtaa käsistä. oli helvetinmoinen homma pienellä ihmisellä saada lasi takaisin kiskoille vapisevin käsin (kun pelkäsi että lasi tipahtaa kuudennesta kerroksesta alas pihalle, jossa on usein lapsia leikkimässä). enää en yksin hommaan ryhdy vaan pyydän huoltomiestä katsomaan niitä tai sitten jotain kaveria pitämään kiinni.
        Sama mulla, asun vuokralla yksityisen asunnossa ja voi tosiaan olla että teen jotakin väärin, voisiko lasi tosiaaan tippua? koskaan en ole kyllä kuullut moisesta.

• urpå
        ap... kirjoitti:

Ja vielä on lasit pesemättä, ulkopuolelta. nyt välähti jo miten ne pitäisi aueta, siinä toisen lasin alla pitää olla se irrallaan kiskossa pyörinyt osa, mutta se pitää työntää sinne toisen lasin alle, ja saada liukumaan lasin mukana mutta se osa ei liu'u vaan jää lasin alle puoleen väliin. kerran sain sen pysymään siinä missä piti ja työnsin toisen lasin kiinni ykköseen, aloin kääntää ja sitten tuntui että lasi tipahtaa käsistä. oli helvetinmoinen homma pienellä ihmisellä saada lasi takaisin kiskoille vapisevin käsin (kun pelkäsi että lasi tipahtaa kuudennesta kerroksesta alas pihalle, jossa on usein lapsia leikkimässä). enää en yksin hommaan ryhdy vaan pyydän huoltomiestä katsomaan niitä tai sitten jotain kaveria pitämään kiinni.
        Sama mulla, asun vuokralla yksityisen asunnossa ja voi tosiaan olla että teen jotakin väärin, voisiko lasi tosiaaan tippua? koskaan en ole kyllä kuullut moisesta.

Jos parvekelasit ovat oikein asennettu, lasit eivät pääse kaatumaan tai tippumaan. Jos asut vuokralla ja epäilet lasien toimivuutta, niin ota ensin yhteys vuokranantajaasi, joka taas puolestaan ottaa yhteyttä parvekelasit asentaneeseen yritykseen. Lasien valmistajan saat selville yleensä lasissa olevasta logosta. Ainakin Lumonin laseissa kyseinen logo löytyy kaikista laseista. Lumonilla on parvekelasihuolto, jonne voi ottaa yhteyttä tarvittaessa Lumonin laseihin liiittyvissä ongelmissa. Itselläni lasit toimineet moitteettomasti.

• tupu61

Hei vaan!Kyllä parvekelasit pitäisi aueta samalla lailla kun ensimmäinen lasikin,ettei toisten lasien pitäisi irrota kiskosta kun kääntää niitä että voi pestä ulkoa päinkin,että voi olla jotain vikaa jos lasi irtoaa kiskosta kun yrittää aukaista lasia jos on ongelmia lasien kanssa niin ota yhteyttä asian tuntijaan,vaikka huoltoyhtiöön.Minäkin olen pienikokoinen,ettei ole ongelmia parvekelasien kanssa hyvin lasit kääntyvät niin että voin pestä molemmin puolin.

• sandman

Lumon 1&2 mallin lasit alkavat kaatuilla muutaman vuoden ikääntymisen jälkeen, vaikka olisivat oikein asennettu taitaa olla tuotevirheestä kyse?

• masi

paska tuote. ei pysy kasassa kuin pyhällä hengellä, ja sitähän riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2525
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      100
      896
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66